20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Pompey ligacupen 25/10  (Lest 40208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Pompey ligacupen 25/10
« Svar #195 på: 26. Okt. 2006, 01:31 »
Trodde ikke det var slik. Kanskje det er slik i FA-cup finalen. West Ham var jo i UEFA-cupen i år...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 26. Okt. 2006, 01:53 »
Sett målene + intervju etter kampen av Rossi, Solano og Dyer.

Målet til Rossi viser hvilken goalgetter han er... Steven Taylor prøver seg på ei ganske dårlig filming, ballen blir liggende igjen for Rossi som tar ei nydelig vending før han banker ballen i mål.

Det andre målet er også veldig fint. Duff slår et perfekt innlegg fra venstrekanten over til Solano på bakstanga som umarkert stanger ballen opp i nettaket.

Tredjemålet er et rotemål som kommer etter at Milner flott kommer seg rundt på kant. Han slår ballen inn foran mål og etter klabb og babb kan Solano pirke ballen i mål...

Etter kampen ble Dyer, with the widest smile on Tyneside intervjuet. Han var virkelig fornøyd med å være tilbake og håpet at det var for godt denne gang. Han skrøt også av Roeder som ikke hadde presset ham, og bedt ham vente selv om han maste for å få spille.

Nobby var selvsagt også fornøyd. Da han ble spurt om han var misfornøyd med å bli vraket fra troppen søndag, svarte han diplomatisk at det viktigste var at laget vant, og at de måtte stå sammen nå, og at poengene forhåpentligvis ville komme...

God natt lads

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 26. Okt. 2006, 10:48 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Var i allefall slik før, men tror ikke Wigan er med i UEFA-cupen i år og de tapte jo ligacupfinalen i fjor... Med mindre Wigan allerede er utslått da?

Den plassen går til 6. plassen i PL. I utgangspunktet er det kun 5. plassen i PL som får UEFA cup plass. I FA cupen er det slik at den tapende finalist får UEFA cup plass, om vinneren av FA cupen allerede er klar for CL.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 26. Okt. 2006, 11:02 »
Hehe, ja. Jeg tar tilbake alt jeg har sagt.. Roeder er rett mann for jobben og alt lover gull og grønne skoger i Newcastle om dagen!;) hehe...

Nei, det må mer til enn å slå et redusert Pompey i øs pøs regnvær i Ligacupen for at jeg skal bli "proven wrong".

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 26. Okt. 2006, 11:11 »
Sitat fra: "kesse"
Hehe, ja. Jeg tar tilbake alt jeg har sagt.. Roeder er rett mann for jobben og alt lover gull og grønne skoger i Newcastle om dagen!;) hehe...

Nei, det må mer til enn å slå et redusert Pompey i øs pøs regnvær i Ligacupen for at jeg skal bli "proven wrong".

Selvsagt, om vi hadde 15 poeng på de neste 5 kampene i PL skulle jeg skjønt en slik uttalelse. Jeg føler at manager og enkelte spillere går fullstendig av skaftet etter at de vinner en kamp. Vi har enda ikke vunnet to kamper på rad i år.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 26. Okt. 2006, 11:29 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Asbjørn"
Så var vi høyt oppe igjen.

Ja, det plager deg sikkert enormt. Tenke seg til at vi faktisk vinner en kamp. Og det i ligacupen. Huff og huff. Sånt liker vi ikke. Katastrofe.
Det kan jo lette presset på Roeder, og det vil jo ingen.

Årets vingling?

Ligacupen har null verdi for oss denne sesongen. Vi bør ikke satse på ligacupen overhodet. Det beste som kan skje er at vi taper mot Pompey.
Det verste som kan skje er at vi vinner og går videre.
Jo tidligere vi ryker ut av ligacupen, jo større blir fokuset på serie og e-cup. Det er det som teller i år. Trofeer klarer vi oss utmerket godt uten også denne sesongen, som vi har klart det i ørten tidligere sesonger. En sesong til skader ikke.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #202 på: 26. Okt. 2006, 13:48 »
Shit, den vinglingen der overgår alle mine til sammen, jo!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 27. Okt. 2006, 15:57 »
Nei, det gjør den ikke. Joakim skreiv at ligacupen ikke er viktig for oss i år og at det således ikke var noen krise om vi tapte. Det at han alikevel er fornøyd med at vi vant betyr vel ikke at han vingler.

Men slik det er blitt her så kan det jo virke som om enkelte må finne negative ting å fokusere på uansett hvordan det går og hva klubben gjør. Er det ikke det ene så er det det andre. Og vinner vi så er ikke det bra heller... Begynner å bli lei all sutringen og negativiteten på forumet nå.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 27. Okt. 2006, 16:28 »
Sitat fra: "Øystein Solbjørg"
Nei, det gjør den ikke. Joakim skreiv at ligacupen ikke er viktig for oss i år og at det således ikke var noen krise om vi tapte. Det at han alikevel er fornøyd med at vi vant betyr vel ikke at han vingler.

Men slik det er blitt her så kan det jo virke som om enkelte må finne negative ting å fokusere på uansett hvordan det går og hva klubben gjør. Er det ikke det ene så er det det andre. Og vinner vi så er ikke det bra heller... Begynner å bli lei all sutringen og negativiteten på forumet nå.

Joakim skriver at vi ikke bør satse på ligacupen overhodet, og at det beste som kan skje er at vi TAPER mot Pompey.  Han mener at vi bør tape slik at et avansement ikke går utover serien og UEFA cupen. Er ikke det vingling vet ikke jeg. Han burde i det minste latt være å kritisere oss andre da han skjønte at seieren var i land.

Les det han skriver en gang til.

Ligacupen har null verdi for oss denne sesongen. Vi bør ikke satse på ligacupen overhodet. Det beste som kan skje er at vi taper mot Pompey.
Det verste som kan skje er at vi vinner og går videre.
Jo tidligere vi ryker ut av ligacupen, jo større blir fokuset på serie og e-cup. Det er det som teller i år. Trofeer klarer vi oss utmerket godt uten også denne sesongen, som vi har klart det i ørten tidligere sesonger. En sesong til skader ikke.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #205 på: 27. Okt. 2006, 21:49 »
Hehe, joda, ingen tvil om at du har et poeng med at det er vingling. Du skal få for den! :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 30. Okt. 2006, 16:23 »
Huff. Her hadde jeg et lite håp om at jeg faktisk hadde noen som skjønte pointet, men neida.

Jeg vil ikke si det er vingling. Min mening har alltid vært at ligacupen har null verdi for oss, og at det ikke hadde gjort noen verdens ting om vi tapte. Når vi likevel vinner, så er ikke det verdens undergang. Det har jeg aldri antydet. Det har ihvertfall aldri vært meningen å antyde det.
Jeg mente at vi burde slippe ned skuldrene i den kampen, og slå ut håret. Vant vi, så var jo det fint for teamspiriten, men tapte vi, så var jo det bare bra. For da hadde vi en mindre turnering å tenke på.

Jeg står selvsagt for at det ikke hadde gjort en dritt om vi hadde tapt mot Portsmouth, men samtidig mener jeg det blir feil å være sur for at vi vinner en fotballkamp, selv om det var i ligacupen. Vi får heller ryke ut i neste runde. Men ettersom det ikke hjalp en dritt på resultatet mot Charlton at vi vant mot Portsmouth, så er det jo i ettertid litt ergerlig at vi faktisk vant.

Jeg ser ikke hvordan det er mulig å kritisere meg for vingling når jeg sier at kampen har null betydning for oss, men at jeg var glad for at vi vant der og da, fordi det kanskje kunne hjelpe på resultatet mot Charlton. Nå gjorde det ikke det, og da kan jeg være enig i at det er litt ergerlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 30. Okt. 2006, 17:21 »
Huff. Her hadde jeg et lite håp om at jeg faktisk hadde noen som skjønte pointet, men neida.

Jeg vil ikke si det er vingling. Min mening har alltid vært at ligacupen har null verdi for oss, og at det ikke hadde gjort noen verdens ting om vi tapte. Når vi likevel vinner, så er ikke det verdens undergang. Det har jeg aldri antydet. Det har ihvertfall aldri vært meningen å antyde det.
Jeg mente at vi burde slippe ned skuldrene i den kampen, og slå ut håret. Vant vi, så var jo det fint for teamspiriten, men tapte vi, så var jo det bare bra. For da hadde vi en mindre turnering å tenke på.

Jeg står selvsagt for at det ikke hadde gjort en dritt om vi hadde tapt mot Portsmouth, men samtidig mener jeg det blir feil å være sur for at vi vinner en fotballkamp, selv om det var i ligacupen. Vi får heller ryke ut i neste runde. Men ettersom det ikke hjalp en dritt på resultatet mot Charlton at vi vant mot Portsmouth, så er det jo i ettertid litt ergerlig at vi faktisk vant.

Jeg ser ikke hvordan det er mulig å kritisere meg for vingling når jeg sier at kampen har null betydning for oss, men at jeg var glad for at vi vant der og da, fordi det kanskje kunne hjelpe på resultatet mot Charlton. Nå gjorde det ikke det, og da kan jeg være enig i at det er litt ergerlig.

Det er jo nettopp det du skriver. Det verste som kunne skje var om vi vant over Pompey i følge deg. Ellers vet jeg ikke om noen her inne som var forbannet over seieren i ligacupen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 31. Okt. 2006, 19:10 »
Jo, jeg sa at det verste som kunne skje var at vi vant og gikk videre. Men det betyr ikke at jeg ikke kan glede meg over at laget kanskje spilte på seg høyst nødvendig selvtillitt. Jeg står fortsatt på at vi ikke har bruk for å spille ligacup sånn som situasjonen er nå. Og jeg mener fremdeles at vi bør ryke ut så tidlig som mulig av ligacupen, skal vi redde æren i ligaen.
Hvis det er vingling, ja da vet ikke jeg hva som ikke er det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon