20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Ventspils UEFA-cup  (Lest 32167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Ventspils UEFA-cup
« Svar #105 på: 24. Aug. 2006, 23:38 »
God kamp. Martins gleder seg til å komme på banen å putte mål etter en total overkjøring av Ventspils... Utrolige fine innlegg og sjangser, men O'Martins manglet. Duff Ruler, Parker ruler, Zog Ruler, Taylor ruler... Hele nye newcastle ruler!
Who else...... Alan Shearer

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #106 på: 24. Aug. 2006, 23:48 »
Hehe, fin denne:

.............................Newcastle.........Ventspils

Possession:............... 63% ............... 37%
Skudd på mål: ............17 .................. 1
Skudd utenfor mål: .... 15................... 0
Cornere: ................... 12 .................. 0

Rimelig overkjøring for å si det mildt  :P

KILDE

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 25. Aug. 2006, 01:08 »
Er Newcastle i gruppespillet nå eller må de spille enda en runde først?

Noreng

• Gjest
« Svar #108 på: 25. Aug. 2006, 07:38 »
I går spilte 64 lag kamper i kvalikrunden.
Dermed er det nå 32 lag i UEFA-Cupen. Men så kommer 32 lag inn til 1.runde noe som gir 64 lag. Dermed blir det 1. cuprunde før gruppespillet

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #109 på: 25. Aug. 2006, 10:22 »
Newcastle møter et av følgende lag i 1. runde av UEFA-cupen.

Standard Liege (Belgia), Braga (Portugal), Molde (Norge), FC Chornomorets Odesa (Ukraina) eller FC Levadia Tallin (Estland).

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #110 på: 25. Aug. 2006, 10:40 »
Ja Newcastle har jo en tendens til å møte norske lag så jeg setter mine penger på Molde!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 25. Aug. 2006, 10:53 »
Så fikk tilogmed jeg omsider en stream til å fungere litt ut i første omgagen i går kveld. Takk til Hans Emil!

Og det var mye bra å spore. Og som alle andre rapporter sier, uttellingen var det eneste som manglet. Synd, men det har sin enkle forklaring. Foran keeperen og forsvaret hadde vi seks spillere som alle er servitører og tilretteleggere for de som skal ekspedere ballen i mål. Men nettop det siste, de som setter alle disse ballene, det manglet vi igår. Jeg tror og håper at Ameobi og Martins samarbeid kan bli løsningen på dette problemet.

Syns egentlig synd på vår kjære og trofaste reserve keeper som igår endelig fikk en mulighet. Bare for å prøve å holde seg varm gjennom 90 minutter. Som Nordin skriver: han kunne vel egentlig gått hjem. Alikevel glad for at Harper fikk en kamp igjen. Sikkert bra for motivasjonen.

Forsvaret klarte seg bra igår, uten at de får noe kreditt for det, ettersom Ventspils knapt nok hadde et angrep på målet vårt igår kveld. Alikevel bra for selvtilliten til spillerne der bak, og det må de ta med seg videre.
Men å antyde at Bramble og Taylor fortjener muligheten sammen fra start på bakgrunn av det de gjorde igår kveld, NEI. Den er og blir for tynn. Er Moore spilledyktig har han blitt utpekt som et førstevalg. Og gårdagens kamp endrer ikke noe på det fakutm.
Alikevel starter nok mest sannsynlig Taylor og Bramble mot Villa på Søndag med Moore satt ut av spill med en skade. Men den skaden er også den eneste grunnen til at de to andre skal starte. IKKE det de viste igår!

Midtbanen syns jeg gjorde en god jobb igår. Kapteinen vår arbeider som vanlig som en gal i 90 minutter, syns Roeder gjorde et godt valg da han landet på Parker som kaptein. Er også lettere for ham å lede samtlige tropper fra midten, enn det ville vært for Given å gjøre det fra buret sitt.
Emre er også frisk og skaper mye. Kan bli litt mindere egoistisk ved et par anledninger hvor han enten går litt for langt, eller skyter fra Gud vet hvor langt ute. Alikevel pluss for at han er kreativ og prøver å skape noe. Skal også sies i hans forsvar at det var ikke lett å trenge gjennom et ultra-deffensivt Ventspils.
N'Zogbia beviser nok engang at han forsvarer en plass i første 11'ern til Newcastle, og bekrefter bare at INGEN bør være trygge på en plass på midten. Duff er kanskje banens beste og skaper veldig mye. Bare uttellingen mangler. Andre spillere får altså lide for at vi mangler den avslutteren helt der fremme.
James Milner gjør en meget bra kamp og viser seg Newcastle veldig verdig! En spiller jeg tidligere har tvilt litt på. Den tvilen er borte nå, beklager James Milner. Skammelig synd at det 95% perfekt utførte frisparket ikke sniker seg under tverrligeren. Hadde også kveldens eneste nettkjenning, men ble korrekt avblåst for offside.
Morsomt og se hvordan Milner og Duff stadig skifter sider og posisjoner og prøver å skape noe og er veldig bevegelige både med og uten ball. Det kan bli et effektivt våpen utover i sessongen og kan nok komme til å skape hodebry for mange forsvar!

Og tar jeg ikke helt feil nå gjenstår bare kveldens skuffelse for meg, spanjolen vår. Fikk muligheten igår mot enkel motstand men maktet ikke å gripe den. Skuffende at Luque ikke får til noe mer enn det han gjør i denne kampen.
Også i hans forsvar skald et sies at Ventspils lå kompakt og langt tilbake med MANGE spillere. Men de gangene han er i kontakt med ballen mister han den altfor lett. Man ser helt klart hvorfor han ikke får muligheten mer enn det han gjør. Som jeg alltid har sagt, så håper jeg til siste slutt at vi kan få se Luque i godt gammelt slag som da han spilte i Deportivo. Men jeg tviler, og etter igår er jeg enda mer i tvil.

Kanskje var Nicky Butt den mannen som vi kunne trengt utpå der igår. Han har mer erfaring enn de fleste i stallen vår når det kommer til Europacup, og han har jo vist allerede at han er å regne med på dødballer. Det kunne man ikke si om altfor mange andre utpå der igår. Alikevel vet jeg ikke hvem som skulle vert ofret igår dersom Butt skulle spille.

Men det viktigste er at vi gjorde jobben, og ENDELIG har vi faktisk Europacup-spill, og endelig er den voldsomme sluttspurten ifjor virkelig verdt noe!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #112 på: 25. Aug. 2006, 11:07 »
Duff spelar som ein gud, han leikar seg på kanten , og kommentatoren sa " Duff got the ability to pass players like they where invincible " :) :P

På same måte så herja Milner på vingen ( men var ikkje han eigentleg spiss? )
Det var herlig å sjå kvar gong N`Zogbia satte fart inn sentralt, han kom med enorm fart, teknikk og var ikkje redd for å bli takla.
Newcastle kom jo til kriminelt mange innlegg, grunna superbt vingspel og hasardiøst backspel, men i feltet var ingen! Loque var ikkje å spora, han hadde vel ein avsluttning i heile kampen og det var ei heading som gjekk over.
Loque er nok milevis unna første11aren når Martins og Ameobi vert friske.
Alt i alt så imponerte Newcastle stort i går, om ein ser vekk i frå at de ikkje skåra, men så hadde dei jo uflaks og.
Shearer, Nistelrooy eller Håvard Flo hadde skåra minst 3 mål kvar for Newcastle i går, og då tek eg svakt i.
Og som John Barnes sa " Martins is a box player, and he will be licking his lips after watching Newcastle today"
Eg gledar meg til å sjå Martins i aksjon!  :D

Edit: Steike for ein trøkk det er i nokre av skudda til N`Zogbia!

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #113 på: 25. Aug. 2006, 12:46 »
Problemet til Luque er at han er for lite mobil. Med sopass mange kjappe spelarar rundt seg, som kan slite nærast eit kvart forsvar i stykker, so vert det viktig at også spanjolen er i "konstant" bevegelse. Berre sjå på chickenman sitt eksempel med Milner og Duff, to spelarar som var i nesten konstant beveglse, bytta posisjonar og gjekk på løp.
Om Luque hadde utnytta sjansen han hadde i går kveld, so hadde han involvert seg meir, heller fire løp utan å få ballen og eit der han er "clean through" enn ei stasjoner rolle der han får ballen, for so å rote den vekk eller slå ein pasning bakover.
Trur nok òg den godaste Albert var nervøs, alt for nervøs, og det skuffar litt at ein spelar på dette nivået let nervøsiteten øydeleggja for seg...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 25. Aug. 2006, 12:59 »
Meget godt oppsumert Chickenman. Ingen høns utav fjær der nei! :wink:

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
+
« Svar #115 på: 25. Aug. 2006, 12:59 »
Dobbel, Sorry!

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #116 på: 25. Aug. 2006, 13:14 »
Nå er trekningen i gang og Newcastle har nettopp trukket FC Levadia Tallin (Estland).

Levadia har vunnet 22 av 24 kamper i den hjemlige serien og spillt uavgjort i 2. De har scoret imponerende 78 mål og bare sluppet inn 13. De ligger på topp av tabellen med 68 poeng, hele 16 poeng foran Trans på andre plass med 52 poeng.

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #117 på: 25. Aug. 2006, 13:15 »
Ny tur til baltikum ventar Newcastle, etter at dei vart trekt mot Levadia Tallinn frå Estland.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 25. Aug. 2006, 14:05 »
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=412129&CPID=6&clid=4&lid=&title=Duff+eyes+European+run

tror de tok det med et smil at de ikke vant, men det var hvertfall positivt at vi skapte så mange sjanser, elsker midtbanen vår <3

det virker som det er god stemning i lagt og signeringen av martins og et par til vil nok ikke gjøre det noe dårligere. !
lt;3 Newcastle <3

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 25. Aug. 2006, 14:05 »
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=412129&CPID=6&clid=4&lid=&title=Duff+eyes+European+run

tror de tok det med et smil at de ikke vant, men det var hvertfall positivt at vi skapte så mange sjanser, elsker midtbanen vår <3

det virker som det er god stemning i lagt og signeringen av martins og et par til vil nok ikke gjøre det noe dårligere. !
lt;3 Newcastle <3