20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bursdags tråden  (Lest 21896 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #30 på: 04. Okt. 2006, 12:37 »
Sitat fra: "Lasse"
17 er den teiteste bursdagen i hele livet!

Vel, i såfall er det like teit å fylle 16, 15, 14, 13, 12 osv.
Får du lov til noe mer av å fylle 16?

Eller hva er forskjellen på å fylle 12 og 13?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Agurksaft

• Gjest
Bursdags tråden
« Svar #31 på: 04. Okt. 2006, 15:47 »
No er eg 20, eg vil strengt tatt ikkje bli eldre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #32 på: 04. Okt. 2006, 17:37 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Lasse"
17 er den teiteste bursdagen i hele livet!

Du får lov til ganske mye mer ved å fylle 16 ja. Kjøre moped f.eks. Og å havne i fengsel.

Men 17 er litt teit fordi det ikke skjer en dritt og det er bare ett år igjen til "alt" er lov.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Bursdags tråden
« Svar #33 på: 04. Okt. 2006, 17:58 »
Sitat fra: "Joakim"

Nei, for når man er i 12-13års alderen er det skikkelig stas med bursdag. Man føler seg eldre og det er liksom "tøft" å være gammel.

Når man blir 16 kan man ha seg uten at politiet bryr seg, man kan kjøre motorsykkel, man kan gå på fester selv om de ikke er rusfri, man kan øvekjøre med bil og motorsykkel og man føler seg litt mer voksen.

17 er bare en påminnelse på at det er ett helt år igjen til man er 18, og man kan ikke gjøre en dritt mer enn man kunne før. DERFOR suger 17-års dagen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

validus

• Supersub
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #34 på: 05. Okt. 2006, 06:26 »
ette mi meining så e faktisk 19 årsdagen den verste... de e òg en sånn påminnelsesdato om at de e ett år igjen te du får lov å gjere alt! Men i tillegg til dette so begynne de å kreves so masse ansvar!! Alle meina at du ska vere voksen.. Sjøl om du faktisk ikkje får lov til å kjøpe sprit, forventa alle at du ska ta voksne, ansvarlige valg... Man e jo tross alt 19??? 17-årsdagen... go home! då e de fremdeles tillatt å vere barsnlig!
ieron Dyer

plebbster

• Gjest
Bursdags tråden
« Svar #35 på: 06. Okt. 2006, 11:22 »
Det er faktisk veldig sant, Lasse, det du sier. Godt skrevet. Men når man er 17, så har man nok flere venner som er 18+ også da. Så noe problem er det vel ikke med tanke på godsakene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #36 på: 07. Okt. 2006, 14:23 »
Jeg synes ikke forskjellen på å bli verken 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 eller 23 var all verden jeg da. Men det kan jo være fordi jeg aldri har sett på det som noe stort mål å bli gammel nok til å pule, kjøpe (og drikke) øl, slippe inn på utesteder med 20-årsgrense og kunne rane polet på lovlig vis.

Men det er sikkert bare jeg som er kjedelig og ikke helt skjønner den helt store forskjellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Bursdags tråden
« Svar #37 på: 08. Jan. 2007, 16:22 »
Fyller 16 år i dag, men jeg blir bare trist av tanken. Er ikke noe morsomt å telle ned årene til man sannsynligvis dør, en eller annen gang når jeg er rundt 80-90 år.

Og de eneste bursdagsgavene som kan gjøre meg glad nå, er:

1: At jeg får en million kroner
2: At jeg får skolefri resten av året
3: At Newcastle slår Tottenham på lørdag.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #38 på: 08. Jan. 2007, 16:30 »
Gralla med dagen!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #39 på: 08. Jan. 2007, 16:38 »
Du skal være glad for å bli 16 Olav! Grattis med da'n. Da kan du kjøre moped og øvelseskjøre bil. I tillegg er du over den seksuelle lavalder.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #40 på: 08. Jan. 2007, 17:55 »
Jo, hyggelig det.

Men jeg har også sagt flere uker foran bursdagen min at vi skulle ha peppez pizza, cola og masse sjokolade.

Det ble ingen av delene, men istedet må jeg nøye meg med noen fuckings reker.

Og dessuten får jeg alltid få julegaver fordi folk sparer mange av gavene til bursdagen min, altså får jeg alltid færre gaver.

Og imorgen er det prøve på skolen, og jeg fikk bare 1 dags forvarsel. Da må jeg bruke resten av dagen på å pugge.

Jeg har aldri følt meg bedre.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #41 på: 08. Jan. 2007, 17:59 »
Jeg glemte også å nevne de irriterende slektningene som ringer for å gratulere. Som om jeg ikke hadde det ille nok fra før må jeg tilbringe mange minutter i telefonen for å svare på spørsmål som: "Hvordan går det på skolen?", "Hvilken klasse går du i nå" og "Nå begynner du å bli voksen."

Og ikke får jeg lov til å gå ut heller for å trene, det er jo tross alt bursdagen min.

Ja, idag er jeg gretten og bitter som få.

Noreng

• Gjest
Bursdags tråden
« Svar #42 på: 08. Jan. 2007, 19:05 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg glemte også å nevne de irriterende slektningene som ringer for å gratulere. Som om jeg ikke hadde det ille nok fra før må jeg tilbringe mange minutter i telefonen for å svare på spørsmål som: "Hvordan går det på skolen?", "Hvilken klasse går du i nå" og "Nå begynner du å bli voksen."

Og ikke får jeg lov til å gå ut heller for å trene, det er jo tross alt bursdagen min.

Ja, idag er jeg gretten og bitter som få.

ALWAYS LOOK ON THE BRIIIIIIGHT SIDE OF LIFE!!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Bursdags tråden
« Svar #43 på: 08. Jan. 2007, 22:43 »
Gratulerer, Olav. Sjøl må jeg vente i 10måneder før jeg blir 21.

newcastlefred

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
ronaldinho
« Svar #44 på: 09. Jan. 2007, 20:47 »
Den beste dagen å ha bursdag er selvfølgelig samme dag som magikeren ronaldinho 8)
21 mars jeg og ronaldinho :D
ayls kongen i forsvaret