20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #960 på: 30. Mai 2007, 06:00 »
Nei jeg synes vi ikke burde selge Owen.Han har jo hatt slitt med skader å til neste sessong så blir det jo under ny manager og forhåpentligvis fri for skader og da får han spillt seg inn til form igjen.En Owen i form er en spiss som er garantist for å socre mye mål og ingen tvil at han på sitt beste er i verdensklasse..han er fortsatt bare 27-28 år så er i sin beste alder når det gjelder å fortsatt spille på topp.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #961 på: 30. Mai 2007, 12:17 »
På en måte vil jeg selge Owen for alt over 9 mp. Men på annen side kan det bli ufattelig surt å se han bli topscorer for en annen PL klubb neste sesong.

kunne ikke vært mer enig. Skal vi hevde oss i toppen, går det ikke an å selge våre beste spillere til konkurentene. Selger vi ham til pool, får vi en vanskelig jobb i å finne erstattere. Vi må huske på at han bringer inn mye penger i form av draktsalg o.l. også.

Syns ikke det går an å kalle Owen for "en av våre beste spillere". Har han gjort noe i newcastle som gjør at han fortjener denne tittelen?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #962 på: 30. Mai 2007, 12:30 »
På en måte vil jeg selge Owen for alt over 9 mp. Men på annen side kan det bli ufattelig surt å se han bli topscorer for en annen PL klubb neste sesong.

kunne ikke vært mer enig. Skal vi hevde oss i toppen, går det ikke an å selge våre beste spillere til konkurentene. Selger vi ham til pool, får vi en vanskelig jobb i å finne erstattere. Vi må huske på at han bringer inn mye penger i form av draktsalg o.l. også.

Syns ikke det går an å kalle Owen for "en av våre beste spillere". Har han gjort noe i newcastle som gjør at han fortjener denne tittelen?

Nei, men han har gjort nokk i andre klubber. Han er en av Landslagets viktigste spillere. Han glemmer ikke hvor målet står, selv om han har vært skadet i 2 år. Hvis vi selger ham for 9mp, er det umulig å få en like god spiss inn for den samme summen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

krybel

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #963 på: 30. Mai 2007, 14:13 »

Det eneste Owen har gjort for oss er vel å score imponerende 7 mål på 14 kamper eller så. I tillegg har han imponert i hver eneste klubb han har spilt i. Jeg mener Owen er en spiss i verden klasse, og om vi fremover skal kjempe om en cl plass er det spillere om owen vi må beholde, ikke selge. Nå ser det også ut til i ikke lenger trenger å selge for å kjøpe, og da vil det være et skritt tilbake å selge Owen eller Martins; våre eneste spisser som holder cl nivå.

Det blir uansett spennende å se hvordan Allardyce vil bruke Owen og Martins. Noen vil kanskje mene at disse er altfor like til å spille sammen på topp.. Jeg vet ikke helt. Mulig Sam kan få dem til å fungerer sammen. Blir spennende fremover.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #964 på: 30. Mai 2007, 15:37 »
Jeg er ikke i tvil om at Owen KAN bli en suksess, men til nå har han ikke gjort noe som gjør at jeg er like entusiastisk som visse andre.

Hva han har gjort for andre klubber er for meg fullstendig irrelevant.

Greit han har scoret 7 mål på 14 kamper, men de 7 målene har kosta i overkant mye syns jeg...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #965 på: 30. Mai 2007, 15:46 »
Jeg er ikke i tvil om at Owen KAN bli en suksess, men til nå har han ikke gjort noe som gjør at jeg er like entusiastisk som visse andre.

Hva han har gjort for andre klubber er for meg fullstendig irrelevant.

Greit han har scoret 7 mål på 14 kamper, men de 7 målene har kosta i overkant mye syns jeg...
Jepp, og skal vi først lese statistikk så bør vi lese den skikkelig også. 5 av disse 7 berømte målene har vel kommet mot West Ham og WBA om jeg ikke tar helt feil? Beklager at jeg ikke hopper i taket over det, for du trenger faktisk ikke å hete Michael Owen for å kunne klare nettop det. Og med et så stort navn og en så stor prislapp så forventer jeg faktisk at en "CL spiller i Owens klasse" tar i ett tak mot litt hardere motstand enn de to ovenfornevnte.
Jeg registrerer også at det argumenteres med at "skal vi bli et CL lag igjen så må vi beholde spillere som Owen". Og der er jeg delvis uenig. I utgangspunktet så er det helt riktig, men IKKE for enhver pris. Den prisen vi har betalt for Owen og fått så lite igjen for over 2 sessonger (hvilket er havle kontraktstiden hans?) er altfor høy. Jeg tillater meg å spekulere i at slik utnytting av ressurser, eller mer korrekt ikke-utnytting av store ressurser, er en av grunnene til at Newcastle pr idag ikke er noe annet enn et "nesten-lag". Owen ligner mer og mer et bomkjøp, dessverre. Og skal han endre på det bør han være temmelig sentral og god for Newcastle de neste to sessongene. Da har vi i det minste fått noe ut av alle pengene han har kostet klubben til nå. Nei, får vi et bra bud på Owen i sommer så tror jeg vi gjør lurest i å selge!

krybel

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #966 på: 30. Mai 2007, 15:55 »
Enig i mye av det du skriver. Owen har vært skadet i store deler av sin newcastlekarriere og har enda ikke fått vist seg fra sin beste side. Dette tyder jo på at de 17mp vi betalte for han ikke har forsvart Owens prestasjoner på banen. Men hvor mye tror du vi får for han hvis vi velger å selge? 9-10mp? Med engang vi selger for denne summen har vi akseptert at owen har vært et katastrofalt kjøp uten en gang å gitt han en real kjangse (en hel sesong). Jeg mener klart vi burde beholde han, og be til høyere makter om at han holder seg skadefri en hel sesong for å vise at han er verdt hver eneste krone... En god sesong av Owen (15-20 ligamål) og newcastle (5-7 plass) vil forsvare prisen mener jeg...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 30. Mai 2007, 16:05 »
Både enig og uenig. Det er klart at vi har et enormt potensiale i Owen dersom han skulle klare å holde seg noenlunde skadefri, men å overlate ting som gjelder fotball til høyere makter har jeg dessverre dårlig erfaring med. Og ja jeg er klar over at vi ikke kommer til å få igjen det vi betalte for ham, men det spørs også hvor mye mer vi skal tørre å la denne spilleren koste klubben vår. 2 sessonger i dass, med megastore utgifter, og 1 bra sessong så er alt i orden? Beklager, jeg har problemer med å godta den. Det må i såfall være en ekstremt bra sessong!
Vi kan heller ikke bare tenke på overgangssummen, men også de høye lønnsutgiftene han har kostet klubben. Jeg er klar over at mye av dette har blitt betalt fra andre steder når han har vært skadet, men det er fortsatt mye penger rett ut vinduet.

Jeg mener fortsatt at klubben vil være best tjent med å selge Owen dersom vi får en bra pris, men risikoen er selvsagt at vi må sitte å se på og lide oss gjennom det faktum at han bøtter inn mål for en annen klubb.

krybel

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #968 på: 30. Mai 2007, 16:19 »
Jeg mener fortsatt at klubben vil være best tjent med å selge Owen dersom vi får en bra pris, men risikoen er selvsagt at vi må sitte å se på og lide oss gjennom det faktum at han bøtter inn mål for en annen klubb.

Det er også noe jeg frykter. Hvis Owen vender tilbake til Liverpool, eller en annen klubb for dens saks skyld, vil han trolig score i bøtter og spand. Ikke minst mot newcastle. Det ville isåfall vært utrolig surt. Men det er som du sier, Owen har bare 2 sesonger igjen av kontrakten med newcastle, og vil mest sansynligvis ikke fornye kontrakten. Ser man slik på saken vil det være lurt å selge han for en akseptabel sum nå.

Det er ikke tvil om at denne saken er utrolig vanskelig, for oss og ikke minst for gutta i toppetasjen på st. james park. Skal man selge, eller skal man ikke? Vi får vente å se...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #969 på: 30. Mai 2007, 16:21 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185337

noe for oss?`  hadde vært fint med en som kunne ta et kraft tak på topp :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #970 på: 31. Mai 2007, 01:14 »
Håper det kommer noen nye fjes snart. Vet at Big Sam har hatt ferie og oppkjøpet har ført til "usikkerhet" om hva som skjer på eiersiden..

Men uansett så er jo vi tydligvis keen på å hente Baines.. Hvorfor ikke bare banke inn et bud da? Nå som Tottenham kjøpte Bale er jo de ute av kampen om underskiften til Baines,men nå har Liverpool komt inn i bildet ???

Hvorfor denne nølingen? Vi har tapt spillere tidligere på dette..

Når ManU sånn "plutselig" henter Nani og Anderson menst jeg ser en film på tv så viser det seg igjen at Newcastle har MYE å lære på overgangsmarkedet!

Liker heller ikke ideen om å selge unna før en har fått inn nytt fjes.. Tenker da på Parker som muligens havner i West-Ham.

Vet at overgangsvinduet ikke har åpnet enda, men pr. dags dato har vi bare 1 midtstopper i klubben,2 skandale backer, 2 spisser som kanskje vil bort og en midtbane der Parker,Zoggy,Dyer og kanskje Emre forsvinner.

Håper på litt fortgang i prosessen nå slik at jeg ikke må være våken natten 31. august og krysse armer og bein for nye spillere inn..

Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

djmattis

• Gjest
« Svar #971 på: 31. Mai 2007, 01:40 »
Hvis vi klarte å ha tålmodighet med Souness og Roeder så bør vi i det minste ha det med Sam.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #972 på: 31. Mai 2007, 09:09 »
http://www.foxsports.com.au/story/0,8659,21826303-23215,00.html

Flere og flere som melder om at Viduka er klar for Newcastle. Mange useriøse nettsider, så vet ikke hvor mye det ligger i det, men personlig så tror jeg han er Newcastle spiller innen en uke.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 31. Mai 2007, 09:27 »
Er vi fornøyde om det er Mark Viduka som ankommer? Jeg personlig er langt fra fornøyd. Hvis dette skal bli standaren på spillerkjøpene blir dette en skuffende sommer. Viduka og Hyypia; Nei takk!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #974 på: 31. Mai 2007, 11:08 »
Jeg er veldig fornøyd. Viduka putta 14 mål for Boro i fjor og er en helt annen type spiss en Owen og Martins, i tillegg er han gratis. Vi trenger ikke flere superspisser så lenge vi beholder de vi har.

Det her er en spiller som er et erketypisk Big Sam kjøp, så vi får nok flere spillere som som Viduka til klubben.