20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Juventus til serie B  (Lest 7620 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #15 på: 14. Juli 2006, 23:00 »
Her er dommen

** Juventus: Rykker ned til serie B, får 30 minuspoeng, mister de to siste seriemesterskapene og får om lag 600.000 kroner i bot. Utestenges også fra Europacup-spill kommende sesong.

** Milan: Får bli i serie A, får 15 minuspoeng og utestenges fra Europacup-spill kommende sesong.

** Fiorentina: Rykker ned til serie B og får 12 minuspoeng.

** Lazio: Rykker ned til serie B og får 7 minuspoeng.

** Lagene som opprinnelig rykket ned sist sesong beholder plassene sine i serie A. Det gjelder Messina, Lecce og Treviso.

** Tidligere Juventus-direktør Luciano Moggi ble utestengt fra fotball i fem år.

** President i Det italienske fotballforbundet, Franco Carraro, er utestengt fra fotball i 4,5 år.

** Milans visepresident Adriano Galliani er utestengt fra fotball i 12 måneder. Fiorentina-president Andrea Della Valle er utestengt fra fotball i fire år. Lazoi-president Claudio Lotito er utestengt fra fotball i tre år.

Virket forsåvidt greit nok, men jeg synes kanskje at Moggi burde bli utestengt på livstid. Å nekte Juventus spill i Europa er og helt menigsløst, fordi når man spiller i serie B så kan man ikke kvalifisere seg til Europa? Burde heller nektet dem det i 2-3 år synes jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #16 på: 14. Juli 2006, 23:07 »
Dommen er vel ikke helt klar enda vel? Lagene har jo en frist til å anke og slik jeg forstår det vil alle lagene - bortsett fra Milan :lol: - anke straffen (som etter min mening var for passiv).
iverpool FC

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #17 på: 14. Juli 2006, 23:18 »
Dette er den endelige dommen, men den kan jo endres når den ankes.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #18 på: 14. Juli 2006, 23:20 »
Fyfaen juventus kan jo risikere å rykke ned til serie c nå (om det er noe som heter det?). nå kommer torino til å bli storebror i byen. syns det var en litt rar straff. ville heller gitt de £100 mill i bot eller noe sånt. 600 000kr er jo bare et blaff i vinden

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Juventus til serie B
« Svar #19 på: 15. Juli 2006, 01:20 »
Hvorfor har Juventus fått så mye strenger straff enn de andre?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #20 på: 15. Juli 2006, 01:24 »
Sitat fra: "Lasse"
Hvorfor har Juventus fått så mye strenger straff enn de andre?

Fordi Juve var det laget som var mest aktiv når det gjald bestikkelser osv..
Mulig Juve holdt på lengre også men det vet jeg ikke sikkert.
Noen som vet om Juve mister sine to siste pokaler fra ligaen?
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Juventus til serie B
« Svar #21 på: 15. Juli 2006, 01:28 »
De gjør nok det, ja!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #22 på: 20. Juli 2006, 01:36 »
Fra http://www.vg.no  
Sitat
To nye lag dras inn

To nye italienske klubber dras inn i fotballskandalen. Klubbene er foreløpig ikke navngitt.

Men i løpet av timer eller dager vil identiteten til lagene bli kjent. Ifølge avisen Corriere della Sera er det snakk om serie A-klubber, men på et nivå under de fire innblandede lagene Juventus, Milan, Lazio og Fiorentina.

Blir spennende å se hvilke lag det er.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #23 på: 20. Juli 2006, 01:38 »
Håper på Inter ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #24 på: 20. Juli 2006, 11:31 »
Ja... Men jeg tviler igrunnen på det for det står at disse klubbene ikke  er på nivå med AC og Juventus. Men jeg håper på Udinese eller Palermo, for de har vel en del gode spillere som kunne vært mulig å hente?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #25 på: 20. Juli 2006, 12:51 »
Jeg gleder meg ikke over dette i det hele tatt, det er jo ikke spillernes feil at klubblederne dems er korrupte
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

plebbster

• Gjest
Juventus til serie B
« Svar #26 på: 29. Juli 2006, 18:09 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Håper på Inter ihvertfall.

Samme her. Håper Marco Materazzi aleine har bestukket dommere, men tviler litt. Inter har fått seriegullet nå. Det er litt ekkelt å tenke på.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #27 på: 30. Juli 2006, 00:41 »
forza inter!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #28 på: 16. Nov. 2006, 09:44 »
Kan jo blåse litt liv igjen i denne også.
Juventus endte altså til slutt med en poengstraff på 9 minuspoeng. Egentlig greitt nok for min del når man tar i betraktning at de også var eneste laget som ble flyttet ned en divisjon.

Og med 9 minuspoeng i bagasjen og 11 serierunder spilt i Serie B ligger Juventus på en tredjeplass, 2 poeng bak serieleder Piacenza.

Det er med andre ord ikke usannsynlig at den gamle dame er tilbake i Serie A allerede neste år, noe jeg egentlig håper på.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Juventus til serie B
« Svar #29 på: 16. Nov. 2006, 19:55 »
Fikk du først høre om dette nå??