20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillere i VM!  (Lest 9165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #30 på: 12. Juni 2006, 23:14 »
Jeg synes det er feil prioritering å skulle prøve oss på "stjernene" når vi vet det er liten vits i det. For det første kommer nok Lahm til å koste ganske mye til en 22 år gammel venstreback å være. For det andre er han mer eller mindre bankers i Bayern, og han har neppe noen særlig interesse av å flytte på seg til en langt mindre klubb, som i øyeblikket kun har Intertoto å lokke med, og som ikke har hevdet seg i toppen av PL siden 02/03-sesongen.

Jeg mener det er bortkastet bruk av ressurser.
Skulle det være snakk om stjerjner på billigsalg, hadde situasjonen vært en helt annen.

Skal vi bruke en skikkelig god slump penger på en back, så må det være på en back som vi faktisk kan ha en reell sjanse på å få.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
Spillere i VM!
« Svar #31 på: 13. Juni 2006, 08:50 »
Sitat fra: "Romance"
Mener du at vi kunne det er jo det helt nørd å si

:lol: Beklager at jeg ler, men visste at man faktisk skrev slike tragiske uttrykk. Muntlig er én ting, men skriftlig..

Det at flere har inne mener det er en umulig oppgave er da alldeles ingen hindring? Og det er sagt med all mulig respekt. Emre, Luque, Owen, Boumsong, Krul (blant de mest talentfulle keeperne i verden), alle har de blitt lokket av Newcastle. Dere skal ikke undervurdere fans, stadion og klubbrykte, selv om vi har vunnet squat de siste ørten årene, og er uten CL-fotball.

Logikken er at det skal ikke mye til før alt er endret innen fotball. Sagnol drar fra Bayern, og Lizarazu drar alvorlig på årene. Det skulle gi Bayern behov til å hente inn nye backer, og det er fullt mulig at de kan utkonkurrere Lahm. Siden Bayern plutselig ble verdens mest attraktive klubb - virker i alle fall slik - satser de garantert ikke på å hente inn smågutter og stallfyll. Vi burde ha hentet han før, men det er da på ingen måte for sent å rette opp i det.

Stjerner på billigsalg? Hva skal det bety? Enten spillere som er for kontroversielle for sin nåværende klubb, eller spillere over-the-top. Slikt trenger vi på ingen måte!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #32 på: 13. Juni 2006, 09:18 »
Hvorfor skal Bayern hente inn en stjerneback når de allerede har en i Phillip Lahm...

De spillerne du nevner der var heller ikke stjernespillere for et europeisk topplag. Owen slet benk i Real og trengte spilletid før VM, Boum spilte i Skottland, Luque kan jeg vel være enig i (selv om det visste seg å være et bomkjøp) og Krul kom jo fra Nederland...

Tror Newcastle kan være i den posisjonen at de kan hente stjernespillere fra lag som Feyenoord, Athletico Madrid, Udinese, Rangers osv, men ikke fra lag som Bayern, Barca, Juve osv...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #33 på: 13. Juni 2006, 12:29 »
Emre ønsket seg bort fra Inter, fordi han var ute i kulden, og klubben var innstilt på å la ham gå.

Boumsong hadde ett år tidligere gått til Rangers i Skottland, men vi kan på ingen måte si at han var høyt elsket i den skotske toppklubben. Han var ingen stjernespiller i en europeisk toppklubb.

Owen var ørtendevalg i Real Madrid. Ønsket seg bort, og Real ville la ham gå. Til tross for at han var passe smådyr, var han i utgangspunktet på "billigsalg".

Krul er en særs talentfull keeper, men han var ikke et etablert førstevalg i en nederlandsk toppklubb. Han var juniorkeeper og ble juniorkeeper hos oss.

Luque er den eneste jeg kan være enig i. En sentral spiller for Deportivo, og det var litt snålt at han plutselig var newcastlespiller. Men likevel, å sammenligne han med Lahms situasjon i Bayern, blir kanskje litt å ta i.
Hvis Lahm fortsetter der han slapp mot Costa Rica vil han bli en hit i VM, og hans status i Bayern vil være enda større. Da er jo sjansen vår enda større...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #34 på: 13. Juni 2006, 13:25 »
Emre hadde blant annet Arsenal og Milan på nakken, og takket nei til Milan-tilbud.
Boumsong var jo enormt god i Rangers og fast på Frankrike.
Luque var også jaget av de aller, aller største klubbene i Spania, men gikk til oss.
Owen er uansett om han var ørtendevalget i Real alikevel en av Europas aller beste spisser, og scoret også enormt med mål i Real.
Stjerner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #35 på: 13. Juni 2006, 14:34 »
Har stor sans fo Portugals høyreback Miguel. Var noe snakk om at vi var interessert i han etter forrige EM, men det ble bare med ryktene. Dette er en offensiv høyreback som jeg kunne tenkt meg å sett i Newcastle- trøya.

Han spiller vell i Valencia pr dags dato og kan bli vasnkelig å hente. Noen som vet hvor gammel han er?
ynesides black and white army..!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #36 på: 13. Juni 2006, 14:43 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "haavesv"
Var ganske billig det, ham skulle Newcastle ha prøvd seg på!

ellers takk. Får da være måte på å kjøpe stygg spiller (utseendemessig altså). Selv Peter Beardsley er jo vakker i forhold.
Ja, Stuart Pearce også.

Det høres kanskje helt vilt ut,men mange ganger gjør jeg meg opp en mening om en spiller basert på utseendet til vedkommende (hvis jeg ikke har sett fyren spille så mye hvertfall). Av den enkle grunn tåler jeg ikke trynet på Kuyt,faktisk
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #37 på: 13. Juni 2006, 15:50 »
Sant det Kristoffer. De er jo stjerner, men ingen av de var stjernespillere i en storklubb... For å ta et drøyt eksempel så er det ikke Ballack, Lampard, Gerrard, Ronaldinho eller Adriano det er snakk om her, men spillere som enten ikke spilte fast eller ikke var stjerner på det beste laget i landet og som også var en fast traver i CL...

Tommy Sten: Det høres ikke veldig fornuftig ut...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #38 på: 13. Juni 2006, 20:05 »
Kunne ikke sagt det bedre selv Joakim, men jeg klarer allikvel ikke å la være.

Er så lei av disse diskusjonene.. Bare innse at spillere som Parker, Owen og Emre aldri hadde signert hvis de enten hadde spilt fast eller på noen annen måte var fornøyd med situasjonen i sine klubber.

Boumsong var god ja, men han var ikke helt sinnsyk! Og det finnes mange spillere som er bra uten at de av den grunn kan kalles førsteklasses verdensstjerner.

Luque er faktisk den eneste som er et "klart" stjernekjøp.

Det er jo ingenting som tilsier at en spiller som Lahm skulle ville gå til oss. Han spiller jo fast og har hele verdens søkelys etter kampen for Tyskland sist. Dette har ikke noe med at vi ikke skal sikte høyt, men realistisk tankegang er det ikke.

Det er så mange her som jeg tror har spilt CM hele dagen, og viderefører den "innkjøpspolitikken" som er på det spillet. Realiteten er at vi faktisk må kvalifisere oss for uefacupen til neste år. Vi er langt fra et europeisk storlag akkurat nå, og vi må bruke reserver som Elliott og Clark. Dette vitner ikke om klasse og kvalitet. Fra mitt ståsted mener jeg vi ikke har noe særlig å tilby en stjernespiller som har det bra og ikke har noe å utsette på der han er.  Bortsett fra det utenom sportslige (fans, rykte, økonomi osv)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Spillere i VM!
« Svar #39 på: 13. Juni 2006, 20:32 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "haavesv"
Var ganske billig det, ham skulle Newcastle ha prøvd seg på!

ellers takk. Får da være måte på å kjøpe stygg spiller (utseendemessig altså). Selv Peter Beardsley er jo vakker i forhold.
Ja, Stuart Pearce også.

Det høres kanskje helt vilt ut,men mange ganger gjør jeg meg opp en mening om en spiller basert på utseendet til vedkommende (hvis jeg ikke har sett fyren spille så mye hvertfall). Av den enkle grunn tåler jeg ikke trynet på Kuyt,faktisk

Og jeg som er blitt kritisert for å tenke akkurat identisk som dere to.

plebbster

• Gjest
Spillere i VM!
« Svar #40 på: 13. Juni 2006, 22:59 »
Alle skjønner vel at Kuyt er høyest uaktuell nå som Feyenoord har solgt sin andre spiss?

DanMan

• Gjest
Spillere i VM!
« Svar #41 på: 14. Juni 2006, 11:39 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Hvorfor skal Bayern hente inn en stjerneback når de allerede har en i Phillip Lahm...

Fordi de spiller med to?

Er så lei av disse diskusjonene.. Bare innse at spillere som Parker, Owen og Emre aldri hadde signert hvis de enten hadde spilt fast eller på noen annen måte var fornøyd med situasjonen i sine klubber.

Hvorfor er du på et diskusjonsforum hvis diskusjoner plager deg? Det er lov å la være å lese diverse poster, hvis du mener de er uvesentlige.

Det er så mange her som jeg tror har spilt CM hele dagen, og viderefører den "innkjøpspolitikken" som er på det spillet.

Bare fordi jeg gjentar (og det er det jeg gjør, gjentar) at jeg gjerne vil ha Lahm i Newcastle, er jeg plutselig urealistisk og sterkt preget av CM? Siden 2002 har det vært en av mine transferdrømmer, og det må være lov til å glede seg over at flere har fått øynene opp for ham. Selvsgat vil det koste mer nå enn det ville gjort første gang jeg ønsket han, og det vil nok bli vesentlig vanskeligere også, men umulig er det slett ikke, selv om mange her liker å være pessimistiske.  :lol:

Angående utseendedebatten, håper ingen er seriøse i det de skriver om at spillere ikke ønskes på bakgrunn av utseende. Vi vil vel ikke være det nye Real Madrid? "Beklager, Ronaldinho, du er for stygg"..

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #42 på: 14. Juni 2006, 13:12 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "André Sylthe"

Fordi de spiller med to?

Ja. Og så? Da vil jo den andre stjernebacken spille på høyreback...

DanMan

• Gjest
Spillere i VM!
« Svar #43 på: 14. Juni 2006, 13:35 »
Så det største laget i Tyskland vil nøye seg med et lag uten back-up-spillere? Og disse kan igjen finne på å utkonkurrere Lahm dersom situasjonen tilsier det.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Spillere i VM!
« Svar #44 på: 14. Juni 2006, 14:52 »
Tror Bayern har en ganske god venstreback i backup...