20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NR 9  (Lest 17811 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #15 på: 12. Aug. 2006, 11:38 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Jeg synes ikke vi bør gi Martins drakt nummer 9 om vi kjøper ham...

Jeg er i det hele tatt litt kritisk til at vi skal kjøpe Martins. Jeg vet at han er en veldig god spiss, en av de aller kjappeste i Europa. Han har vel også bra teknikk og vil gi mange forsvar hodebry om vi kjøper ham... Det store aberet med ham er at han ikke scorer nok mål. Han ville passet perfekt sammen med en goalgetter, og hos oss ville han spilt sammen med Ameobi som jeg ikke vil kalle en typisk goalgetter ala Shearer.

Hadde vi derimot kjøpt både Martins og Kuyt hadde saken blitt en helt annen. En goalgetter og en lynhurtig spiller som også kan score mål selv eller skape mål for de andre på laget....

Er redd det kan bli litt tynt, litt lite skapende og litt lite mål om vi kjøper kun Martins...

Det er et interessant poeng. Jeg søkte og sjekket litt rundt og endte opp med å bruke wikipedia. Nå vet ikke jeg sikkert at deres tall stemmer, men dersom de gjør det kan det se ut som Kuyt er mannen vi trenger:
Dirk Kuyt stats fra wikipedia
Obafemi Martins stats fra wikipedia (trykk på den eksterne linken til profil og statistikk nederst)
Deretter:
Kan Kuyt og Ameobi fungere bra sammen på topp?
Eller vil det være bedre med Martins og Ameobi?
Og er eventuelt Ameobi god nok til å være den som skal være Martins sin makker?
Det ideelle for oss ville vært å lagt penger på boret og klemt til med BÅDE Kuyt og Martins og deretter satset på å fått igjen noe for et salg av Luque. Egentlig vil jeg vi skal beholde Luque, men han ser ikke ut til å bli satset på i år heller, og etter at Duff ankom er han langt fra en plass på venstrevingen også. Det spørs også om Duff og Luque kan bli litt for like til å ha på banen samtidig. Derfor tror jeg det ville vert det beste om vi hadde fått både Martins og Kuyt og deretter solgt Luque. Men slik situasjonen er idag anser jeg det som galskap å selge Luque før vi har hentet inn to spisser. Sannsynligheten for at dette skjer er vel heller liten, så gjenstår det å se om vi får Kuyt eller Martins eller i hele tatt noen av dem...

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NR 9
« Svar #16 på: 12. Aug. 2006, 12:24 »
stor forskjell på italiensk og nederlandsk fotball da. Men ser på Kuyt som en mer shearer type. Men spørsmålet mitt er om vi skal satse på en shearer type. Vi sliter masse med dagen med å få til noe ordentlig kontringsfotball fordi vi har spilt med shearer i så mange år. Vi virker nesten nødt til å satse på innlegg siden det var shearers styrke. Etter at han la opp så sliter vi nå og skårer omtrent kun på dødballer. Jeg ser heller at vi trenger spillere som owen og martins slik at vi blir mer gjennombruddshissige og kan angripe bakrommet mer!
Andreas Martins

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NR 9
« Svar #17 på: 12. Aug. 2006, 14:16 »
Etter mi meining bør trøye nr. 9 aldri meir takast i bruk igjen. Utan å rakke ned på Franco Baresi, vil eg seie at Alan Shearer har betydd minst like mykje for Newcastle, som det Baresi gjorde då han gjorde #6 hellig i AC Milan. Greit nok at Shearer ikkje har vore i klubben, men vi snakkar likevel om ei klubbkjensle og ein kjærleik til fødestaden sin som ikkje har sett sidestykke.

Kuyt har aldri overbevist på høgare nivå enn heimleg serie. Martins er langt ifrå nokon world class-striker, men eg ville valt han på bakgrunn av det same som amt seier; Vi må bli mykje meir gjennombrotshissige. Per. dags dato er det for mykje balltrilling på midten, for lite framdrift i laget og for forutsigbart å berre angripe frå kant.

Når ein ser på både Parker og Emre, som har pasningsføtter i verdsklasse, er det dumt å ikkje utnytte den gjennombrotskrafta vi har med ein skikkeleg god bakromsspelar, alà Owen og til dels Martins. Gode lag utnyttar kontrinsmoglegheiter. Newcastle har ikkje gjort det på lenge.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #18 på: 12. Aug. 2006, 14:48 »
Sitat fra: "Hans J"
Etter mi meining bør trøye nr. 9 aldri meir takast i bruk igjen. Utan å rakke ned på Franco Baresi, vil eg seie at Alan Shearer har betydd minst like mykje for Newcastle, som det Baresi gjorde då han gjorde #6 hellig i AC Milan. Greit nok at Shearer ikkje har vore i klubben, men vi snakkar likevel om ei klubbkjensle og ein kjærleik til fødestaden sin som ikkje har sett sidestykke.

Nja, er uenig med deg her. Mener at vi kan ikke tenke slik at det ikke fins to av Alan Shearer! Det gjør det garantert, vår jobb er å finne han, og gi han nummer 9!

Saken videre er: Bør han være en Geordie?? Bør han ha en spillestil lik Shearers?

Jeg vet ikke hva Michael Owen føler for klubben, men hvis han blir ut karrieren, gi mannen NR 9. Han har kvalitetene- NÅR han er skadefri.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NR 9
« Svar #19 på: 12. Aug. 2006, 15:08 »
Owen har sagt at han har lyst til å prøve å slå Shearers mål-rekord i Newcastle, så da regner jeg med at han vil bli lenge. Dermed synes jeg at Michael Owen skal få drakt nr. 9.

Hans J: jeg skjønte ikke helt hva du mener med at Shearer aldri har vært i klubben. Hva mente du med det?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NR 9
« Svar #20 på: 12. Aug. 2006, 15:40 »
Greit nok at Shearer ikkje har vore i klubben i heile karrieren...

Blingsa litt der.

Tilbake til topic; Sjølvsagt finst det folk som har kvalitetane til å erstatte Shearer som spelar, det skal eg vere heilt einig i. Poenget mitt er at det er eit langt betre alternativ å heller frede drakt nr. 9, og dermed hedre Alan, enn å gi nummer 9 til ein utlending som forlet klubben etter eit år når Newcastle kanskje ikkje er den klubben som har mest å tilby likevel.

Det er langt mellom klubbspelarar og ikon som Alan Shearer, og det blir stadig færre av dei. Eg tykkjer Alan fortenar ein slik hyllest, som det å få drakta si freda faktisk er.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NR 9
« Svar #21 på: 12. Aug. 2006, 17:02 »
Greit nok at Shearer ikkje har vore i klubben i heile karrieren...

Blingsa litt der.

Tilbake til topic; Sjølvsagt finst det folk som har kvalitetane til å erstatte Shearer som spelar, det skal eg vere heilt einig i. Poenget mitt er at det er eit langt betre alternativ å heller frede drakt nr. 9, og dermed hedre Alan, enn å gi nummer 9 til ein utlending som forlet klubben etter eit år når Newcastle kanskje ikkje er den klubben som har mest å tilby likevel.

Det er langt mellom klubbspelarar og ikon som Alan Shearer, og det blir stadig færre av dei. Eg tykkjer Alan fortenar ein slik hyllest, som det å få drakta si freda faktisk er.

Enig der.Han ble jo den mest scorene spiller i premier league.Å han slo Jackie Milburn sin rekord i klubben.Der Shearer avsluttet med 206 newcastle mål.Shearer var en som bløde for drakta.Ja da bløde han virkelig.Slev med bandasje rundt hode og par fingere som var skadet.Så spillte han for det.Shearer og Milburn var to store spillere i newcastle, men jeg mener selv at Shearer ofret seg på en måte som gledet laget og fansen. Så drakta bør fredes.Så man skal se lenge etter en spiller som gjorde det som Shearer gjorde for laget.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #22 på: 13. Aug. 2006, 13:18 »

Poenget mitt er at det er eit langt betre alternativ å heller frede drakt nr. 9, og dermed hedre Alan, enn å gi nummer 9 til ein utlending som forlet klubben etter eit år når Newcastle kanskje ikkje er den klubben som har mest å tilby likevel.

Selvsagt. Men det er forskjell på å runke og rive av seg pikken! Jeg mener heller vi må sikte høyere enn som så, og prøve å finne den rette mannen!

Å si at ingen kan erstatte Shearer blir feil, og jeg syns ikke vi skal slå oss til ro med at "Nei, han finner vi aldri!".... Let, for pokker!

Den som fortjener Drakt NR9 i øyeblikket er SHAY GIVEN..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #23 på: 13. Aug. 2006, 16:20 »
Owen er min favoritt til nr9.
Forøvrig, hva spissjakten angår:
Jeg håper inderlig på Martins og Kuyt. Ingen som helst tvil om at Roeder er interessert i begge, og nå tyder det ihvertfall på at Kuyt har den perfekte innstillingen. Her er hva Kuyt har sagt:
Sitat
"I've always wanted to be a hero, I have that status now at Feyenoord and I want to achieve that at my next club too. I know quite a bit about Newcastle, they're one of the best supported teams in the Premier League and they're a typical English club. It would be a dream to play for them."

"I know Feyenoord are asking a massive fee and I don't know if Newcastle are willing to match that."

"I would consider a move to Liverpool, they're likely to progress to the Champions League group stages, I would love to play in that competition but my first choice is Newcastle."

Roeder derimot er engestelig for at prisen er for høy, da han ikke er villig til å betale overpris for Kuyt. Samtidig vedgår han at han ønsker fart på topp, noe Martins har.

Sitat
United's striker search has seen them continually linked with the Dutchman, yet Roeder does not sound ready to spend big money on him.

Having watched Kuyt in action for Feyenoord last week, the Newcastle boss says: "He's got good movement and takes up positions where it doesn't surprise me that he scores goals.

"But Feyenoord are trying to keep him, and the amounts of money - though I don't know what the actual figure is, because we've not asked - being bandied around about him seem huge; they seem very high.

"The last thing we want to be doing is buying the wrong player at the wrong price, because then you end up catching a cold."

Roeder admits Kuyt is in the Shearer mould, saying: "He definitely plays high up the pitch and is always looking to receive the ball played to feet."

But Roeder adds: "I do feel we need pace in the team - we need a player that is happy to run without the ball to start with to receive it in behind. You've got to have genuine pace to do that in the Premiership."

And he knows just the man.

"Obafemi Martins is a different type of player. I saw him in Amsterdam last Friday night, and he is much more a player with a lot of pace."
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #24 på: 13. Aug. 2006, 17:10 »
.

Nesten heelt enig med der Hans. Jeg mener nr. 9 bør brukes igjen, men listen skal derimot ligge veldig høyt.  Sett fra den andre siden, så er det vel kjent i Europa hvilke betydning drakt nr. 9 har i Newcastle. Og man kan jo ikke se bort i fra at det vil være lokkende for en toppspiss å komme til castle hvis klubben lover ham det nummeret.

Jeg har sett at det er enkelte i dette forumet som mener Owen bør ha denne drakten, noe som er et poeng. Men det betinger at han viser samme klubbfølelsen som Al og holder seg skadefri. Han har tross alt ikke spilt mange kampene. Å gi Owen den drakta uten at han har vist seg verdig er ikke bra, synes jeg..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #25 på: 13. Aug. 2006, 18:57 »
Selvfølgelig skal drakt nr.9 brukes igjen. Men at vi finner en ny Shearer, det gjør vi aldri,ALDRI!!

Å få en såpass lojal spiller både på og utenfor banen, som elsker klubben, fansen og sitt hjemsted over alt i verden. At han i tillegg er/var en av tidenes beste spisser gjør at vi ikke kan forvente å få en ny nr9 som han. Vi kan få en som scorer like mange mål, men vi får ikke en ny Shearer.

Owen er etter min mening det beste valget. Han er engelsk, han er vanvittig god, og han har sagt han vil bli i Newcastle i mange år. I tillegg virker det som han har funnet seg godt til rette hos oss, så det skulle ikke forundre meg om han blir karrieren ut. I hvertfall mange år til...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #26 på: 13. Aug. 2006, 18:58 »
Owen bør få den etter at han har spilt en hel sesong uten skader, og undertegnet ny 5-årskontrakt med castle

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
NR 9
« Svar #27 på: 13. Aug. 2006, 20:54 »
Er lei av dere som sier at nr 9 skal fredes, og er også lei av dere som sier at det aldri vil bli en ny Shearer. Det er bare et NUMMER! Og jeg tror at eierskapet til Newcastle er enige med meg. Gi nummer ni til Owen som valgte Newcastle fremfor sitt kjære Liverpool.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
NR 9
« Svar #28 på: 13. Aug. 2006, 21:28 »
Det er ikke bare et nummer!
Det er den "viktigste" drakten i engelsk fotball som det er knyttet høyest krav til blant supporterne. Nummer 9 i Newcastle United er klubbens aller største spillere gjennom historien. Det kreves at det er en klassespiss som høljer inn mål og atpåtil er en stor personlighet. Nummer 9 skal ikke gis til hvem som helst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
NR 9
« Svar #29 på: 13. Aug. 2006, 22:26 »
Helt korrekt Eilertsen. Drakt nummer 9 i Newcastle er spesiell og den som tar over den skal ikke være hvem som helst. Den spilleren som skal bære nr 9 må i tillegg til å være en fantastisk fotballspiller, også ha noe mer som gjør han til en viktig spiller både på og utenfor banen. Shearer var prototypen på en nr 9 og en slik en får vi neppe igjen, men den som blir vår nye 9`er må i hvertfall være noe i nærheten av Shearer`s kvalitet både på og utafor banen.

La oss i hvertfall håpe vi klarer å finne en som fortjener å bli vår nye nr. 9 i løpet av måneden. Vi trenger det.