20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #60 på: 03. Sep. 2006, 01:21 »
At folk skylder på at Cole gikk så sent til Chelsea at det var derfor vi ikke rakk å kjøpe Bridge blir for dumt. Det går fint an å forhandle med to spillere samtidig, noe jeg tror vi gjorde. Her skulle vi gått for kjøp isteden for å være kjipe å bare ville ha et lån.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #61 på: 03. Sep. 2006, 09:48 »
Sitat fra: "Gonzalez"
At folk skylder på at Cole gikk så sent til Chelsea at det var derfor vi ikke rakk å kjøpe Bridge blir for dumt. Det går fint an å forhandle med to spillere samtidig, noe jeg tror vi gjorde. Her skulle vi gått for kjøp isteden for å være kjipe å bare ville ha et lån.

Den er jeg glatt enig i. Men Roeder får utrolig mye kritikk her nå. Husker veldig godt hvor populær Roeder var her inne ifjor rett etter at vi hadde avsluttet med en 7.plass som ga Intertoto Cup, og det etter DEN sessongen. Det er ikke langt fra himmel til helvete for en Newcastle manager. Skal vi oppnå noe må vi nok finne oss i å være litt tålmodige.
Et annet spørsmål er HVEM som står bak at vi kun ville låne Bridge... Lukter litt Fat Fred av den spør du meg.
Eller eventuelt: det lukter litt Souness. Han enorme pengeforbruk og totale mangel på resultater må ha hatt innvirkning på økonomien i Newcastle. Og folk snakket om dette "gode grunnlaget" han la for sin etterfølger i løpet av sin tid i klubben. BINGO!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #62 på: 03. Sep. 2006, 10:46 »
Hvis det var Fatty som sto for lån. Hvorfor i svarte svingende snakket Roeder om at vi skulle hente inn 3 klassespillere?!? Jeg nekter å tro at det her står på pengene, for da hadde de holdt kjeft etter kjøpet av Martins og Duff.

Men sett at vi faktisk er "blakke" nå, da må jeg si det er vanvittig dårlig disponerte penger når vi henter en venstreving og en "unproven" spiss i stedet for å styrke forsvaret. Roeder snakket så lenge om at han kun skulle ha spillere som hadde bevist at de var gode nok for PL, sånn at de ikke tok noen sjanser. Martins?

Folk er nok ikke irritert på hva Roeder har gjort, men på hva han har sagt. Han har sagt MYE rart, men gjør det helt motsatte.

Men ingen skal glemme hva Roeder har gjort for oss hittil, og det er det sportslige som teller. Så vi får håpe han fortsetter den gode jobben han har gjort!:)

Hentet fra newcastle-online.com
Size matters

By Archie Brand 02 Sep 2006

Christmas came around a bit earlier than usual this year. Like an excited little schoolkid I went off to bed on Thursday night and could hardly wait until the morning. What would Santa bring to St. James's Park tonight? I've had a few miserable bloody Christmas's in my time but Friday topped the lot. One look at the net gently guided my head into my hands where it encountered a double helping of "Oh Crap".

Here are a few quotes that you may have heard in the last few months. They may, as we say, ring a few bells. Unfortunately they are likely to be alarm bells, but a bell is still a bell.

"There are a number of World Class Managers under consideration for the Newcastle position."

(Roeder's record - managed 3 - 3 were doomed)

"We definitely need to strengthen our defence."

(Sold Boumsong - I suppose that did strengthen our defence)

"We will not be drawn into panic buying."

(So Sibierski wasn't a panic buy? Was he on the original "wanted" list? Technically Bernard wasn't a "buy" at all, as he was free)

"We will only buy players who have proven themselves in the Premiership."

(Can you spell Obafemi? I couldn't!)

"We are talking to a club about one player, and a couple of players we don't need to talk to their clubs, you'll see why later."

(Maybe Roeder has now figured out the difference between talking to players and their clubs, and actually signing them. Remember the fuss when Roeder was given an exemption to the UEFA Pro License requirement. It was said at the time that this qualification is more to do with the buying and selling of players and isn't actually required to just manage the team. Maybe we shouldn't have listened)

"We need one, maybe 2 strikers."

(And we got one and a half - one with no premiership experience and a second one who "can play anywhere")

"We know who we are going for but we won't say - we dont want to let everyone know."

(Heaven forbid we'd actually let on that we were after Sibierski, we'd have been fighting them all off)

"I'm 99% sure we will have 2 or 3 signed by the end of the window."

(I can't help thinking that Sibierski and Bernard weren't the ones he had in mind)

Is it safe to assume that Milner was pulled back from Villa at the last minute because one of our "proper" deals fell though and we realised we couldn't afford to lose him? I'm not a great fan of speculation - unless there's a pint or 2 involved - but the constant baseless guessing games that we now regularly see on the internet are starting to wear a bit thin. In the last 4 months we've been linked with everyone from Ruud Van Nistelrooy to Barney The Dinosaur but as the transfer window closed we were all sat biting our toenails waiting for another Michael Owen.

At this point in time Barney the Dinosaur would have been a genuine scoop. It seems an age since we landed Damian Duff - there can't be a true Toon fan out there who didn't think at the time that signing Duff was a hell of a move, and at only 5 million he was almost a bargain. Then we all sat back and waited for the floodgates to open. Not even a trickle. Then this guy called Obafemi Martins turned up - who? He seems to be more famous for not knowing how old he is than for his football, and he certainly doesn't fit into the "tried and tested in the Premiere League" category.

But hey, with so many more players on the "transfer express" we can surely afford to take a chance on one of them. Guiseppe Rossi is a good signing - if we can actually call him a signing. On loan for 4 months? My wife has shopping trips that last longer than that. We've got him for just 18 league games, but on the bright side that's probably as many games as Owen and Taylor played last season. Why would Ferguson release a talent like that to Newcastle? Can it be that he doesn't consider us to be a serious threat? Was he feeling sorry for us? If it's the former rather than the latter a few weeks of NUFC training should send him back with a hamstring problem.

What can I say about Sibierski! In years to come examples of "panic buying" will be referred to as "Sibierskis" We were looking for a striker capable of scoring 20 goals a season and we ended up with 4 strkers who can score 5 a season. And one that can smoke 20. I must admit to being a bit surprised when an article popped onto my PC this morning telling me that we had picked up Bernard from Rangers on a freebie. Despite the bad reaction from some quarters about this signing I'm quite impressed. I read someone bitching this morning saying that "Bernard couldn't get away from Newcastle fast enough... heading for Southampton".

I may be wrong, but as I remember it, Bernard was one of our better players at the time and he left following the break down of negotiations over his salary. If he can get anywhere near the form he had before he left, he'll be a vast improvement on what we've got . So why are we finding it so difficult to attract world class managers and players? It would appear that the Toon is not quite the huge attraction that we would like to think it is. Niall Quinn managed to persuade Roy Keane to take on the Sunderland job, and he in turn persuaded Dwight Yorke to join him. This reminds us that the likes of Yorke and Andrew Cole - both capable of getting into double figures - were available.

I suspect that either of those two would have been handy to have in the squad. Villa, currently in a serious state of flux, managed to persuade Martin O'Neill to join them. He was followed by Petrov. Even West Ham managed to pull a couple of Argentinian World Cup rabbits out of their claret and blue hat by the end of the window. OK, there may be some dodgy takeover manipulation linked to them , but they still got them in. So what are we lacking?

A charismatic chairman who is willing let his manager run the club while backing him to the hilt financially? A charismatic manager with an impressive record, recognized talent and the ability to attract proven quality to the club? A team that is globally recognised as being on the brink of greatness? All of the above? Are we just a legend in our own Geordie lunchtime? We have to consider that without a trophy in living memory for most fans, with a Chairman who has possibly overstayed his welcome, and a Manager who, with the exception of 3 months last year, has an appalling management record, we are maybe starting to lose our greatness?

Maybe we are not as big as we think we are? Ask yourselves the following; Why did O'Neill opt for Villa instead of Newcastle? Did we take Roeder through choice or desperation? Why did Huth and Woodgate choose Boro over the Toon? With the exception of Duff why are our signings so poor? As ever, I'll be glued to almost every match, and no doubt our dog Titus will spend most of his Saturday afternoons in the spare bedroom, which he considers as his sanctuary.

You might even hear shouting "Get into the box, Bramble" when we have a corner. But you won't hear me telling people that I'm impressed with the Board or the Management. Because I'm not. Of course we are all assuming that Bernard is the only out of contract player that we are going to bring in now that the window has closed. Does Roeder have another couple of Bernard's up his sleeve?

Archie Brand
Frustrated
In Bahrain

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Ikke klag.... enda
« Svar #63 på: 04. Sep. 2006, 12:11 »
Å benytte seg av slike forum er en grei måte å få ut frustrasjon på. Jeg har "tømt bøtta" selv noen ganger.
Når det gjelder klaging over Roeder og Sheperd i forbindelse med transferene nå i august, så synes jeg mye av kritikken er tilnærmet uberettiget.

For det første: Klubben har ikke utømmelige reserver av penger. Sounesstiden tatt i betraktning, så synes jeg nesten Sheperd har gravd dypere i pengeskapet enn hva jeg hadde fryktet. Situasjonen rundt Milner og Villa avslører at pengene ikke sitter løst på SJP. For Milner (og Villa) var det selvfølgelig en sur situasjon. Men når Newcastle ikke fikk Viduka, som var deres forutsetning for å la Milner gå, så må det gå an å forstå klubben. Man må sikkert jobbe litt ekstra med Milner sin motivasjon etter dette. Men det tror jeg Roeder løser.

I et intervju i helga peker Sheperd på at klubben faktisk har gjort noen gode signeringer. Det var kanskje timingen som var dårlig (sier han nok med litt sarkasme). Hadde man f.eks. ventet med Martins og Duff til 12. time ville fansen danset i gatene.
Jeg frykter at kritikk og manglende støtte nå kan gå ut over det sportslige. Til kritikerne av Roeder: Vent til de sportslige resultatene gir grunn til klaging. Ikke motarbeid laget i en periode vi faktisk må kunne kalle for "god". Tapskampen mot Villa var begredelig. Men se på resultatene tidligere i år! Vi får ta Villa-tapet som en vekker. Sesongen er ikke kjørt. Chelsea tapte jo mot Middlesbrough de óg  :wink:

Jeg støttet selv Souness da han ble ansatt, selv om jeg fryktet det verste. Når han hadde bevist at han ikke dugde var det greit nok å forlange hans avgang. Samme sjanse fortjener Roeder. Så langt viser han at han duger. Det er han som skal gjøre jobben med troppen. Så la han få sjansen til det.
Når man ser på kjøpegalskapen i andre klubber, så skjønner man at årets sesong blir et rotterace. Mange blir totalt avhengige av E-cup til neste år for å berge økonomien. Det er ikke plasser nok til alle. Det kommer garantert til å bli noen som blir et nytt Leeds. Derfor er jeg fornøyd med at det ikke ble svidd av mer på spillerkjøp på SJP i denne runden.
Livet er svart/hvitt!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #64 på: 04. Sep. 2006, 13:57 »
Mange kloke ord der Brewcastle!
Kan ikke gjøre annet enn å si meg helt enig med deg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #65 på: 04. Sep. 2006, 14:20 »
Eg har ikkje trua på Roeder. Ka har han og visa til ?
Sko venta på O Neill da hadde me blitt eit topplag.
Håper eg har feil men det er slik eg føler det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #66 på: 04. Sep. 2006, 15:39 »
Neida, Roeder har ikke all verden å vise til. Det skal ingen beskylde ham for. Men jeg synes ikke det er noen grunn til å motarbeide Roeder når han først er manager. Vi kan ikke ærlig talt forvente at Roeder skulle takke nei til managerjobben. Dessuten har jeg forstått det som at vi lenge prøvde å få tak i O'Neill, men at han nølte og ikke var spesielt interessert. Og de som ville ha Hitzfeld gadd ikke Shepherd høre på.

Det er Shepherd som ikke duger. Det er Shepherd som er syndebukken. Ikke Roeder. Han gjør da bare sitt ytterste.
Tenk om Fat Fred hadde fått utdelt en ørliten tanke vett. Da hadde Sir Bobby sørget for å kvalitetsgodskjenne vår neste manager. Og da hadde vi ikke kastet bort hele klubbkassa på å kjøpe crap og sparke managere.

Sitat

Poenget er at Chelsea klart og tydelig har gitt beskjed om at Bridge ikke ville gå før Cole var ankommet. Og den låneteorien nekter jeg å tro på. Hvorfor sa man det man sa da? Hvorfor prøvde man da å kjøpe Huth for 5-6 mill?

Pengene var jo der. Så hvorfor skulle vi låne den mannen vi VIRKELIG var ute etter da? Uansett. Skulle det mot formodning stemme, så er det Fat Fred som står bak det. Ikke Roeder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #67 på: 04. Sep. 2006, 15:41 »
Etter Roeder tok over har vi kun brukt 7,5 millioner pund på spillere (Netto). 1 overgangsvindu.Det er ikke rart.

Som alle vet brukte Souness 34,1 millioner pund (netto).
Dettebrukte han på to overgangsvindu. Nærmere sagt per overgangsvindu fikk Souness nesten 2,5 ganger så mye penger til disposisjon! Kall det hva dere vil!

Syns ennå det er merkelig at alle er så sure på Roeder når alle som har følgt med litt i gamet ser at det er Fat Fred som har gjort at Roeder blir tatt for løgner. Tror dere Roeder hadde sagt slike ting i media hvis han ikke trodde fat Fred skulle gjennomføre de kjøpene?

Egentlig ganske synd at Roeder allerede etter første overgangsvinduet faktisk har et par høner å plukke med enn viss feit kar. Tenker da på de 3 kvalitetsspillerne og Milner "overgangen"!

Spørs hvem som går først denne gangen. Satser på vi snart er kvitt the fat one!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Vente seg ned en divisjon?
« Svar #68 på: 05. Sep. 2006, 14:03 »
Sitat fra: "Benson"

Jeg synes faktisk det er litt å vise til når man ser hvordan den negative trenden til Newcastle ble snudd etter at Roeder tok over i fjor. -Men nå skal kanskje de som ropte "korsfest" mot Souness hevde at den snuoperasjonen ville Souness tatt også - slik at man i dag kan rope "korsfest" mot Roeder :?:

Skulle vi ventet på O'Neill, og blitt et topplag? Tja, den ventinga kunne kanskje føre til at vi måtte delta i rotteracet som er i toppen av The Championship. Akkurat det synes jeg ingen eventuell(!) manager er verdt å vente på for.
Livet er svart/hvitt!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Som poker
« Svar #69 på: 05. Sep. 2006, 14:21 »
Sitat fra: "Åsmund"
Etter Roeder tok over har vi kun brukt 7,5 millioner pund på spillere (Netto). 1 overgangsvindu.Det er ikke rart.
Som alle vet brukte Souness 34,1 millioner pund (netto).
Dettebrukte han på to overgangsvindu. Nærmere sagt per overgangsvindu fikk Souness nesten 2,5 ganger så mye penger til disposisjon! Kall det hva dere vil!
Syns ennå det er merkelig at alle er så sure på Roeder når alle som har følgt med litt i gamet ser at det er Fat Fred som har gjort at Roeder blir tatt for løgner. Tror dere Roeder hadde sagt slike ting i media hvis han ikke trodde fat Fred skulle gjennomføre de kjøpene?
Egentlig ganske synd at Roeder allerede etter første overgangsvinduet faktisk har et par høner å plukke med enn viss feit kar. Tenker da på de 3 kvalitetsspillerne og Milner "overgangen"!
Spørs hvem som går først denne gangen. Satser på vi snart er kvitt the fat one!

Enig i mye. Virker som mange ikke evner å se at Roeder er prisgitt penge-/overmakta på SJP. Souness var nok ganske dyktig i en ting som manager; å snakke penger ut av safen hos de respektive klubbene han var hos. Om drivkraften til dette var å styrke laget, eller om det var for å styrke forbindelsen til det korrupte nettverket i transfermarkedet han tilhørte, kan sikkert diskuteres.
En ting er sikkert. Souness' dyktighet i å loppe Fred for penger har blitt Roeders hodepine. Souey ble som slangen i paradis. Fred og klubben var/er desperat etter et trofé. Ved å ha vært ganske nære på i UEFA-cupen var det nok lett å gi etter for Souey når han ba om penger til "den og den". Om man - som det sies på pokerspråket - ikke gikk all-in, så ble man lokket til å satse for hardt på en relativt slapp hånd. Slike feilgrep fører til at man må ha litt tålmod og spille seg opp igjen før man igjen kan satse aggressivt.
Livet er svart/hvitt!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Vente seg ned en divisjon?
« Svar #70 på: 05. Sep. 2006, 15:27 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Sitat fra: "Benson"

Jeg synes faktisk det er litt å vise til når man ser hvordan den negative trenden til Newcastle ble snudd etter at Roeder tok over i fjor. -Men nå skal kanskje de som ropte "korsfest" mot Souness hevde at den snuoperasjonen ville Souness tatt også - slik at man i dag kan rope "korsfest" mot Roeder :?:

No hadde Souness nett den samme snupoerasjonen etter BR blei sparka da. Så Om snuoperasjonen hans er alt han har og vise til så er det ikkje mykje til cv. Det er no han begynner på ordentlig det er no han skal visa ka han duger til. Og eg føler konkurentene våres har betre managere. :cry:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #71 på: 05. Sep. 2006, 16:09 »
Den "snuoperasjonen" Souness hadde når Bobby ble sparket, hadde Bobby garantert gjennomført også. Det som utløste de reaksjonene som førte til sparkingen av Robson, var det Fat Fred selv som sørget for, da han annonserte Robsons avgang LEEEEENGE før han burde gjort det. Spillere vet at når en manager sitter på oppsigelse, så har han ikke den myndigheten han skal ha.

Det var dette som førte til spilleropprøret. Men hadde Bobby fått fortsette er jeg sikker på at han hadde tatt spillerne etter ørene og gitt dem en omgang juling, før resultatene hadde kommet.

Den snuoperasjonen Roeder hadde etter Souness hadde GARANTERT IKKE kommet hadde S fått fortsette. Alle som har fulgt med vet at vi spilte fotball etter Souness' avgang. Det vet alle at vi ikke gjorde før.

Konkurrentene våre har bedre managere, ja. Men vi kan ikke alltid få det som vi helst vil. Likevel, vi har et godt lag, og Roeder har et godt team rundt seg. Og jeg er sikker på at en god manager ikke nødvendigvis er en garanti for at et dårlig lag skal gjøre det veldig bra.
Vi har et bedre lag enn flere av våre konkurrenter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #72 på: 05. Sep. 2006, 16:45 »
For meg er Roeder en enda større klovn enn Souness. Jeg trodde faktisk ikke at det gikk ann å gjøre så mye galt og rart under et overgangsvindu. Det var i det minste noe Souness klarte å beherske, og jeg er ganske så sikker på at både Campbell og Woodgate hadde vært Newcastle spillere pr dags dato om vi hadde hatt en annen manager. Huth sier også at han følte seg mer velkommen i Boro enn i Newcastle. Noe er alvorlig galt. Noe den latterlige behandlingen av Milner er et bevis på. Det sies også nå at det var klovnen Roeder som ville selge, og at det var Fat Fred som kalte han tilbake.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #73 på: 05. Sep. 2006, 16:54 »
Vel eg syns ikkje Souness egentlig ikkje gjorde det så bra på markedet vist ein tenkjer over det!

Faye-flopp
Boumsong-flopp
Baba-ikkje nøke særleg
Luque-flopp?
Owen-altfor dyr. Klassespelar , men som desverre er injury phrone.
Emre-God spelar, men har ikkje tatt england med storm. Passar foreløbi dårleg i systemet vårt.

Parker-Det beste kjøpet.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #74 på: 05. Sep. 2006, 16:57 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Vel eg syns ikkje Souness egentlig ikkje gjorde det så bra på markedet vist ein tenkjer over det!

Faye-flopp
Boumsong-flopp
Baba-ikkje nøke særleg
Luque-flopp?
Owen-altfor dyr. Klassespelar , men som desverre er injury phrone.
Emre-God spelar, men har ikkje tatt england med storm. Passar foreløbi dårleg i systemet vårt.

Parker-Det beste kjøpet.

Sier ikke at Souness gjorde det knall på overgangsmarkedet, men han klarte i det minste å få spillere som hadde et navn til klubben. Roeder hadde aldri klart å få en spiller som Owen til klubben. Når man i tillegg ser hva Roeder brukte sine 200 millioner til i West Ham, ser det ikke lovende ut for Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."