God aften kjære godtfolk!
Nå har det seg slik at Olav og jeg elsker Prediciton League, og har gått sammen og myldret aldri så lite. Det vi har kommet frem til håper vi skal bli en stor suksess i det vi venter på en ny og god sesong for Newcastle.
Denne Prediciton League skal handle om Tippeligaen. Konseptet er noenlunde det samme som før, men noen forandringer er blitt gjort. Nå skal alle som vil være med (max. 14) velge seg én klubb de vil representere på tabellen. Sett at jeg velger Brann.
Videre skal dere da tippe resultatet av hver kamp til dette laget. I mitt tilfelle skal jeg nå tippe resultatet mellom Sandefjord-Brann, ettersom dette er neste Brann-kamp. Jeg kan da enten publisere mitt "resultat" her, eller sende det på PM til Olav eller meg.
Som dere kanskje skjønner, kommer dette til å føre til noen komplikasjoner. Skal jeg tippe Brann - Sandefjord, så vil jo mest sannsynlig en annen ha valgt dette laget. Sett at dette er Olav. Jeg tipper at det blir uavgjort, mens Olav tipper at Sandefjord vinner.
Kampen ender i seier til Brann. Dette hadde verken han eller jeg tippet, og da ender det med 1 poeng til begge to. Hadde jeg tippet seier til Brann, mens Olav tippet uavgjort, hadde jeg fått 3 poeng. Olav hadde vendt hjemover tomhendt.
Skjønner dere poenget nå? Nå i starten velger dere hvers deres klubb. Dette trenger ikke være favorittlaget deres. Det kan være ett lag dere føler dere kjenner godt, favortittlaget, eller hvilket som helst lag. It's up to you!
Skulle noen lag ende opp som uvalgte, vil Olav og jeg tippe for disse lagene (vi får selvsagt ikke poeng). Skulle noen lag ikke levere inn sitt bidrag, vinner motstanderlaget 3 poeng (walkover).
Har dere noen som helst spørsmål, så kan dere bare stille spørsmål ivei. Har dere endringsforslag er dere hjertelig velkommen til å bidra!
Mvh. Olav og Lasse.