20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins £8,4m bud!  (Lest 56064 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Obafemi Martins £8,4m bud!
« Svar #45 på: 14. Aug. 2006, 13:26 »
I følge Inter's offisielle hjemmeside er Martins født i Lagos 28. oktober 1984, hvilket betyr at han er 21 år gammel.

icNewcastle.co.uk påstår at Newcastle driver og sjekker om alderen faktisk stemmer og det gjøres på grunn av rapporter fra Nigeria som sier at han kan være fem eller seks år eldre.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 14. Aug. 2006, 14:14 »
Ser verre og verre ut med Martins. Håper vi setter søkelyset for fullt mot Kuyt nå...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
lt;3 Newcastle <3

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 14. Aug. 2006, 16:23 »
Håper vi går for Kuyt. Han har lyst også ser det ut som..

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 14. Aug. 2006, 19:01 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Han er vel en plass mellom 21 og 32 :)

Som jeg sa her en dag tidligere, er jo faen meg umulig å si hvor gamle svarte folk er. Kan jo like gjerne være 18 som 35...

Synes vi kan drite i Martins og heller kjøpe en som vi vet garanterer for mål...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 14. Aug. 2006, 19:21 »
Jeg er bare forbanna bitter på at vi gikk glipp av Darren Bent. Tror det verserte en del i engelske medier at castle hadde sett på Bent i lenge. Men så snappet Charlton ham opp.. Argh. Hent en spiss, men ikke Kuyt. Det er stor forskjell mellom hollandsk liga og PL

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 14. Aug. 2006, 19:28 »
Bent irriterer meg, Ashton irriterer meg. Mye som irriterer meg.
Begynner å gå fri for alternativer. Kuyt tar jeg imot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #52 på: 14. Aug. 2006, 20:51 »
Det som irriterer mest er at Eidur dro til Barcelona, og deretter lese at Roeder skal ha sagt at ingen av spillerne han var interessert i hadde bytta klubb ennå. Det er jo skandale at Newcastle i så fall aldri var interessert i han.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 14. Aug. 2006, 20:55 »
Det med alderen til Martins mener jeg Inter har sjekket opp for et par år tilbake. Er ganske så sikker på at den riktige alderen til Martins er 21 år.

Evening Chronicle skriver at det går rykter om at Martins har spilt med Babayaro. Er det ikke bare å spørre Newcastle spilleren da? Tipper at Roeder har snakket med Babayaro angående Martins for lengst, og at alderen til Martins ikke er noe tema.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 14. Aug. 2006, 21:14 »
Sitat fra: "InspectorC"
Hent en spiss, men ikke Kuyt. Det er stor forskjell mellom hollandsk liga og PL

Ikke noe mer enn forskjellen Primera Division eller Serie A utgjør... Kuyt gjør seg i PL. Stor, sterk og klinisk!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #55 på: 14. Aug. 2006, 21:34 »
Er ikkje det gjort på kort tid å ta ein gen test for å finne ut alderen då?
Dei veit jo bla at Tut Ahn eit lanna pyramide mann blei 29 år, då må dei då for svarte finne ut kor gammal ein levande martins er!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 15. Aug. 2006, 11:33 »
Siste om Martins fra The Journal.

By Paul Gilder, The Journal

Obafemi Martins' representatives are to urge Newcastle not to let a clerical error wreck his hopes of a move to the Premiership.

The Inter Milan forward has long been dogged by accusations that he has faked his age and, although the situation caused great controversy in the Italian game last year, Glenn Roeder's leading transfer target is preparing to protest his innocence once again.

Martins - whose passport shows his date of birth to be October 28, 1984 - was forced to defend his reputation last summer after the Nigerian Football Association's official website insisted he had been born on May 1, 1978.

It was a situation that was pounced upon by an unforgiving Italian media and even now, 12 months after Martins believed he had cleared his name, he continues to be troubled by the matter.

It was not the first time the African nation's governing body published erroneous information that has had serious consequences for one of the Super Eagles' biggest names. And although a player branded a cheat had hoped the matter was closed following strenuous denials, Martins continues to be stained by the fall-out and is facing the prospect of seeing a high-profile move to the North-East collapse as a result.

Given that suggestions the striker is really 28 continue to haunt the San Siro favourite, United's reticence to press ahead with a deal for a player adamant he is only 21 would be understandable. But the delay could prove costly, with Valencia set to snatch Martins from United's grasp while investigations are made, leaving Roeder short of striking options on the eve of the new season.

Although the Spanish club are understood to have offered a lucrative six-year contract, the Nigerian would prefer to continue his career in the Premiership.

And his agent will seek urgent talks with Magpies officials in an attempt to explain an episode that the Martins camp maintain has been blown out of all proportion.

Inter have no doubts that the striker is just 21. The Serie A club demanded an apology from the Nigerian FA last year and insisted that all records were amended.

"Fortunately, my (club) president knows that the NFA is not well-organised," said Martins last year.

"It is clear they do not know anything about my age. So many false things have been said about me - including stories that I am from Cameroon."

Whether United decide to continue their pursuit of Martins remains to be seen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 15. Aug. 2006, 17:42 »
Selvsagt er han 21.. Håper ikke dette ødelegger en evnt. overgang!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #58 på: 15. Aug. 2006, 20:31 »
Jeg vil tro han bare er 21 år. Og håper på en overgang. Det som imidlertid skremmer meg er at om han skulle være født 1. mai 1978 vil han fortsatt være yngre enn meg, og allikevel for gammel for en overgang til Newcastle. Det kan virke som om løpet er kjørt for mine drømmer om proffspill i Newcastle.
Toon, Toon,
Black and white army

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 15. Aug. 2006, 21:03 »
Tror nok ikke han er for "gammel", men jeg skjønner jo at Roeder brått blir mer skeptisk til en overgang!

Med andre ord, det er fortsatt en sjans for deg, du er vel ikke tilfeldigvis en spiss? :lol:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...