20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 344093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #510 på: 07. April 2007, 10:34 »
Kunne Khalid Boulharouz vært et alternativ til ny stopper?
Mulig, tror de fleste på Chelsea ville forsterket "oss" ganske kraftig! Men er han stopper? De kampene jeg har sett med han i Chelsea har han spilt høyreback, utenom en kamp, borte mot Everton. Da var han midtstopper med heller blandet suksess! Men har det noe å si? Vi trenger jo backer like mye som stoppere, så om han kan spille både midtstopper og back er jo slett ikke negativt!?!

Men når han spilte i Hamburg mener jeg også å huske at han utgjorde en midtstopperduo sammen med Daniel van Buyten!?

Uansett er det en spiller jeg godt kunne tenkt meg i NUFC. Han får jo ikke altfor mye tillit i Chelsea, og man skal ikke se bort ifra at han må bytte klubb i sommer!? Var det ikke i et bortemøte med Tottenham tidligere i sesongen han først ble byttet inn, så tok Mourinho og byttet han ut igjen midtveis i 2. omgang!?! Når jeg først snakket om tillit!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 07. April 2007, 10:35 »
Sikkert en OK spiller, men gud som for en j****** møkka type! Han vil jeg aboslutt ikke ha til Newcastle.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 07. April 2007, 10:53 »
Sikkert en OK spiller, men gud som for en j****** møkka type! Han vil jeg aboslutt ikke ha til Newcastle.
Ja, han er kjent for å pådra seg en del røde og gule kort, og sette standarden for stygge taklinger og stemplinger! Kan godt hende at han har en ufyselig være måte/personlighet også, isåfall passer han meget godt inn i Chelsea!

Men på den annen side så har ikke NUFC hatt noen slike "råtasser" som ManU har hatt i Keane og Scholes, som Arsenal har hatt i Vieira osv. Vi tjener ikke på å være snillest i klassen heller. Savner en type som Peacock i laget, som vi hadde under Keegan. En spiller som var så uredd og ofret/satset alt i en takling hver gang han hadde sjansen! Good old days!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 07. April 2007, 15:00 »
Jeg liker råtasser og hadde gjerne sett at Newcastle hadde henta Bouhlarouz i sommer... Han er jo en god spiller, og jeg er lei alle de pysene vi har på laget som ikke tørr å trå til i ei tackling og ikke setter seg i respekt hos motstanderen...

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #514 på: 07. April 2007, 16:10 »
Jeg tror nettopp en spiller som Boulahrouz, eller Colloccini for den saks skyld, hadde vært ypperlig for forsvaret vårt nå. En spiller som tråkker spissene på hælen og aldri viker en tomme i duellene.
Oscillons From The Anti-Sun

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #515 på: 07. April 2007, 16:21 »
Heller Colloccini enn Bouhlarouz. Mest pga. prisen. Jeg tror det var 8-10mp Chelsea betalte for ham i sommer! Og jeg tviler på at han vil koste noe særlig mindre etter bare ett år. Men Colloccini derimot vil være billigere. Jeg har alltid hatt sansen for Colloccini og ønsket meg ham til Newcastle, og med mindre han har tapt seg noe sinnsykt er han ikke veldig mye dårligere.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 07. April 2007, 18:09 »
Heller Colloccini enn Bouhlarouz. Mest pga. prisen. Jeg tror det var 8-10mp Chelsea betalte for ham i sommer! Og jeg tviler på at han vil koste noe særlig mindre etter bare ett år. Men Colloccini derimot vil være billigere. Jeg har alltid hatt sansen for Colloccini og ønsket meg ham til Newcastle, og med mindre han har tapt seg noe sinnsykt er han ikke veldig mye dårligere.
Fullstendig enig! Jeg har sansen for Coloccini, og tror at vi trenger slike typer som virkelig ofrer alt i hver eneste duell, som er respektløse og som blør for drakta! Det er slike typer vi supportere elsker, og som motstanderne "elsker å hate"!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 08. April 2007, 13:09 »
Jeg har blitt meget imponert over spillet til Carlos Tevez i det siste. Han glimter til med teknikk, dribleferdigheter og overblikk som svært få andre har på samme nivå! Han har begynt å score noen mål, og har også spilt frem andre i det siste da Hammers virkelig har fått opp dampen. Han er god til å starte angrep og gi store rom til andre. Jeg er ganske sikker på at dette er en kommende stjerne i Europeisk fotball, det spørs nok bare hvilken liga han velger!

Dette er ihverfall en spiller jeg gjerne skulle sett i NUFC drakt neste sesong. Vet at han er liten og at han kan minne litt om Owen og Martins når det gjelder fysiske begrensninger, men ser på han uansett som en litt annen type spiller. Han har ikke ekstremfarten til Owen og Martins, han har heller ikke "hestesparkene" til Martins, eller Owens avslutnings egenskaper og målteft. Men Tevez har et overblikk, spillerforståelse, teknikk og dribleferdigheter som få andre, derfor ser jeg på han som en litt annen type spiller som jeg gjerne ville hatt i NUFC!

Jeg er heller ikke fan av den gamle tankegangen 1 liten og 1 stor spiss! Bare de har forskjellige spisskompetanser og egenskaper som utfyller hverandre er jeg veldig fornøyd!

Husker også Roeder sa før oppgjøret borte mot West Ham at han hadde forhørt seg om Tevez ifjor sommer, uten hell. Det er jo ikke for sent å prøve igjen, selv om det skal bli meget vanskelig, da ryktene sier at klubber som ManU, Arsenal, LFC, Chelsea, Juventus, Inter Milan og Real Madrid skal ha vist interesse for han den siste tiden.

Men jeg ønsker meg Tevez i sommer, og jeg håper i det lengste at det er en mulighet for å hente han! Jeg ønsker meg denne kommende stjernen fort som f.......

Martins1337

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #518 på: 08. April 2007, 14:32 »
Jeg har blitt meget imponert over spillet til Carlos Tevez i det siste. Han glimter til med teknikk, dribleferdigheter og overblikk som svært få andre har på samme nivå! Han har begynt å score noen mål, og har også spilt frem andre i det siste da Hammers virkelig har fått opp dampen. Han er god til å starte angrep og gi store rom til andre. Jeg er ganske sikker på at dette er en kommende stjerne i Europeisk fotball, det spørs nok bare hvilken liga han velger!

Dette er ihverfall en spiller jeg gjerne skulle sett i NUFC drakt neste sesong. Vet at han er liten og at han kan minne litt om Owen og Martins når det gjelder fysiske begrensninger, men ser på han uansett som en litt annen type spiller. Han har ikke ekstremfarten til Owen og Martins, han har heller ikke "hestesparkene" til Martins, eller Owens avslutnings egenskaper og målteft. Men Tevez har et overblikk, spillerforståelse, teknikk og dribleferdigheter som få andre, derfor ser jeg på han som en litt annen type spiller som jeg gjerne ville hatt i NUFC!

Jeg er heller ikke fan av den gamle tankegangen 1 liten og 1 stor spiss! Bare de har forskjellige spisskompetanser og egenskaper som utfyller hverandre er jeg veldig fornøyd!

Husker også Roeder sa før oppgjøret borte mot West Ham at han hadde forhørt seg om Tevez ifjor sommer, uten hell. Det er jo ikke for sent å prøve igjen, selv om det skal bli meget vanskelig, da ryktene sier at klubber som ManU, Arsenal, LFC, Chelsea, Juventus, Inter Milan og Real Madrid skal ha vist interesse for han den siste tiden.

Men jeg ønsker meg Tevez i sommer, og jeg håper i det lengste at det er en mulighet for å hente han! Jeg ønsker meg denne kommende stjernen fort som f.......

Veldig veldig enig ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 08. April 2007, 17:39 »
Tevez kommer til å bli svindyr og det er nok helt uaktuelt at han går til NUFC. Kanskje et av klodens største talenter. Husker Corinthians (?) avslo bud på over 300 mill for han fra Chelsea. Grunnen til at han gikk så billig til Hammers er at 80% av overgangssummen går til Corinthians ved videresalg pluss at det er samme selskap som eier West Ham og Corinthians.

Når det er sagt så tror jeg ikke han kommer til å slå ordentlig til i England noen gang. Han må dra til Italia eller Spania for å blomstre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 08. April 2007, 18:25 »
Tevez kommer til å bli svindyr og det er nok helt uaktuelt at han går til NUFC. Kanskje et av klodens største talenter. Husker Corinthians (?) avslo bud på over 300 mill for han fra Chelsea. Grunnen til at han gikk så billig til Hammers er at 80% av overgangssummen går til Corinthians ved videresalg pluss at det er samme selskap som eier West Ham og Corinthians.

Når det er sagt så tror jeg ikke han kommer til å slå ordentlig til i England noen gang. Han må dra til Italia eller Spania for å blomstre.
Ja, han kommer nok til å koste, men det gjør de fleste gode fotballspillerne!

Men det er verken West Ham eller Corinthians som eier rettighetene til Tevez, det er nemlig et selskap styrt og eid av Kia Joorabchian som eier rettighetene til Tevez (og Mascherano). Han prøvde å kjøpe West Ham tidligere i sesongen, men måtte se seg slått av Islandske investorer med Eggert Magnusson i spissen. Men det Islandske konsortiumet som kjøpte Hammers eier ikke den Brasilianske klubben Corinthians (etter som jeg vet ihvertfall)!

Jeg tror Tevez kan bli en hit i England og Premier League, bare han får tid til å tilpasse seg. Husk Henry var slett ingen glitrende spiller da han kom til Arsenal fra Juventus. Han fikk både 1 og 2 sesonger til å tilpasse seg i Arsenal, og slo vel ikke skikkelig til før i sin 3. sesong i Arsenal!?! Så jeg tror at om Tevez får tid, kan han bli virkelig stor i England, og jeg har sett glimtvis i det siste hvilket talent som bor i han, og jeg skjønner godt hvorfor så mange gode lag er ute etter hans tjenester!
« Siste redigering: 08. April 2007, 18:30 av Frode »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 08. April 2007, 22:22 »
Greit nok, Tevez KAN slå til, men det er det jo forsåvidt ganske mange som kan. Men nå må du ikke blande kortene her. Henry scora 26 mål første sesongen i Arsenal. Hvis du kaller det å ikke slå til så lurer jeg veldig på hva som kvalifiserer til å slå til?

Sør Amerikanere er best i Spania og Italia fordi de har veldig lik spillestil, imotsetning til England. Reyes gikk fra Spania til England, fra heltestatus til middelmådighet. Samme med Baptista. Og husker du Forlan? Så ut som en rullestolbruker i England og fikk toppscorertittelen (eller kom han bak Etoo?) i Spania året etter. Shevshenko, Crespo, Montella fra Italia til England.

Alle disse er spillere i verdensklasse, men som har misslykkes totalt eller spillt OK i England. Jeg sier ikke at Tevez spiller dårlig nå, men jeg har STOR tro på at han hadde vært en verdensklassespiller i Barca, Sevilla, Real, Inter, Milan, Roma eller noen av de andre store.

Eneste som har klart å "konvertere" spillere derfra er Rafa Benitez, mulig fordi han er spansk selv og skjønner hva han må gjøre for at de skal spille bra i England.

Og ja, det finnes selvsagt unntak, men du skjønner kanskje hva jeg mener?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 08. April 2007, 23:59 »
Greit nok, Tevez KAN slå til, men det er det jo forsåvidt ganske mange som kan. Men nå må du ikke blande kortene her. Henry scora 26 mål første sesongen i Arsenal. Hvis du kaller det å ikke slå til så lurer jeg veldig på hva som kvalifiserer til å slå til?
Jøss, scoret Henry så mye i sin første sesong!?! Jeg som ikke trodde han var fast engang, husket han som reserve for Kanu og Bergkamp på den tiden jeg. Da har jeg isåfall tatt grundig feil!  :-[

Jeg er stort sett enig i det du skriver i artiklen over her, og skjønner så avgjort poenget ditt! Det er mange spillere som ikke takler tempoet og den fysiske stilen som spilles i England. Et godt eksempel på det er jo Benitez kjøp av Garcia, en spiller som presterer ganske ujevnt i PL, men som spiller bra for LFC i Europa!

Men jeg tror også at yngre begavede spillere som f.eks. Tevez, har større sjanse til å slå til i PL enn eldre herrer som Shevshenko, Crespo og Montella. De tre sistenevnte vil jo ikke kunne få så god tid til å tilpasse seg i PL grunnet høy alder!

Vi må heller ikke glemme spillere som Zola, Di Matteo, Alonso og Heinze, som alle er spillere fra sydligere strøk som har klart seg bra i PL. Om jeg får lov å ta med Portugisiske spillere også, er vel Ronaldo og Carvalho hete kandidater.

Men jeg skjønner veldig godt poenget ditt, og ser at det er et stort sjansespill og hente spillere fra disse ligaene.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 09. April 2007, 08:43 »
Uansett så er Tevez ALTOFOR dyr. Vi har ikke 100millioner å bruke på han engang, da vi må og skal prioritere forsvaret vårt.

Martins1337

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #524 på: 09. April 2007, 23:12 »
Jeg håper rett og slett på en ny venstreback i sommer. I dag måtte jo Carr spille VB og selv om han gjorde en ok kamp defensivt var han elendig framover. Vi trenger en offensiv VB med gode innlegskvaliteter. En som kan doble med Duff på kant, og gi Duff bedre alternativer framover.
Bale eller Baines hadde vært knall. Bale blir nok for dyr kanskje, og tror heller ikke Baines blir billig, men kan jo håpe at Wigan rykker ned slik at han kanskje kommer billigere likevel.
Drømmekjøpet måtte vært Bridge, men jeg aner ikke hvor villige Chelsea er til å selge.
En annen jeg har sansen for er Taylor på Portsmouth, men de har en veldig bra økonomi om dagen og derfor kan det kanskje være vanskelig å få kjøpt han.
Marcell Jansen er en annen spiller jeg har stor sansen. Alle som har sett Bundesliga i år, vet sannsynligvis hvem jeg snakker om. Neppe noe særlig dyrere enn f.eks Bale (selv om det er dyrt nok)
Et annet valg kunne vært Arthur Boka, fra Strasbourg hvis jeg ikke tar helt feil, meget offensiv og fin backtype.
Jeremy Berthod fra Lyon kunne vært et annet interresant valg. Eventuelt Marek Jankulovski fra Milan benken.