20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #75 på: 05. Okt. 2006, 16:43 »
Sitat fra: "VepsoO"
Sitat fra: "Journalisten"
Det vi trenger er en Glenn Roeder. Ham har vi. La oss være fornøyde. Gi ham en sjanse, før alle medgangssupportere dømmer ham nord og ned. Vi kan ikke skifte manager selv om laget taper et par kamper. Vær så vennlig å prøve og se situasjonen litt i perspektiv.

Hyll Hyll ! At folk kan være så inne i hampen utålmodige. Roeder har gitt noen feil, men det tar litt lenger enn 3-4 mnd å få et lag til å fungere. Tid har vi nok av.

Har me nok av tid?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 05. Okt. 2006, 17:05 »
Det vi trenger er en Glenn Roeder. Ham har vi. La oss være fornøyde. Gi ham en sjanse, før alle medgangssupportere dømmer ham nord og ned. Vi kan ikke skifte manager selv om laget taper et par kamper. Vær så vennlig å prøve og se situasjonen litt i perspektiv.

koffer skal me vera glad me har Roeder?
Det blir det samme som og sei me trenger ein som Souness. Han har me. La oss vere glad og fornøyd. Det er jo nettopp i perspektiv eg ser situasjonen. Kordan skal me blir bedre i lengda når me låner spillere. Har dyre potensielle superspillere på tribuna og bruker dei største talenta i klubben som kasteball..Og sjølve grunnen. Forsvaret!! Ka tid skal me få eit normalt forsvar ? Skal Roeder ha noke framtid i klubben så må han ialfall stå klar til og signere 2-3 Kvalitets forsvarer i Januar.( Noko som virkar usannsynlig slik han har handla i si managerlkariere.) Ellers får han nok sparken uansett ka folk meiner om han. Me er tross alt for stort potensiale i klubben til liggja i nedrykkstriden.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 05. Okt. 2006, 17:30 »

Som jeg har sagt hundre ganger før, så er det ikke resultatene som alene står for at jeg vil ha klovnen bort. Det er hvordan han behandlet overgangsmarkedet og James Milner, som jeg er jævlig forbannet på. Han har løyet supporterene rett opp i trynet. Vet ikke om du hørte på BBC Newcastle da supportere kunne ringe inn for å stille Roeder spørsmål. Roeder snakket som en norsk politiker og handlekraften viste seg å være deretter. Roeder hadde ødelagt for seg selv før sesongen var skikkelig i gang. Tro meg, Roeder kommer aldri til å sitte ut kontraktstiden sin. Tviler sterkt på om han i det hele tatt sitter fram til februar.

Ellers er det artig å bli kalt medgangsupporer.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 05. Okt. 2006, 19:10 »
Hehe det er sant.
Det virker som folk som forsatt digger Roeder bare ser på resultata og ikkje har snugg peil på ka som foregår i klubben. Litt rart at det kaller oss medgangsupportere :lol:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 05. Okt. 2006, 19:38 »
Det er jo litt å ta i da.

Selvfølgelig har vi god peiling på hva som foregår i klubben. Det er ingen som ikke er skeptiske til måten han behandlet Milner på. Det er ingen som ikke er bekymret over de dårlige resultatene og det er ingen som ikke er bekymret over dårlig spill. Men det er enkelte av oss som ikke karakteriserer BBC-intervjuet som løgn, og det er enkelte av oss som mener at det ikke nytter å sparke en manager i tide og utide. Det er ikke BARE manageren som taper kamper. Det er ikke BARE roeder som spiller dårlig. Det er ikke BARE Roeder som "fører supporterne bak lyset".

Jeg mener at det Roeder sa om nye spillere ikke var løgn.
Jeg mener det har bakgrunn i at han trolig har fått informasjon fra Shepherd om ståa, og at han mente han hadde grunnlag for å snakke så høyt som han gjorde. Roeder hadde store planer for klubben denne sommeren. Men det var enkelte ting som ikke gikk helt som planlagt. Vi har fått to spisser i tillegg til Martins. Han ville så gjerne hatt Bridge og en stopper også. Ja, jeg vet han var mer begeistra for Huth enn Woodgate, men det får være hans valg. Men tilbakemeldingene fra Chelsea og Shepherd var tydeligvis ikke de samme som den informasjonen enkelte på dette forumet sitter på. Og Roeder delte ikke våre oppfatninger om Woodgate og Campbell. Det er en ærlig sak for meg. Jeg er selvsagt uenig, men mannen må få ha sine egne oppfatninger. Jeg er ganske så sikker på at han vet mye bedre enn meg.

Jeg ser ikke hvilken forbrytelse Roeder skulle være skyldig i, som skulle tilsi denne halshoggingen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 05. Okt. 2006, 20:05 »
Det som irriterer meg er at folk tyr til begrepet "medgangssupporter" hele tiden.

Tror dere medgangssupportere bruker uttallige timer på nettet dag ut og dag inn for å følge laget sitt? Tror det medgangssupportere er aktive i et diskusjonsforum? Følger laget så fort det er en kamp på tv?

Man trenger ikke å være medgangssupporter selvom man mener at klubben er på vei i feil retning, eller at man mener at manageren ikke er mannen for jobben. Man kan faktisk kritisere 100ting, men fortsatt kan man være en fullblodssupporter.

Men hvis det er sånn at man må se lyst på alt til enhver tid så er hver jævla en av dere medgangsupportere. For det er ikke en eneste sjel som med hånden på hjerte kan si at dere støttet Souness gjennom tykt og tynt.

Newcastle er på vei ned. Det er ikke bare Roeder sin skyld, og ledelsen må ta sin del av ansvaret. Men det er noe som er galt, og det må drastiske endringer til. Ingenting ville glede meg mer om jeg tar veldig feil. Men jeg tror heller at dere "ekte supporterne" vil sitte å klage like mye, om ikke mer om noen måneder.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 05. Okt. 2006, 20:24 »
Sitat fra: "Joakim"

Jeg ser ikke hvilken forbrytelse Roeder skulle være skyldig i, som skulle tilsi denne halshoggingen.

I mitt tilfelle er det at han ødela sesongen før den starta med og ikkje forsterka eit bedritent forsvar men istede selga den beste forsvararen me hadde ( Ja han har ikkje formen inne men får han tilbake sjølvtilliten så er han best. Og uansett kor dårlig sjølvtillit han spiller med så ville han ikkje klart seg dårligere enn partybjørnen me spiller med kamp på kamp som driter seg ut gang etter gang..
   Utroligt spør du meg. Greit at han ikkje liker Campbell og Woody men då måtte han fan meg fått inn noken andre da istede for og satse pådei me har som ikkje holder mål.
  I tillegg til Milner saken og ikkje minst at han gjer ka han kan for og ødelegga Luque som spiller. Kunne ramsa opp meir men gidder ikkje. Sliter meir med og ramsa opp positive ting lixm :? Anyone?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 05. Okt. 2006, 21:14 »
Hvorfor klarte talentløse Souness å holde ordene om spillerkjøp? Har Shepherd forandret seg så mye på 1 år? Jeg kan heller ikke huske at Robson hadde problemer med å holde ord ei eller Gullit. Nå som amatør Roeder roter det til, så er det plutselig Shepherd sin feil. Jeg tviler sterkt på at Shepherd sier at vi har £10 millioner til å bruke, men så har vi egentlig ingenting. Dette er noe Roeder får greie på 2 dager før vinduet stenger. Bare det at han febrilsk prøver å hente Zat Knight og Viduka de siste timene før vinduet stenger viser at han overhodet ikke hadde kontroll på situasjonen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Noreng

• Gjest
« Svar #83 på: 06. Okt. 2006, 10:22 »
Sitat fra: "kesse"
Det som irriterer meg er at folk tyr til begrepet "medgangssupporter" hele tiden.

Tror dere medgangssupportere bruker uttallige timer på nettet dag ut og dag inn for å følge laget sitt? Tror det medgangssupportere er aktive i et diskusjonsforum? Følger laget så fort det er en kamp på tv?

Man trenger ikke å være medgangssupporter selvom man mener at klubben er på vei i feil retning, eller at man mener at manageren ikke er mannen for jobben. Man kan faktisk kritisere 100ting, men fortsatt kan man være en fullblodssupporter.

Men hvis det er sånn at man må se lyst på alt til enhver tid så er hver jævla en av dere medgangsupportere. For det er ikke en eneste sjel som med hånden på hjerte kan si at dere støttet Souness gjennom tykt og tynt.

Newcastle er på vei ned. Det er ikke bare Roeder sin skyld, og ledelsen må ta sin del av ansvaret. Men det er noe som er galt, og det må drastiske endringer til. Ingenting ville glede meg mer om jeg tar veldig feil. Men jeg tror heller at dere "ekte supporterne" vil sitte å klage like mye, om ikke mer om noen måneder.

Enig, her om dagen kom Tore på msn, og måste på at jeg var medgangsupporter, og burde skamme meg. Neppe noen medgangsupporter som holder med Newcastle(!), har skrevet tusenvis av innlegg, og følger frebilsk med på alt som skjer i NUFC. Han har nok misfortsått litt. Men mulig jeg har feil fasit på en "Ekte" supporter.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #84 på: 06. Okt. 2006, 17:53 »
Hmm...

Grunnen til at jeg karakteriserer enkelte av dere som medgangssupportere er overhodet ikke fordi dere er en smule kritiske til Roeders taktikk på overgangsmarkedet eller slikt. Jeg synes også det burde vært tatt tak i sommer som ikke ble tatt.

Nei, jeg kaller enkelte av dere medgangssupportere rett og slett fordi noen kan finne på å påstå at vi bør kvitte oss med en manager på grunn av en dårlig sesonginnledning. Det synes jeg vitner om dårlig innsikt i hvordan en bedrift og en klubb fungerer. Én mann alene er ikke ansvarlig for at Newcastle har gjort det dårlig hittil.

Han er manager og styrer mye av det som blir gjort, men det er ikke han som roter i forsvaret og bommer på sjansene. Det er det laget som gjør. Roeder burde prøvd å hente forsvarsspillere i sommer, noe han og Shepherd ikke klarte. Dere må huske at man ikke bare kan prikke en midtstopper på skulderen og si "du spiller for meg". Man må gjennom forhandlinger, og i den fasen har ikke overtalelsesevnene til herrene Roeder og Shepherd vært gode nok.

JEG synes det er tåpelig at noen vil sparke Roeder allerede nå, ettersom jeg mener at han har gjort en god jobb i Newcastle og bør få prøve å utvikle laget videre. Men jeg kommer også til å stusse litt hvis det ikke gjøres noen defensive grep i vinduet i januar. Jeg påstår uansett at noen av dere er medgangssupportere når dere ikke klarer å se litt på helheten i situasjonen, og vurdere de ulike aspektene på en mer saklig måte.

Og til noreng har jeg egentlig ingen kommentar. En person som presterer å kalle Glenn Roeder for "svulstgutten" har mistet absolutt all min respekt. En slik person er ingen ekte supporter. Det står jeg ved uansett.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 06. Okt. 2006, 20:30 »
Glenn Roeder trengte verken å pirke Campbell eller Woodgate på skuldra. De prøvde å pirke Roeder på skuldra uten hell.

Nå skal det sies at jeg ville ha Roeder sparket allerede dagen etter at transfermarkedet stengte, for makan til planløs, usikker og vinglete Newcastle manager på overgangsmarkedet har jeg aldri opplevd.

Ellers kan jeg legge til at en god manager får middelmådige spillere ( som Newcastle har nok av) til prestere både i forsvar og angrep. Bare se på Martin ONeill og hvilke "tragiske" spillere han har til rådighet. Selv Aaron Hughes ser plutselig ut som en spiller til en verdi av £10 millioner.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #86 på: 06. Okt. 2006, 20:39 »
Campell er på vei nedover og har vært plaga med skade dei siste åra. Glenn Roeder sa tidleg i transfer vindauget at han IKKJE kom til å hente spelarar med lang skadehistorie.

Alan Oliver som kjem med løgner her. Vist han har hevda at Newcastle var Woodgate sitt første valg så kjem han med løgn. Woody er svoren boro gutt, og eg vil faktisk tru at at Boro var hans førstevalg. Alan Oliver sa jo at Kuyt sitt første valg var Newcastle, men det stemte IKKJE!

Råd, ikkje hør på Anal Oliver.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #87 på: 06. Okt. 2006, 20:46 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Glenn Roeder trengte verken å pirke Campbell eller Woodgate på skuldra. De prøvde å pirke Roeder på skuldra uten hell.

Og hvor har du dette fra? Skulle likt å se en link i det avsnittet der. Ikke det at jeg benekter deg, Asbjørn. Men at Roeder ikke ville ha kjøpt Campbell eller Woodgate når de selv ønsket å spille for oss, er for meg vanskelig å fatte.

Sitat
Nå skal det sies at jeg ville ha Roeder sparket allerede dagen etter at transfermarkedet stengte, for makan til planløs, usikker og vinglete Newcastle manager på overgangsmarkedet har jeg aldri opplevd.

Dette har jeg sagt tusen ganger før, men jeg kan bare ikke få sagt det nok: Det er de sportslige resultatene som burde avgjøre en managers skjebne, og ikke hvilke spillere han kjøper. Selv er jeg smørblid med at Roeder skaffet både Martins og Duff.

Sitat
Ellers kan jeg legge til at en god manager får middelmådige spillere ( som Newcastle har nok av) til prestere både i forsvar og angrep. Bare se på Martin ONeill og hvilke "tragiske" spillere han har til rådighet. Selv Aaron Hughes ser plutselig ut som en spiller til en verdi av £10 millioner.

Aaron Hughes spilte også bra under Sir Bobby Robson, og min oppfatning er at han alltid har vært en god spiller. At Martin O`Neill er en bedre manager enn Glenn Roeder skulle da ikke være noen myte.

Spørsmålet er jo om Glenn Roeder er god nok til å lede Newcastle United, og  det syntes jeg til syvende og sist at han er. Og da tenker jeg ikke på tidligere meritter etc. Nei, jeg tenker på hvor positiv han har vært i klubben foreløpig. Syntes at han har fått ting mer på plass nå etter at Graeme Souness-regimet er over.

MEN! Roeder må også forme klubben til det bedre, og ikke bare gjøre slutt på det dårlige som var. Og jeg tror at denne prosessen er veldig vanskelig.

Spørsmålet nå er hva som skjer videre. Om Roeder faktisk klarer å sende oss opp blant utfordrerne til en Champions League-plass igjen, eller om det blir på stedet hvil. Om han lykkes med å få oss til å komme blant topp 5, så har han klart det. Men om det blir 7, kanskje 6.plass i år, så er ikke det godt nok.

Såpass høye forventinger syntes jeg man kan gi Roeder. Men da må vi gi ham arbeidsro!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #88 på: 06. Okt. 2006, 20:52 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Campell er på vei nedover og har vært plaga med skade dei siste åra. Glenn Roeder sa tidleg i transfer vindauget at han IKKJE kom til å hente spelarar med lang skadehistorie.

Alan Oliver som kjem med løgner her. Vist han har hevda at Newcastle var Woodgate sitt første valg så kjem han med løgn. Woody er svoren boro gutt, og eg vil faktisk tru at at Boro var hans førstevalg. Alan Oliver sa jo at Kuyt sitt første valg var Newcastle, men det stemte IKKJE!

Det tror jeg kastet lys over den saken.

Folk må slutte å tro på denne Alan Oliver. Den mannen som en gang var en saklig og god journalist, er nå blitt en pengegrisk drittsekk som sprer løgner.

Han er også en vesentlig pessimistisk type, som bare må hakke på spillere som allerede ligger nede, i stedet for å komme med litt konstruktiv og saklig journalistikk.

Han er en trist type, som burde sende inn søknad til the sun. For det er der han hører hjemme.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 06. Okt. 2006, 20:57 »
Sitat fra: "Hans Emil"

Her kommer du med mye tull. Sol har IKKE vært mye skadet de siste årene. Det festlige er at Roeder ikke har gjort hjemmeleksa si. Han sa at han var overrasket over at Sol hadde spilt såpass "få" kamper de to siste sesongene. Sol Campbell spilte 21 Premier League kamper fra start for Arsenal sist sesong. Tar man med Champions League , Liga Cup og Fa Cup blir det godt over 30 kamper. Roeder trodde også at Sol hadde spilt så få kun pga av skader, men han hadde tydeligvis ikke fått med seg at han ble plassert på benken etter at Toure og Senderos storspilte sammen.

Når du nevner Sol så kommer du med skader. Hadde du nevnt det angående Woodgate så hadde jeg forstått det. En spiller som spilte kun 11 kamper for Real Madrid på to år. Ellers er det riktig at Woodgate var Middlesbrough supporter som guttunge, men jeg er overhodet ikke i tvil om at Newcastle var hans førstevalg. Han likte seg godt i Newcastle, og sa at han håpet å kunne spille for Newcastle igjen. For han følte at han skyldte Newcastle supporterene noe. I tillegg kunne Newcastle tilby han europacup fotball. Om Woodgate er så svoren Boro supporter, hvorfor har han ikke takket ja til kontraktsforslaget Boro har kommet med? Real Madrid godtok et bud fra  Boro for 2-3 uker siden. Han burde da takke ja til dette uten å blunke. Det er tross alt klubben i hans "hjerte".