20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 225644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #150 på: 16. Okt. 2006, 12:41 »
Ifølge teamtalk ser det forresten ut til at det er Lucas Neil man idag håper skal få orden på Newcastles ustødige forsvar. Får iallfall håpe Neil liker utfordringer.
Men kan vi få Lucas Neil vil iallfall jeg være fornøyd. Hintet til ham i sommer også ettersom kontrakten hans med Blackburn snart går ut. Få inn ham som høyreback, Bridge fra brua som venstreback og minst en ny stopper. Da begynner det å ligne noe, aller helst to stoppere. Da kan vi selge, eller frigi (om det er det som skal til for å bli kvitt ham) Bramble fra kontrakten og vi har fortsatt backup i forsvaret.
Hvis Bernard en eller annen gang kan bli noe i nærheten av det han var i glansdagene er han en OK backup for Bridge. Da kan vi selge, eller for den saks skyld frigi Babayaro også for meg.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #151 på: 16. Okt. 2006, 14:00 »
Du er så dum at jeg nesten får lyst til å kaste smuler etter deg.
Tror du, helt seriøst her, at vi har kapasitet eller midler til å hente inn fire forsvarsspillere nå i januar?

Får vi solgt Luque, så tipper jeg vi får inn en høyreback og en midtstopper.
Får vi ikke solgt noen i januar, tipper jeg vi får inn en høyreback.

Neill hadde vært fantastisk, men er jo tvilsomt når Barca og Liverpool angivelig skal være etter ham.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #152 på: 16. Okt. 2006, 14:48 »
Haha, lurer på hvem som er dum her.

Er helt enig med Chickenman. Og at vi har midler til å hente inn 4 nye, samtidig som vi kvitter oss med to, er det liten tvil om. De trenger ikke koste mer enn £10 mp for alle 4.

Nei, dette må vi ta oss råd til.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #153 på: 16. Okt. 2006, 14:56 »
Kast i vei du, hehe.
Jeg mener det trengs såpass med forsterkninger i forsvaret vårt. Jeg mener ikke at vi kommer til å få det. Jeg begynner å gi opp den godeste Titus Bramble. Det hjelper ikke å komme å juble over en god omgang når han er seg selv (altså tilnærmet lik PL's dårligste stopper) i neste omgang. Derfor må han erstattes. Taylor har også alt annet enn imponert denne høsten, og selv om han er fremtiden er jeg i tvil om vi bør belage oss på at han kan bære den tunge byrden med å være førstevalg gjennom en lang og tung sessong ennå. Og Moore skal vi slett ikke se bort fra "drar hjem" etter denne sessongen.

Jeg mener vi trenger et nesten helt nytt forsvar snart, men får vi inn en back og en stopper i Januar skal vi være fornøyd.

Hvor interessert Liverpool er vet jeg ikke. Men jeg tror egentlig ikke Barcelona kommer til å hente Neil. Jeg har sett hva Sky skrev om den saken, men jeg har også sett Sky ta feil på den slags før. Så lenge jeg ikke får det fra andre kilder velger jeg å være tvilsom til akkurat den. Neil vil uansett ikke bli annet enn i beste fall et annetvalg og faktisk mest sannynlig tredjevalg hos Barcelona.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #154 på: 16. Okt. 2006, 16:01 »
Da misforsto jeg deg.
Du skrev:
"Få inn ham som høyreback, Bridge fra brua som venstreback og minst en ny stopper."

Tydet det som at det var dette du forventet allerede i januar.
Men da er vi halvveis enige da, for jeg ser også at vi godt kunne byttet ut hele forsvarsrekka, men det er like urealistisk som at vi får solgt Bramble OG Babayaro.

Jeg vet ikke helt hvilken verden du lever i EivindI, men så vidt meg bekjent, så vokser det ikke penger på trærne i Newcastle slik det kan se ut som at du tror. Dessuten er det ikke "bare" å kvitte oss med Bramble og Babayaro. Ideen om å selge Babayaro er helt på viddene i og med at vi ikke vet 100% hvordan Bernard kommer til å bli.

validus

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #155 på: 16. Okt. 2006, 18:19 »
Sitat fra: "chickenman"
... Taylor har også alt annet enn imponert denne høsten, og selv om han er fremtiden er jeg i tvil om vi bør belage oss på at han kan bære den tunge byrden med å være førstevalg gjennom en lang og tung sessong ennå...

Har Taylor spilt så masse at han i de heile tatt kan vurderast denne sesongen?
ieron Dyer

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #156 på: 16. Okt. 2006, 22:21 »
Dere som ønsker Kompany til klubben; er det bare fordi dere har sett at han er god på FM? Jeg har bare sett han i noen få kamper for Anderlecht og han virker grei, men han er bare en unggutt og i mine øyne ikke det vi trenger. Skal vi satse på talenter har vi Taylor og Ramage, som ikke er mye dårligere en Kompany.

Jeg mener vi må få inn etablerte spillere med god fartstid fra høyeste nivå. Spillere med rutine og aller helst det vi har manglet i forsvaret i snart 50 år nå; FART.
Oscillons From The Anti-Sun

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #157 på: 16. Okt. 2006, 22:40 »
Autritet er vel den største mangelen i forsvaret til Newcastle pr dags dato, får man inn en ledertype med gode kvaliteter tror jeg alt vil snu men jeg tror ikke dere får tak i en slik stopper for å være helt ærlig. :)  :P
iverpool FC

BallaJazz

• Gjest
Januar-vinduet
« Svar #158 på: 17. Okt. 2006, 02:29 »
Nå har jeg vært borte en stund å ikke fått med meg allt på transfer vinduet men jeg synes jeg så navnet Bernard hos newcastle...ikke si han har kommi tilbake?Var vell bare det som mangler..Å hente en som er like ille eller værre enn carr..bare på andre siden :lol: .Er helt enig md det GeirAndreas nevner her.En etablert midstopper er det vi trenger..en som kan ta styring å har erfaring med høyt nivå også med en 2 lovende hurtige forsvar spillere ved siden av!.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #159 på: 17. Okt. 2006, 10:30 »
Vi har Bernard,ja.. :?

validus

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #160 på: 17. Okt. 2006, 13:03 »
bernard gjorde jo en meeeeget go jobb før han havna i trøbbel med manager/agent/seg sjøl...? synes å minnes at han va heilt fantastisk på venstrebacken...?
ieron Dyer

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #161 på: 17. Okt. 2006, 15:24 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1603758,00.html

Klaas Jan Huntelaar klarer bare ikke å stoppe å score i Ajax. Hadde vært herligt hadde vi henta han, men bør vi ikke heller prioritere den bakre rekken først sånn som situasjonen ser ut nå?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #162 på: 17. Okt. 2006, 16:16 »
Huntelaar - Owen på topp, med Martins - Ameobi som annetvalg, det hadde vært noe :lol:

Men da måtte vi også hatt et forsvar...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #163 på: 17. Okt. 2006, 18:10 »
Jeg hadde ikke sagt nei til et kjøp av Huntelaar i Januar, så lenge forsvaret fortsatt blir forsterket. For det trengs sårt.
Men skulle vi kjøpt Huntelaar og heller spilt ut sessongen med de forsvarerne vi har, da hadde jeg sagt nei.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #164 på: 17. Okt. 2006, 18:14 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Autritet er vel den største mangelen i forsvaret til Newcastle pr dags dato, får man inn en ledertype med gode kvaliteter tror jeg alt vil snu men jeg tror ikke dere får tak i en slik stopper for å være helt ærlig. :)  :P

Ærligheten din skal du da i det minste ha for Dag ;)

Nei, men fra spøk til alvor: du er inne på noe.
Det er en leder som mangler der bak. En sjef som kan styre forsvaret vårt med hard hånd. En som kan gå foran og lede de andre. Og denne figuren (som jeg ikke vet hvor vi skal finne) må være noe i nærheten av en komplett stopper. En ledertype. Sterk (helst stor også), rask, plasseringssterk, og ha rutine.
Hvor mye en mann kan forandre blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men vi har tidligere sett at de andre forsvarerne våre kan spille bra med en sånn type.

Om vi får inn en slik stopper mener jeg fortsatt at vi trenger enda flere forsterkninger i et skrantende forsvar. Men det er da iallfall en begynnelse.