20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254591 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1185 på: 28. Mai 2013, 16:37 »
En god fotballspiller kanskje?

Den dagen Steven Taylor opererer på samme nivå som Shola Ameobi vil jeg selvfølgelig også sterkt vurdere å få han ut. Det vil vel tilsvare en stopper på nivå oppunder Willo.
Jeg syns ikke vi skal beholde Shola Ameobi under det påskuddet av at han er geordie for enhver pris. Selvfølgelig - makter vi ikke få inn stort med spisser - så må vi vel nok en gang ta til takke med Sholas håpløshet en sesong til. Men konklusjonen for meg er så såre enkel som at han ikke er god nok til å spille i PL. Den innstillinga dere prater så varmt om ser jeg også mindre og mindre til. Det gir seg vel mest utslag i kjefting på dommeren når han har blitt blåst av for offside eller armbruk for 5. gang siden han kom inn fra benken.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1186 på: 28. Mai 2013, 16:47 »
Den dagen Saylor presterer på nivå med Shola, da er han 67 år og bruker rullator, så da kan vi trygt sende ham over på tribunen.

Ærlig talt folkens; hvis det som skal telle positiv for Shola er at han er Geordie, så kan vi like godt signere han feiten med pupper og NUFC på brystet. Tror workraten hadde steget.

Amøba har ikke vært god nok siden han passerte tenårene, så om vi skal beholde ham så burde han spares til Dirty Mackems kampene, og ellers stå i et hjørne på treningsfeltet og trikse mens han spiser epler...

At det ikke er hans feil at han benyttes så mye, det argumentet kan vi dra om Jonas, Squidface, Gosling og alle andre  som presterer under pari. Min tanke er at vi bør kvitte oss med daukjøtt og gi plass til nytt blod. Hadde Shola vært en killer med seiers instinkt og evne til å dra med seg folk, så kanskje vi kunne brukt ham til teknikktrener; men herregud... fyren har mindre påvirkningskraft enn den snilleste broren til Øyvind Leonhardsen...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1187 på: 28. Mai 2013, 21:11 »
Haha, må hvertfall si at eg elsker Shola! Diskusjoner som går no ang Shola har eg lest og hørt så lenge eg kan huske. Blir han i klubben neste sesong og, kommer han plutselig til å gjøre et par gode innhopp, før han putter et livsviktig mål som alle elsker han for. Etterfulgt av dette følger en kort skadeperiode, før han kommer tilbake dårligere enn noen gang :p

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1188 på: 28. Mai 2013, 21:30 »
Ikke Shola sin feil at han spiller så mye? Kan jo ikke samle på spillere som "helst ikke skal spille"
Det er jaggu tid for å sende dette eselet vekk nå!!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1189 på: 28. Mai 2013, 22:09 »
Ser ikke problemet med å beholde Shola (han er jo et ellevilt menneske), men det må da ikke gå på tross av satsingen på f.eks Campbell. Hvis Shola innfinner seg med en rolle som 4. valg f.eks så fortjener han å få avslutte karrieren hos oss. Det å skulle bli kvitt han på død og liv ser jeg ingen grunn til da han verken ville gitt oss penger eller koster oss mye nå.

Selvfølgelig, skulle vi kjempe om 4.plasser så må han vekk, men det tror jeg ikke skjer på noen år og for øyeblikket kan Shola være med i troppen spør du meg.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1190 på: 28. Mai 2013, 22:35 »
Hva er poenget med å ha et udugelig fjerdevalg?
da burde heller en av de som er up and coming få lov å være fjerdevalg. Det er det i det minste utviklingsmuligheter i

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1191 på: 28. Mai 2013, 22:54 »
Ser ikke problemet med å beholde Shola (han er jo et ellevilt menneske), men det må da ikke gå på tross av satsingen på f.eks Campbell. Hvis Shola innfinner seg med en rolle som 4. valg f.eks så fortjener han å få avslutte karrieren hos oss. Det å skulle bli kvitt han på død og liv ser jeg ingen grunn til da han verken ville gitt oss penger eller koster oss mye nå.

Selvfølgelig, skulle vi kjempe om 4.plasser så må han vekk, men det tror jeg ikke skjer på noen år og for øyeblikket kan Shola være med i troppen spør du meg.

Helt klart. Og om vi en vakker dag kjemper om 4.plassen så får bare vi sende han ned på reservelaget eller noe, så lenge han er her:P Ja, mannen er rævva. Men har spilt her hele karrieren og står for flere av våre aller beste øyeblikk. Om han finner seg i og være 4 valg så må han gjerne legge opp i klubben og få en fanstastisk testimonial for min del. Og så tror jeg han han er den spillernen i klubben med best holdninger, som jeg håper smitter over på de andre/yngre. Selvom han er udugelig ser jeg mase positivt i og la han være i klubben. Som prefesjonel fotballspiller er han et forbilde for alle de unge. Bra for miljøet er Shola og, regner jeg med. Og det er gull verdt. Men slapp av. Mannen har ikke lenge igjen av karrieren siin uansett, spesielt ikke med alle de skadene han har hatt opp gjennom årene.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1192 på: 28. Mai 2013, 23:25 »
Hva er poenget med å ha et udugelig fjerdevalg?
da burde heller en av de som er up and coming få lov å være fjerdevalg. Det er det i det minste utviklingsmuligheter i

Jamen jeg skriver jo det! Han må ikke stå i veien for gutter som Campbell. Og så sa jeg fjerdevalg for å presisere dette. Femtevalg da, fornøyd? Poenget mitt forblir det samme.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1193 på: 29. Mai 2013, 10:01 »
Men hva er det som haster så forbanna mye med å sparke han til helvete? Om vi får inn to spisser, har vi (Remy, Aubameyang) + Cisse + Campbell + Gouffran som kan spille spiss. Da snakker vi 5, og en ok dekning. Det jeg derimot har veldig liten tro på, er at dette faktisk er realitisk, og vi får inn maks 1 spiss. Dermed syntes jeg det er bedre å ha en Shola som 5-valg en ikke noen der i det hele tatt. Så er det opp til SuperPards å velge hvordan han disponerer spillerne.
Og skal vi virkelig bli lavbudsjetts-versjonen av QPR? Det kommer sikkert til å funke hele glimrende.......
 Og newsflash: disse talentene våre har jo faktisk vist seg å være så ekstremt middelmådige at det er enorm gambling å satse på Campbell som ett klart alternativ.

TommyWee

• Gjest
« Svar #1194 på: 29. Mai 2013, 12:54 »
Flere grunner til at det haster. Hovedgrunnen er at Pardew ser på Ameobi som en nøkkelspiller, supersub, eller hva faen, og blir å bruke han de siste 30 minuttene - uansett hvor mange spisser vi har til rådighet. Gouffran får aldri spille på topp så lenge Pardew tror han passer bedre på ving. Dermed er Ameobi tredjevalg om vi får 1 spiss inn i sommer (tviler på at vi henter to stk), og med Cisse på topp, og f.eks. PEA eller Remy på bredden, blir Gouffran byttet ut etter 60. minutter fordel Ameobi.

Personlig tror jeg Pardew har en tvangstanke om at han må benytte Ameobi hver kamp, uansett.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1195 på: 29. Mai 2013, 13:12 »
Flere grunner til at det haster. Hovedgrunnen er at Pardew ser på Ameobi som en nøkkelspiller, supersub, eller hva faen, og blir å bruke han de siste 30 minuttene - uansett hvor mange spisser vi har til rådighet. Gouffran får aldri spille på topp så lenge Pardew tror han passer bedre på ving. Dermed er Ameobi tredjevalg om vi får 1 spiss inn i sommer (tviler på at vi henter to stk), og med Cisse på topp, og f.eks. PEA eller Remy på bredden, blir Gouffran byttet ut etter 60. minutter fordel Ameobi.

Personlig tror jeg Pardew har en tvangstanke om at han må benytte Ameobi hver kamp, uansett.

Hahaha, det der må være noe av det mest gjennomtenkte jeg noen gang har lest. Dødsbra løsning på problemet!
Når vi først er inne på det sporet; jeg syntes vi skal kvitte oss med Ben Arfa, Cabaye, Mbiwa og Marve. Grunnen er jo enkel, de blir brukt feil av Pardew....

TommyWee

• Gjest
« Svar #1196 på: 29. Mai 2013, 13:24 »
Er ikke min feil at du tror at Ameobi kommer til å bli femtevalg som spiss etter Campbell i køen. Så lenge Ameobi er i troppen, så blir Pardew alltid å se på han som en som kan endre spillet. Om du vil se Ameobi være supersub ett år til, så for all del.

Har ikke nevnt noe om å kvitte oss med de du nevner. De er gode spillere, selv om de kan bli brukt feil. Ameobi duger ikke til noe annet enn å varme benken.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1197 på: 29. Mai 2013, 13:33 »
Er ikke min feil at du tror at Ameobi kommer til å bli femtevalg som spiss etter Campbell i køen. Så lenge Ameobi er i troppen, så blir Pardew alltid å se på han som en som kan endre spillet. Om du vil se Ameobi være supersub ett år til, så for all del.

Har ikke nevnt noe om å kvitte oss med de du nevner. De er gode spillere, selv om de kan bli brukt feil. Ameobi duger ikke til noe annet enn å varme benken.

Det er jo likevel en helt håpløs tilnærming til problemet. Du sier jo tydelig at det er Pardew som er problemet selv, og syntes det er helt latterlig at en "uskyldig" person skal lide for andre folks inkompetanse.
Jeg har heller aldri nevnt noenting om at jeg vil se Ameobi som supersub heller. Jeg har bare sagt at det er bedre med Shola som ett femtevalg enn å ikke ha noe femtevalg i det hele tatt.

TommyWee

• Gjest
« Svar #1198 på: 29. Mai 2013, 13:44 »
Pardew gjør vondt verre, men fakta er jo at Ameobi ikke bør bidra med noe annet enn å være på trening. Ameobi duger ikke til noe - med Pardew eller uten Pardew. Så da er det jo like greit å få solgt han i sommer enn at vi må lide av Pardews inkompetanse å se Ameobi være supersub? Han er ikke god nok, og det er jo ingen grunn til å ha han som femtevalg (tredjevalg med Pardew) uansett. Obertan kan være femtevalg og bidra på gressmatta mer enn Ameobi.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1199 på: 29. Mai 2013, 15:15 »
Pardew gjør vondt verre, men fakta er jo at Ameobi ikke bør bidra med noe annet enn å være på trening. Ameobi duger ikke til noe - med Pardew eller uten Pardew. Så da er det jo like greit å få solgt han i sommer enn at vi må lide av Pardews inkompetanse å se Ameobi være supersub? Han er ikke god nok, og det er jo ingen grunn til å ha han som femtevalg (tredjevalg med Pardew) uansett. Obertan kan være femtevalg og bidra på gressmatta mer enn Ameobi.
Velger Shola foran Obertan/Gosling/Amalfitano hver dag. Slik jeg ser der, har vi behov for en stall som er bredere enn hva vi kommer til å kjøpe oss til i sommer. Derfor må noen "dessverre" bli, og da står det andre foran Shola i køen på vei ut. Deriblant Pardew.