20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM 2008 - Norske medaljesjanser?  (Lest 28451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
EM 2008 - Norske medaljesjanser?
« Svar #60 på: 22. Juli 2006, 16:32 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Som sagt, tilgjengelige alternativ. Har vel en langvarig kontrakt og er neppe aktuell for Norge? Eller kanskje jeg tar feil?

Sollied skrev under en toårskontrakt med Olympiakos i fjor, og har følgelig ett år igjen av kontrakten. Og når det gjelder "tilgjengelige alternativ", så er det jo faktisk ganske vanlig at man kan løse folk fra kontrakten med klubben sin for at de skal overta en annen klubb... Og jeg er uansett uenig i at Hareide er den best kvalifiserte treneren for det norske herrelandslaget.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 22. Juli 2006, 16:35 »
Han har nok en bedre lønn i Olympiakos enn hva han ville fått på landslaget og det er vel bare et tidspørsmål før han signerer ny kontrakt.

Okey, Sollied, hvem andre er bedre kvalifisert til jobben enn Hareide?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 22. Juli 2006, 16:44 »
Han har nok en bedre lønn i Olympiakos enn hva han ville fått på landslaget og det er vel bare et tidspørsmål før han signerer ny kontrakt.

Okey, Sollied, hvem andre er bedre kvalifisert til jobben enn Hareide?

Det er nok flere som ikke er så langt unna samme nivået, MEN faktum er at Sollied er bedre kvalifisert. Så det var bra at du innrømmet feilen din.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 22. Juli 2006, 16:47 »
Feil og feil. At han var en bedre trener har jeg aldri tvilt på men jeg visste ikke at han var tilgjengelig. Ser forøvrig ingen andre enn nettopp Hareide og Sollied som kvalifiserte trenere for landslaget.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 22. Juli 2006, 16:48 »
Sollied er bankers, beste norske treneren som er. Nils Arne Eggen skal man heller ikke se bort fra. Og Tom Nordlie er også et spennende treneremne. Liker det han gjorde med Start, og fotballen han har stått for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 22. Juli 2006, 16:50 »
Feil og feil. At han var en bedre trener har jeg aldri tvilt på men jeg visste ikke at han var tilgjengelig. Ser forøvrig ingen andre enn nettopp Hareide og Sollied som kvalifiserte trenere for landslaget.

Du tok FEIL, ja. Du skrev at du ikke visste om noen bedre kvalifiserte managere enn Hareide, men innrømmet etter på at Sollied var det. Dermed gjorde du først FEIL!  :wink:
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 22. Juli 2006, 16:51 »
Hmm, Eggen har vel lagt opp? Eller snakker du om Fredrikstad sin Eggen?
Rangerer Nordlie under Hareide selv om han er meget spennende. Solbakken også. Har desverre ikke fått med meg hvordan FCK gjør det med han som trener.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 22. Juli 2006, 16:59 »
Tenkte på Nils Arne Eggen ja. Veit at han har lagt opp, men det hadde vært artig med han som landslagstrener, selv om det er usannsynlig. Kan såklart ikke si at Nordlie er bedre enn Hareide, da Hareide enda har endel mer på sin CV å vise til. Men jeg er imponert over Nordlies Start, jeg, og i fremtiden tror jeg Nordlie kan bli et bra emne for landslaget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Noreng

• Gjest
« Svar #68 på: 23. Des. 2006, 13:23 »
Nå blir jo Sollied mest sannsynelig sparket.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: EM 2008 - Norske medaljesjanser?
« Svar #69 på: 12. April 2007, 08:57 »
Tenkte jeg skullle ta opp igjen dette emnet, siden det har vært noen nye kamper nå.

Har vi fortsatt i det hele tatt muligheter til å nå europamesterskapet neste år?
Bør Åge Hareide fortsatt få styre landslaget for å lede det på et seiersspor frem mot EM?

Jeg mener at vi fortsatt har en liten mulighet om vi slår Tyrkia hjemme, og også slår Bosnia og Hellas, og at vi naturligvis også gruser de relativt små fotballnasjonene Malta og Moldova. Når det gjelder landslagssjefen mener jeg han bør beholde jobben for å opprettholde stabilitet og ro i stallen.

Jeg tror ikke det er noen nordmenn som i dag kan gjøre en særlig mye bedre jobb enn Hareide ved å ta hans plass i dag, med ett eneste unntak: Trond Sollied, som jeg tidligere i denne debatten har argumentert varmt for. Men jeg tror dessverre ikke NFF har noen nærliggende planer om et trenerskifte, og derfor må vi nok fortsatt vurdere sunnmøringens taktiske valg etter EM-kvalifiseringskampene våre.

Det er én bestemt ting jeg vil gripe fatt i ved Hareides valg, og det gjelder laguttaket. Det var én mann som frarøvet oss poeng i Tyskland, og samme mann må også ta en god porsjon av skylden for at Bosnia-Hercegovinas C-lag stjal tre poeng på Ullevaal. Alle vet hvem jeg mener: Thomas Myhre. Formsvak uten kamptrening, og dalende kurver på flere fronter. Ingen tvil om at han er blant landets beste keepere, men slik stoda er i dag er det meget betenkelig at han fikk spille fremfor Håkon Opdal mot gjestene fra Balkan. Og hvordan han i all verdens land og rike etter den kampen fikk fornyet tillit mot Tyrkia er intet mindre enn rent ubegripelig!

Nå er spørsmålet: Hva skjer i neste kamp? Spør du meg må Hareide være korrupt om han lar Myhre spille igjen, med mindre han viser en formkurve med modell av Prekestolen. Nå må Norges beste keeper få sjansen - nå må Håkon Opdal få sjansen!

Flere synspunkter på dette, og de to første spørsmålene jeg stilte?
Tore Eikeland,

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #70 på: 12. April 2007, 16:06 »
Førsteplassen i gruppa er utelukket. Klarer vi oss bra videre utover, klarer vi sannsynligvis en 2.plass og playoff. Men da må vi gjøre det bra.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #71 på: 12. April 2007, 16:29 »
Jeg tror ikke Norge har noen sjans, rett og slett fordi vi ikke er gode nok.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 12. April 2007, 18:08 »
Slett ikke umulig at Norge klarer dette. Er det ikke de to beste fra hver gruppe som går til EM denne gangen da?

Jeg synes Thomas Myhre bør få fornyet tillit da Norge ikke har noen andre keepere som er i stand til å prestere på et høyt nivå...

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 12. April 2007, 20:29 »
Slett ikke umulig at Norge klarer dette. Er det ikke de to beste fra hver gruppe som går til EM denne gangen da?

Jeg synes Thomas Myhre bør få fornyet tillit da Norge ikke har noen andre keepere som er i stand til å prestere på et høyt nivå...

???

Om det Thomas Myhre gjør er på et høyt nivå sliter vi virkelig med keeperrekrutteringen i landet. Håkon Opdal har vist seg MYE bedre, og det skal jammen ikke mye til å gjøre det bedre enn hva Myhre har gjort de siste to kampene. Thomas Myhre trenger spilletid, ro og stabilitet. Slik stoda er i dag er det ikke situasjonen. Det er for meg revnende ubegripelig om ikke Håkon spiller neste kamp for Norge fra start.
Tore Eikeland,

plebbster

• Gjest
« Svar #74 på: 12. April 2007, 21:58 »

Lukter RBK/Søpla lang vei. Håkon Opdal er den desidert beste norske keeperen for øyeblikket.