20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvorfor forlater enkelte spillere Newcastle?  (Lest 6122 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvorfor forlater enkelte spillere Newcastle?
« på: 22. Mai 2005, 23:30 »
Skrevet av Magnar, 22 Mai 05

Sist ut fra St James Park var Aaron Hughes. Hvorfor har vi kvittet oss med han? Hvorfor har vi kvittet oss med Bernard? Hvorfor får ikke Kluivert ny kontrakt? Hva har disse til felles som ikke ledelsen i klubben liker?

Aaron Hughes kranglet stort med Bellamy før turen til Dubai i januar, men skal ha blitt god venn med han igjen. Nå har han anbefalt sin gode venn å komme til Aston Villa og bli en del av David O?Learys planer for framtiden. Hughes uttalte blant annet: ?Craig is a different class and any club would love to have him on their books. The press that he gets is unfortunate but he is still a fantastic player. What people don?t see is what he does on the training ground.?

Hvorfor sier Hughes dette nå, og hvorfor gjør han ikke det på et tidligere tidspunkt? Kan det tenkes at han nå han endelig har slippet løs fra Newcastles lenker, og kan fritt uttale seg om Craig Bellamy?

En annen spiller som har støttet Bellamy er Patrick Kluivert. Han fikk ikke ny kontrakt. Vi kjenner lite til omstendighetene rundt disse kontraktsforhandlingene, men det er lov å konspirere litt.

Bernard gikk også ut og støttet Craig Bellamy, og det var snakk om småsummer for å beholde vår meget gode venstreback, i følge en del av ryktene som svirret rundt da.

Kan det hende at kreftsvulsten Craig Bellamy hadde større ringvirkninger enn vi ante? Kan det hende Souness må kvitte seg med mange spillere for å få respekten som sjef? Er det slik at han sender ut en og en av disse spillerne nå? Hvem er nestemann?
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Hvorfor forlater enkelte spillere Newcastle?
« Svar #1 på: 23. Mai 2005, 00:01 »
For å svare på overskriften din, så har spillere forlatt Newcastle siden tidenes morgen. Dette er ikke noe nytt fenomen. Stjernespillere som Asprilla, Andy Cole, Gazza, Waddle, Beardsley, Ginola, Les Ferdinand og  hadde Gullit vært manager i et par uker til hadde også Alan Shearer forsvunnet.

Hvorfor har vi kvittet oss med Hughes? Sist sesong var Aaron Hughes katastrofalt dårlig, da han spilte flesteparten av kampene på høyreback. Tabbe etter tabbe etter tabbe som førte til baklengsmål. Det var en grunn til at Robson hentet Carr sist sommer. For min del synes jeg det er greit at Hughes forsvinner så lenge det kommer inn en erstatter som holder et høyre nivå. Greit at han kunne spille på flere plasser, men det kan da jammen imeg Taylor og Ramage også. Det har de bevist denne sesongen.

KLuivert får ikke kontrakt pga sine høye lønnskrav og den negative skadestatistikken. Kluivert plukket opp småskader under hele sesongen og fikk aldri spilt mer enn 3 kamper på rad før det bar retning sykestua. I tillegg fant ikke legene noe galt med nederlenderen, og det var ikke bare en gang. Ikke rart klubben er skeptisk til å gi han en ny kontrakt når han til stadighet er skadet, samtidig som legene ikke finner noe galt. Dette har også vært tilfelle med Babayaro et par ganger i våres.

Hughes ønsker Bellamy velkommen til Villa, men hva skal han si? Han kan ikke akkurat si at Bellamy er en urokråke etter et par dager i klubben. Hughes er for smart til slike kommentarer.

Bernard fikk tilbud om ny kontrakt ifjor, men agenten til Bernard mente partene var milevis unna hverandre, og NEwcastle måtte komme med et langt bedre kontraktsforslag om Bernard skulle få bli i klubben. Shepherd har for vane å være en hard forhandlingsmann, noe han har bevist ved en rekke anledninger. Jeg mener det er greit å ikke ødelegge den sunne lønnspolitikken klubben har fått nå. Under Gullit så gikk det over stokk og stein. Spillere som Marcelino, Maric, Duncan og Goma fikk noen kontrakter som ikke lignet grisen. Er ikke rart Marcelino var fornøyd med 5 år på tribunen.

SÅ lenge Babayaro er skadefri mener jeg han er en bedre defensiv back enn Bernard, og laget har ikke blitt svekket på det området så lenge Babayaro holder seg skadefri. Bernard har heller ikke prestert i Southampton trøya de siste månedene og er en av de spillerene som fikk pepper etter at nedrykket var et faktum. Tipper aldri Bernard finner seg en like stor klubb som Newcastle, når han om få måneder skal finne seg en ny klubb. Så god er han bare ikke.

Shearer støtter Souness 100 prosent og hadde bare lovord å si om vår manager senest igår. Shearer har hatt en rekke managere under sin lange karriere, og jeg tror han vet hva han snakker om på det området.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Hvorfor forlater enkelte spillere Newcastle?
« Svar #2 på: 23. Mai 2005, 11:32 »
Idag sier Shepherd hvorfor Kluivert måtte gå. Kan ikke være mer enig.

Shepherd expressed particular disappointment at Kluivert's efforts last season, stressing that he could not justify keeping the Dutchman at the club.

"There is no one more disappointed than me that it didn't work out with Kluivert," he said. "Everyone at the time said that signing him was a good move.

"At 28, he should have been at his peak, just like Alan Shearer was the man at that age. We saw Patrick as the man to follow Alan. But his injury record was poor. He had to go."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Mai 2005, 11:46 »
Alt det her kan settes til side som bare ljug og tomme uttalelser om du velger å tro på en konspirasjonsteori. Kan det ikke tenkes at Souness er så prinsippiell på denne saken, og kjører den for alt det er verdt.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Mai 2005, 12:12 »
Sitat fra: "Mack"
Alt det her kan settes til side som bare ljug og tomme uttalelser om du velger å tro på en konspirasjonsteori. Kan det ikke tenkes at Souness er så prinsippiell på denne saken, og kjører den for alt det er verdt.

Ljug? Fakta sier vel at Kluivert har vært mye skadet. Å betale 800.000 i uka til en som ikke er skadefri i store deler av sesongen er bortkastet penger. Jeg er ikke opptatt av store navn, men spillere som vil blø for klubben. Det ville langt fra Kluivert, som var svært opptatt av utelivet i Newcastle skal vi tro bartenderene.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Mai 2005, 12:29 »
Ja, det er fakta. Men det trenger allikevel ikke være grunnen til at han ikke fikk ny kontrakt. Det kan derfor være ljug det Shepherd sier. Kanskje ville Souness få vekk Kluivert fordi han støttet Bellamy. Kanskje det var derfor Bernard måtte gå, og kanskje derfor forsvant Hughes også.

Du kan sikkert finne grunner til hvorfor hver enkelt av disse burde gå, og jeg kan sikkert være enig med deg i at Kluivert burde gå, kanskje også Hughes. Men hva om vi ser at Dyer, Bowyer og Bramble er de neste ut av portene på St James Park. De har også støttet Bellers. Da får vel denne konspirasjonsteorien grobunn?

Som sagt. Alt må vekk. Souness vil fjerne kreftsvulsten Craig Bellamy og alle symptomene (Bernard, Hughes, Kluivert osv).
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Mai 2005, 12:33 »
Kluivert, Bernard og Hughes støttet Bellamy? Hvor har du det fra? Mener det blir feil å dra Bellamy inn i alt som har med Newcastle å gjøre. Ingenting er mer logisk enn at Kluivert ble solgt pga skadene. Man betaler ikke så mye penger for en spiller som stort sett er skadet. Man leker ikke butikk.

Jeg har aldri lest at Dyer, Bramble og Bowyer har støttet Bellamy, men vil gjerne lese det om du har en link. Det eneste jeg har lest, er at Dyer prøvde å hindre Bellamy i å gå på direkten etter ARsenal kampen. Grunnen var at det ble for dumt, og det har han jo helt rett i.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Mai 2005, 12:37 »
Bernard støttet Bellers like etter overgangen. Husker ikke akkurat hva han sa, og jeg finner sikkert ikke link om jeg ikke leter lenge. Kluivert har støtta Bellers flere ganger, og de var jo ganske gode kompiser. Hughes har akkurat sagt at han vil ha Bellers til Villa.

Kanskje feil å dra Bellamy inn i alt, men det er en teori, Asbjørn. Jeg sier heller ikke at jeg tror helt og holdent på dette. Det er derfor jeg også skriver at det er en konspirasjonsteori om hvor sterkt Souness' hat er til Bellamy. Og jeg vil at du skal forsøke å forholde deg litt mer filosofisk til akkurat dette emnet.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Mai 2005, 12:46 »
Kluivert har støttet Bellers flere ganger? Har jeg aldri lest, men en link hadde gjort susen. Hughes sa jo til Alan Oliver at det Bellamy hadde gjort var tragisk i januar mnd.

Ellers så hadde vel Hughes begravd sin egen grav om han hadde sagt noe annet til media angående en overgang til Villa. Hughes er for smart til å oppføre seg på en annen måte.

At Bellamy er grunnen til salgene har jeg overhodet ikke noe tro på. Da hadde aldri Hughes og Kluivert fått spilt kamper når de var skadefrie etter at Bellamy signet for Celtic.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Mai 2005, 13:12 »
Hughes og Bellamy var veldig uvenner i januar, men ble visstnok venner igjen.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Mai 2005, 13:41 »
Ellers så tviler jeg på at Dyer forsvinner når man leser dette i dagens Journal

Link

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 23. Mai 2005, 13:52 »
Hvertfall godt å se at Dyer får tillit er en av våre beste spillere og en av de viktigste, en Dyer i form kan skape furrore i et hvert forsvar i hele verden mener jeg.

Bjørn - aldri forlate Newcastle
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

DanMan

• Gjest
« Svar #12 på: 23. Mai 2005, 14:10 »
Blir e veldig negativ fokusering på Souness dette, på grensen til det tåpelige. Kunne ikke sagt meg mer enig i det Asbjørn sier! Er godt fornøyd med valgene de høye herrer har gjort hittil. Så gjenstår det å se om det vil hentes inn de spillerne man bør og vil. Bare å se i Patrick Kluivert-tråden på hvor mye han kostet oss. Jeg skulle ønske det ikke ble sånn, men tatt alt i betraktning støtter jeg klubben. Og jeg liker rett og slett Baba bedre enn jeg likte Bernard.  :lol:

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23. Mai 2005, 15:36 »
Greit nok at Kluivert har slitt med skader denne sesongen og det er tydligvis meget viktig for Fat Fred at spillerene holder seg skadefri gjennom hele sesongen!!

Men hvorfor i helvete kjøper han og Souness Babayaro og Faye da? Det er jo spillere med en meget stygg skade CV, hvertfall Faye!

Faye bestod ikke den medisinke testen i Fulham engang, men gikk lett igjennom her i Newcastle..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 23. Mai 2005, 15:52 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Greit nok at Kluivert har slitt med skader denne sesongen og det er tydligvis meget viktig for Fat Fred at spillerene holder seg skadefri gjennom hele sesongen!!

Men hvorfor i helvete kjøper han og Souness Babayaro og Faye da? Det er jo spillere med en meget stygg skade CV, hvertfall Faye!

Faye bestod ikke den medisinke testen i Fulham engang, men gikk lett igjennom her i Newcastle..

Faye har spilt 29 kamper iår, mens han hadde 27 for Pompey ifjor. Er ikke så galt det vel når totalen er 38?

Grunnen til at han ikke besto den medisinske testen var vel at han var skadet på det tidspunktet når han skulle signe for Fulham?

Ellers så er det vel hele totalpakke  når det gjelder Kluivert. Innstilling, skader som ikke legene finner, glad i utelivet og lønn