20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #705 på: 02. Des. 2008, 16:37 »
Beklager om jeg spør dumt her, har ikke satt meg inn i saken, men hvordan skal regjeringa få tak i heroin? Handling med kriminelle, bruk av det politiet beslaglegger eller lage vår egen heroinindustri...? Ser ikke helt at noen av de tre alternativene skal være særlig heldige, så regner med det er lagt fram en god plan?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 02. Des. 2008, 17:20 »
Hvordan tror du sykehus får tak i narkotika som bedøvelse? Kjøper det ulovlig? :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 02. Des. 2008, 17:29 »
Hva er det sykehus bruker heroin til egentlig? Finnes det lovlige industrier som fremstiller det? Selv har jeg ikke peiling, men har aldri hørt at heroin bli gitt til pasienter før...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 02. Des. 2008, 17:40 »
Når sykehus og lignende kan fremstille metadon osv tipper jeg de kan få tak i heroin. I flere andre land blir det gitt ut gratis heroin, jeg er 99,9% sikker på at de ikke skaffer det på hjørnene i den lugubre delen av byen ;)

Står forresten litt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin#Medical_use

« Siste redigering: 02. Des. 2008, 17:43 av Lars Thomas Nistad »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 02. Des. 2008, 18:06 »
Ja, hvis heroin faktisk blir brukt som medikament i andre land er vel ihvertfall ikke det noe problem regner jeg med.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 02. Des. 2008, 18:09 »
Tror nok ikke det nei :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 02. Des. 2008, 23:10 »
Vanskelig sak forøvrig. Men jeg er veldig enig i det Kristoffer Joner sier i dagens DB. Det er en feilslått politikk å tro enda at man klarer utrydde elendigheten fullstendig. Det vises jo når det er så jævlig mange overdosedødsfall som det er her til lands. Forslaget er både modig og interessant, og jeg er slettes ikke uenig i det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 03. Des. 2008, 10:36 »
Er det forresten noen som etter de siste dagene fortsatt mener at arbeidsledighet ikke kan bli et problem om regjeringen fortsetter å legge skattepress på de norske bedriftene? Det blir vel bare tydeligere og tydeligere nå...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 03. Des. 2008, 16:57 »
Vanskelig sak forøvrig. Men jeg er veldig enig i det Kristoffer Joner sier i dagens DB. Det er en feilslått politikk å tro enda at man klarer utrydde elendigheten fullstendig. Det vises jo når det er så jævlig mange overdosedødsfall som det er her til lands. Forslaget er både modig og interessant, og jeg er slettes ikke uenig i det.
Nettopp!
Vi får aldri utryddet narkohelvetet en gang for alle. Men vi kan få antallet overdosedødsfall betraktelig ned, og vi kan få ned kriminaliteten. Det vil også føre til at mange mennesker får et mye bedre liv, og det kan gjøre det enklere for dem å komme seg ut av narkohelvete.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 05. Des. 2008, 22:43 »
Er det forresten noen som etter de siste dagene fortsatt mener at arbeidsledighet ikke kan bli et problem om regjeringen fortsetter å legge skattepress på de norske bedriftene? Det blir vel bare tydeligere og tydeligere nå...

Ja, nå begynner det å bli på tide å gjøre noe. Nå som SSB har lagt frem de siste tallene så har vi hvertfall tall vi kan gå etter når vi planlegger en fremtidig handlingsplan. Vi bør følge svenskene å kutte styringsrenten dramatisk og vi bør vurdere å gi skattelette til de sektorene som trenger det mest.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 06. Des. 2008, 13:34 »
Tja, synes nå at inflasjonsstyring er viktigere enn partipolitiske hensyn her. Skattelette må prioriteres foran lavere styringsrente, og det tipper jeg hadde skjedd allerede om ikke SV var i regjering. De har allerede blitt overstyrt for mange ganger, nå nekter de kanskje å gi etter mer? Synd, for enhver overstyring av SV's politikk fra AP er selvfølgelig bra for landet, ihvertfall når det gjelder økonomi!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 06. Des. 2008, 13:38 »
Akkurat der kan vi vel enes, Berntsen...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 06. Des. 2008, 23:16 »
Jeg er helt enig selv.

Jeg mente ikke at vi skal ha ENTEN ELLER, jeg mener at både skattelette og styringsrente er nødvendig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 07. Des. 2008, 04:26 »
Og SV er en belastning for AP. Det har jeg innsett i lange tider nå.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 07. Des. 2008, 11:27 »
Jeg er helt enig selv.

Jeg mente ikke at vi skal ha ENTEN ELLER, jeg mener at både skattelette og styringsrente er nødvendig.

Vi har ett godt virkemiddel for inflasjonsstyring her i landet, styringsrenta. Det er farlig å skulle bruke den til så mange andre formål i for stor grad, det vet vi fra tidligere. I en så alvorlig situasjon som i dag kan det derimot bli nødvendig. Men Kristin Halvorsen får det til å virke som om tiltak som går ut over regjeringens ideologi er helt uaktuelle. Det viser vel blant annet hvor uansvarlig og trangsynt SV's tankemåte er.