20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem har best CV av våre 5 siste managere?  (Lest 8149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem har best CV av våre 5 siste managere?
« på: 20. Mai 2005, 15:29 »
Ja hva mener dere.

Min liste er

1. Robson
2. Daglish
3. Souness
4. Keegan
5. Gullit
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 20. Mai 2005, 15:32 »
Robson
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 20. Mai 2005, 15:33 »
1. Bobby
2. Keegan
3. Daglish
4. Souness
5. Gullit

Beate Jenssen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20. Mai 2005, 15:37 »
Robson, enkelt og greit.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Mai 2005, 15:40 »
Sitat fra: "geordie-olav"
1. Bobby
2. Keegan
3. Daglish
4. Souness
5. Gullit

Hmmm hvordan kan du sette Keegan foran Daglish?

Daglish vant jo utrolig mye med Liverpool. Rykket deretter opp med Blackburn og vant senere PL.

Jeg var faktisk i tvil om hvem som skulle stå på toppen av Daglish og Robson.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20. Mai 2005, 19:03 »
Robson eller Dalglish. Robson var jo sjef og gjorde det godt med både Ipswich og England, samt cuptrofeet i Barcelona. Om jeg ikke husker feil var han også en periode i Portugal.

Dalglish vant ligaen med både Blackburn og Liverpool, i tillegg så vant han også noen cuper i Liverpool. Skal taes med at Liverpool på den tiden helt sikkert hadde vunnet en europeisk turnering eller to. I Newcastle og Celtic(Der han var midlertidig manager etter at Barnes fikk sparken) gjorde han det ikke særlig bra.

Keegan har ført Newcastle, Fulham og Manchester City opp fra sin daværende divisjon, i tillegg til 2.plass med Newcastle. Ingen store trofeer, og heller ingen suksess med England.

Souness har fått sparken i mange av sine klubber, men har vunnet både FA og Ligacupen selv om det ikke er store turneringer. Rykket i tillegg opp med Blackburn, men har et frynsete rykte blant ganske mange.

Gullitt. Fiasko i Newcastle, og i Chelsea så var pengene og spillermaterialet en og alene grunnen til at de var et topplag. Gullitt er ingen god manager slik jeg har oppfattet, men har vel faktisk brukbar suksess med Feyenoord nå?Noen som følger med på nederlandsk fotball som kan fortelle meg hvordan han gjør det der?

Robson og Dalglish er utvilsomt de som har gjort det best som managere.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #6 på: 20. Mai 2005, 19:14 »
Syntes vi diskuterer mye av det samme i mange forskjellige tråder nå. Noen grenser må vi sette oss.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Mai 2005, 14:11 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Syntes vi diskuterer mye av det samme i mange forskjellige tråder nå. Noen grenser må vi sette oss.

Enig i det der...

Men Vil også kommentere det med at FA-cupen ikke er et stort/viktig trofè å vinne....
Det må da være bullshit...finnes det en nasjonal cup i noe annet land som har mer prestige og historie enn FA-cupen....Shearer har vel bl.a. sagt at det å vinne FA-cupen md NUFC ville vært større enn å vinne serien med Blackburn...

så det utsagnet setter jeg mine store tvil til...men det er nå så

Bjørn - ronery, so ronery
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Mai 2005, 23:44 »
Bobby Robson har best CV. Enkelt og greit fordi han har gjort det meget bra i ALLE klubbene han har vært i, og de fleste av dem er ganske så store, og med enorme forventninger. Dessuten har han spillere som Figo, Ronaldo, Van Nistelrooy og mange, mange andre på "samvittigheten". Er vel ingen som kan benekte at Robson er mannen som har gjort alle disse til de superstjernene de er i dag?

Dalglish har egentlig også en god CV, men i og med at han har oppnådd resultater kun med Liverpool og Blackburn, så når han ikke helt opp. Dessuten trekker Newcastle-jobben ned.

Hvis vi skal se utelukkende på oppnådde resultater i store klubber, så kommer nok Souness foran Keegan, men jeg vil likevel gi Keegans CV tredjeplassen. Hovedsaklig på grunn av at han har hatt lengre varighet på jobbene sine, og ikke fått sparken, men gått av egen fri vilje.
Det han gjorde med oss får ingen kaste møkk på. Det står det enorm respekt av. Han fikk oss opp fra bunnløs fortvilelse, og opp i skyene. Det eneste som manglet var ligatittelen. Som merkelig nok aldri kom. Men vi var alltid et topplag under Keegan, og på tross av en noe svak sesongstart det året han trakk seg, så hadde hans etterfølger et særdeles godt ugangspunkt for å kunne kapre CL-plassen, som han også gjorde. Selv om vi kunne vunnet PL dette året. Fulham-jobben var kortvarig, men han rykket opp med laget, og la noe av grunnlaget for der de er i dag. Og han reddet Lee Clark fra fortapelsen i Sunderland, til hans tilværelse i dag, som kaptein for de sorte og hvite fra London. Kanskje ingen stor prestasjon, men vi skal ikke undervurdere Clarks betydning for Fulham de årene han har vært der.

Alle får ikke gleden av å være manager for Englands landslag, og alle får ikke oppleve å sende de engelske heltene til et EM-sluttspill. Man kan si hva man vil om resultatene i EM 2000, men likevel, det er ikke alle forunt å få den jobben.

Greame Souness har en bedre CV enn Ruud Gullit. Han har vært i flere klubber, mange sånn halvveis store, og han har til en viss grad oppnådd en viss grad av suksess. Han har som kjent vunnet titler i de fleste av klubbene han har vært manager for. Men han må ha uoffisiell skotsk rekord i å havne på kant med sine respektive arbeidsgivere, og i å få sparken. Og han har hatt svært mange kortvarige jobber.
Blackburn-jobben er vel omtrent den lengste han har hatt.

Så lista blir altså
1. Robson
2. Dalglish
3. Keegan
4. Souness
5. Gullit
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Juni 2005, 00:31 »
Den blir vel slik:
1. Sir Bobby Robson
2. Kenny Dalglish
3. Graeme Souness
4. Kevin Keegan
5. Ruud Gullit

Sir Bobby har vunnet trofeer domestikalt og i Europa, og vært i flere ligaer med god suksess. Har oppdrettet mange store spillere. Kenny Dalglish er en ond mann som har hatt litt vel mye suksess på Merseyside.
Graeme Souness har vunnet endel cuper og seriemesterskap i Skotland.
Kevin Keegan er oppskrytt, og burde vunnet mye med oss med alle pengene han hadde. Dårlig taktiker, men god motivator.
Ruud Gullit er en fallit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Juni 2005, 10:23 »
Sitat fra: "Joakim"

Greame Souness har en bedre CV enn Ruud Gullit. Han har vært i flere klubber, mange sånn halvveis store, og han har til en viss grad oppnådd en viss grad av suksess. Han har som kjent vunnet titler i de fleste av klubbene han har vært manager for. Men han må ha uoffisiell skotsk rekord i å havne på kant med sine respektive arbeidsgivere, og i å få sparken. Og han har hatt svært mange kortvarige jobber.
Blackburn-jobben er vel omtrent den lengste han har hatt.

Du skriver at Souness har hatt svært mange kortvarige jobber, men han har vunnet titler med de fleste klubbene han har vært manager for. Er ikke det en stor prestasjon?

Hva med Keegan som ikke har vunnet en dritt, men pøset ut med millioner  av pund både for Newcastle og Fulham. Han har vel aldri kommet til en semifinale engang.

Skulle Souness skaffe Newcastle en tittel, så ville han blitt helt på Tyneside. Uansett om det skulle være ligacupen.

DanMan

• Gjest
« Svar #11 på: 02. Juni 2005, 11:17 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Skulle Souness skaffe Newcastle en tittel, så ville han blitt helt på Tyneside. Uansett om det skulle være ligacupen.

Dessverre virker det ikke som Souness kan bli en helt blant majoriteten av supportere (i allefall her inne) - uavhengig av eventuelle trofeer. Synd, men sant..

Jeg for min del står fast på at Souey vil vinne noe med Newcastle - og omvendt, så klart.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Juni 2005, 11:23 »
Sitat fra: "DanMan"

Dessverre virker det ikke som Souness kan bli en helt blant majoriteten av supportere (i allefall her inne) - uavhengig av eventuelle trofeer. Synd, men sant..

Jeg for min del står fast på at Souey vil vinne noe med Newcastle - og omvendt, så klart.

Blir det en tittel eller to så er det nok mange som hyller han skal du se. Var ingen som klaget når vi hadde 17 kamper på rad uten tap. De som klager høyest er de som roper høyest når det går bra også.

Det er bare slik det er.

DanMan

• Gjest
« Svar #13 på: 02. Juni 2005, 11:27 »
Det er bare slik det er.

Dessverre har du nok rett i det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Juni 2005, 15:33 »
Selv har jeg vanskelig for å se for meg at Souness rekker å vinne noe med Newcastle overhodet, da han ikke er manager for klubben per 1.1.2006.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon