Baptista kan også fungere som en slag "offansiv spiller" mellom midtbanen og angrepet, noe alà det Gudjohnsen kunne vært brukt som. Sånn er det en spiller mer, og ett alternativ mer. I tillegg er Baptista en fullt brukbar spiller. Kanskje ikke god nok til de beste, f.eks. Real Madrid og Arsenal, men han kunne nok gjort en brukbar jobb hos oss. Dog er jeg litt i tvil om hvordan han liker seg på Tyneside hvis London var for kaldt for brassen med det lite hyggelige kallenavnet.
Jeg blir vel egentlig også litt skuffet dersom Baptista plutselig blir Newcastle spiller. Ikke fordi jeg ikke har tro på ham, men rett og slett fordi jeg lurer på hvor gjennomtenkt det kjøpet er. Nå er det tydelig at vi må og også vil, forsterke forsvaret, og det er tydligvis veldig vanskelig. Da virker dette litt som et "trøstekjøp" hvis det plutselig skulle bli noe av. Noe jeg forøverig tviler på.
Ser Lucio nenves her, og der har vi en "forsvarsklippe" med rutine. Kanskje litt usannsynlig å håpe på ham også, men Bayern "fornyer" jo laget denne sesongen og Lucio har jo vært der en stund. Bare spekluasjoner fra min side altså, men er det en brasse som jeg gjerne skulle sett på St.James Park så er det Lucio.