20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???  (Lest 70081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #180 på: 15. Okt. 2008, 23:02 »
Og jeg skjønner ikke hvordan dere (spesielt Lasse og Kesse) kan komme med påstander om at vi i crewet er vanskelige. Har gått gjennom innleggene i denne tråden som har blitt postet etter starten på juli, og kan faktisk ikke se et eneste forslag fra brukere som har blitt avslått eller vi har vært vanskelige på! (Utenom vår siste diskusjon, selvfølgelig)

Kanskje ikke så rart når det kun er to ting som er kommet opp til forslag. Og det er om jeg kan endre visningsnavn og kvalitetspoeng saken til Lasse.

Utover dette har det kun vært spørsmål om hvordan man gjør ting.
Fikk du ikke endret visningsnavnet ditt da? Selvom vi ikke svarer på et enkelt spørsmål betyr det ikke at vi er negative til det. Ser uansett at Ulf har svart deg på det spørsmålet så ser ikke helt hvor du vil med dette.

Forslaget til Lasse om kvalitetspoeng kan jeg være enig i. Ikke vet jeg hvorfor det ikke ble tatt mer tak i det når det ble postet, men det virket jo heller ikke som det var så stor interesse rundt dette, da det ikke kom noen fler innspill fra andre brukere heller.

Uansett så synes jeg godt vi kan ta opp diskusjonen ang. kvalitetspoeng hvis det er noen som har noen konstruktive innspill å komme med.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 15. Okt. 2008, 23:04 »
Det virket bare som at du hauset dere så veldig opp, og når jeg sjekket hva dere faktisk hadde gjort så var det ikke så mye. Men en 50% score er vel ikke så hakkende verst det ! ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 15. Okt. 2008, 23:09 »
Nok et forslag fra min side (selv om det ikke helt virker som om "crewet" er åpen for forandringer her inne).

Må si meg enig med Lasse om at "crewet" virker veldig lite medgjørlige til å godta ting som egentlig ville gjort forumet bedre.

Så dette ender da opp med at vi kan vært vanskelige på en ting, og ikke hatt noen diskusjon rundt det første forslaget til Lasse.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 15. Okt. 2008, 23:14 »
To av tre forslag som ikke går igjennom, hvor av to av de som faktisk ville gjort forumet bedre blir nedstemt. Så ja, du har rett.

Edit: Jeg bytter ut nedstemt med " ikke gjort noe med " .
« Siste redigering: 15. Okt. 2008, 23:17 av Lars Thomas Nistad »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 15. Okt. 2008, 23:17 »
To av tre forslag som ikke går igjennom, hvor av to av de som faktisk ville gjort forumet bedre blir nedstemt. Så ja, du har rett.
To av tre som ikke går igjennom? Jasså, dette var nytt for meg. Har vi egentlig hatt en diskusjon rundt dette med kvalitetspoeng? Som jeg skrev i min tidligere post:

Vi er åpne for en diskusjon rundt dette, og det er jo beklagelig at forslaget døde bort tidligere. Men hvis det er brukere som har meninger ang dette nå (for det var jo tydeligvis ikke det tidligere) så er det bare å spytte ut!

Jeg er i utgangspunktet positiv!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 15. Okt. 2008, 23:25 »
Nytt for deg. Kvalitetspoeng forslaget kom 24 Juli, og dersom det ikke har skjedd noe innen 15 Oktober går en jo ut i fra at det enten ble nedstemt eller at det aldri vil bli gjort. Og forslaget om beskrivelse av linker ble nedstemt.. Bytte av mitt visningsnavn ble fikset. Derav 2 av 3... Også, over til noe annet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 15. Okt. 2008, 23:27 »
Den gangen var det tydeligvis bare Lasse som var interessert i disse kvalitetspoengene, ellers hadde jo flere brukere meldt seg positive til dette?

Men skal lage en avstemning om det jeg, så får jeg la Nordin/forumansvarlig ta det videre derfra.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 15. Okt. 2008, 23:28 »
Nice! :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #188 på: 15. Okt. 2008, 23:28 »
Det er jo ikke verre enn å bla litt tilbake i denne tråden, så kommer mitt forslag fram, og den ene kommentaren som ble gitt til forslaget.
Men jeg quoter det nå, så kanskje det blir vurdert denne gangen.

Sitat fra: Lasse
Vet ikke hvor populært dette forslaget er, men jeg kaster det ut i luften likevel:

På et annet forum (FreakForum) jeg er aktiv benyttes noe som heter "kvalitetspoeng". Som navnet tilsier er dette poeng som deles ut til folk som skriver kvalitetsmessig gode innlegg. Poengene deles ut av andre brukere ved et tastetrykk. For å kunne dele ut "KP" må man selv ha KP, slik at systemet ikke blir misbrukt. Man kan se hvor mange KP'er hver enkelt person har under navnet, der hvor ant. innlegg står.

Dette tror jeg kunne funket bra i den situasjonen forumet er i nå. Folk vil jo helst ha mest mulig respekt og autoritet på et forum. Hvis dette systemet taes i bruk, kan denne respekten "måles" i ant. KP'er. Og hva må man gjøre for å få KP? Nettopp; ha kvalitet i innleggene sine. Jeg har troen på at dette vil heve forumet. Om ikke mye, så litt.

Jeg forstår at dette kan sammenlignes med den ordningen som er nå (benkesliter, kaptein osv.). Likevel tror eg mitt forslag er mer effektivt.

(Vil med dette også si til crewet at om dere ønsker en "politi", en person som er ansvarlig for å opprettholde orden og kvalitet i forumet, så stiller jeg meg til deres disposisjon om det er ønskelig)

Sitat fra: torfinn
Jeg er veldig enig i mye av det som kommer fram her. Å ha kvalitetspoeng i steden for status etter hvor mange innlegg man har tror jeg vil slå ut i positiv retning. Da skriver ikke folk altfor korte innlegg bare for å få flere innlegg (eller?).

Når det er sagt mener jeg ikke at innleggene bare skal være lange for å være lange, hvis man ikke har noe fornuftig å si utover et par-tre korte linjer synes jeg det er mye mer givende å lese, ja disse par-tre linjene enn å pløye gjennom en halv side. Kvalitet og kvantitet er ikke det samme selv på et forum som dette.

En mer detaljert profil med flere opplysninger om seg selv hadde også vært interessant.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 16. Okt. 2008, 02:01 »
Men hvem faen er teit nok til å skrive poster bare for å få flere posts totalt, de fleste som skriver noe har jo noe å si. Man trenger ikke lange avhandlinger ala Joakim sine for å kunne poste noe, herregud da..."politi" ? Haha, jesus...Dette er et internettforum, ikke en totalitær cyberstat
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #190 på: 16. Okt. 2008, 03:24 »
Hva snakker du om, Tommy? Det handler ikke om å få flest mulig poster.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 16. Okt. 2008, 10:12 »
Når man i et innlegg kun skriver en link, er det veldig ofte for å svare på et spørsmål i tråden.

F.eks:

Joakim: Noen som vet om en god psykolog?

Eivind: www.herkommerlinkentilengodpsykolog.com

Skal man da være nødt til å skrive "ja, jeg vet om en god psykolog. Her kommer linken:"?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #192 på: 16. Okt. 2008, 10:35 »
Er det ett direkte svar på ett spørsmål er det vel ikke nødvendig å skrive så mye.
Men i f.eks transfer trådene slenges det rett som det er ut diverse linker uten noen form for indikasjon på hva linken inneholder, da kan det være greit om folk skriver kort hva det er.
Selvfølgelig vet man at den handler om transfer av ett eller annet slag, men
ofte har man lest hva som står der, men gjerne med en annen kilde enn i linken.

Må jo være bedre att den som poster liken bruker 10 sekunder på å skrive 5 ord, enn at 50 stykker skal bruke 10 sekunder på å åpne en uinteressant link!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #193 på: 16. Okt. 2008, 17:40 »
Hva snakker du om, Tommy? Det handler ikke om å få flest mulig poster.

Det ble hvertfall insinuert av Torfinn....
"Jeg er veldig enig i mye av det som kommer fram her. Å ha kvalitetspoeng i steden for status etter hvor mange innlegg man har tror jeg vil slå ut i positiv retning. Da skriver ikke folk altfor korte innlegg bare for å få flere innlegg (eller?)."

Men dette tviler jeg på at det er noen som gjør, oooi for en status det gir liksom. Føl dere gjerne truffet dere som gjør det, haha =) Men seriøst, jeg ser virkelig ikke problemet med å bare poste en link, det virker jo som om enkelte her inne saumfarer forumet for å finne småting å klage på...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 25. Nov. 2008, 14:38 »
http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/syndicates.php

kunnr vert kjekt og ha på framsida. Bare av Newcastle sine skader altso