20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Watford - Newcastle ligacup  (Lest 60952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Watford - Newcastle ligacup
« Svar #75 på: 07. Nov. 2006, 21:29 »
Sitat fra: "Håvard"
Joakim: Luque er spiss. Han kan bare spille på venstrekanten også.

Luque er ikke spiss, for han eier ikke posisjoneringsevne. En spiss vet å posisjonere seg godt. En spiss løper ikke vekk fra boksen for å unngå å være sist på ballen. En spiss elsker å være sist på ballen, og vil gjøre alt for å være inne i boksen.

Luque er en venstre angrepsspiller, og passer derfor egentlig dårlig inn bådee som venstreving og som spiss i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Nov. 2006, 21:29 »
Nå skjedde det noe her, også.. Spent på om Roeder gjør noe i pausen.. Han gjør sikkert ikke det..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 07. Nov. 2006, 21:30 »
Prestasjon av Rossi. Fortsatt ikke nevnt. The Invisible Man.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Nov. 2006, 21:31 »
Få inn Luque, nå da!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Nov. 2006, 21:32 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "EivindI"
Sitat fra: "Rissen"
Joakim --- luque e treig han.. stemme det..
Våkna nå!!

Luque er langt i fra noe hurtigtog!

Samme faen det så lenge han vet å dukke opp på rett plass. Synes Luque har tatt flere smarte løp. Har aldri skjønt hva som er så stas med spillere som løper som hodeløse kyllinger.

Asbjørn har ett poeng her. Jeg har selv sett det vi andre har sett før: nemlig at Luque kan virke lat og uinteressert.
Men sist Luque fikk sjansen fra start gjorde han nettop det Newcastle ikke har vært gode nok til i det siste: nemlig å sette ballen i mål. Med dagens skadesituasjon mener jeg at man burde prøvd å la Luque spille seg i form. Han hadde ikke gjort det de spor dårligere som spiss enn de to som spilte på topp mot Sheffield U i helgen, og uansett innsats der syns jeg han burde fått en ny mulighet idag. Ingen blir gode av å sitte på tribunen. Og mulig det er noe galt med meg, men jeg skulle svært gjerne sett at Luque spilte seg i form i Newcastle.

Sålenge han dukker opp og setter ballen i mål slik som mot Palermo så gjør han strengt tatt jobben. Vi har hatt spillere i Newcastle som har gjort det før og blitt store, tilogmed uten å løpe rundt som gærninger der ute. Kan også minne om den mest scorende VM toppscoreren med 8 mål i 2002, i tidligere mesterskap sålangt som tilbake til 1978 stoppet alle på 6. Men i 2002 scoret en viss Ronaldo 8(!), uten å "løpe ihjel seg" for å si det sånn.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Nov. 2006, 21:32 »
Sitat fra: "Joakim"

Luque er ikke spiss, for han eier ikke posisjoneringsevne. En spiss vet å posisjonere seg godt. En spiss løper ikke vekk fra boksen for å unngå å være sist på ballen. En spiss elsker å være sist på ballen, og vil gjøre alt for å være inne i boksen.

Luque er en venstre angrepsspiller, og passer derfor egentlig dårlig inn bådee som venstreving og som spiss i Newcastle.

For noe vås Joakim. Spilleren som har best målratio under Roeder passer dårlig inn både som venstre kant og spiss i Newcastle??? Han spilte spiss når han herjet for Deportivo, så hvorfor skulle han ikke klare å spille spiss for bunnlaget Newcastle?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 07. Nov. 2006, 21:32 »

Luque er ikke spiss, for han eier ikke posisjoneringsevne. .

Derfor han stod klar og putta ballen i mål på Newcastles einaste inlegg i palermo kampen ?
Eller er det derfor han scorer mål i nesten kver kamp han spiller?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #82 på: 07. Nov. 2006, 21:34 »
Både Steve Harper og Watsons keeper Lee har hatt sine gode glimt i kampen. Godt keeperspill liker vi.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 07. Nov. 2006, 21:35 »
Nå får vi håpe at vi klarer å følge opp i 2. omgang. Vi har for vane å levere dårlige 2. omganger. Kampen mot pompey har vært et unntak.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 07. Nov. 2006, 21:37 »

Du Joakim du Joalim... Du vet alt du...

Det er ikke noe som heter en spiss skal det og det. Det heter de fleste goder spisser pleier.

Du kan ikke mene at Luque ikke er en god spiss når du ser på hvor mange mål han har scoret som SPISS i forhold til antall kamper han har fått... Luque er jævlig mye bedre spiss enn Rossi og Sibierski. Bedre enn Ameobi og.

Sitat
Både Steve Harper og Watsons keeper Lee har hatt sine gode glimt i kampen. Godt keeperspill liker vi.

Njaaa... Bare når det er i riktig ende  :wink:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #85 på: 07. Nov. 2006, 21:37 »
Det vil være litt av en gulrot om vi kommer langt i denne cupen, kanskje vinne! Men jeg vil likevel ønske at vi kommer langt opp i PL enn å vinne denne cupen. Men FA-cupen sier jeg ikke nei takk til  8)

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Nov. 2006, 21:37 »
Husker ikkje ka de sa, men det var ett eller annet med kneet, var på radioen eg hørte det
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Nov. 2006, 21:37 »
utdrag fra vg intevju med peter ijeh.

Sitat
- Noen mener du løper for lite?

- Hvis du ser på spansk og italiensk fotball, så løper ikke de så mye heller. Det viktige er hvordan du posisjonerer deg helt der fremme. Det kan du ikke kombinere med hektisk jobbing, mener han.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #88 på: 07. Nov. 2006, 21:39 »
Men kan det egentlig være så heftig vanskelig å rotere litt på spissplassen, Roeder? Får ALDRI Luque sjansen? Sibierski og Rossi kunne ha brukket benet begge to. Luque hadde ikke sittet på benken engang, siden Duff hadde spilt som enslig spiss, og Dyer hadde vært backupen på spissplassen.

Luque har teknikk, nese for mål, god spilleforståelse og er en smart lagspiller. Så blir han vraket for en ungdom uten erfaring, og som enda har mye å utvikle. Det kaller jeg idioti.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Nov. 2006, 21:40 »
Sitat fra: "annern"
utdrag fra vg intevju med peter ijeh.

Sitat
- Noen mener du løper for lite?

- Hvis du ser på spansk og italiensk fotball, så løper ikke de så mye heller. Det viktige er hvordan du posisjonerer deg helt der fremme. Det kan du ikke kombinere med hektisk jobbing, mener han.

Enig så enig. Spisser som f.eks Fowler, Owen, Kanu, Bergkamp og Crespo har aldri løpt ræva ta seg.