20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]  (Lest 39994 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]
« Svar #165 på: 01. Okt. 2006, 18:08 »
Sitat fra: "Fredrik"
Absolutt ingen hadde forventet noe annet enn tap i denne kampen heller, og som så ofte, taper vi rundt 2,3 - 0 på Old Trafford hvert år, sånn er det bare!

Når dette me svart dag kommer opp, så synes jeg ikke den er særlig svart. Man skal i hvert fall lete lenger etter en svartere dag enn 1-2 tapet mot Fulham. Det kommer ikke til å skje.

Hadde ikke ventet noe annet enn tap nei, men det er måten vi taper på.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. Okt. 2006, 18:16 »
Enig! Det er måten vi taper på som gjør meg forbanna. Makan til drittfotball skal man lete lenge etter!
Who else...... Alan Shearer

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. Okt. 2006, 18:25 »
En 4-5-1 formasjon med Shola på topp har man prøvd før. Det er noe av det kjedeligste man kan tenke seg.

Men hva tenker Roeder? Setter ut Martins for Butt! Og stiller med en halvskadet spiller som knapt vant en duell hele kampen. Makan til tamt og ufarlig angrep skal man lete lenge etter.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 01. Okt. 2006, 18:35 »
Ok. Vi tapte mot et Manutd lag som lå mange divisjoner over oss i dag. Og vi skal takke høyere makter for at det bare ble 2-0, og ikke 7-0 som det burde blitt.

For det første syns jeg lagoppsettet i dag var helt ute å kjøre. Ameobi som ensom spiss? Ja, da er det bedre å ikke ha noen spisser i det hele tatt, men spille med 6 på midten. Når han startet kampen var jeg sikker på at Martins var skadet, men NEIDA. Han kommer inn på slutten, og er et uromoment fremover.

Men det værste av alt: Å bytte ut Milner. Han var den eneste trusselen vi hadde fremover på banen i første omgang. Han bør ha blitt tatt av pga. skade!

Forsvaret syns jeg gjør en heroisk innsats i dag. Manu kom med angrep på angrep, men forsvaret ga alt de hadde. Det skal nevnes at vi hadde flaks som ikke fikk Carr/Taylor utvist for de gangene Ronaldo herjet med dem.

N`Zogbia kom inn og glitret. Rett og slett. Hvor mange kamper skal til før Roeder ser at Zoggy danker ut Duff hver eneste gang han spiller nå?
Angående Duff: Andre PL kampen på rad hvor han er absolutt usynlig! Han gjør ingenting!

Min spillerbørs:

Harper 5
Carr 5
Taylor 6
Moore 6
Ramage 6
Duff 4
Parker 5
Butt 4
Emre 7
Milner 7
Ameobi 5

Martins 6
Zogbia 7

I dag hadde heller ikke Scott Parker noen god dag på jobben. De som ikke så det, kan faen meg stikke ut øya og kaste dem på dynga..

FAEENN!!!!!!! HELVETE!!!! Sånn.. Da er vi klar for neste kamp  :lol:

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #169 på: 01. Okt. 2006, 18:39 »
Hva i alle dager tenker du på Eivind? Ikke kom her og si at Harper spilte like rævva som Ameobi! Han hadde mangen GODE redninger, og var den største grunnen (bortsett fra ManU selv) til at vi ikke tapte mer!

Veldig, veldig rart av deg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 01. Okt. 2006, 18:51 »
Vel hva skal man si. Et forventet tap, men som flere har sagt måten vi tapte på var skuffende, og da ikke minst den passive taktikken.
Uansett min spillerbørs (fra 1-10)

Harper 8
Carr 5
Moore 5
Ramage 5
Taylor 5
Milner 7
Parker 5
Emre 6
Butt 5
Duff 4
Ameobi 4

N'Zogbia 6
Martins 5.5
Pattison - For liten spilletid

Roeder 4
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 01. Okt. 2006, 18:51 »
Skal bli deilig med 14 dager fri fra elendigheten.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 01. Okt. 2006, 18:54 »
Vel vel, da gjorde Newcastle sin vanlige klassiske LANGT-UNDER-MÅL opptreden på Old Trafford. Og det eneste positive vi kan ta med oss fra denne kampen er at vi allerede etter 7 runder er ferdig med 2 av de 4 vanskeligste bortekampene.

Jeg vet ikke hvor skuffet jeg klarer å være over dette tapet. Vi viste vi ville tape, og at vi ville bli overkjørt. Og vi har flaks at vi ikke taper 5-0.

Alikevel er det nok av ting å ta tak i ute på banen som gjør at vi kunne fremstått som et mye bedre lag. For det første må vi som andre lag klare å slå enkle pasninger til hverandre.
Og når en spiller har klart det må også den som skal ta immot pasningen klare å ta imot den uten problemer. Dette ser vi klare på eksempler på at det ikke skjer idag og derfor setter vi oss selv i unødvendig vanskelige situasjoner. Det er jo faktisk allerede vanskelig nok å møte MænJu på Old Trafford.
Når motstanderne presser kan vi heller ikke tillate dem å stå umarkert på 5 metern vår, da må vi i såfall klare å sette dem i offside.
I tillegg er vi også svært nærme å være PL's beste lag til å slå bakover og slå alt fra tvilsomme til livsfarlige tvers-over pasninger, og tilogmed i egen boks.

Noen spillerbørs gidder jeg ikke engang begynne med, vi kan spare oss de høye poeng scorene uansett idag. Noen mente Emre var vår beste her idag hvis jeg ikke leste helt feil. Han var frisk også i første omgangen, og vi ser at han kommer bedre til sin rett i en offansiv rolle i stedet for en typisk sliter rolle på midten i en klassisk firer midtbane. Håper Roeder og co klarer å få med seg dette.
Emre må dog akseptere kritikk for ikke å kjenne sin egen begrensning. Han KAN skape noe, men går altfor mye med ballen og mister den. For dårlig! I tillegg vil han prøve å gå gjennom to motspillere i stedet for rundt dem når muligheten byr seg. Nok et eksempel på at man gjør det for vanskelig for seg selv.
Hva i all verden vår ensomme spiss Ameobi gjør utpå der skjønner jeg ikke. Han har en bevegelsesradius på ca 3.meter i 80% av kampen. Riktignok grovt regnet. Om det skyldes skaden eller ikke holder ikke som unnskyldning her. Vi kan ikke takke ham for å kjempe seg gjennom smertene på banen dersom han skal spille mot legenes anbefaling og ikke  får til noe som helst. Da må klubben være såpass profesjonell at den setter foten ned og gjør noe med situasjonen. Luque får ikke tillit fordi han ikke prøver. Ameobi er ikke det grann bedre idag enn Luque ville vært. Ergo hadde det ikke vært verre å spille med Luque fremfor en skadet Ameobi. Heller bedre etter min mening.
Den beste løsningen ville nok vært å ha Martins fremme der, og hvorfor han ikke spiller blir et mysterium.
Kan bare tippe at man håpet at Newcastle skulle klare å forsvare seg lenge nok (uten å slippe inn mål) til å irritere\stresse MænJu før Martins ville kommet innpå som en joker. Men satser du på en slik strategi med Newcastle kjenner du ikke laget ditt særlig godt mener jeg.
Jaja, kanskje jeg faktisk er litt skuffet over måten vi taper på alikevel da.

Så et lite svar til de som tror vi kan rykke ned:
Selvfølgelig er alt mulig, men vi rykker ikke ned. De som seriøst frykter det, eller tror på det, sier egentlig mest om seg selv.
Det er langt fra første gang at Newcastle starter dårlig i en sessong, og 7 poeng på 7 kamper er langt fra imponerende. Og 4 tap på 7 kamper er også dårlig, men 2 av disse er tross alt på Anfield og Old Trafford.
Når jeg i tillegg legger til at de som roper på Roeders hode på et fat allerede nå forsvarte Souness veldig lenge ifjor, ja da syns jeg det taler for seg selv. Det trenger vel egentlig ikke noen kommentar.

Skuffet (både over hvordan laget mitt opptrer og visse andre ting)!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 01. Okt. 2006, 19:04 »
Sitat fra: "chickenman"
Vel vel, da gjorde Newcastle sin vanlige klassiske LANGT-UNDER-MÅL opptreden på Old Trafford. Og det eneste positive vi kan ta med oss fra denne kampen er at vi allerede etter 7 runder er ferdig med 2 av de 4 vanskeligste bortekampene.

Jeg vet ikke hvor skuffet jeg klarer å være over dette tapet. Vi viste vi ville tape, og at vi ville bli overkjørt. Og vi har flaks at vi ikke taper 5-0.

Alikevel er det nok av ting å ta tak i ute på banen som gjør at vi kunne fremstått som et mye bedre lag. For det første må vi som andre lag klare å slå enkle pasninger til hverandre.
Og når en spiller har klart det må også den som skal ta immot pasningen klare å ta imot den uten problemer. Dette ser vi klare på eksempler på at det ikke skjer idag og derfor setter vi oss selv i unødvendig vanskelige situasjoner. Det er jo faktisk allerede vanskelig nok å møte MænJu på Old Trafford.
Når motstanderne presser kan vi heller ikke tillate dem å stå umarkert på 5 metern vår, da må vi i såfall klare å sette dem i offside.
I tillegg er vi også svært nærme å være PL's beste lag til å slå bakover og slå alt fra tvilsomme til livsfarlige tvers-over pasninger, og tilogmed i egen boks.

Noen spillerbørs gidder jeg ikke engang begynne med, vi kan spare oss de høye poeng scorene uansett idag. Noen mente Emre var vår beste her idag hvis jeg ikke leste helt feil. Han var frisk også i første omgangen, og vi ser at han kommer bedre til sin rett i en offansiv rolle i stedet for en typisk sliter rolle på midten i en klassisk firer midtbane. Håper Roeder og co klarer å få med seg dette.
Emre må dog akseptere kritikk for ikke å kjenne sin egen begrensning. Han KAN skape noe, men går altfor mye med ballen og mister den. For dårlig! I tillegg vil han prøve å gå gjennom to motspillere i stedet for rundt dem når muligheten byr seg. Nok et eksempel på at man gjør det for vanskelig for seg selv.
Hva i all verden vår ensomme spiss Ameobi gjør utpå der skjønner jeg ikke. Han har en bevegelsesradius på ca 3.meter i 80% av kampen. Riktignok grovt regnet. Om det skyldes skaden eller ikke holder ikke som unnskyldning her. Vi kan ikke takke ham for å kjempe seg gjennom smertene på banen dersom han skal spille mot legenes anbefaling og ikke  får til noe som helst. Da må klubben være såpass profesjonell at den setter foten ned og gjør noe med situasjonen. Luque får ikke tillit fordi han ikke prøver. Ameobi er ikke det grann bedre idag enn Luque ville vært. Ergo hadde det ikke vært verre å spille med Luque fremfor en skadet Ameobi. Heller bedre etter min mening.
Den beste løsningen ville nok vært å ha Martins fremme der, og hvorfor han ikke spiller blir et mysterium.
Kan bare tippe at man håpet at Newcastle skulle klare å forsvare seg lenge nok (uten å slippe inn mål) til å irritere\stresse MænJu før Martins ville kommet innpå som en joker. Men satser du på en slik strategi med Newcastle kjenner du ikke laget ditt særlig godt mener jeg.
Jaja, kanskje jeg faktisk er litt skuffet over måten vi taper på alikevel da.

Så et lite svar til de som tror vi kan rykke ned:
Selvfølgelig er alt mulig, men vi rykker ikke ned. De som seriøst frykter det, eller tror på det, sier egentlig mest om seg selv.
Det er langt fra første gang at Newcastle starter dårlig i en sessong, og 7 poeng på 7 kamper er langt fra imponerende. Og 4 tap på 7 kamper er også dårlig, men 2 av disse er tross alt på Anfield og Old Trafford.
Når jeg i tillegg legger til at de som roper på Roeders hode på et fat allerede nå forsvarte Souness veldig lenge ifjor, ja da syns jeg det taler for seg selv. Det trenger vel egentlig ikke noen kommentar.

Skuffet (både over hvordan laget mitt opptrer og visse andre ting)!

Enig i det meste her, synes luque burde fått spilt i dag fra start sammen med martins.

Synes også folk her inne kan holde seg for god til å komme me groteske uttalelser, som jeg ikke vil sitere.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #174 på: 01. Okt. 2006, 19:04 »
Nok et bra innlegg av deg, Chikenman. Er enig i det meste.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 01. Okt. 2006, 19:08 »
H
Bolton    

B
Middlesbrough    

H

Portsmouth

H
Charlton Athletic    

H
Sheffield United    

B
Manchester City    

Hvis vi ser på de neste 6 kampene, så er det fullt mulig å kapre en del poeng her. Samtlige hjemmekamper SKAL vinnes her, og vi bør få til noe respektabelt mot City og Boro borte (helst 3 poeng)

Får vi full klaff, kan marerittstarten bli omgjort til noe veldig bra!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 01. Okt. 2006, 19:56 »
Absolutt Fredrik. Men vi må heve oss spillemessig, vi har fortsatt tilgode å spille 90 min med god fotball denne sesosongen. Vi får se etter de neste kampene.. Vi SKAL ha 12 poeng etter de 6 kampene der, alt annet er for dårlig. Hvertfall hvis vi fortsatt later som om vi er et topplag...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 01. Okt. 2006, 19:57 »
Nå var jeg en av de som forsvarte Souness fram til ca desember i fjor. Nå skal det sies at det ikke er kun resultatene som gjør at jeg vil ha vekk Roeder. Hans løgner og vingling på sommerens overgangsmarked tok kaka, og legger man til behandlingen av Milner blir det hele usmakelig.

Souness var i det minste ærlig. Man kan også snu på det å si at det er ganske utrolig at det er folk forsvarer Roeder pr dags dato, når de ville ha Souness sparket før fjorårets sesong var i gang. Souness har i det minste litt å vise til som manager. Roeder har absolutt ingenting. Kun nedrykk.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #178 på: 01. Okt. 2006, 19:59 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nå var jeg en av de som forsvarte Souness fram til ca desember i fjor. Nå skal det sies at det ikke er kun resultatene som gjør at jeg vil ha vekk Roeder. Hans løgner og vingling på sommerens overgangsmarked tok kaka, og legger man til behandlingen av Milner blir det hele usmakelig.

Fat FRED!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 01. Okt. 2006, 20:01 »
Jeg har aldri forsvart Souness med at han er en god manager. Det eneste jeg har sagt er at han ikke er SÅ dårlig som alle skal ha det til.

Nå vetikke jeg om det er det beste for Newcastle å sparke Roeder, for hva har vi å velge mellom? Det er ikke mange gode managere å velge mellom om dagen, så jeg tror vi like gjerne kan la han få bli. Men en ting vet jeg, Roeder er for MEG ikke en god nok manager for Newcastle. JEG var skeptisk til å ansette han, og jeg har fått mine mistanker bekreftet den siste tiden.