20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Boumsong til Juventus?  (Lest 10904 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #30 på: 22. Aug. 2006, 19:58 »
Sitat fra: "Rolfern"
Et salg som er skammelig. Ikke nok med at man skriver av et stort tap i forhold til det man betalte for Boumsong, men Boumsong er i form en meget god stopper. Jeg hadde stor tro på at Boumsong denne sesongen kunne finne tilbake til den formen han hadde i Auxerre og i starten på Newcastle-karrieren.

Helt enig.. Det mangler bare at vi selger Luque for 2mp også nå...

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #31 på: 22. Aug. 2006, 19:58 »
Syns dette var et salg som var på sin rette plass. Roeder kommer ikke til å satse på Boumsong og da var det helt rett å selge han. I fjorårets sesongen var han jo en vandrende katastrofe både for Roeder og for Souness. Håper vi fremover kommer til å satse på Taylor og Moore i bakre rekke og kanskje kjøper inn et talent. Syns backer er egentlig den viktigste invisteringen etter Martins er sikret!

Grunnen til at vi taper penger på Boumsong var at miss Souness gjorde en stor feilvurdering når han både kjøpte og betalte for Boumsong. Det er det vel veldig liten tvil om!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #32 på: 22. Aug. 2006, 20:15 »
Greitt nok at Boumsong muligens var noe overpriset, men å selge han for under halvparten 18 måneder senere er ingen god butikk(Nå kan summen riktignok øke dersom Boumsong lykkes).

Boumsong er utvilsomt på papiret den beste stopperen i stallen, og det er bare Woodgate som jeg vil påstå er bedre av hva Newcastle har hatt de siste sesongene(på papiret, han var katastrofal i fjor). Hadde han fått tillitt denne sesongen, under en manager som er langt bedre enn klovnen Souness, så er jeg sikker på at han hadde vist seg som den gigant han var ventet å bli.

Skal man selge spillere som har underprestert de siste sesongene, så hadde stallen til Newcastle vært meget tynn. Det er synd at Boumsong ikke fikk nok en sesong til å bevise hva han er god for, når f.eks Bramble de siste sesongene har fått nok av sjanser uten å ta særlig vare på dem.
Carr har altfor få landskamper for England!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #33 på: 22. Aug. 2006, 21:10 »
Syns nå at du sterkt undervurderer en spiller som Moore. Han spilte flere kamper i WM og Taylor er vel Englands største forsvarstalent.

Butikk og butikk. Bedre å selge han nå og heller kjøpe inn enn bedre spiller. Han tjente jo cirka en mill pund  i halvåret. Ikke var han noe populær blant store deler av fansen heller.

Bramble sagaen er litt av en historie det ja!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #34 på: 22. Aug. 2006, 21:19 »
Moore er et brukbart alternativ på stopperplass, men heller ikke mer. Taylor er et talent så absolutt, men har fortsatt mye å lære. Bramble har et talent, men er en sikkerhetsrisiko i forsvaret noe som dessverre har vist seg gang på gang på gang på gang. Forhåpentligvis får Roeder det beste ut av Bramble.

Økonomisk sett lønner salget av Boumsong seg, men man har jo samtidig mistet en meget god spiller som dessverre var katastrofal store deler av sesongen 2005/2006.
Carr har altfor få landskamper for England!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #35 på: 23. Aug. 2006, 00:13 »
Ja jeg vet ikke helt hva jeg syns, folk som Bramble og Taylor har fått dusinvis av nye sjanser etter de har drete seg ut.. Greitt at Taylor har potensiale te å bli en klassespiller og har LANG tid på seg te å blomstre, men lurer sannelig på om ikke Boumsong kunne blitt en stor en i Castle med litt mer tid på seg.. Spørs om ikke vi skulle ha gitt han frem te iaffal januar og støtta han skikkelig opp, og DA sett om han fortsatt var like ustabil!? Hadde han sikkert vært, men jeg lurer likevel litt...

Folk snakker om panikkjøp når det gjelder Martins, men dette minner meg mer om panikksalg :mrgreen:
Ja heia gutta!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #36 på: 23. Aug. 2006, 10:05 »
Synd å kjøpe en spiller for såpass mye for så å selge ham så billig igjen, men lykke til videre Boumsong, håper du får karrieren din på rett kjøl igjen i Juventus.

Men hva står vi igjen med? En midtstopper mindere, og i tillegg solgte vi den som antagelig er den beste av de vi hadde når han bare er i form.
Men nå når Boumsong er solgt er han ute av diskusjonen i Newcastle, så jeg lar det ligge med det.
Men kommer vi nå til å hente inn en ny midtstopper? Mathijsen f.eks...?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #37 på: 23. Aug. 2006, 10:12 »
Sitat fra: "Snusflekk"
Ja jeg vet ikke helt hva jeg syns, folk som Bramble og Taylor har fått dusinvis av nye sjanser etter de har drete seg ut.. Greitt at Taylor har potensiale te å bli en klassespiller og har LANG tid på seg te å blomstre, men lurer sannelig på om ikke Boumsong kunne blitt en stor en i Castle med litt mer tid på seg.. Spørs om ikke vi skulle ha gitt han frem te iaffal januar og støtta han skikkelig opp, og DA sett om han fortsatt var like ustabil!? Hadde han sikkert vært, men jeg lurer likevel litt...

Folk snakker om panikkjøp når det gjelder Martins, men dette minner meg mer om panikksalg :mrgreen:

Hva Boumsong KUNNE blitt denne sessongen ofrer jeg ikke en tanke nå lenger.  Men du kan iallfall få vite hva jeg syns om Bramble og Taylor.
Begge har fortsatt et stort og uløst potensiale i seg. Og klarer de å få ut dette kan vi se et av ligaens beste stopperpar. Problemet er bare at dette har ikke skjedd, ennå iallfall. Og Taylor har jo fortsatt god tid på seg. Delvis Bramble også. Men dette må ikke på noen måte bli noen hvilepute. Skal de spille denne sessongen MÅ de prestere. Ganske enkelt fordi vi tar mål av oss til å avslutte denne sessongen enda bedre enn den forrige. Begge må heve seg og bli mer stabile i prestasjonene, og alikevel må de nok fortsatt finne seg i å kjempe om en plass på laget. Men med Moore ute med skade nå ligger alt til rette for at de former et midtstopperpar mot Ventspils. En oppgave de forøverig bør greie ganske greitt. Jeg er derimot mer i tvil da vi besøker Aston Villa på Villa Park kun få dager senere. En kamp vi egentlig skal vende hjem fra med 3 poeng. Men jeg har mine tvil, og særlig dersom Bramble og Taylor skal spille stoppere sammen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #38 på: 19. Sep. 2006, 14:03 »
Boumsong i form

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Helten

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #39 på: 19. Sep. 2006, 15:30 »
LOL...nå husker jeg hvorfor vi solgte han....han er ikke stabil for 5øre
hos the man with the Golden foot? Shearer Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #40 på: 19. Sep. 2006, 15:57 »
Ja, og folk mener at Boumsong ikke burde blitt solgt og at han var vår beste forsvarsspiller? Bolumsong var en døgnflue, er det mye som tyder på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #41 på: 19. Sep. 2006, 16:06 »
Sitat fra: "Joakim"
Ja, og folk mener at Boumsong ikke burde blitt solgt og at han var vår beste forsvarsspiller? Bolumsong var en døgnflue, er det mye som tyder på.

De fleste er nok enige i at Boumsong burde bli solgt, om vi fikk en ok pengesum for han. Problemet her er at Roeder ikke hadde en erstatter klar. Noe som er tragisk. Ramage og Bramble kan selvsagt storspille i enkelte kamper de, men de gjør dessverre altfor ofte lilleputtfeil som fører til poengtap.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #42 på: 19. Sep. 2006, 16:52 »
Boum og Woodgate i midten bak ville vært et av PLs bedre stopperpar. Da kunne vi solgt Bramble, og hatt Moore og Taylor som backup..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #43 på: 19. Sep. 2006, 23:31 »
Boumsong på scoringslisten for juve idag.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Boumsong til Juventus?
« Svar #44 på: 20. Sep. 2006, 11:05 »
Ramage på scoringslisten i kveld!