20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #2250 på: 19. Jan. 2013, 15:11 »
Er ikke akkurat alle blogger jeg gidder å svippe innom, men Nettavisens Elin Ørjasæter har faktisk en ganske fantastisk politisk blogg. Skriver innlegg som er godt dokumenterte og som bryter litt med den venstrevridde holdningen som de aller fleste andre "aviskommentatorer" spyr ut.

http://blogg.orjas.no/

Anbefales sterkt.

Tror du på det selv eller er det bare "in" å si noe sånt?
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2251 på: 19. Jan. 2013, 15:18 »
Det er in og si sånt - men jeg anbefaler heller å lese ting på Aftenposten eller DN fremfor det hespetreet der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2252 på: 19. Jan. 2013, 15:45 »
Aftenposten er ikke så verst de heller, nei. Virker som om de har et bredt spekter av hvilke debattinnlegg de publiserer. Blir en del bra kronikker av sånt - sånn som "kulturdebatten" som har vart i noen uker nå.

Når Dagbladet ansetter Marie Simonsen og lar henne skrive fritt om politikk, så sier jo det en del om hvor akkurat den avisen står rent politisk. Har vel også vært en del undersøkelser om hvilke partier journalistene i Norge stemmer på?  Mener at AP og SV kom sterkt ut

Skal se om jeg kan klare å hoste opp noe i morgen (har ikke tid nå).

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2253 på: 19. Jan. 2013, 15:55 »
Ingen hemmelighet at journalister i flertall stemmer rødt, og samme gjelder vel akademikere generelt. Sett bort fra oss siviløkonomer - der er Høyre og AP størst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2254 på: 19. Jan. 2013, 17:03 »
Statminister Julia Gillard i Australia uttalte: Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

Dette er så sant som det kan komme.

Som så mange andre statsledere holder Gillard folket for narr ved å late som at hun er tøff på innvandring og integrasjon. Dette er selvsagt bare tomme, konsekvensløse ord. Immigrasjonen til Australia er rekordstor.

:thumbu:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2255 på: 19. Jan. 2013, 17:05 »
Bulgaria: http://www.vgtv.no/#!/video/60414/her-forsøker-han-å-skyte-partilederen

Gløymte han å ta av sikringa eller å ta ladegrep? ::p

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2256 på: 28. Jan. 2013, 00:16 »
Ingen hemmelighet at journalister i flertall stemmer rødt, og samme gjelder vel akademikere generelt.

Ja, nemlig. Da er vi jo helt enig.

For det er ikke så rart at de som stemmer rødt også produserer noe fargede kronikker når de skriver om politikk? Det var jo det som var hele poenget mitt.

Hvorvidt det er trendsettende eller ei å si aner jeg ikke- sjelden jeg diskuterer politikk med folk  ;)

EDIT:

Og så kom jo plutselig verdens beste eksempel på Dagbladet i morges.

http://www.dagbladet.no/2013/01/28/nyheter/politikk/innenriks/mat/ap/25468572/

Lager en stor sak (hovedsak med stort bilde) av at høyresiden spiser dyr mat når de har årsmøte. Det blir rett og slett for ekstremt for meg, herregud.
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 10:54 av plebUTG »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2257 på: 21. Mai 2013, 13:50 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2259 på: 24. Mai 2013, 09:04 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2260 på: 24. Mai 2013, 16:52 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2261 på: 25. Mai 2013, 10:21 »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2262 på: 28. Mai 2013, 22:40 »
Jeg kan ikke akkurat si at bloggene som publiseres av Nettavisen holder noenlunde akademisk kvalitet. Det er jo tabloide blogger så det holder, og Ørjasæter er ikke spesielt nyansert, selv om bloggen er blåere enn gjennomsnittet

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2263 på: 08. Sep. 2013, 22:07 »
Noen som er spente foran morgendagen?  :D

Skal selv prøve å få med meg så mye som mulig, men blir vel å sverge til Radioresepsjonens dekning da verken TV2 eller NRK sender direktesendinger utenlands (har ikke VPN enda  :( ).

Har riktignok gjort min plikt og forhåndsstemt.

Godt valg!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2264 på: 09. Sep. 2013, 15:19 »
Spent er man jo helt klart. Men meningsmålingene har dessverre vært så entydige, at den eneste spenningen for min del dreier seg om størrelsesforholdet mellom de to store, og hvor mange mandater de små partiene greier å kapre.

Uansett: BRUK STEMMERETTEN!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon