20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #285 på: 05. Nov. 2006, 09:52 »
En West Ham supporter sa til meg i sommer at Glenn Roeder ikke klarte å snu motgang til medgang når først motgangen kom. Ser ut som han fikk rett her. En slik egenskap er et must, om vi noen gang skal oppleve suksess. Motgang vil komme før eller siden uansett hvilken manager man  har.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 05. Nov. 2006, 11:23 »
Det MÅ jo skje noe snart. Men når tror dere det skjer? Får også Roeder fyken etter et tap bort mot Manchester City?? :?:

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #287 på: 05. Nov. 2006, 12:54 »
Fat Fred er for feig til å sparke Roeder.Å Roeder tro han er den rette mannen til jobben. Nei dette er for svakt.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #288 på: 05. Nov. 2006, 14:32 »
Jeg blir irritert når jeg hører folk si at det hjelper ikke å sparke Roeder, hvorfor skulle det ikke hjelpe? Kan det bli verre enn det er nå? Nå bør vi alle innse hva som er i ferd med å skje, vi er på vei ned en divisjon. Og et nedrykk er mye verre enn å sparke managere midt i sesongen år etter år, jeg tror ikke folk aner hva et evt nedrykk vil bety for klubben. Vi taper MASSE penger og i verste fall ender det som det gjorde i Leeds. Selv om klubben skulle tåle et nedrykk økonomisk så kommer vi garantert til å miste en hel haug med kvalitetsspillere på BILLIGSALG. Given, Parker, Emre, Dyer, Milner, Duff, N`Zogbia, Owen, Martins og Luque forsvinner nok med stor sannsynlighet. Da er denne klubben tilbake der vi var før Keegan overtok.
Det jeg vil fram til her er at nå må folk forstå at Roeder må sparkes med engang, vi spillere like dårlig som vi gjode på det verste under Souness. Jeg driter i om Roeder kanskje er en hyggelig type osv, han kjører klubben i mitt hjerte til helvete. Han påstår vi har spilt meget god fotball i det siste, dette er et hån mot oss supportere. Vi tok en meget heldig seier mot b-laget til Palermo, ellers er det syltynt.
Jeg er også enig med de som gir Fat Fred mye av skylden, og jeg vil også gjerne se han en helt annen plass en på SJP. Men å bare skylde på han blir for dumt, ja han er helt ubrukelig på enkelte områder, blant annet å finne en skikkelig manager. MEN Fat Fred har alltid støttet opp om de managerene han har ansatt, det er ikke uten grunn at vi er den klubben som har brukt mest penger hvis vi ser bort fra Chelsea de siste årene.

Det aller største problemet idag slik jeg ser det er Glenn Roeder, han skuffer meg gang på gang. Jeg gidder ikke oppsummere alt det fatale han har gjort, men jeg tar heller kampen i går som et eksempel. Det første jeg reagerer på når jeg ser laget og beken er at Tim Krul ikke befinner seg der, hva slags signal gir dette? Han debuterer og står en kjempe kamp og deretter tar en pensjonsit plassen hans som reservekeeper.
Så ser jeg forsvaret, Steven Taylor er henvist til trubunen for at heltene Bramble-Moore nok engang skal rote det til.
Midtbanen er også tragisk, hvorfor i helvete starter ikke Duff på venstrekanten der han hører hjemme? Hvorfor starter han med to sentrale midtbanespillere som begge er bedre defensivt enn offensivt? Hvis Emre ikke er skadefri så burde selvfølgelig Zog startet sentralt sammen med Parker. Så over til spissparet, for meg er det en gåte at Luque ikke får starte, han er jo en av få som har bevist at han vet hvor målet står. Luque burde helt klart startet.
Ser vi på hva Roeder foretar jeg i løpet av kampen så blir det hele enda mer latterlig, Emre og Luque burde vært byttet inn i pausen. Men Luque får ikke komme inn før det er 25 min igjen, og da tar Roeder ut den eneste spilleren som prøver å skape noe offensivt, nemlig James Milner. Da klikker det for meg. Når man ligger under hjemme mot et såpass svakt lag så satser man alt framover. Tar ut Babayaro og satser mer framover, man bytter rett og slett ikke en kant mot en kant (Duff tok over Milners plass). Og en annen ting, når det er igjen 5 min og ikke skaper noen ting, hvorfor ikke sette fram en midtstopper med litt luftstyrke? Har vi noe å tape? Joda, hadde vi sluppet inn ett mål til hadde vi ligget HELT sist.

Ser man bort ifra de 4 største, har vi kanskje med unntak av Spurs den beste stallen, likevel ligger vi nest sist? For meg skinner det gjennom at Roeder er helt ubrukelig, rett og slett ubrukelig som manager.

Nå håper jeg Roeder trekker seg eller får fyken imorgen og at vi får inn en skikkelig manager. Lippi, Ottmar eller Svennis hadde vært topp. Lippi er mitt soleklare førstevalg.
an sparker ikke Bobby Robson??

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #289 på: 05. Nov. 2006, 14:33 »
Jeg blir irritert når jeg hører folk si at det hjelper ikke å sparke Roeder, hvorfor skulle det ikke hjelpe? Kan det bli verre enn det er nå? Nå bør vi alle innse hva som er i ferd med å skje, vi er på vei ned en divisjon. Og et nedrykk er mye verre enn å sparke managere midt i sesongen år etter år, jeg tror ikke folk aner hva et evt nedrykk vil bety for klubben. Vi taper MASSE penger og i verste fall ender det som det gjorde i Leeds. Selv om klubben skulle tåle et nedrykk økonomisk så kommer vi garantert til å miste en hel haug med kvalitetsspillere på BILLIGSALG. Given, Parker, Emre, Dyer, Milner, Duff, N`Zogbia, Owen, Martins og Luque forsvinner nok med stor sannsynlighet. Da er denne klubben tilbake der vi var før Keegan overtok.
Det jeg vil fram til her er at nå må folk forstå at Roeder må sparkes med engang, vi spillere like dårlig som vi gjode på det verste under Souness. Jeg driter i om Roeder kanskje er en hyggelig type osv, han kjører klubben i mitt hjerte til helvete. Han påstår vi har spilt meget god fotball i det siste, dette er et hån mot oss supportere. Vi tok en meget heldig seier mot b-laget til Palermo, ellers er det syltynt.
Jeg er også enig med de som gir Fat Fred mye av skylden, og jeg vil også gjerne se han en helt annen plass en på SJP. Men å bare skylde på han blir for dumt, ja han er helt ubrukelig på enkelte områder, blant annet å finne en skikkelig manager. MEN Fat Fred har alltid støttet opp om de managerene han har ansatt, det er ikke uten grunn at vi er den klubben som har brukt mest penger hvis vi ser bort fra Chelsea de siste årene.

Det aller største problemet idag slik jeg ser det er Glenn Roeder, han skuffer meg gang på gang. Jeg gidder ikke oppsummere alt det fatale han har gjort, men jeg tar heller kampen i går som et eksempel. Det første jeg reagerer på når jeg ser laget og beken er at Tim Krul ikke befinner seg der, hva slags signal gir dette? Han debuterer og står en kjempe kamp og deretter tar en pensjonsit plassen hans som reservekeeper.
Så ser jeg forsvaret, Steven Taylor er henvist til trubunen for at heltene Bramble-Moore nok engang skal rote det til.
Midtbanen er også tragisk, hvorfor i helvete starter ikke Duff på venstrekanten der han hører hjemme? Hvorfor starter han med to sentrale midtbanespillere som begge er bedre defensivt enn offensivt? Hvis Emre ikke er skadefri så burde selvfølgelig Zog startet sentralt sammen med Parker. Så over til spissparet, for meg er det en gåte at Luque ikke får starte, han er jo en av få som har bevist at han vet hvor målet står. Luque burde helt klart startet.
Ser vi på hva Roeder foretar jeg i løpet av kampen så blir det hele enda mer latterlig, Emre og Luque burde vært byttet inn i pausen. Men Luque får ikke komme inn før det er 25 min igjen, og da tar Roeder ut den eneste spilleren som prøver å skape noe offensivt, nemlig James Milner. Da klikker det for meg. Når man ligger under hjemme mot et såpass svakt lag så satser man alt framover. Tar ut Babayaro og satser mer framover, man bytter rett og slett ikke en kant mot en kant (Duff tok over Milners plass). Og en annen ting, når det er igjen 5 min og ikke skaper noen ting, hvorfor ikke sette fram en midtstopper med litt luftstyrke? Har vi noe å tape? Joda, hadde vi sluppet inn ett mål til hadde vi ligget HELT sist.

Ser man bort ifra de 4 største, har vi kanskje med unntak av Spurs den beste stallen, likevel ligger vi nest sist? For meg skinner det gjennom at Roeder er helt ubrukelig, rett og slett ubrukelig som manager.

Nå håper jeg Roeder trekker seg eller får fyken imorgen og at vi får inn en skikkelig manager. Lippi, Ottmar eller Svennis hadde vært topp. Lippi er mitt soleklare førstevalg.
an sparker ikke Bobby Robson??

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 05. Nov. 2006, 14:36 »
vi kommer til og rykke ned hvis ikke noe skjer. vi har tapt 3 hjemme kamper 2 uavgjort og ennå har ikke liverpool , arsenal, chelsea og manu hvert på besøk. dette er latterlig. vi taper hjemme mot sheffield, så føler ikke roeder presset. er han helt hjernedød? for en jævla soper. Han trekker seg ALDRI. og feite sheperd tørr ikke gjøre noe.

dette er den største nedturen jeg har hatt som supporter. det er nesten så du ikke tror at det går an.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 05. Nov. 2006, 14:40 »
Abel, et ekstremt bra innlegg, og du har dessverre skremmende rett i det du sier...
Slik jeg ser det er dette Newcastle-laget enda dårligere enn det laget Souness sendte utpå banen for nøyaktig et år siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 05. Nov. 2006, 15:15 »
Jeg er av en helt annen oppfatning enn Abel her.
Jeg er av den oppfatning av at Glenn Roeder ikke er mannen som skal ha hovedskylda for at situasjonen er så forferdelig som nå. For all del, akkurat nå er det ekstremkrise i klubben. Men hva pokker hjelper det når Roeder i mine øyne ikke har fått helt den samme støtten som hans forgjengere har fått i begynnelsen.

Den som må ut først er Freddy Shepherd. Det er han som har satt oss i denne situasjonen, ved ikke å gi sin manager de nødvendige midlene og ikke hjelpe manageren med å lande de spillerne vi måtte ha.
Roeder fikk ikke nok penger i sommer, og Shepherd satte mer eller mindre en strek etter at vi hadde betalt for Martins. Hvorfor i helvete gjorde han det? Hvorfor løsnet han ikke på pengesekken slik han gjorde for Souness, enda Souness ikke hadde noen resultater å vise til?
Hvorfor i helvete var ikke Shepherd sitt ansvar bevisst og grep inn for å sikre oss forsvarsspillere, når alle vet at vi trengte det?

Shepherd grep inn og overprøvde Robson da han kjøpte inn blant andre Butt og Kluivert. Shepherd ga blanke faen i Robson da han solgte Gary Speed helt på egenhånd. Og Shepherd sørget selv for å skape uro og usikkerhet i spillergruppa og dermed gi seg selv en unnskyldning for å sparke Robson.

Så hvorfor overprøvde han ikke Roeder da, og sørget for å gi oss noen forsvarsspillere, når Roeder ikke lyktes på egenhånd?
Shepherd gjorde ikke jobben sin i sommer, når han ikke støttet opp om sin nye manager.

Og nå, når situasjonen er som verst, så stikker han av og "slapper av" på Majorca! Hva faen er det for noe?

Når supporterne unisont roper "Sack the Board" og "Freddy Shepherd Out" og flere antyder at manageren ikke er den som skal ha skylda for at vi er i den situasjonen vi er i nå, så bør det være noe i det.
Glenn Roeder kan ikke styre skuta på egenhånd, og jeg synes det er merkverdig at styreformannen stikker av når han virkelig må stå oppreist og skjerme sin manager.

Dessverre er jeg ganske så sikker på at Shepherd kommer til å gjøre alt for å redde sitt eget skinn, ved å sparke Roeder umiddelbart etter kampen mot Man City. Nesten uansett om vi vinner eller taper.
Men hvilke problemer vil det løse? Absolutt ingen!

Greit, spillerne vil helt tydelig ikke gå gjennom ild og vann for Roeder. Det er greit nok. Det er nå ikke lenger noen tvil om at Roeder synger på siste verset. MEN, førstemann ut MÅ være Freddy Shepherd. Det er Shepherd som har bragt oss inn i dette uføret, ved å bruke millioner på  å sparke en manager, ansette en ny en, kjøpe inn haugevis av spillere som ikke ønsker å spille for klubben, og som bare venter på å plukke opp lønnsslippen, sparker enda en manager, ansetter enda en, kjøper enda flere spillere som ikke har noen som helst intensjoner om å yte mer enn høyst nødvendig for klubben.

Vi har en styreformann som aldri har gjort noe med skadesituasjonen i klubben, Han har aldri prøvd å bedre på ting, og når det blåser som verst rundt Roeder, så stikker han av!

Roeder har ikke gjort en god nok jobb med laget. Det er korrekt. Og Roeder er neppe manager når vi skriver 1. januar. Men førstemann ut MÅ være Freddy Shepherd! Det er styre, og klubbens ledelse som sitter med ansvaret for at manageren ikke er god nok. Det var Shepherd som ansatte Souness, og Shepherd ansatte Roeder. Shepherd sparket Robson. Hvem faen er det da som sitter med ansvaret? Glenn Roeder? Ikke faen!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #293 på: 05. Nov. 2006, 15:25 »
Du kan ikke frita Roeder for skyld. I går hadde vi bedre spillere enn Sheff U, men de viste det ikke. Roeder har ansvaret for å få fram dette. Det har han ikke gjort. Han er ingen taktiker, og heller ingen god motivator. Dette er vel egenskaper en manager bør ha?

Roeder er en hyggelig fyr, men han er ikke framtidens mann for Newcastle United.
Toon, Toon,
Black and white army

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #294 på: 05. Nov. 2006, 15:28 »
Glenn Roeder har ansvaret for at han ikke stiller med det sterkeste laget, og at vi spiller uten noen taktikk (dersom vi har er den elendig). En manager skal stille med det sterkeste laget han kan og HVERTFALL ha en skikkelig taktikk. Grunnen til at Shepherd ikke har overkjørt Roeder og kjøpt forsvarspillere er helt sikkert den at fansen liker ikke den slags. Og du sier at han ikke har fått samme økonomiske støtten som Souness. Hvorfor det tror du? Kanskje fordi Souness brukte 50mill£? Du mener kanskje at Roeder og burde fått 50mill
å handle for? Vi driter ikke akkurat penger heller... Det er nok sikkert grunnen til at ikke Bridge og andre forsvarspillere har komt til klubben.

Det du skriver i innlegget ditt kunne vært skrevet på en linje: Shepherd må ut før Roeder.

Noe annet du skriver er at du ikke tror Roeder er manager 1 januar. Så hvorfor skal vi da holde på ham? Da kan vi vek bare sparke ham med en gang og bli ferdig med det, så går kanskje Shepherd seinere. Det er bare positivt at den nye manageren vår er på plass fortest mulig, så han får mest mulig tid til å bli kjent med laget og se hvilke behover vi har i januar. Samme hvilken rekkefølge de går i bare de går.

Dette er like mye Roeder sin skyld som Freddy Shepherd.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 05. Nov. 2006, 15:29 »
Jeg fritar ikke Roeder for skyld. Han skal selvsagt få laget til å prestere bedre, og de sportslige resultatene har han selvsagt et ansvar for.

Men krisen vi er i nå er ikke først og fremst skapt pga det Roeder har gjort. Det er pga det Shepherd har gjort og ikke gjort.

Roeder er ikke god nok til å være manager for denne klubben. Men jeg freder Roeder inntil Shepherd er ute. Da forsvinner også Roeder.
Fjern hele forbanna styret. Fjern Shepherd og DERETTER kan vi finne en løsning med Roeder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 05. Nov. 2006, 16:08 »
Joakim: Jeg er helt enig i at det først og fremst er Fatty som har fått oss dit vi er i dag, og at han bør forsvinne med engang. Men hvor sannsynlig er det?? Hvor stor sjanse er det for at han selger sine aksjer og lar andre ta over styringen?? Jeg skal fortelle deg hvor stor den er, den er mikroskopisk!!

Så da blir valget, enten la fatty sitte på toppen og Roeder som manager, noe som mest sannsynlig vil gi oss den dårligste sesongen i mannsminne.

Eller så sparker vi Roeder, får inn en ny og BEDRE manager, samme faen hvem. Mens vi fortsetter å jobbe mot at Fatty går av..

Jeg går for alternativ nr 2 da alternativ 1 egentlig er å grave sin egen grav.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #297 på: 05. Nov. 2006, 16:51 »
Glenn Roeder lever i sin egen lille fantasiverden. Selvfølgelig har han press på seg! Tap hjemme mot Bolton, Fulham og Sheffield United sier litt. Uavgjort hjemme mot Charlton føltes like ille som alle disse.

Roeder burde innrømme egne feil, og trekke seg med øyeblikkelig virkning, eller love at om han gjør en feil til, så er det over. Freddy Shepherd burde gi Roeder en aller siste sjanse, og også han burde innrømme sine egne feil. Han burde også si at om han ikke ansetter riktig manager neste gang, da selger han seg ut.

Må de lyve hele tiden? Må de snakke seg bort hele tiden? Det er nesten verre enn alle de feilene de gjør.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #298 på: 05. Nov. 2006, 18:02 »
Klart at GR må få sparken, men ka alternativ er tilgjengelig på markedet. Skal det brukes en sekk med penger for å få en ny manager, for så å risikere at den nye manageren ikke får noe å handle for i januar. ( For Fatty åpner vel ikke sekken sin så veldig i januar viss han må ut med større beløp for ny manager. Er der ledige manager på markedet som ønsker å snu skuta, er den hjertelig velkommen. MEn ikke for enhver pris.

Et lite stikk i siden til de som sier at vi har en av de beste stallene i PL. eh. Er det derfor vi ligger nest sist på tabellen og nesten halve flokken er skada. Hadde jeg vært hesteeiger hadde jeg sendt hele hurven til pølse.....

Vi har en god stall, men realiteten er at "stjernene" våre er skadet mesteparten av tiden, som fører til at laget ikke er gode nok pr dato til å kjempe på øvre del av tabellen. Og våre nest beste er ikke bedre enn et middels champship spiller.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #299 på: 05. Nov. 2006, 18:02 »
Klart at GR må få sparken, men ka alternativ er tilgjengelig på markedet. Skal det brukes en sekk med penger for å få en ny manager, for så å risikere at den nye manageren ikke får noe å handle for i januar. ( For Fatty åpner vel ikke sekken sin så veldig i januar viss han må ut med større beløp for ny manager. Er der ledige manager på markedet som ønsker å snu skuta, er den hjertelig velkommen. MEn ikke for enhver pris.

Et lite stikk i siden til de som sier at vi har en av de beste stallene i PL. eh. Er det derfor vi ligger nest sist på tabellen og nesten halve flokken er skada. Hadde jeg vært hesteeiger hadde jeg sendt hele hurven til pølse.....

Vi har en god stall, men realiteten er at "stjernene" våre er skadet mesteparten av tiden, som fører til at laget ikke er gode nok pr dato til å kjempe på øvre del av tabellen. Og våre nest beste er ikke bedre enn et middels champship spiller.