20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 29782 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #90 på: 25. Juni 2006, 19:18 »
Tror du vi lyger da? Hvorfor lyge om noe sånt? Nei, jeg visste ikke at det fantes en regel på at det ikke kan bli offside på corner! Det skal jeg ærlig innrømme, jeg tok veldig feil. Jeg burde visst bedre.

Men jeg er også sikker på at jeg har sett det blitt dømt offside på corner, ellers ville jeg jo ikke påstått det!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #91 på: 25. Juni 2006, 19:34 »
Ja, nemlig. Derfor blir det litt feil å tro at jeg og Lasse lyver. Hvorfor i all verden skal vi lyve om dette? Vi har ikke noe å vinne på det.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #92 på: 26. Juni 2006, 01:04 »
Nei ikkje spør meg. Sjønner ikkje kor dåke har fått ideen i frå. For å ta ein Olav.. Eg er 150% sikker på at dåke har feil.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #93 på: 26. Juni 2006, 01:12 »
Jeg kan ikke forstå at noen dommer eller linjedommer på noe som helst nivå, verken i Norge eller i utlandet, har dømt offside direkte fra innkast eller corner. Innkast er jo forsåvidt mulig, men corner er jo fysisk komplett umulig. At det derimot dømmes offside etter stusser og lignende, det er fullt mulig. Og da er det også fullt lovlig å dømme offside. Men å dømme offside direkte etter corner? Jeg nekter å tro at det noen gang har skjedd på noe som helst nivå, noen som helst plass i verden. Det er fysisk umulig selv for en bokstavelig talt blind linjedommer eller dommer, å dømme offside på noe sånt, i og med at det er fysisk umulig at det kan dømmes offside i en sånn situasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #94 på: 26. Juni 2006, 01:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg kan ikke forstå at noen dommer eller linjedommer på noe som helst nivå, verken i Norge eller i utlandet, har dømt offside direkte fra innkast eller corner. Innkast er jo forsåvidt mulig, men corner er jo fysisk komplett umulig. At det derimot dømmes offside etter stusser og lignende, det er fullt mulig. Og da er det også fullt lovlig å dømme offside. Men å dømme offside direkte etter corner? Jeg nekter å tro at det noen gang har skjedd på noe som helst nivå, noen som helst plass i verden. Det er fysisk umulig selv for en bokstavelig talt blind linjedommer eller dommer, å dømme offside på noe sånt, i og med at det er fysisk umulig at det kan dømmes offside i en sånn situasjon.

Heilt på linje med deg her Joakim. Nå har eg då opplevd at dommeren i våres ( Bømlo ) sin opprykkskamp til 5div mot Hinna2 Ein god og gammel dommer presterte og utvise Hinna2 sin keeper på grunn av  eit tilbakespill til keeper :shock: Me vant kampen og rykka opp. Men Hinna protesterte og fekk omkamp som dei vant! Så dommere kan finna på mykje løye det er det ikkje tvil om men Corner på Hjørnespark. Nei der går grensa totalt umuligt. For og gjenta meg sjølv Sjønner forsatt ikkje at det er mulig og påstå det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #95 på: 26. Juni 2006, 02:54 »
Sitat fra: "Benson"
Nei ikkje spør meg. Sjønner ikkje kor dåke har fått ideen i frå. For å ta ein Olav.. Eg er 150% sikker på at dåke har feil.

Er du 150% sikker på at vi to lyger? Gang på gang? Selv om vi (ihvertfall jeg) har innrømmet at jeg hadde 0 kunnskap om denne regelen?

Hvordan i alle dager kan du mene at en dommer fint kan vise ut en spiller for tilbakespill, men at det er totalt komplett forbanna umulig at han en eller annen gang kan ha dømt offside på corner?!? Vi sier jo at vi har sett det, og da har vi sett det. Jeg vet med meg selv at jeg ikke lyger, og hvordan du da kan sitte her å påstå at jeg faktisk er uærlig skjønner jeg rett og slett ikke.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #96 på: 26. Juni 2006, 11:30 »
Han var 150% sikker på at dere tar feil ikke at dere lyger. Å ta feil og lyge er nemlig to helt forskjellige ting.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #97 på: 26. Juni 2006, 12:23 »
Sitat fra: "Benson"

Nei nå får du gi deg. Jeg var 150% sikker på at jeg har sett dommeren blåse for offside på corner. Ikke at det er en regel som tilsier det. Er lei av å bli feiltolket hele tiden. Dere klarer å lage stor ståhei for ikke en jævla ting. Gidder ikke diskutere dette lenger med dere. Det blir for useriøst. Må nesten le av dere.

plebbster

• Gjest
Fotballregler
« Svar #98 på: 26. Juni 2006, 12:28 »
Sitat fra: "Håvard"
Han var 150% sikker på at dere tar feil ikke at dere lyger. Å ta feil og lyge er nemlig to helt forskjellige ting.

Du vil vel være fornøyd med denne oppsummeringen, Olav?
Dette er ingen feiltolkning av hva du prøver å få sagt.

Det at du alltid er den som blir feiltolket er kanskje ikke helt rent tilfeldig. Det skjer vel nesten i hver diskusjon du deltar i.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #99 på: 26. Juni 2006, 12:34 »
Jeg snakket jo ikke om Håvard sitt innlegg, men Benson sitt. Og please, ikke dra meg inn i diskusjonen igjen. Jeg har sagt at jeg ikke gidder å diskutere med dere lenger. På diskusjoner andre steder er det ingen feiltolkninger. Der ligger blant annet Newcastle.no mange skritt foran.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #100 på: 26. Juni 2006, 12:39 »
Les Lasse sitt innlegg. Der står det noe bra.

Jeg blir kvalm av dere. For uansett hva man sier, så er dere skeptiske. Når vi sier at vi har sett det bli blåst av offside på corner, så har vi sett det. Og jeg har forklart hvordan jeg så det også. Så kommer dere og påstår at vi lyver, før dere begynner med personangrep. Det er ikke slik man skal drive en diskusjon.

OG JEG HAR IKKE SAGT AT DERE TAR FEIL, JEG HAR SAGT AT JEG OG LASSE TAR RIKTIG! DERE HAR RETT NÅR DET GJELDER OFFSIDE-REGELEN PÅ CORNER, MEN IKKE ANGÅENDE DET JEG HAR SETT!

Men neida, det har jo ikke dere enda forstått. Da er det DERE som feiltolker.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #101 på: 26. Juni 2006, 13:36 »
Så så, ro deg ned Olav.

Sitat
Jeg snakket jo ikke om Håvard sitt innlegg, men Benson sitt.

Det virket jo som at du misforstod Bensons innlegg så jeg forklarte hva han mente. Så det er det samme hvilket innlegg du snakket om. Det er ingen som sier at dere lyger, bare at VI mener at dere har feil.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #102 på: 26. Juni 2006, 14:05 »
Ingen sier at vi lyver!? Men det er jo det alle sier at vi gjør. Ikke til å tro!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #103 på: 26. Juni 2006, 15:05 »
Vi sier ikke at dere lyver, men vi skjønner ikke hvordan i all verden det er mulig at dere har sett det dere sier at dere har sett. For det er komplett umulig.

Og Bensons poeng er at selv om det er helt hinsides enhver fornuft at man skal vise ut en spiller for tilbakespill til keeper, så er det bare så komplett umulig å dømme offside på corner, uansett hvor blåst man er. Du kan faktisk være blind og døv på samme tid, være fotballdommer, og likevel er det ikke mulig å dømme offside på corner. Det er ikke mulig.

Vi forstår at dere hevder hardnakket at dere har sett det. Men det er så hinsides alt hinsides at det rett og slett ikke er mulig å tro at dere FAKTISK har sett det dere sier dere har sett.

Vi sier ikke at dere lyver, vi sier ikke at dere tar feil, men vi sier at det ikke er sjanse i havet for at dere faktisk har sett det dere sier dere har sett. Og med det mener jeg ikke at dere fantaserer, dikter eller lyver. Jeg sier bare at dere ikke har sett at det har blitt dømt offside på corner fordi det på alle mulige måter er fysisk komplett umulig. Uansett hvor lavt nivå det er på dommeren og spillerne. Det er ikke mulig på noen som helst måte at det noen gang har blitt dømt offside direkte etter hjørnespark.

Jeg kan forstå om det har blitt dømt offside etter at det har kommet en stuss eller et skudd, og en spiller har stått i offsideposisjon. Det er i aller høyeste grad mulig. Men direkte fra corner. Ikke sjangs i havet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #104 på: 26. Juni 2006, 15:08 »
Mulig ballen ble slått over linja og at det var det dommeren blåste for.
iverpool FC