20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Italia  (Lest 9935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #15 på: 04. Juni 2005, 12:30 »
Thanks. Har litt flax når det gjelder slike konkurranser..

Men lotto flaxen har min onkel brukt opp :evil:

Håper og tror at Norge kommer til å gå ut i 100 og presse Italia høyt de første 25min!! FORZA NORGE!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge - Italia
« Svar #16 på: 04. Juni 2005, 17:58 »
-

Gianluigi Buffon (Juventus), Flavio Roma (Monaco); Andrea Barzagli (Palermo), Daniele Bonera (Parma), Fabio Cannavaro (Juventus), Giorgio Chiellini (Fiorentina), Fabio Grosso (Palermo), Marco Materazzi (Internazionale), Alessandro Nesta, Cristian Zaccardo (Palermo), Simone Barone (Palermo), Manuele Blasi (Juventus), Mauro Camoranesi (Juventus), Daniele De Rossi (Roma), Aimo Diana (Sampdoria), Andrea Pirlo, Gianluca Zambrotta (Juventus); Antonio Cassano (Roma), Mauro Esposito (Cagliari), Alberto Gilardino (Parma), Luca Toni (Palermo), Christian Vieri (Internazionale).

Lippi stiller opp uten Francesco Totti, noe som har skapt stor misnøye blant italienerne. Del Piero er vel også å savne i troppen. Italia har jo sagt at de vil gjøre kort prosess med Norge. På trening idag trente de på dødballer. På å forsvare seg mot dødballer. Det er utvilsomt cornere, innkast og frispark som blir viktigst for Norge. Carew skal være vår viktige mann inne i feltet, men han får nok to mann på seg, så vi kan ikke bli altfor avhengige av ham. Kanskje Iversen kan klare å utrette noe, eller kanskje Riise? Men det er nok Morten Gamst Pedersen og John Carew som blir sett på som våre viktige offensive brikker.

Mitt tips: 1-0 til Norge, 1-1, eller 1-0 til Italia.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #17 på: 04. Juni 2005, 21:49 »
Det ble 0-0 på Ullevaal. Norge slet med å komme seg til de helt store sjansene, på tross av et veldig svakt italiensk lag. John Carew skapte tre gode muligheter for Norge, en heading like over i første omgang, et skudd like utenfor like etter avspark i andre omgang, hvor han ble holdt av en italiensk forsvarer og kunne fått straffe. Det siste var et frispark fra rundt 20 meter, som Buffon måtte gi retur på. Hæstad og Carew var Norges klart beste spillere i denne kampen. Italia hadde en tre, fire farlige muligheter, der de plutselig greide å spille seg gjennom. Vieri hadde nok kanskje den største, men lobben gikk også over mål. Heldigvis.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge - Italia
« Svar #18 på: 04. Juni 2005, 22:14 »
Jeg var veldig tilhenger av at Kristofer Hæstad skulle starte kampen. Jeg var sikker på at han skulle gjøre det bra. Men å imponere på den måten han gjorde, var ikke annet enn helt fantastisk. Makan til aggresivitet og ballvinneregenskaper skal du lete lenge etter. Og for en arbeidsmoral. Tror jeg aldri har sett en spiller jobbe sånn, så vellykket og kompromissløst, før. Det var ikke annet enn fantastisk. Riise, eller var det MGP, som sa etter kampen at laget hadde hatt full tenning og arbeidsvilje på treninger denne uken. Jeg er sikker på at Hæstad har skapt mye av dette også. For en moral, for en vilje, for en sympatisk fyr! Jeg bøyer meg i støver for Kristiansands nye yndling. Dette var noe annet enn Sven O og gjengen som de ellers er kjent for.

Jeg er også svært imponert over mange andre på laget. Men det får jeg snakke om en annen gang.

Det jeg imidlertid er skuffet over, er den elendige evnen vi hadde til å variere angrepsspillet. Hver gang MGP skulle ta et innkast var det fire mann på Iversen. Hva med å ha et annet trekk i tillegg? Nils Arne snakket om mangel på felles bevegelser offensivt. Jeg vil si meg veldig enig i det. Allikevel bruker vi mye krefter på å vinne initiativet i kampen.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge - Italia
« Svar #19 på: 05. Juni 2005, 09:09 »
Syntes det var artig å se på jeg.

Italia brente mange gode sjanser, imens Carew klarte å komme seg til avslutning mot mål tre ganger.

Hæstad var jo selvsagt Norges beste spiller, sammen med Riise og Carew.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #20 på: 05. Juni 2005, 11:16 »
Tror begge lag skal si seg fornøyd med 0-0 i denne kampen. Jeg synst gjennom mine øl briller at Norge var det beste laget og styrte kampen. Men det ble ikke akkurat mange sjangser i denne kampen...

Claus Lundekvam ble kåret til Norges beste spiller av en juri på Ulevål menst Hæstad vant Sms kåringen!! Jeg mener også at "Doffen" var best, uredd og tøff i 90min..

Så skal Norge være glad for at Hviterussland og Slovenia spilte 1-1 i går. Vi holder fremdeles 2.plassen og det er den vi må gå for nå!

Jeg frykter at bortekampene mot Slovenia og Hviterussland kan bli tøffe og meget avgjørende for Norges VM håp/drøm!

Vinner Italia 2 kamper til vil de vel nesten være klar for VM og kan eksprimentere med spillere, noe som ikke er bra for Norge som kanskje vil komme til å trenge hjelp fra Italia!!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #21 på: 06. Juni 2005, 09:48 »
0-0 var et greit resultat, men skulle selvsagt gjerne ha sett Norge stikke av med alle poengene.

Savner en storscorer på landslaget, det er noe av grunnen til at landslaget har en del uavgjort på samvittigheten i kvalikken. Tore Andre Flo scoret på slutten av 90-tallet mange mål før det tørket helt ut. Etter det så er det få som har scort særlig mål. Carew har potensialet, men får det aldri ut. 2.plassen i gruppa skal Norge greie fint.

Er som alle andre meget imponert av Hæstad.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge - Italia
« Svar #22 på: 06. Juni 2005, 11:40 »
Vi må få Jostein tilbake på landslaget!
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #23 på: 06. Juni 2005, 13:00 »
Han hadde fungert ypperlig mot Italia vil jeg tro!

Jostein var rett og slett en fantasisk hodespiller, og selv om han var noe treg så var han en ypperlig super-sub. Tenk å kunne kaste inn J. Flo de siste 15 minuttene mot Italia.

Carew har aldri vært noen storscorer på internasjonalt plan med unntak av noen cl-kamper for Rosenborg. Flonaldo og Solskjær kommer neppe tilbake på landslaget, og ingen av de har heller imponert på landslaget på mange, mange år. Frode Johnsen er etter min mening ikke god nok, og Sigurd Rushfeldt har heller ikke scoret mange mål for landslaget.

Hadde vi greidd å dyrke fram en storscorer så vil jeg tro at Norge så absolutt hadde hatt meget gode sjanser på 1.plassen når kampene startet.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #24 på: 07. Juni 2005, 19:32 »
Carew har andre begavelser også. Han er i motsetning til Rushfeldt også meget god teknisk og rask. Igrunn en ganske komplett spiller som bare mangler litt på målteften og stabiliteten. Det kan han forbedre. Et klart førstevalg for Norge, ingen norske spisser er i nærheten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
Norge - Italia
« Svar #25 på: 14. Juni 2005, 13:41 »
"Rivjernet" Jostein Flo hadde vel ikke akkurat bidratt til å opprettholde intensiteten og aggressiviteten i det norske laget.  :lol:

validus

• Supersub
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #26 på: 23. Juni 2005, 02:31 »
hva med sæternes? han scorer mye for brann.. tror han kunne vært en flott goalgetter på landslaget...
ieron Dyer

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #27 på: 23. Juni 2005, 11:07 »
Sæternes er ikke i nærheten av Carew.. Hvor mange mål tror dere Carew hadde hatt i Norge? Hadde vel 10 mål på 11 kamper når han forlot Rosenborg..

Sorry, men Norge har hatt 3 spisser i toppsiktet de siste årene i Carew, Flo og Solskjær. Jeg vil tro at det vil ta et par år før vi igjen får en spiss som setter sitt preg på de seneste rundene i Champions Leauge osv.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #28 på: 23. Juni 2005, 11:47 »
Det er ikkje Carew Sæternes skal erstatte, men Frode Padda Johnsen. Han er så fryktelig dårleg. Einaste han kan er å heade eller( han vart no banka i lufta av Bjarnason og Soma som ikkje er utpreget god i lufta!). Beina hans går løpsk og han har ikkje teknikk i det heile teke.

Sæternes for Frode Padda Johnsen!

(lure på kor lang tid til ein Rbk supporter svarer meg no)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge - Italia
« Svar #29 på: 23. Juni 2005, 12:47 »
Det får være opp til Hareide å avgjøre hvorvidt han har bruk for Sæternes, og om Sæternes er en mann for Frode Johnsens posisjon. Gled deg heller over det at Iversen har førsteretten på den hengende spissplassen på landslaget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon