20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dream Team  (Lest 15434 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #15 på: 16. Mai 2005, 16:35 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Det ville nærmest ha vært perfekt ja. Gerrard sin fremtid i Liverpool er det vanskelig å si noe om for øyeblikket. Men om det blir champions league-gull for Liverpool, tror jeg neppe at Gerrard drar til Chelsea. SWP er nok et litt mer realistisk kjøp. Tror ikke det skal mye til for at han spiller for Chelsea neste sesong. Adriano? Tror jeg neppe Inter vil selge.

Vel. Vi så jo hva som skjedde da Porto vant Champions League. Alle stjernene forsvant til større klubber. Deco gikk til Barcelona, Carvalho til Chelsea og Ferreira til Chelsea. Alle vet at Chelsea er, uansett om Liverpool vinner Champions League eller ikke, en bedre klubb enn Liverpool. De kan nok også matche Liverpool sine kontraktsforslag UANSETT hvor mye Liverpool skulle finne på å tilby Gerrard. Hvor Gerrard spiller neste sesong er nok opp til han selv. Liverpool vil ha han, Chelsea vil nok ha han, og mange mange andre europeiske klubber. Så gjenstår det å se hvor stor kjærligheten til Liverpool er. Men et Champions League-gutt vil nok gjøre fristelsen litt mindre ja. Det samme gjelder nok Adriano. Hvis han vil forlate Inter, er det nok lite Inter kan gjøre med det. Tror nok ikke han klarer å si nei hvis Chelsea kommer med et tilbud. Adriano er verdens kanskje beste spiss, og er for god for Inter, noe han sikkert er klar over selv.

Forresten. Er ikke vanskelig å se at Joakim har satt opp et lag bestående av hans personlige favorittspillere, ikke et all star lag slik jeg har satt opp.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #16 på: 16. Mai 2005, 19:10 »
Nå er det stor forskjell å spille i England og i Portugal med tanke på kvaliteten på ligaen. Husk også på at treneren Mourinho forsvant fra klubben og tok med seg noen av de viktigeste brikkene, så den sammenligningen er ikke reel. Når de spillerene du nevner fra Porto fikk tilbud fra Chelsea(der deres tidligere trener gikk) og Barcelona er det selvsagt vanskelig å takke nei. Man går rett og slett til noe bedre.

Gerrard er oppfostret i Liverpool og lagets kaptein. Han blir i klubben dersom klubben har suksess, noe som klubben kan si å ha dersom de vinner Champions League. Det er likevel spennende å se hvor Gerrard er neste sesong, da en overgang til Chelsea ikke er urealistisk.
Carr har altfor få landskamper for England!

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #17 på: 17. Mai 2005, 22:35 »
Poenget mitt er at et CL gull ikke alene gjør at spillerne blir igjen i klubben, som om klubben skulle vært verdens beste, største, og mest interessante å spille for. Det er flere faktorer som gjør om spilleren vil bli i klubben. Spillerne ville nok til større ligaer, større klubber, og skjønte nok at CL triumfen bare var et blaff. Det samme gjelder nok hvis Gerrard skulle vinne CL med Liverpool. Innsatsen deres i ligaen viser at det de har prestert i CL ikke trenger å være samsvarende med kvaliteten i laget. Gerrard vet nok at han har større sjanser for å vinne ting om han går over til Chelsea, og jeg ser ikke på det som noen garanti at han blir i klubben selv om de skulle vinne CL, bare litt sikrere. Med eller uten Gerrard, Chelsea er en MYE bedre klubb enn Liverpool, og det er han nok selv klar over. Så gjenstår det å se om kjærligheten for klubben overgår fristelsen for penger og trofeer. Tror vi er ganske enige.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #18 på: 18. Mai 2005, 13:22 »
Du sier noe der, men likevel. Dersom Liverpool nå skulle vinne Champions League så vil Gerrard se at Benitez er en manager som kan føre laget til triumfer. Vinner Liverpool Champions League så kan man tiltrekke seg spillere som kanskje ikke ellers ville ha kommet til klubben og inntektene øker. Gerrard er kaptein og oppvokst i klubben, og vil aller helst vinne noe med sin kjære klubb. Det er vel der sakens kjerne egentlig ligger. Han vil uansett tjene nok penger til å greie seg resten av livet uavhengig hvilket lag han spiller for.

Tilfellet Gerrard kan ikke sammenlignes med tilfellet til spillerene i Porto da Portugal sin liga langtfra er den beste i Europa samt at treneren forsvannt. I tillegg så snakker en om økte lønninger for spillerene, og da er det naturlig at disse sannsynligvis vil flytte på seg.

Det skal uansett bli spennende å se hva Gerrard gjør i sommer. For Premier League sin del så håper jeg at Gerrard blir i Liverpool framfor å gå til Chelsea. Gerrard er en bedre spiller enn Lampard, men lider av at medspillerene ikke er like gode. Foruten Alonso som er en av de mest talentfulle midtbanespillerene i verden, så står det dårlig til med Liverpool sin sentrale midtbane. Resten av laget har heller foreløpig ikke nok kvalitet til å vinne ligaen. Sånn sett så kan man forstå Gerrard dersom han går til Chelsea.

Men, det var snakk om dream team her, så la oss gå tilbake til topic. Personlig liker jeg ikke å sette opp et drømmelag, da det er vanskelig ettersom det er så mange gode kandidater, og jeg blir aldri enig med meg selv hvem som passer best med hvem osv. Men jeg prøver meg, med stor fare for at jeg i ettertid angrer på valgene.

Kee: Buffon
Høyreback: Cafu
Venstreback: Roberto Carlos
Stopperpar: Nesta og John Terry

Sentral Midtbane: Zidane & Makelele
Høyreving: Joaquin
Venstreving: Pires

Spisser: Henry & Shevchenko

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #19 på: 18. Mai 2005, 14:42 »
Kopierer din Rolfern!!  :wink:

Kee:Petr Cech
Høyreback:Cafu
Venstreback: Carlos
Stopperpar:Stam/Lucio, Boumsong/Nesta, det finnes så mange flere Drømmestoppere!

Sentral Midtbane: Viera/Jenas
Høyre Offensiv Midtbane: Dyer
Venstre Offensiv Midtbane:Ze Roberto

Spisspar: Henry og Johnson

Dette er sikkert ikke det beste laget med tanke på enkeltspillere men et godt lag som ville fungert bra med tanke på at ingen er primadonnaer. Bortsett fra Nesta da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #20 på: 18. Mai 2005, 14:43 »
Sitat fra: "alsonu"
Forresten. Er ikke vanskelig å se at Joakim har satt opp et lag bestående av hans personlige favorittspillere, ikke et all star lag slik jeg har satt opp.

Jeg har heller aldri gitt uttrykk for at jeg satte opp et all-star-lag. Jeg har tolket ordet dreamteam slik jeg ønsket å tolke det. Jeg gir blanke i at det ikke er verdens beste fotballspillere på det laget. Det er ikke ment som det heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Dream Team
« Svar #21 på: 18. Mai 2005, 16:37 »
Given

Cafu - Albert - Taylor - Beresford

Solano - Lee - Batty - Ginola

Shearer - Ferdinand

(Vurderte lenge Gazza for Batty, men Batty er rå da. Det er også mange andre aktuelle kandidater.)
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Dream Team
« Svar #22 på: 18. Mai 2005, 18:07 »
Sitat fra: "alsonu"
Poenget mitt er at et CL gull ikke alene gjør at spillerne blir igjen i klubben, som om klubben skulle vært verdens beste, største, og mest interessante å spille for.

Nei, men det er jo flere grunner til å bli i Liverppol. Om Gerrard virkelig elsker klubben, slik som han tidligere har snakket så mye om, tror jeg at han blir.

Sitat
Det er flere faktorer som gjør om spilleren vil bli i klubben. Spillerne ville nok til større ligaer, større klubber, og skjønte nok at CL triumfen bare var et blaff.

Premier Leauge holder da høy status. Større kvalitet enn det Primera divison f.eks ville ha bydd på. Dessuten er Liverpool på vei mot bedre tider. Tror neppe at Gerrard vil forlate klubben i en sådan stund.

Men som du har sagt. Jeg tror vi er ganske enige. Men allikevel: Gerrard blir nok i Liverpool.

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #23 på: 18. Mai 2005, 20:32 »
Premier Leauge holder da høy status. Større kvalitet enn det Primera divison f.eks ville ha bydd på.

Vel. Hvilket grunnlag har du for å si det? Hva gjør Chelsea, Arsenal og MUFC bedre enn Barcelona, Real Madrid og Valencia for eksempel? Legger man til at Primeira har et lag som de siste sesongene (skuffende i år men) har vært et av verdens beste lag, Deportivo La Couruna, og årets komet Villareal, som overgår Newcastle, og matcher kvaliteten til Liverpool. Ser man på de middels gode spillerne i Primeira, og sammenligner med lag som Boro, eller bunnlagene fra Primeira med bunnlag fra PL, så skjønner jeg ikke hvordan du har kommet fram til utsagnet ditt. Primeira er nok kanskje verdens beste liga, og blir ikke overgått PL.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #24 på: 18. Mai 2005, 23:17 »
Er enig med alsonu her. Primeira er nok den beste ligaen i verden. Er flere stor kamper i hver serie runde. Det er det ikke i PL.

Men det er jo klart at vi nordmenn har et meget godt forhold til engelsk fotball og dyrker den lidenskapelig!! Vi tror nok at den er bedre enn hva den er!!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #25 på: 19. Mai 2005, 08:36 »
Enig i at Spania har den beste toppdivisjonen. England er likevel blant de tre fremste, i likhet med den italienske.

Bak disse tre store finner man den tyske, den franske, den portugisiske og den nederlanske. Norge ligger langt bak.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #26 på: 19. Mai 2005, 09:04 »
1. England
2. Spania
3. Italia

Arsenal er da bedre enn Real Madrid.
Chelsea er da bedre enn Barcelona.
Manchester United er da like gode som Valencia.
Newcastle er bedre enn Villa Real.
Liverpool er like gode som Deportivo.

Dessuten er Middlesbrought langt bedre enn lag som Real Vallacano. Premier League er best. Bare vent til Liverpool vinner Champions League du!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #27 på: 19. Mai 2005, 13:54 »
1. England
Premier League er best. Bare vent til Liverpool vinner Champions League du!

Liker ikke den tankegangen der Olav!! Kan jo ikke unne de folka der mer penger og berømmelse?? Vinner Liverpool CL vil de øke forspranget sitt til Newcastle enda mer og det kan bli vanskelig for Newcastle å komme seg ut i CL igjen!!

Chelsea og Arsenal har vi ikke sjangse mot enda, ManU kan det gå begge veier med etter Glazer sitt oppkjøp. Ser på Liverpool som den største trusselen i kampen mot 4 plassen enda!!

Derfor unner jeg Liverpool ikke noe, hvertfall ikke å vinne CL...

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #28 på: 19. Mai 2005, 23:02 »
1. England
2. Spania
3. Italia

Arsenal er da bedre enn Real Madrid.
Chelsea er da bedre enn Barcelona.
Manchester United er da like gode som Valencia.
Newcastle er bedre enn Villa Real.
Liverpool er like gode som Deportivo.

Dessuten er Middlesbrought langt bedre enn lag som Real Vallacano. Premier League er best. Bare vent til Liverpool vinner Champions League du!

Greit at Arsenal er bedre enn Real Madrid. Men hvilket grunnlag har du for å si at Chelsea er bedre enn Barcelona, og at Newcastle er bedre enn Villareal. Villareal har gjort en kjempesesong i den spanske ligaen og kvalifiserer seg nok til CL neste sesong. Til sammenligning har Newcastle slitt voldsomt i Premier Leauge. Villareal var lenge favoritt til å vinne UEFA cupen. Et utrolig sterkt lag de har på gang. Jeg mener de er et sterkere lag enn Newcastle. Barcelona var lenge favoritt til å vinne CL, sammen med Chelsea og Milan. Bare uflaks som gjorde at de ikke sendte russerhorene på hodet ut av CL. Et utrolig sterkt lag, spessielt offensivt. Ronaldinho, verdens beste spiller, Eto, en av verdens beste spisser. Deco, Xavi, Guily, Valdes og Puyol er også spillere i den ypperste verdensklasse. Bedre enn Chelsea offensivt, litt svakere deffensivt. Gjevngode vil jeg si.

Og holder Milan som soleklar favoritt til å hente hjem CL-gullet. De har et mye sterkere lag enn Liverpool. Verdensklasse i alle ledd.

Valencia hadde en utrolig skuffende sesong, det samme hadde Deportivo. Valencia var etter min mening verdens beste lag ifjor. Var fantastisk gode, og vant den spanske i ligaen, og vant UEFA cupen. Mens Deportivo var i perioder favoritt til å vinne CL, før de røk ut mot Porto. 2 lag som alltid har vært blandt verdens ypperste.

Den Italienske er også en utrolig sterk liga, og er etter min mening minst like god som Premier League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Dream Team
« Svar #29 på: 20. Mai 2005, 09:41 »
Chelsea ga Barcelona mørbank og har bevist at de er verdens beste klubb. Barcelona kan få andreplassen.

Newcastle var storfavoritten til å vinne UEFA-cupen gjennom hele mesterskapet. Ihvertfall større favoritter enn Villareal! Bedre lag har vi også.

Det er veldig jevnt mellom ligaene, men i år er nok Premier League den beste. Mulig at Primera divison var bedre ifjor.