20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 227214 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #915 på: 13. Jan. 2007, 14:55 »
Målet til Roeder er vel å ødelegge psyken til Luque totalt.  :evil:

Greit, vi skal alltid se saker fra flere sider.
Så hvis vi tar situasjonen fra de forskjellige involverte partene.

Newcastle:
- Trenger ikke spilleren (han har høy lønn, men spiller ikke)
- Trenger spilleren (Mange skader, men er det vits å ha han i klubben bare for å fylle benken?)
- Vil ikke betale halve lønna til spilleren mens han er på utlån

PSV:
- Vil gi spilleren sjanse til å vise at han duger ved å låne han ut sesongen med opsjon på kjøp
- Vil ikke betale det spilleren tjener i lønn i Newcastle (Mulig bare litt over halvparten)
- Kan tilby Champions League-spill (Noe som Newcastle nok ikke kan i løpet av de nærmeste årene)

Alberto Luque:
- Vil gå på lån for å spille fotball igjen
- Flytter hvor som helst bare han kommer seg unna Roeder
- Vil ikke gå vesentlig ned i lønn fra det han tjener i Newcastle

Det er sikkert andre faktorer som spiller inn også, men her ser jeg med en gang at alle partene må ha gitt etter litt for at avtalen skulle gå i havn.
Så hvis en av partene sto på sitt, så var det ikke rart at avtalen strandet.

Min konklusjon er at det ikke er HELT SIKKERT at det alene var Newcastle sin skyld at låneavtalen med PSV ikke ble noe av. Mulig en stor del av det ja, men ikke alt.

Jeg, personlig, ser heller at Luque blir hos oss og blomstrer opp enn å blomstre opp på utlån hos en annen klubb som har opsjon på kjøp.
(Noe som forblir ønsketenkning i og med at Roeder av en eller annen grunn ikke kan fordra trynet til Luque...)

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #916 på: 13. Jan. 2007, 15:32 »
Luque må vekk i januar, han har ingen framtid hos oss i tillegg til at han har en alt for høy lønn til å sitte på tribunen. Så både for klubben og Luque er det best at han forsvinner.

Problemet er nok at Fatty helst ser at noen kjøper spanjolen slik at vi kan få igjen en liten del av summen vi ga for han. Uheldigvis så står ikke klubbene i kø for å kjøpe han, og da må vi kanskje gå med på å låne han ut til PSV slik at vi i hvertfall slipper å betale hele lønna hans for en spiller som uansett ikke bidrar med annet enn å møte opp på trening. Jeg skjønner at fatty helst vil selge og at han kvier seg for å gå med på et utlån, men det er tross alt bedre enn ikke no, så la Luque få muligheten til å få karrieren på beina igjen i Nederland. Alle parter er best tjent med det.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #917 på: 13. Jan. 2007, 17:11 »
Sitat fra: "VepsoO"
"We are making progress in signing new players"

Akkurat slik snakket han i august også

He he, Bssst, klikk, bssst, klikk. Hakk i plata som vanlig! Inn med en Kvalitets leder for vår kjære NUFC
Who else...... Alan Shearer

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #918 på: 13. Jan. 2007, 17:15 »
Sitat fra: "Frode"
Nei, nå er det FAEN meg nok!! Enten så bruker de han fremfor spillere som Pattison og O`Brien. Eller så låner de han ut, evt selger han!!! Dette må være fordi andre klubber har blitt interessert kansje, hvis ikke er det helt på TRYNET!! Jeg har ALDRI sett en spiller i noen klubb bli behandlet så dårlig som Luque i NUFC!!! http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1833615,00.html

Fy faen Roeder, nå er det på tide med litt sterkere briller. Selg Luque før han tar livet sitt :evil:
Who else...... Alan Shearer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #919 på: 13. Jan. 2007, 17:34 »
Hva Roeder sier i media gir jeg faen i, for den mannen er lite troverdig i alt for mye av det han sier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #920 på: 14. Jan. 2007, 03:43 »
Sitat fra: "NUFranC"
Nei, nå er det FAEN meg nok!! Enten så bruker de han fremfor spillere som Pattison og O`Brien. Eller så låner de han ut, evt selger han!!! Dette må være fordi andre klubber har blitt interessert kansje, hvis ikke er det helt på TRYNET!! Jeg har ALDRI sett en spiller i noen klubb bli behandlet så dårlig som Luque i NUFC!!! http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1833615,00.html

Fy faen Roeder, nå er det på tide med litt sterkere briller. Selg Luque før han tar livet sitt :evil:

Bler flau på Newcastles vegne. Føler Newcastle er ein stor idiot klubb. Har alle ressursene som skal til, men idiotiske spelarvurderingar og managerar har gjort at folk burde jo strengt tatt ledd av Nufc.

Tror det blir veldig viktig for Newcastles framtid og få ein virkelig dugandes manager snart.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #921 på: 14. Jan. 2007, 06:43 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "NUFranC"

Bler flau på Newcastles vegne. Føler Newcastle er ein stor idiot klubb. Har alle ressursene som skal til, men idiotiske spelarvurderingar og managerar har gjort at folk burde jo strengt tatt ledd av Nufc.

Tror det blir veldig viktig for Newcastles framtid og få ein virkelig dugandes manager snart.

En spansk en.
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #922 på: 14. Jan. 2007, 11:06 »
Nok en gang rykter om Curtis Davies. Denne gangen er det Daily Mail og Tribalfootball som melder om dette. Kansje ikke de mest troverdige???? http://www.tribalfootball.com/article.php?id=25265

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #923 på: 14. Jan. 2007, 11:09 »
Nå er Lauren også linket til oss!! Tror dette er tull men................. http://www.tribalfootball.com/article.php?id=25267

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #924 på: 14. Jan. 2007, 11:15 »
Som jeg nevnte igår.... Newcastle are ready to make a move for Real Madrid striker Ronaldo - (News of the World)

Men dette må vi vel kansje ta med en klype salt!!! Kilden er vel ikke blant de mest troverdige. Eller???

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #925 på: 14. Jan. 2007, 11:39 »
Som jeg nevnte igår.... Newcastle are ready to make a move for Real Madrid striker Ronaldo - (News of the World)

Men dette må vi vel kansje ta med en klype salt!!! Kilden er vel ikke blant de mest troverdige. Eller???

Dette er selvfølgelig tull. Og det har allerede blitt avkreftet..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #926 på: 14. Jan. 2007, 11:48 »
Sitat fra: "nemo"
Målet til Roeder er vel å ødelegge psyken til Luque totalt.  :evil:

Greit, vi skal alltid se saker fra flere sider.
Så hvis vi tar situasjonen fra de forskjellige involverte partene.

Newcastle:
- Trenger ikke spilleren (han har høy lønn, men spiller ikke)
- Trenger spilleren (Mange skader, men er det vits å ha han i klubben bare for å fylle benken?)
- Vil ikke betale halve lønna til spilleren mens han er på utlån

PSV:
- Vil gi spilleren sjanse til å vise at han duger ved å låne han ut sesongen med opsjon på kjøp
- Vil ikke betale det spilleren tjener i lønn i Newcastle (Mulig bare litt over halvparten)
- Kan tilby Champions League-spill (Noe som Newcastle nok ikke kan i løpet av de nærmeste årene)

Alberto Luque:
- Vil gå på lån for å spille fotball igjen
- Flytter hvor som helst bare han kommer seg unna Roeder
- Vil ikke gå vesentlig ned i lønn fra det han tjener i Newcastle

Det er sikkert andre faktorer som spiller inn også, men her ser jeg med en gang at alle partene må ha gitt etter litt for at avtalen skulle gå i havn.
Så hvis en av partene sto på sitt, så var det ikke rart at avtalen strandet.

Min konklusjon er at det ikke er HELT SIKKERT at det alene var Newcastle sin skyld at låneavtalen med PSV ikke ble noe av. Mulig en stor del av det ja, men ikke alt.

Jeg, personlig, ser heller at Luque blir hos oss og blomstrer opp enn å blomstre opp på utlån hos en annen klubb som har opsjon på kjøp.
(Noe som forblir ønsketenkning i og med at Roeder av en eller annen grunn ikke kan fordra trynet til Luque...)

Dette er rett og slett bare tragisk. Jeg håper virkelig at en låneavtale kan bli signert klokken 23:59, 31 Januar hvis ikke noen bedre løsning har dukket opp for Luque. Dette er rett og slett håpløst. Om Newcaslte må betale halve lønna til Luque i PSV så er det greitt. Bedre det og at Luque får muligheten til å vise hvilken fotballspilller han er enn at Newcastle betaler hele lønna hans mens Luque bare råtner i Newcastle fordi Roeder har dårlig dømmekraft, eller eventuelt lar andre faktorer (som jeg bare kan spekulere i) spille inn. Og kom ikke med at "Luque har fått sjansen og ikke tatt den". For det holder dessverre ikke lenger når man ser dagens skadesituasjon i Newcaslte og spillerdisponeringene Roeder gjør.

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #927 på: 14. Jan. 2007, 12:15 »
Rett og slett latterlig om Newcastle skal betale halve lønna til den parodien av en fotballspiller! Klart det er bedre å betale halvparten, enn hele lønna når han ikke spiller, men vi klarer nok å bli kvitt han i januar. Han går nok tilbake til spansk fotball. Men så lenge vi blir kvitt søppelet så kan han dra hvor han vil for min del..uansett støtter jeg Roeder og co. når det gjelder Luque. Hvorfor ikke spille for litt over halv lønn i PSV hvis han har så fryktelig lyst å få karrieren i gang igjen ?
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #928 på: 14. Jan. 2007, 12:22 »
Sitat fra: "kesse"

Dette er selvfølgelig tull. Og det har allerede blitt avkreftet..

Er dette blitt avkreftet av Roeder selv? Leste nettop på teamtalk at Newcastle vurderer å legge inn bud. Kunne jo vært spennende ved siden av Martins. Mange peker på Martins som arbeidssom og kreativ, nesten litt lik Bellamy, men ikke den notoriske målscoreren. Det er iallfall Ronaldo. Men for å være dønn ærlig klarer jeg ikke å se for meg at Ronaldo kommer til Newcastle uansett.

Og på forhånd takk for at ingen legger for mye vekt på Bellamy sammenligningen og starter en Bellamy diskusjon på denne tråden ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #929 på: 14. Jan. 2007, 12:27 »
Sitat fra: "Stephan Solheim"
Rett og slett latterlig om Newcastle skal betale halve lønna til den parodien av en fotballspiller! Klart det er bedre å betale halvparten, enn hele lønna når han ikke spiller, men vi klarer nok å bli kvitt han i januar. Han går nok tilbake til spansk fotball. Men så lenge vi blir kvitt søppelet så kan han dra hvor han vil for min del..uansett støtter jeg Roeder og co. når det gjelder Luque. Hvorfor ikke spille for litt over halv lønn i PSV hvis han har så fryktelig lyst å få karrieren i gang igjen ?

Legg merke til at jeg skrev: Jeg håper virkelig at en låneavtale kan bli signert klokken 23:59, 31 Januar hvis ikke noen bedre løsning har dukket opp for Luque.
Selvfølgelig er det mest ideelt om vi kan få solgt Luque i løpet av Januar, men for øyeblikket ser det ikke ut til at vi har mange kjøpere, men for all del, vi har bare halvvert måneden ennå. Det er fortsatt mer enn nok tid til at mye kan skje. Men som sagt: jeg mener det er bedre å betale bare halve lønnen enn hele, og at Luque får muligheten til å vise hva han kan gjennom et låneopphold i PSV enn at dagens situasjon er uforandret.