20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 227270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #825 på: 10. Jan. 2007, 22:14 »
Lauren hadde vært en drøm å ha og er mye mye bedre enn Carr... Eneste minuset hans er at han sliter litt med skader.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #826 på: 10. Jan. 2007, 22:26 »
Sitat fra: "Hans J"
All erfaring har vist at storparten av dei spelarane vi har signa har vore fiaskoar, Sibierski og Parker er vel dei einaste som har levert i forhold til pris dei seinare åra.

Nei dette er en overdrivelse. Har ikke spillere som Emre, Solano og Butt levert i forhold til pris??

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #827 på: 10. Jan. 2007, 22:45 »
Vil jo vært en smule rart om man ikke tok med N'Zogbia på den lista også..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #828 på: 10. Jan. 2007, 23:10 »
Faen, vi får bare vente å se da hva som skjer i mårra....
For alt vi vet kan det være John Carew som kommer ;) hehe...

Jeg håper på en ny forsvarer, som FORSTERKER oss...:)

Og Asbjørn...jeg mener at en som Inter vil låne ut for å gi erfaring, er bedre enn en Tottenham Reject som ikke får spille i Spurs....men seff...delte meninger:)

Vi får bare vente å se...uansett hvem som kommer, så er det noen som blir fornøyd, og andre som hater det...sånn er det bare.

Bjørn - kommer først...eeh..jah..whatever:P
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #829 på: 10. Jan. 2007, 23:15 »
Sitat fra: "Bjørn"
Bjørn - kommer først...eeh..jah..whatever:P

:lol:

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #830 på: 11. Jan. 2007, 00:28 »
Nå har Fulham kjøpt min favorittspiller Clint Dempsey. Utrolig at ingen klubber har snappet opp han før, og trist at vi ikke har prøvd oss på han engang. Men blir dritartig å følge han i PL, jeg er VELDIG sikker på at han blir en stor HIT!
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Januar-vinduet
« Svar #831 på: 11. Jan. 2007, 12:10 »
I en absolutt drømmeverden så ville vi ha kjøpt èn venstreback, èn høyreback, og èn spiss. Jeg føler at vi ikke trenger noe mer enn det i første omgang.
Oppsummering av lagdelene:

KEEPER
En av PL's ypperste keepere i Shay Given. Harper god back-up, det samme er Tim Krul og Pavel. Ikke nødvendig med nye kjøp

FORSVAR
Midtstopperplassene er godt forspent, med Taylor, Ramage, Moore og Bramble. Venstrebackplassen er et trist skue, med kun Babayaro som 100% venstreback. Ramage har til tider spilt bedre enn Baba, og det sier sitt. Solano har storspilt på høyreback, men begynner å dra på årene. Carr går som regel skadet, så en ny høyreback bør komme. Bør likevel prioritere venstreback-plassen før høyreback.

MIDTBANE
Milner okkuperer høyreving, og har gjort det brukbart. Solano og Dyer kan også spille der. På midten har vi Butt, Parker og Emre som alle har gjort det bra. På venstre kan N'Zogbia og Duff brukes. De kan også spille sentralt om skadeproblemer dukker opp (som det ofte gjør). Med andre ord god dekning på hele midtbanen.

ANGREP
Martins begynner å tilvenne seg PL, og danner et bra angrepspar med Sibierski. Dyer har også spilt endel spiss i det siste, og har gjort det over all forventning og scort en god del mål. Men likevel litt tynt, så en spiss i Darren Bent-klassen er ikke å forakte. Ashton fra West Ham har også vært i søkelyset.

Priser:
Venstreback: 60 mill (bør ut med såpass skal det være noe å skrive hjem om)
Høyreback: 30 mill (kjøp et talent som også kan bidra i inneværende sesong)
Spiss: 80-100 mill (viktig med kvalitet)

Såpass med penger tror jeg faktisk Newcastle har å rutte med. Hvis vi i tillegg får solgt noe dau-kjøtt så kan de nye kjøpene absolutt finansieres.

Men det eneste vi kan gjøre er å vente å se  :D

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #832 på: 11. Jan. 2007, 12:27 »
Enig angående keeperplassen. Den er godt sikret.

Forsvaret trenger forsterkninger i alle posisjoner, men alt kommer nok ikke på en gang. Babayaro er ikke god nok til å spille fast for et lag som har som mål å være i toppen av Premier League, og Carr sin karriere på motsatt kant ser definitivt ut til å være på vei i nedoverbakke. Solano har vært positiv på høyrebacken, men er ikke en langsiktig løsning med tanke på alder. Når det gjelder midstopperplassen så tror jeg det holder med kun en ny stopper. Men, vedkommende må være en klassespiller. Jeg tror Bramble/Taylor hadde vokst mye på å ha en trygg og solid stopper ved sin side. Men en ny venstreback, en ny høyreback og en stopper. Mye forlangt, men forsvaret til Newcastle har aldri vært den sterkeste lagdelen...

Midtbanen er bra. Her er det ikke nødvendig med forsterkninger med mindre det er snakk om talentfulle spillere eller spillere som er bedre enn hva man har per dags dato. Det siste vil koste mer enn hva Newcastle har råd til med tanke på at forsvaret skriker etter forsterkninger.

Angrep?Tja...Martins har vært god i det siste, men jeg venter til sesongen er over med å vurdere han. Sibierski har gjort en god jobb, men er ikke en langvarig løsning. Owen kommer jo tilbake etterhvert, og Dyer kan også brukes som spiss. Ameobi er stallfyll, og bør gå om det kommer et brukbart bud. Skal man hente inn en ny spiss, så bør man kjøpe kvalitet og ikke middelmådighet. En fysisk sterk spiss ved siden av Owen/Martins er ønskelig fra min side.

Og, en ny manager. Roeder er ikke rett mann for Newcastle. Kan sikkert gjøre en god jobb, men han framstår ikke som mannen som kan løfte laget til en stabil tilværelse blant de 4-5 beste lagene i England og til gode prestasjoner i Europa.
Carr har altfor få landskamper for England!

SverreS

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #833 på: 11. Jan. 2007, 12:29 »
Sitat fra: "NUFCern"
I en absolutt drømmeverden så ville vi ha kjøpt èn venstreback, èn høyreback, og èn spiss. Jeg føler at vi ikke trenger noe mer enn det i første omgang.
Oppsummering av lagdelene:

KEEPER
En av PL's ypperste keepere i Shay Given. Harper god back-up, det samme er Tim Krul og Pavel. Ikke nødvendig med nye kjøp

FORSVAR
Midtstopperplassene er godt forspent, med Taylor, Ramage, Moore og Bramble. Venstrebackplassen er et trist skue, med kun Babayaro som 100% venstreback. Ramage har til tider spilt bedre enn Baba, og det sier sitt. Solano har storspilt på høyreback, men begynner å dra på årene. Carr går som regel skadet, så en ny høyreback bør komme. Bør likevel prioritere venstreback-plassen før høyreback.

MIDTBANE
Milner okkuperer høyreving, og har gjort det brukbart. Solano og Dyer kan også spille der. På midten har vi Butt, Parker og Emre som alle har gjort det bra. På venstre kan N'Zogbia og Duff brukes. De kan også spille sentralt om skadeproblemer dukker opp (som det ofte gjør). Med andre ord god dekning på hele midtbanen.

ANGREP
Martins begynner å tilvenne seg PL, og danner et bra angrepspar med Sibierski. Dyer har også spilt endel spiss i det siste, og har gjort det over all forventning og scort en god del mål. Men likevel litt tynt, så en spiss i Darren Bent-klassen er ikke å forakte. Ashton fra West Ham har også vært i søkelyset.

Priser:
Venstreback: 60 mill (bør ut med såpass skal det være noe å skrive hjem om)
Høyreback: 30 mill (kjøp et talent som også kan bidra i inneværende sesong)
Spiss: 80-100 mill (viktig med kvalitet)

Såpass med penger tror jeg faktisk Newcastle har å rutte med. Hvis vi i tillegg får solgt noe dau-kjøtt så kan de nye kjøpene absolutt finansieres.

Men det eneste vi kan gjøre er å vente å se  :D

Veldig veldig enig i den oppsummeringen der. En venstreback og en spiss bør absolutt prioriteres høyt, og selv om Solano har gjort det bra som du sier, så vil det også snart være behov for en ny høyreback.

Synes forøvrig Milner har gjort en kjempesesong til nå, han har virkelig gjort det bra etter at klubben på en idiotisk måte prøvde å kvitte seg med han i sommer. Jeg har sett dem live tre ganger i år, og Milner har faktisk blant de beste (om ikke den beste), i alle tre kampene.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #834 på: 11. Jan. 2007, 12:48 »
Nå har nyheten kommet til England og:

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=440893&CPID=8&title=Wigan+set+for+Nigerian+coup&lid=&channel=Football_Home&f=rss&clid=111

Det er som med flere andre spillere som er nevnt her inne, det GÅR an og gjøre bra kjøp i dette transfervinduet. Eneste kjipe er at vi ikke engang er nevnt med de man mener er et scoop.

Faen i helvete, drøye £3mill er ikke en dritt, og da kunne vi satt resten på forsvarere i denne omgang!

Ø.L, som i forsvaret ville prioritert:

1. Ny Venstreback
2. Ny Stopper
3. Ny Høyreback
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #835 på: 11. Jan. 2007, 12:59 »
solano er ikkje så gammal og eg syns han er god på høgreback, spsielt forover, derfor syns eg vi bør prioritere venstre-back og midtstoppar. Men eg er stygt redd for at når carr kjem tilbake blir han satt inn i stedet for solano som eg meinar er mykje bedre.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #836 på: 11. Jan. 2007, 13:56 »
Her klarer Alan Oliver å skremme meg da han skriver om at Newcastle sårt trenger forsterkninger i forsvar og plutselig begynner å nevne Andy O'Brien i samme slengen...  :shock:

Oliver benytter forresten også anledningen til å skrive at Roeder har avkreftet noen interesse i Inters Andreolli.

Samtidig skriver også at Oliver at Roeder sier de har forhørt seg om et par spillere nå og bare venter og håper på positive tilbakemeldinger. Så er det store spørsmålet: HVEM er det Roeder forhører seg om? jeg har inntrykk av at alt og alle som er tilgjengelige på overgangsmarkedet eller tilogmed linket til oss blir avkreftet i tur og orden. Det hele har faktisk begynt å irritere meg litt. Mener å huske at jeg leste for noen dager siden at det ikke var mange gode spillere som var tilgjengelige i dette overgangsvinduet. Men jeg mener faktisk det finnes mange interessante navn som hadde vært mulige og hentet nå i Januar:
Lauren, Lucas Neill, Ben Haim (stopper som kan spille høyreback?) og Upson (stopper som kan spille venstreback?). Og det er garantert noen jeg har glemt her nå. Men bare 3 av disse hadde vært en god start, kanskje ikke de mest ideelle, men bedre enn alt vi ikke har fått inn til nå. Tror ikke nødvendigvis disse hadde behøvd å koste så mye mer enn £10 mil. totalt. Og hadde vi fått inn, la oss si 3 av de 4 ovenfornevnte, ja da kunne jeg snart vært tilbøyelig til å klare meg ut sessongen uten noen ny spiss.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #837 på: 11. Jan. 2007, 14:03 »
Sitat fra: "NUFCern"
IMilner okkuperer høyreving, og har gjort det brukbart. Solano og Dyer kan også spille der. På midten har vi Butt, Parker og Emre som alle har gjort det bra.

Enig i stort sett alt du sier, men kan ikke dy meg: Har Milner gjort det "brukbart", mens Parker, Emre og Butt har spilt "bra"? Jeg ville byttet om disse adverbene, så er jeg enig.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #838 på: 11. Jan. 2007, 14:09 »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #839 på: 11. Jan. 2007, 14:18 »
Sitat fra: "EivindI"
Det ser ut som Neill ryker til West Ham... Helvete:

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=440936&CPID=8&clid=4&lid=&title=HAMMERS+IN+NEILL+RECKONING

Du slo meg, skulle akkurat til å kopiere samme linken. Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor West Ham skal være en mer attraktiv klubb for Neill enn Newcastle. Det eneste jeg kan tenke meg er London eller Newcastle, det er i favør West Ham. Og muligens gode lønnsbetingelser etter at de fikk en ny rik eier, men på en annen side er vel ikke akkurat Newcastle kjent for å være gjerrige(skrivefeil?) med lønningene heller(?)

En annen ting ang Neill er jo om Roeder i det hele tatt er interessert i ham. Mener jeg leste en eller annen artikel på icNewcastle for en tid tilbake om at Roeder IKKE var interessert i Neill....