20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Trenger vi en storhandel?  (Lest 4011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Trenger vi en storhandel?
« på: 16. Juni 2006, 21:23 »
Alle snakker om at vi som vanlig skal bruke mange mill£ på spillerkjøp, men jeg vet ikke om jeg er helt enig.. La oss skrape sammen et lag ved å bruke ca. 5mp.

--------------------------------Given (Krul)-------------------------------------
Carr(Ramage)---Boumsong(Taylor)---Moore(Bramble)---Boka(Babayaro)
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Solano(Dyer)---Parker(Pattison)---Emre/Malbranque---N`Zogbia(O`Brien)
-------------------------Owen(Milner)--Luque(Ameobi)

Selges:         Viana
                    Bowyer
                    Butt
                    Faye
                    Chopra       DISSE FÅR VI KANSKJE 5mp til sammen for???

Kjøpes:         Malbranque 4mp
                    Boka 5mp --- Ren gjetning denne prisen, da jeg ikke aner hvor mye han er verdsatt til.. Artur Boka er et stort talent fra elfenbenskysten, som kommer til å bli stooooor! Snapp ham opp- NÅ!!

Hva syns dere? Jeg mener et sånt lag hører hjemme blant topp 6.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 16. Juni 2006, 21:50 »
Det synes ikke jeg, se på spissparet. Det er bra hvis Luque kommer i form, men du har bare en skikkelig spiss som backup, fordi Milner er egentlig midtbanespiller og KAN spille spiss, men han er midtbane. Det sier seg vel selv at vi ikke kan satse på og bruke Ameobi når Luque eller Owen blir skadet (tro meg, det vil nok skje i sesongen det) hvis vi skal bli et topplag. Ser og at du ikke ville ha en erstatter til Alan Shearer.

Jeg er ikke enig med deg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Juni 2006, 21:57 »
Saken er at også dyer kan spille spiss, og har gjort stor suksess der før. Og med Owen,Ameobi,Luque,Dyer og Milner skulle man vel klart å snekre sammen et greit par.

Jeg er i utgangspunktet positiv til en Shearer-erstatning, men ikke i en spiss som Anelka!! En som skal erstatte Shearer må koste minst 15mp, og det er jeg ikke sikker på om vi har råd til..

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Juni 2006, 22:06 »
Roeder får penger til å kjøpe Shearer-erstatter for. Er enig med deg i at Anelka ikke er det beste vi kan ende opp med, men han er uendelig mye bedre enn Ameobi, og jeg vil heller ha ham satse på at Dyer(som nok desverre blir skadet fort) og Milner skal brukes som spisser. Tror nok Milner selv vil vekk hvis han må være spiss-backup, hvis han ikke blir solgt nå i sommer.

Men vi MÅ enkelt og greit ha minst en spiss til. Pr. dags dato så har vi kun tre spisser: Owen, Luque (hvis han blir vant til PL så er han en toppspiss) og Ameobi, som ikke er noe spesielt god. Tenk deg når Owen blir skadet, så har vi Luque og Ameobi. Hvis Luque blir vant til PL så er hvertfall HAN god. Vi MÅ bbare han en klassespiss til klubben. Kan ikke begynne og bruke midtbanespillere som spisser, bare fordi de har spilt det før.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17. Juni 2006, 03:08 »
Milner er ikke spiss overhodet!
Han bør IKKE engang vurderes å betraktes som spiss.
James Milner er ving (enten høyre eller venstre) og i mine øyne, ingenting annet.
Ja, han KAN spille spiss. han KAN spille sentralt på midten. Men han er ikke i nærheten av å være god nok i noen av de posisjonene.
Milner er ving. Og skal BARE vurderes som det.

Minst én ny spiss MÅ vi ha. Og han bør helst holde høy klasse.
Når Eidur og Kuyt er tapt, mener jeg faktisk vi må gå til det drastiske skritt å kapre Nicolas Anelka. Ingen drømmespiller. På ingen som helst måte. Men han er en god partner til Owen for en fullt ut akseptabel pris.
Også kan vi evt. vurdere å kanskje hente Viduka enda billigere.

En annen ting er at det MÅ handles inn nye backer.
Vi MÅ ha backup på høyre- og venstrevingen. Og verken Robbie Elliott eller Peter Ramage er gode nok til å betraktes som det.

Og en ting til. O'Brien er ikke i nærheten av å være god nok til å i det hele tatt vurderes som en backup for Zoggie. Backup for Zoggie har vi i Milner og Luque.
Luque som forøvrig i større grad kan regnes som spiss enn ving.

Men én ting må også være soleklart. Verken min store helt Shola Ameobi, eller mannen jeg stadig tviler mer og mer på, Albert Luque, er gode nok til å være partner med Owen på topp. For all del. Luque har strålende feridgheter, men han er ikke typen som lager rom for Owen på noen måte. ikke har han hurtighet, ikke er han noen duellspiller. Luque er bare en mann som kan stå og skyte ballen i mål om han får stå umarkert inni boksen, eller i det minste har fått en millimeters forsprang på nærmeste forsvarer.

Vi trenger ikke nødvendigvis erstatte Alan Shearer som målscorer, eller som duellspiller. Vi må hente inn en som kan erstatte Shearer som partner til Owen. Om det er en kjapp, teknisk spiller som Anelka (eller aller helst Bellamy) eller en spiller med like ferdigheter som Shearer (Kuyt), betyr ingen verdens ting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #5 på: 17. Juni 2006, 17:26 »
Tja, mulig du har noen poeng. Men allikevel ville jeg ha gjort noen bytter. Dratt ned Milner som en mulighet i alle plassene på midtbanen, droppe Malbranque, heller kjøpt Barton eller en annen def.midtbane og kjøpt en spiss.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #6 på: 18. Juni 2006, 10:16 »
Vi trenger flere midtbanemenn enn Malbranque, gjerne noen som ikke er helt katastrofalt dårlige. Og dekningen på spissplassen er helt forferdelig. Owen står hele tiden i fare for å bli skadet, imens Luque dessverre er på vei bort. Det må vel et mirakel til for at ikke spanjolen blir solgt i løpet av sommeren.

Nei, det Newcastle trenger er Malbranque, pluss kanskje en eller to nye midtbanespillere med et snev av klasse i seg. Spissplassen har behov for flere nye spillere. Blir Luque solgt, burde vi jakte på to, kanskje tre nye spisser. Og ikke bare noen helt gjennomsnittlige spillere, men spillere av ypperste kvalitet!

Og underskuddet vil ikke bli så altfor stort. 5mp for Viana, Bowyer, Butt, Faye og Chopra. HELT sikkert 4-5mp for Luque. 4 mp for Malbranque. 2 mp for noen nye middelmådige midtbanespillere. Og så svir vi av mange mp på to nye spisser.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. Juni 2006, 14:56 »
Newcastle trenger helt klart MINST en klassespiller, ikke bare for denne spillerens kvaliteter, men også for medspillernes psyke. Vi må vise disse at Newc er en klubb med ambisjoner.

Å bruke bare 5 mill er sprøyt.

Kjøp stort! :wink:
Who else...... Alan Shearer

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20. Juni 2006, 10:45 »
Syns den oppstillinga så litt tynn ut,med så mange skader som vi alltid har så trenger vi bedre dekning på plassene
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Juni 2006, 01:39 »
nå trenger vi TO spisser.. owne ute
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Juni 2006, 01:39 »
sko jedna hatt woodgate malbran.. del piero i 1 års tid så har vi penger neste sesong til og handle stor spiss
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Juni 2006, 21:45 »
Sitat fra: "Rissen"
sko jedna hatt woodgate malbran.. del piero i 1 års tid så har vi penger neste sesong til og handle stor spiss

Skriv så folk forstår deg...

Hvis jeg forstår deg rett vil du at vi skal kjøpe en gammel middelmådighet for å ha i et år, for så å kjøpe en stjernespiss neste sommer? Hva i all verden er vitsen med det? Er det ikke like greit å kjøpe inn en stjernespiss nå med en gang?

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Juni 2006, 22:21 »
gleder meg til å se de tøffe, ledige nummerne bli tatt

9 TORRES
11 MARTINS
7 MALBRANQUE

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil