20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 107649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #270 på: 19. Mai 2007, 01:55 »
Trond Strande fortjener å bli kalt så mye stygt som overhodet mulig. Han er verdig hvert eneste skjellsord han blir tildelt. Jeg tror nok den godeste Strande er noe av det verste som noengang har blitt fostret opp i romsdalsbyen. Om ikke han er det verste av det verste som noen gang har spilt i norsk fotball.

Dessverre er ikke rasist et dekkende nok ord. Bedre lykke neste gang, Abiodun. Håper du setter Strande SKIKKELIG på plass neste gang. Den som stempler Strande én gang for alle vil jeg være evig takknemmelig. Enten det stempelet er verbalt eller fysisk.
Jøsses, synes du tar litt i her nå altså! Hva han har gjort med/mot deg for å få frem et slik hat lurer jeg veldig på?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 19. Mai 2007, 02:02 »
Han har vært en av de fremste representantene for hatforholdet mellom RBK og Molde.
Trond Strande har også bestandig levert stygge etterslengere, slengt med leppa (uten å være morsom - romsdalinger vet ikke hva det er for noe) og spilt stygt. Han har vært en av de fremste representantene for Moldes rævafotball. Og gjennom det har han prøvd å sprite opp hatforholdet mellom RBK og Molde. Det er vel det eneste han fortjener honnør for. Dessverre har han ikke lyktes.

Det er ingenting i sportens verden som er verre enn å tape en fotballkamp for Trond Strandes Molde.

Sammen med blant andre Rudi, Berg-Hestad og Hoseth, så er Trond Strande avskummets avskum, og hva verre er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 19. Mai 2007, 03:12 »
Lattis. Kan ikkje anklaga folk for rasisme bare fordi ein er komplett idiot. Abiodun burde fått ein solid straff. Samma med Ijeh men han kan man nesten sei har fått det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 19. Mai 2007, 12:31 »
herregud å oppskrytt dette "hatforholdet" mellom rbk og molde er

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 20. Mai 2007, 13:06 »
Hatforholdet er kanskje noe oppskrytt ja. Men samtidig så er det en kjennsgjerning at Trond Strande er en av dem som har prøvd å få hatet til å blusse opp igjen. Og det er en kjennsgjerning at Trond Strande legger ekstra mye i taklingene når han møter Rosenborg.

Jeg er ganske sikker på at et stort flertall av både Molde-supportere og RBK-supportere vil si at selv om hatet nødvendigvis ikke er så sterkt, så er det langt i fra det samme å tape for Molde/RBK som å tape for Sandefjord eller Strømsgodset.

Det er ikke alle som føler det samme hatet. Men jeg tror bare det er én ting som er verre for en Molde-supporter, enn det å tape hjemme for Rosenborg.Og det er å tape hjemme for Aalesund.
Og det skyldes ene og alene at Molde vet at de er lillebror til RBK.

Men semifinaleseieren i cupen over RBK i 1994 er nok et av Molde FKs stolteste øyeblikk. Sannsynligvis bare slått av selve cupfinaleseieren samme år, og kanskje deltakelsen i CL. Og jeg tror nok også at 16. mai-seieren på Lerkendal for få år tilbake også henger høyt i kurs på Aker Stadion.

Samtidig har RBK mange gode øyeblikk fra det som i dag heter Aker Stadion. Vi har vunnet mange dueller mot Molde på Røkkeløkka. Selv om ikke RBK-fans flest verdsetter disse seirene like høyt som for eksempel 10-0 mot Brann eller diverse minner fra CL.

Men likevel, enhver Rosenborg-supporter føler større ydmykelse ved å tape for Molde enn å tape for Sandefjord. Det er verre å tape en cupsemifinale mot Molde, enn å tape en cupsemifinale for Sandefjord. Og det var enkelte RBK-supportere som ikke var like begeistret over ansettelsen av Åge Fridtjof Hareide. Og det er nok også derfor ganske mange RBK-supportere som har Hareide langt opp i halsen etter vinglingen mellom RBK og NFF høsten 2003.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 25. Mai 2007, 15:44 »
TV2 Zebra viser RBK-TV lørdag kl. 13.40.

RBK-TV er et helt ok magasin om RBK, med intervjuer, analyser og diverse småting. Odd-Rune Wolden er ikke verdens beste og mest fotballinteresserte journalist, men han er grei nok til sitt bruk.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 26. Mai 2007, 01:49 »
Da vet jeg hvertfall hva jeg ikke skal se på

Noreng

• Gjest
« Svar #277 på: 26. Mai 2007, 10:13 »
Da vet jeg hvertfall hva jeg ikke skal se på

Kunne ikke vært mer enig.

plebbster

• Gjest
« Svar #278 på: 10. Juni 2007, 22:37 »
Hadde jeg fått lov til å plukke resultatene, så ville ikke dagens runde vært langt unna mitt forslag. Poengtap for RBK og Søpla etter å ha ledet pluss at vi knekker LSK hjemme foran 18000 tilskuere? Deilig? Jaaaaaaaaaaaaaah<3 ;D

plebbster

• Gjest
« Svar #279 på: 10. Juni 2007, 23:13 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=199614

Vi snakker vel bare vanlig prosedyre? :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 11. Juni 2007, 17:19 »
Vel, det er et faktum at Braaten skulle hatt minimum frispark i den situasjonen. Det kommer man bare ikke utenom. Helstad fikk frispark fordi han falt først, og deretter felte en Lillestrøm-spiller i en helt fair 50-50-duell. Braaten ble revet brutalt ned inne i feltet, etter å ha blitt tviholdt i flere meter. Kan noen fortelle meg hvor i fotballens regelbok det står at en 50-50 duell hvor begge parter er like god skal straffes med straffespark til angripende lag, mens en holding og nedriving er tillatt, og bør belønnes?

Det er en aldri så liten skandale at ikke Braaten fikk enten frispark eller straffe i den situasjonen. Selv den flintskalla tullingen Steve Bennett, som ikke vet opp og ned på en fotball, og som aldri i verden har lest fotballens regelbok ville ha gitt Braaten straffe der. Og det er et faktum at det kun er Tom Henning Øvrebø som virkelig holder akseptabel standard blant norske dommere. Terje Hauge dømmer konsekvent pro Brann og anti RBK. Det er ikke til å komme utenom. Og den mannen karakteriseres som Norges beste dommer?

Når det er sagt, så er det ikke dommerens feil at det bare ble 1-1 på Lerkendal i går. Det var Rosenborgs egen feil. Helt og holdent RBKs egen feil. Men dommeren skal likevel gjøre jobben sin 100%, ikke bare 90%.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #281 på: 11. Juni 2007, 17:23 »
Det er bra det er noen dommere som tør å ta avgjørelser i dissfavør Rosenborg på "tilleggstid" lerkendal!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 11. Juni 2007, 17:53 »
De siste 10-15 årene har Rosenborg fått så mye gratis av dommerne, at du Joakim som den RBK supporteren du er, bør være den siste som klager på dommerstanden bare fordi det butter litt imot! Dette sier jeg som nøytral supporter, da jeg ikke holder med noe lag i de 2 øverste divisjonene!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #283 på: 11. Juni 2007, 19:38 »
Kan folk aldri slutte å klage på dommerne!? Feigingene skylder på dommerne, de med baller innrømmer at laget kunne ha gjort en bedre jobb.

Og i norsk fotball er det blitt slik at alle røde kort, alle straffesparksituasjoner og hvor idiot den ene spilleren/treneren/dommeren er, det eneste som blir diskutert etter kampene virker det som. Vel, det er i hvert fall det som legges vekt på.

Dommertrioen som dømte Brann - Lillestrøm for eksempel, er jo blitt utsatt for umåtelig mye dritt. Hoveddommeren er blant annet blitt kalt for norges dårligste. Tom Nordlie er også nesten en skam for norsk fotball, så barnslig som han alltid oppfører seg. Selv om han er en god trener, så har jeg fått veldig liten respekt for denne mannen.

Brann spilte fantastisk fotball mot Lillestrøm, og hadde mest sannsynlig vunnet den kampen, om det hadde blitt tildelt straffespark eller ei. Hadde Tom Nordlie hørt dette, hadde han sikkert sagt: "Men hadde det ikke blitt straffespark hadde jo kampen vært en helt annen". Kan han ALDRI ta selvkritikk?

Viking er også i sivet for tiden, og er oppe på tredjeplass etter at de slo Strømsgodset 2-1. Men som vi alle vet: Her oppstod det også uroligheter. Nå er Strømsgodset og Viking i full krig, med både trenere og sportsdirektører i munnhuggeri. Dette kan man nesten spare seg for. Og i spillertunnelen etter kampen kunne man se bilder av spillere som tydeligvis også var i harnisk. Hvem som begynte vet jeg ikke, men det er tydelig at Uwe Røsler ble rasende da han fikk høre hva Strømsgodsets trener hadde sagt etter kampen, og slo dermed tilbake.

Men om Uwe Røsler "oppførte seg som en idiot" under kampen eller ikke, det vet jeg lite om. Jeg tror bare at Strømsgodsets trener ikke tålte å tape, slik som så mange andre i tippeligaen. For sannheten er: Mange trenere og spillere i Tippeligaen eier ikke baller, og er tydeligvis sjokkerende dårlige tapere.

Men det blir spennende å se på utviklingen i Tippeligaen, for jeg tror at årets sesong blir enda mer dramatisk enn aldri før.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 11. Juni 2007, 20:48 »
Jeg hører mange si at Rosenborg har fått mye gratis av dommerne de siste 15 årene. Jeg vil hevde at Rosenborg har blitt strengere vurdert enn andre lag i flere tilfeller, og at listen har ligget langt høyere for Rosenborg enn for andre lag. Alle lag får noe gratis av og til, og jeg mener ikke Rosenborg har hatt dommerne mer på sin side enn andre lag. Snarere tvert imot. Og jeg har sittet på Lerkendal i ganske mange år nå.

Jeg klager på dommeren og dommerstanden når det er grunnlag for det. I denne kampen har jeg kun én ting å utsette på dommeren, at han ikke gir et SOLEKLART frispark, eventuelt en like soleklar straffe, når han står bare noen ytterst få meter unna. Jeg er sikker på at dommeren så situasjonen, og da SKAL han blåse. Noe annet er en grov, grov dommerfeil.

Når det er sagt er overskriftene i Adresseavisen i dag av en helt annen art. Christer Basma langer ut mot Didier Konan og flere av de andre ungguttene i klubben og klager over at egoisme ødelegger for laget. Konan avslutter fra trang vinkel selv, istedet for å sende ballen videre til en mye, mye bedre plassert Sapara som hadde hatt mye større sjanse for å score. Christer Basma kan ikke få sagt klart nok at Rosenborg har seg selv å takke for at man ikke vant mot Fredrikstad. Og det har også jeg prøvd å få frem. Men fordi jeg trekker frem én eneste dommerfeil, så er det alt folk henger seg opp i. Også Knut Tørum mener at RBK ikke selv var gode nok, og at det var årsaken. Han er skuffet over at Braaten ikke fikk straffe, men mener at det ikke er stort å gjøre med. Det er Steffen Iversen og Micke Dorsin som hovedsaklig langer ut mot dommeren. Det må de få lov til, for dommeren gjorde en klar feil.

Tom Nordlie og Uwe Rösler skylder omtrent alltid på dommeren, uansett hvor dumt det er. Når det er sagt, så har Nordlie grunn til å klage på en noe inkonsekvent og svak dommer i kampen mot Brann. Brann fikk et latterlig billig straffespark, og Sæternes hadde en soleklar hands hvor dommeren burde ha dømt straffe til Lillestrøm. LSK kunne også fått straffe ved en annen anledning, selv om det nok var korrekt å ikke dømme ved den anledningen. Jeg vet ikke hvor godt eller dårlig LSK spilte, men det sier seg selv at dommeren ikke var hovedårsaken til at man tapte 3-1. Men at straffen til Brann var avgjørende for kampen, er ekspertene enige om. Mål preger kamper. Og har du først fått ett mål, så er det lettere å få et eller to mål til. Sånn er det bare.
Men at enkelte trenere overdriver dommerkritikken er det ikke tvil om.

Men i tilfellet Rosenborg, så klager jeg på at dommeren gjorde én grov feil, som det ikke er tvil om. Og jeg mener jeg har mitt på det tørre når jeg klager i den sammenheng. At RBK har scoret på tilleggstid er ikke dommerens problem. I alle tilfeller har overtiden vært HELT KORREKT! Dommeren kan ikke la være å legge til tid når et av lagene så konsekvent har drøyd tid og skader og bytter har gjort det tvingende nødvendig. Det er ikke å få gratis hjelp av dommeren.