20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Woodgate,Gravesen,Ronaldo ??  (Lest 11863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Woodgate,Gravesen,Ronaldo ??
« Svar #15 på: 02. Aug. 2006, 19:02 »
Woodgate:
vert negativ til å hente ham hjem lenge, og er det fortsatt. Og JA, jeg er fullstendig klar over Woodgates kvaliteter- Problemet er bare skadesituasjonen hans.
Han vil gi laget et løft i de kampene han kan spille. Men hva med alle(?) de han ikke spiller, som jeg frykter kan bli endel.... Da vil vi savne lederen som styrer backrekka med jernhånd, og det kan bli en vanskelig overgang for et allerede delvis vaklende forsvar.
det forsvaret vårt trenger mest av alt er trygghet, kvalitet, og kontinuitet. Woodgate representerer 2 av 3, men savnet av kontinuitet blir i mine øyne for stort.
Alikevel, litt avhengig av pris og lønn: kan Woodgate spille et sted mellom 25-30 ligakamper pr sessong ser jeg at han kan være en verdig forsterkning vi absolutt bør skaffe oss. Men tør man å stole på dette? Hvis jeg fikk bestemme: NEI! Skulle jeg handlet etter følelser: JA, da hadde jeg hentet Woodgate tilbake

Gravesen:
Vanskelig å si. I den posisjonen han fyller har vi allerede bra dekning. Det virker som om Roeder har stor tro på Butt og vil satse på ham, og med Parker og Butt vil vel Gravesen strengt tatt bli "til overs".
Men dersom Scott Parker er tiltenkt å bli "Newcastles Gerrard" som en verdifull spiller fremover slik Roeder engang antydet, kan Gravesen være nettop den vi trenger bak ham som anker på midten. Da i konkurranse med Butt.

Ronaldo:
Faktisk den jeg er mest sugen på av disse 3. Syns det blir å ta litt i å kalle ham for den perfekte spiss når man ser hvor lite han beveger seg, men at han er en målscorer av rang er det liten tvil om. og det trenger vi.
Men også for Ronaldo er sakdene et faremoment. Vi har ikke råd til enda en stjernespiss som "stort sett skal gå skadet". Alikevel tror jeg ikke savnet av Ronaldo ville få like store konsekvenser for angrepet vårt som savnet av Woodgate ville få i forsvaret vårt.
Neppe den mest ideelle spissen vi kan få, men langt ifra noen dårlig løsning! Men skal vi hente Ronaldo trenger vi ham i mer enn 10 kamper pr sessong!

Alle disse 3 kan tilføre Newcastle veldig mye, men skader er et problem for både Ronaldo og Woodgate. Gravesenen kan fort bli litt overflødig.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 02. Aug. 2006, 19:36 »
Vi har plenty av midtstopparar, som på sitt beste er gode nok til å forsvare ein plass på laget. Forstår godt at han kan vere fristande, i og med at han er landets beste midtstoppar når han er i form og skadefri. Den jobben han gjorde for oss var fantastisk, men fokuset bør ligge heilt andre plassar.

Same gjeld for Gravesen. Ein fantastisk spelar, utan tvil. Den som seier noko anna har gullfiskminne. Det han presterte for Everton og den jobben han har lagt ned for Danmark viser til det. Det at han spelar i Real Madrid bør vel òg gi eit signalement om at dette er ein god spelar, sjølv om han langt ifrå passar inn i den spanske ligaen.

Ronaldo er god nok til å score 20-30 mål i PL, likefullt som han kan gjere det i Primera. Eg flirar dersom folk kjem og seier at Ronaldo ikkje er god nok for Newcastle. Sjølv om han berre har levert i små glimt dei siste par åra, viser akkurat desse glimta at han er verdas beste spiss. Uansett vil dette vere eit desperat kjøp, i og med at vi sikkert må betale drøssevis både i sign-on-fee, lønn og overgangssum for ein spelar som nærmar seg slutten på karriera.

Så til essensen i dette innlegget:

ER DET NOKON SOM TRUR PÅ DETTE SPRØYTET!!?

Er det nokon som trur at vi faktisk er i nærleiken av å sikre oss tre spelarar frå Real Madrid. Eg veddar på at verken spelarane eller Roeder har tenkt tanken på ein overgang. Vi kjem ikkje til å sikre oss ein einaste, utan at eg fell ei einaste tåre av den grunn. Spelarane er ikkje av dei typane vi bør gå etter, dersom vi igjen skal kjempe om ein plass blant dei 4 beste. Vi må ha unge, svoltne spelarar som arbeidar saman mot eit felles mål. Vi må ha spelarar som kan jobbe med Roeder, utan å tvile på hans kvalitetar som manager.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 02. Aug. 2006, 19:40 »
Sesongen før Gravesen dro til Real Madrid var han kanskje den beste spilleren i Premier League. I det minste en av dem. Alle med sunn fornuft forstår at Gravesen ville ha løftet Newcastle en god del høyere opp. Men jeg liker ikke danskepølsa.

Ronaldo er litt smålubben og lat, men er en fantastisk avslutter. Og det er jo det som teller. Tviler derimot på at han kommer til St. James Park. Dessuten liker jeg ham ikke.

Woodgate ville vært en god forsterkning i forsvarfireren, om han bare ikke var så skadeutsatt. Men tenk dere Woodgate - Campbell i form!

Jeg krysser fingrene for at vi får Wayne Bridge, Campbell og Woodgate. Hadde ikke kostet allverdens.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 02. Aug. 2006, 20:40 »
vil beholde titus og taylor. boum og moore kan stikke, sammen med faye og butt. vi trenger ingen av de fire sistnevnte om vi henter en stopper og midtbane spiller. kunne godt tenkt meg gravesen som erstatter til butt og faye.

woodgate hadde vært bra med en lønn etter hvor mye han spiller. gutten er jo konge i form!

hvorfor vil dere ikke ha ronaldo? han vet hvor målet står.
han er ikke spissen som svetter livet av seg, men allikevel, en grunn til at han spiller i real madrid og er på brasils vm lag!
lt;3 Newcastle <3

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 02. Aug. 2006, 20:46 »
Sitat
Er det nokon som trur at vi faktisk er i nærleiken av å sikre oss tre spelarar frå Real Madrid. Eg veddar på at verken spelarane eller Roeder har tenkt tanken på ein overgang. Vi kjem ikkje til å sikre oss ein einaste, utan at eg fell ei einaste tåre av den grunn. Spelarane er ikkje av dei typane vi bør gå etter, dersom vi igjen skal kjempe om ein plass blant dei 4 beste. Vi må ha unge, svoltne spelarar som arbeidar saman mot eit felles mål. Vi må ha spelarar som kan jobbe med Roeder, utan å tvile på hans kvalitetar som manager.

Jeg tror at vi kan få ihvertfall Woodgate og Gravesen hvis vi vil ha dem. Kanskje Ronaldo og hvis han vil (men jeg vil egentlig ikke ha ham... :? ), men jeg tror han har det bra i Madrid. Så får du bare flire så mye du vil av det. Graveren og Woody er ikke i fremtidsplanene til Real, så hvorfor skulle vi ikke ha sjanse på de to? Om vi trenger Gravesen er en sak, men han er absolutt aktuell. Woodgate derimot skulle jeg gjerne hatt, selv om han er skadet mye.

Hva mener du med unge, sultne spillere? Det vi trenger er et par klassespillere, som både Gravesen og Woodgate er. Men det hadde jo vært bra med et lag med mange talenter også hvis det er det du mener, men det spørs nok om vi hadde fått en plass blandt de 4 beste da før om en 4-6 år, men da kunne vi fått et skikkelig godt lag!

Tror du at Ronaldo, Woodgate og Gravesen tviler på Roeders manager-kvaliteter?

Sitat
Vil beholde titus og taylor. boum og moore kan stikke, sammen med faye og butt.

Jeg synes vi skal beholde Moore. Han var jo konge i fjor! Er enig i at Boumsong kan selges, men Moore må vi beholde! Skal han ikke uansett hjem til Australia når kontrakten hans går ut etter sesongen?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #20 på: 02. Aug. 2006, 20:53 »
Moore skal beholdes, ja. Og jeg ser ingen grunn til å ikke gi Boumsong en ny sjanse.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 02. Aug. 2006, 22:04 »
Ronaldo: Ja spennede signering. Men kan lett bli ein ny "Kluivert" Men eg er poitiv til eit kjøp eg a.

Woodgate: I så fall gratis med spesialkontrakt..

Gravesen: Nei Herregud Me er ein fotballklubb ikkje ein mitbaneklubb.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02. Aug. 2006, 22:41 »
For det 1. : Ronaldo har aldri spilt i England (les:Kluivert).
           2. : Ronaldo er 30 år gammel.
           3. : Ronaldo er lat.
           4. : Ronaldo skal ha høy lønn.

La oss se de positive sidene også:
           1. : Glimrende avslutter.
           2. : Flere vil til Newcastle.
           3. : Kan gå til gibort pris.

ERGO: Får vi han billig, slik at vi har råd til en annen 10mp spiss, så JA, kjøp Ronaldo Luíz Nazário de Lima !!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02. Aug. 2006, 22:44 »
Sitat
Er det nokon som trur at vi faktisk er i nærleiken av å sikre oss tre spelarar frå Real Madrid

Du trodde vel ikke på Owen heller du da for ca 11 mnd siden  :|
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02. Aug. 2006, 23:40 »
Jeg er delvis enig med Hans J. Det er vel ikke verdens mest pålitelige kilder som har kommet med denne nyheten. Og vi får nok ikke alle disse 3 spillerne fra Real Madrid. Men spennende er det iallfall, alle 3 er spillere som kan tilføre laget vårt noe, i tillegg er vel ingen av de 3 blitt avkreftet av Roeder ennå? Han pleier å være tidlig ute med det mot løse rykter.... Det hadde vert bra om vi hadde fått bare en av dem også. Da helst Ronaldo etter min mening. Selv om ikke det er den spissen jeg først og fremst ønsker meg til Newcastle. Gravesen takker man ikke nei til, men da er iallfall Faye overflødig.
Woodgate er den jeg har minst lyst på av disse 3. Vet jeg er "kjerringa mot strømmen her i huset" når det gjelder Woodgate, men det har jeg prøvd å argumentere for mitt syn såpass mange ganger at det er ikke nødvendig å gjenta her nå.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 03. Aug. 2006, 00:21 »
Bring 'em on!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 03. Aug. 2006, 11:35 »
Sitat fra: "Håvard"
Graveren og Woody er ikke i fremtidsplanene til Real, så hvorfor skulle vi ikke ha sjanse på de to? Om vi trenger Gravesen er en sak, men han er absolutt aktuell. Woodgate derimot skulle jeg gjerne hatt, selv om han er skadet mye.

Vi har ikkje sjanse på dei, av den enkle grunn at Roeder ikkje er interessert. Den tida der vi kunne lokke til oss verdsklasse-spelarar er forbi for no. Det var ulempa med å bytte Souness mot Roeder. Glenn er ikkje nærleiken av å ha det same renomèet som Souness, noko som gir oss eit dårlegare utgangspunkt på markedet.

Det at vi allereie har meir enn nok av spelarar i desse posisjonane, må vel òg spele inn vel? Vi kjøper ikkje spelarar berre på bakgrunn av at dei er på veg vekk. Vi må ha bruk for dei, òg.

Sitat fra: "Håvard"
Hva mener du med unge, sultne spillere? Det vi trenger er et par klassespillere, som både Gravesen og Woodgate er. Men det hadde jo vært bra med et lag med mange talenter også hvis det er det du mener, men det spørs nok om vi hadde fått en plass blandt de 4 beste da før om en 4-6 år, men da kunne vi fått et skikkelig godt lag!

Vi må ha unge spelarar, fordi det er dei Roeder vil jobbe med. Vi snakkar om ein mann som har sagt nei til å få Campbell gratis. Vi er i angrepsposisjon. Vi skal ta PL med storm. Vi treng ikkje fleire opplagte superstjerner. Vi skal komme oss tilbake til toppen med eit sterkt kollektiv, ikkje eit lag spekka av superstjerner. Får vi inn inn ein venstreback, meir konkurranse heilt framme og køyrd inn eit fast lag, bør vi vere sterke nok.

Vi var tross alt det 3. beste laget i PL frå Februar og utover. Noko må vel ha blitt gjort rett, utan at vi skal byrje å redde karrierene til tre stakkarar i Madrid..

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #27 på: 03. Aug. 2006, 13:16 »
Om vi har behov for noen av disse tre spillerne er uten tvil. De er gode spillere og selvsagt ville de tilført oss ett høyere nivå. Om det er rett eller ikke, er en annen sak.

Må si jeg synes noen her er noen syterævver når det gjelder at Glenn Roeder liksom ikke kan hente "slike" spillere som Souness kunne. Tror ikke det ligger så mye i det. Heller i det at Glenn Roeder har en strengere filosofi om å store spillere men høye lønninger om lange kontrakter.

Hva med Dameien Duff..........
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 03. Aug. 2006, 13:33 »
Sitat fra: "David 7"
Må si jeg synes noen her er noen syterævver når det gjelder at Glenn Roeder liksom ikke kan hente "slike" spillere som Souness kunne. Tror ikke det ligger så mye i det. Heller i det at Glenn Roeder har en strengere filosofi om å store spillere men høye lønninger om lange kontrakter.

Når ein ser på Souness, som mest sannsynlig er den dårligaste manageren i PL si historie taktisk sett, og ser på dei spelarane han klarte å lure til seg, talar det for deg sjølv. Når oppegåande menneske som Emre, Parker, Luque, Owen og Boumsong veljer å spele under ein slik surrebukk, fortel det litt om kva Sheperd og Souness kan på transfermarkedet.

Roeder har aldri lokka til seg ei einaste stjerne. Verken i West Ham, Gillingham eller i Watford. I fyrstnevnte jaga han faktisk vekk den einaste stjerna klubben hadde, noko som i ettertid kanskje er den viktigaste grunnen til at klubben til slutt rykka ned.

Du er naiv dersom du trur at det ikkje er forskjell på Souness og Roeder på transfermarkedet.

Sitat fra: "David 7"
Hva med Dameien Duff..........

Det er vel ikkje nokon hemmeligheit at Duff aldri hadde gått til Newcastle, dersom Given og Carr ikkje hadde gjort sitt yttarste for å få han hit. No når han fyrst er her, må eg seie at han har gjort eit godt fyrsteinntrykk. Både på og utanfor banen.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 03. Aug. 2006, 14:01 »
Nå er det vel litt lettere å lokke store stjerner til Newcastle, enn til West Ham, Gillingham eller Watford... :roll:
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."