20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???  (Lest 71740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #165 på: 14. Okt. 2008, 21:32 »
Enig med Tommy.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 15. Okt. 2008, 12:03 »
Uenig. Jeg er ikke interessert i å lese om alt som skjer med Michael Owen, spesielt ikke nyheter jeg har lest tidligere. Så hvis det bare kommer en link så er det ofte nyheter jeg allerede har lest, eller har null interesse av å lese.

Ikke at et er noe stress, men det bør ikke være så vanskelig å gi en 5 ord beskrivelse av hva linken er for noe heller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 15. Okt. 2008, 17:09 »
En 5 ords beskrivelse av hva linken omhandler står som regel i linken...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 15. Okt. 2008, 18:03 »
Tja, noen ganger. Men det er ganske mange villedende overskrifter ute å går.. Ser fortsatt ikke problemet med å skrive noen ord.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 15. Okt. 2008, 18:09 »
Ser fortsatt ikke behovet for å skrive noen ord heller...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 15. Okt. 2008, 18:25 »
Ser ikke behovet for å skrive noen ord? Ja, men hallo da mann. Det er gud bedre så mange villedende overskrifter ute og går. Og det er bare et fåtall av linkene hvor artikkelens tittel står i linken.

Hvem er det som legger nøyaktig merke til url'en til en artikkel de leser på nett? The Chronicle og The Journal kan ha opptil flere artikler om en og samme spiller hver dag. Spesielt gjelder det Owen.
Sky Sports skriver mye rart.

Og jeg synes det bør være helt opp til hver enkelt å selv sortere ut hvilke artikler man ønsker å lese om Newcastle og lagets spillere. Å bare poste en link gjør den silingsjobben veldig mye vanskeligere. Hva er egentlig problemet med å skrive én setning om hovedpoenget i artikkelen? Det går også an å ta seg bryet med å sitere et viktig avsnitt fra artikkelen, hvis man synes det er noe som er spesielt viktig, som alle bør få med seg. Men jeg forventer selvsagt ikke at det gjøres hver gang. Men det jeg forventer at gjøres hver gang, er at alle skriver fem ord om hva artikkelen dreier seg om. For det er et fåtall linker som har tittelen i seg.

Hva er problemet med å skrive fem små ord?

La oss ta et lite eksempel:
DENNE linken innholder riktignok tittelen på artikkelen. Men tittelen forteller jo veldig lite om hva som er poenget i artikkelen. Bare ved å se på linken, så ser det ut til at artikkelen handler om Robinho, ikke Jonas.
Og selv om det postes i Jonas-tråden, så forteller det oss svært lite. Er det Jonas som snakker om Robinho? Eller hva er det?
Alle er ikke nødvendigvis interessert i å lese at Jonas advarer lagkameratene mot å bli for blendet av Robinhos ferdigheter.
Så hvorfor kan man ikke skrive i innlegget "Jonas mener at lagkameratene ikke skal la seg blende av Robinhos gode navn og rykte".
Hvorfor MÅ man åpne linken for å finne ut dette?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 15. Okt. 2008, 20:05 »
Får du kreft av å åpne en link? Du er så pedantisk at jeg spyr
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 15. Okt. 2008, 20:57 »
Joakim, jeg tror du brukte mer tid på å skrive det innlegget enn du noen gang vil bruke på å sjekke innholdet i linker. Om 3 sekunder av tida di per dag er så verdifull så er egentlig det ditt problem.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 15. Okt. 2008, 21:24 »
Haha, du er jaggu meg en spesiell fyr Joakim. Tenk å bruke så mye tid på et innlegg som får frem så lite. Du gav meg faktisk en god latter!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #174 på: 15. Okt. 2008, 22:26 »
Jeg er helt enig med Joakim.

Det er NULL problem for den som legger ut linker å fortelle litt om den. Det er ikke snakk om en hel avhandling, bare et par ord.
Jeg skjønner at ikke alle syntes dette er irriterende, men så lenge noen syntes det er det, er det så forbanna vanskelig å skrive hva linken handler om?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 15. Okt. 2008, 22:33 »
Det er like lett/vanskelig som å trykke på linken å se hva som står der.

Ingressen i artikkelen forteller hva artikkelen handler om, og den tar det max. 10 sekunder å lese.

Uansett: Jeg ser ikke vitsen med å fortsette denne diskusjonen. Et krav om at man må fortelle hva linken handler om kommer aldri til å bli realitet uansett.
« Siste redigering: 15. Okt. 2008, 22:35 av Daniel »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 15. Okt. 2008, 22:38 »
Må si meg enig med Lasse om at "crewet" virker veldig lite medgjørlige til å godta ting som egentlig ville gjort forumet bedre. For en ting er sikkert, nivået ville ikke blitt dårligere dersom vi skrev 5 ord om hva det handlet om. Jeg har åpnet mange linker som er til nyhteter jeg har lest, eller ikke har noen interesse av å lese. Det er ikke farlig, det tar ikke lang tid. Men det er unødvendig.. Akkurat som når nettleseren fryser i 10 sekunder, det er ikke noe farlig det heller - men gud bedre så jævelig irriterende!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 15. Okt. 2008, 22:47 »
Og jeg skjønner ikke hvordan dere (spesielt Lasse og Kesse) kan komme med påstander om at vi i crewet er vanskelige. Har gått gjennom innleggene i denne tråden som har blitt postet etter starten på juli, og kan faktisk ikke se et eneste forslag fra brukere som har blitt avslått eller vi har vært vanskelige på! (Utenom vår siste diskusjon, selvfølgelig)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #178 på: 15. Okt. 2008, 22:52 »
Idéen min om kvalitetspoeng, feks.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 15. Okt. 2008, 22:58 »
Og jeg skjønner ikke hvordan dere (spesielt Lasse og Kesse) kan komme med påstander om at vi i crewet er vanskelige. Har gått gjennom innleggene i denne tråden som har blitt postet etter starten på juli, og kan faktisk ikke se et eneste forslag fra brukere som har blitt avslått eller vi har vært vanskelige på! (Utenom vår siste diskusjon, selvfølgelig)

Kanskje ikke så rart når det kun er to ting som er kommet opp til forslag. Og det er om jeg kan endre visningsnavn og kvalitetspoeng saken til Lasse.

Utover dette har det kun vært spørsmål om hvordan man gjør ting. Det er en grunn til at mange av de "beste" brukerne her inne har sluttet å besøke newutd.no . Og mye av grunnen er det fallende nivået på forumet.. Jeg sier ikke at jeg er med på å holde det oppe, for det er jeg ikke. Men bedre, ryddigere, mer oversiktlige og lengre poster burde være en start for å komme dit Newutd var for et par år siden.
« Siste redigering: 15. Okt. 2008, 23:01 av Lars Thomas Nistad »