20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket klubblag synes du er verdens beste ?  (Lest 6432 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

newcastlefred

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
r
« Svar #15 på: 05. Jan. 2007, 17:31 »
1. BARCELONA
ayls kongen i forsvaret

djmattis

• Gjest
Hvilket klubblag synes du er verdens beste ?
« Svar #16 på: 08. Jan. 2007, 23:24 »
jeg skjønner ikke åssen real madrid kommer inn i bildet her, alvorlig talt, ujevnere lag må du lete lenge etter.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 16. Jan. 2007, 19:16 »
per dags dato er hvertfall Arsenal og Man Utd de beste lagene i PL.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 16. Jan. 2007, 19:23 »
Sitat fra: "djmattis"
jeg skjønner ikke åssen real madrid kommer inn i bildet her, alvorlig talt, ujevnere lag må du lete lenge etter.

Det spørs veldig hvordan du vurderer det. Ser du på tidligere sessonger også, ikke bare akkurat nå, så hører Real Madrid med der. De 3 siste årene har vært magre, men du verden for ett lag de hadde.

Skal vi begynne å se på de seneste sessongene er jo for eksempel Inter ett like godt eksempel på et ustabilt lag som det Real er, men akkurat nå er nok Inter bedre. Men det spørs hvor lenge. Capello er en mann som vet hvordan han skal skaffe trofeer. Det spørs alikevel om han får den nødvendige arbeidsroen hos Galacticoene. De vant rimmelig greitt 1-0 hjemme over Real Zaragoza (som absolutt har hatt en bra sessong til nå), men bare seieren var ikke nok. Det skal vinnes med stil og underholdende fotball. Det er ikke akkurat Capellos greie, som er mer typisk italiensk og spiller kynisk. Real Madrid spilte forøverig med både Gago og Higuain (begge nyankommne nå i Januar) fra start, og begge ser ut til å gå en lysende fremtid i møte. De hadde også en eller annen Torres (21) på høyrebacken, han debuterte også for førstelaget i denne kampen.

For de som lurer litt på hva som har skjedd i Real Madrid de siste årene anbefaler jeg det siste numret av FireFireTo, en fyldig og interessant artikel der om det som skjer (og har skjedd de siste årene) på mektige El Santiago Bernabeu.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 16. Jan. 2007, 19:39 »
Per dags dato vil jeg rangere dem slik

1- Manchester United
2- Barcelona
3- Inter
4- Sevilla
5- Chelsea
6- Lyon
7- Arsenal
8- Valencia
9- Liverpool
10- Palermo

Min veldig subjektive liste

Skal man ta det mere historisk er det ikke tvil om at Real Madrid er det beste laget gjennom de siste 50-100 år
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 16. Jan. 2007, 19:58 »
Sitat fra: "VepsoO"

1- Manchester United
2- Barcelona
3- Inter
4- Sevilla
5- Chelsea
6- Lyon
7- Arsenal
8- Valencia
9- Liverpool
10- Palermo

Skal man ta det mere historisk er det ikke tvil om at Real Madrid er det beste laget gjennom de siste 50-100 år

Tja, de har vel vunnet mest, men spørs om du vet nok om hvordan de har vunnet alt det de har vunnet....

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 16. Jan. 2007, 20:09 »
Sitat fra: "chickenman"

1- Manchester United
2- Barcelona
3- Inter
4- Sevilla
5- Chelsea
6- Lyon
7- Arsenal
8- Valencia
9- Liverpool
10- Palermo

Tja, de har vel vunnet mest, men spørs om du vet nok om hvordan de har vunnet alt det de har vunnet....

Joa jeg har hørt om mye rart angående den klubben, men sportslig suksess skal ingen ta fra dem at de hadde i forrige århundre. Men nå er det jo som kjent mange forskjellige måter å oppnå nettopp det på
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 16. Jan. 2007, 20:44 »
Sitat fra: "chickenman"

1- Manchester United
2- Barcelona
3- Inter
4- Sevilla
5- Chelsea
6- Lyon
7- Arsenal
8- Valencia
9- Liverpool
10- Palermo

Joa jeg har hørt om mye rart angående den klubben, men sportslig suksess skal ingen ta fra dem at de hadde i forrige århundre. Men nå er det jo som kjent mange forskjellige måter å oppnå nettopp det på

Er du interessert kan du lese litt mer om det her.
Denne artikelen er skrevet for PlanetBarca og av en gjesteskribent, all takk itil Helge Ytreland for en glimrende artikel. Artikelen er i all hovedsak skrevet som en slags forklaring til hvorfor "El Clasico" er verdens største oppgjør mellom to erkerivaler. Bare for å forklare vinklingen på artikelen. Men artikelen forteller også, iallfall litt, om hvordan ting har foregått i Spania tidligere og hvordan Real Madrid har vunnet såpass mye som det de har.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 16. Jan. 2007, 20:49 »
Hjertelig takk Chickenman

Skal lese den artikkelen, og jeg setter stor pris på at du gav en veldig saklig og god link  :wink: om et tema som jeg synes er veldig interresant

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Hvilket klubblag synes du er verdens beste ?
« Svar #24 på: 04. Feb. 2007, 10:18 »
Newcastle United er jo det "klart" beste laget da!!! :P
« Siste redigering: 04. Feb. 2007, 10:20 av Erlend »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 04. Feb. 2007, 22:49 »
Arsenal på sitt beste, da kan det spille seg gjennom ein murvegg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 10. Feb. 2007, 13:14 »
Jeg ser ikke juventus noen plass??

De er oppe til sommeren i serie a og klar til og ta cl plass..
De vil ha gerrard nå..

1 Barcelona
2 inter
3 milan (dårligt i det siste:( mangler shevva)
4 Chelsea/Arsenal ( som en sier : arsenal i form kan spille seg gjennom en murvegg)
5 Man utd
6 juventus
7 Liverpool
8 Werder Bremen
9 Real madrid
10 Newcastle
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Noreng

• Gjest
« Svar #27 på: 10. Feb. 2007, 13:21 »
1. Barcelona
2. Inter
3. Chelsea
4. Man U
5. Sevilla/Lyon
6. AC Milan
7. Liverpool
8. Real Madrid
9. Bayern/Werder
10. Arsenal
11. Valencia
12. Juventus
13.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Feb. 2007, 13:22 »
ojjj.. sorry glemte lyon :)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 11. Feb. 2007, 11:11 »
Arsenal på sitt beste, da kan det spille seg gjennom ein murvegg.
Det kan de ja. Men det finnes ikke en murvegg i verden som Arsenal kan spille seg igjennom, og ikke Barcelona. Arsenal på sitt aller beste er en fryd å se på, men Barcelona på sitt aller beste er en enda større fryd å se på.

Det henger også litt sammen med at de prøver å spille den samme typen fotball. Wenger har selv sagt at han prøver å oppnå å spille den såkalte "totalfotballen". Og hvem har innført den? Noen vil si Nederland, og det er kanskje sant. Men det er hovedsaklig en nederlender som er hjernen bak det. Og han heter Johan Cruyff. Og det er også hans totalfotball som satte sitt preg på det aller beste Barcelona laget fotballverden antagelig har sett. Cruyffs såkalte "dreamteam" på begynnelsen av 90-tallet spilte på denne måten. Og det har nå kommet tilbake. Det skjedde da Laporta ble valgt til president. Han lovet at dersom han vant valget skulle han sørge for at Barcelona igjen skulle spille underholdende og god fotball. Og hvordan gjorde han det? Jo, han ansatte Frank Rijkard som har vært sentral i Nederlands historie, og lært av de beste. Han har tatt med seg det beste han har lært av Cryuff og fått Barcelona til å spille "totalfotball" igjen. Det har også blitt lagt merke til i Katalonia, og det er mange som reflekterer rundt om Cruyffs dreamteam egentlig var så mye bedre enn fjorårets Barca lag. Ett lag som strengt tatt bare er blitt enda bedre i år, men som dessverre sliter med å spille like bra i år som ifjor. Om det skyldes mange skadete sentrale spillere kan jeg bare spekulere i, men kanskje får vi snart svar på det. For nå er nemlig både Eto'o og Messi i full fart på vei tilbake fra sine skader. Og det gleder iallfall meg som Barcelona-fan.