20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 69783 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #375 på: 02. Juli 2006, 23:14 »
Taktsisk spill, en psygologisk genistrek, kall det hva du vill!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Brann
« Svar #376 på: 03. Juli 2006, 19:44 »
En brennende rød flodbølge har skylt over det norske land de siste elleve kampene, og denne lille krusningen på Briskeby har ikke mye å si. Jeg sitter ikke her og påstår at Brann vil gå ubeseiret gjennom resten av sesongen, men jeg tror heller ikke dette er begynnelsen på en lang nedgangsperiode. En liten motbakke må vi vel kunne tåle.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Brann
« Svar #377 på: 03. Juli 2006, 21:14 »
Det kommer til å tette seg til i toppen av tippeligaen mot slutten. Det blir nok Rosenborg, Brann og Vålerenga som kommer til å kjempe om seriegull, og jeg krysser fingrene for at Rosenborg klatrer opp i teten og holder seg der! Bare sånn for gamle dagers skyld. Men norsk fotball er noe jeg har lite sans for. Tittet litt på Vålerenga - Sandefjord i går kveld, og jeg måtte bare le meg gjennom hele kampen. Forsvaret fomlet, angrepet sløste, på midtbanen var det bare feilpasninger og keeperne klarte ikke holde ballen når den dalte rett i fanget på dem.

I hver eneste lagdel, på begge lag, var det store mangler ferdighetsmessig. Og etter å ha sett på VM, ble det hele bare mye verre.

Tippeligaen er en amatørliga! I tippeligaen kjemper et lag den ene sesongen for å unngå nedrykk, og i neste sesong vinner de. Klovnefotball orker jeg ikke se på.

Kun et lag i tippeligaen er godt: Og det er det laget som vinner serien i år!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Brann
« Svar #378 på: 03. Juli 2006, 21:30 »
Mye av det du sier om Tippeligaen mener jeg er fullstendig håpløs harselering av norsk fotball som jeg må si meg fullstendig uenig i.

Uansett skriver du at du tror Rosenborg, Brann og Vålerenga kommer til å kjempe om seriegull. Hvorfor har du ikke tro på Lillestrøm, Lyn eller Odd da?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #379 på: 03. Juli 2006, 21:40 »
VM holder et mye høyere nivå enn Tippeligaen. Men det er klart at det skal mye til å toppe nivået til spillere som er blitt håndplukket blant fra de beste ligaene i verden.
Jeg lar ikke alarmen gå fordi det dårligste laget i VM rundspiller et normalt Tippeligalag.

Hvis du lo av tafatte Sandefjord i går, så skulle du sett dagens kamp, Olav. Den var tragisk fra start til slutt. Jeg er sikker på at Start vil forbli et bunnlag i hele år.

Jeg kommer uansett aldri til å gi slipp på norsk fotball - jeg vil alltid følge med.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #380 på: 03. Juli 2006, 21:50 »
Er ikke bare VM som holder høyere nivå, dere. Er slitsomt å se på tippeligaen, fordi lagene aldri klarer å fullføre godt nok. De må alltid gjøre feil.

Lillestrøm har helt klart potensiale til å knive om gullet, men de blir nok tatt på kondisen.

Lyn og Odd har ingen sjangs i havet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #381 på: 04. Juli 2006, 00:58 »
Hmm. For meg virker det som om du ikke vet nok om norsk fotball og norske lag, Olav.

Er TL en amatørliga? I forhold til hva? I forhold til VM? OM du sammenligner TL med VM (jeg sier bare om), vet du ikke nok om seriefotball whatsoever. Norsk fotball er på rett kjøl. Den blir bedre og bedre for hvert år som går. Jeg vil påstå vi har de beste lagene i Skandinavia. De fleste lagene i Norge ville slått de fleste lagene i Skottland, Island, Sverige, Danmark, Finland, Østerrike, Sveits osv osv.

Ser du på den gjennomsnittelige klubbfotballen i forskjellige land, tror jeg nok du vil se at Norge iallefall ikke er under streken.

Vi har jo selvsagt de beste seriene, som Premier League, Serie A, Primera Division og disse ligaene. Men vi vet vel at RBK har gjort det bra mot noen av disse "storlagene" fra disse landene? Vi vet at Brann har gjort det bra mot feks. PSV? Og, alle husker vel VIF - NUFC på Ullevål?

Om du tenker deg litt om, vil du se at norsk fotball ikke er så håpløs som du vil ha det til å være. Det er slettes ikke så gale. Spillestilen i Norge er tilogmed relativt god, mye bedre enn i andre ligaer.

For du må sammenligne Tippeligaen med andre ligaer, ikke VM og EM. For slik funker det slett ikke! Norsk fotball er på veldig god vei til å blir en meget respektabel liga. Vit det, Olav!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #382 på: 04. Juli 2006, 12:04 »
Jeg har aldri brydd meg om tippeligaen og kommer ikke til å gjøre det heller. Det virker så utrolig amatørmessig! Engelsk, italiensk, spansk, tysk og nederlandsk, pluss topplag fra andre land, er det eneste som holder mål.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Brann
« Svar #383 på: 05. Juli 2006, 00:10 »
Veit du hvor du selv bor Geordie-Olav? Vi bor i et land med ca 4,6 millioner innbyggere. Vår liga er bedre enn både svensk og dansk, og de har flere innbyggere enn oss også. Synes det er ganske imponerende.

Tippeligaen er meget spennende, med spenning i både topp og bunn og flere lag som kan hevde seg i toppen. Dette er spennende
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #384 på: 05. Juli 2006, 12:37 »
Ja, du sier noe, har vært innom den tanken selv også. Men kanskje jeg sier dette fordi jeg ikke klarer å like noen tippeligalag?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #385 på: 05. Juli 2006, 14:03 »
Bevares, norsk fotball er fremdeles en lang vei å gå. Og jeg synes fremdeles ustabilitet preger norsk fotball i altfor stor grad. Hvorfor er vålerengen og Start så langt nede på tabellen hittil i år? Begge lagene har potensiale til å etablere seg som toppklubber, men de har ikke greid det. Lillestrøm og Brann er de eneste som virker å ha etablert seg der oppe sammen Rosenborg. Selv om vi hadde et lite sabbatsår i fjor.

Men vi ser at Tippeligaen er mer spennende enn på lenge, både i topp og bunn. Og bevares, både Start og Vålerenga kan plutselig spille seg opp i tetkampen, det er veldig liten avstand mellom topp og bunn.
Men norsk fotball er gradvis på rett vei. Riktignok er det fortsatt litt for mange utlendinger som dominerer litt for mye i de fleste norske klubber, men jeg synes jeg ser en tendens til at stadig flere norske talenter kommer igjennom.

Vi ser også at det ikke trenger være for stor forskjell på Adecco og Tippeligaen. Topplagene i førstedivisjon er absolutt kapable til å hamle opp med de fleste lagene i Tippeligaen. Selv om spranget fra 1. divisjon til tippeligaen fortsatt er stort. Men det er fullt mulig for nyopprykkede lag å beholde plassen, og det er til og med mulig for dem å yppe seg mot topplagene. Det er både bra og dårlige tegn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #386 på: 20. Juli 2006, 21:09 »
Overkjørt av gult og svart!! Helt utrolig at Start vinner med den dommeren!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #387 på: 20. Juli 2006, 21:19 »
Æsj, glad vi trolig slipper å møte start mer enn maks en gang pr sesong. :P
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #388 på: 20. Juli 2006, 21:39 »
så du tror enda vi rykker ned? storformen kommer nå som vi slo serielederen. er ikke bekymra for det en gang. nå slipper de til og med å bli skjelt ut av nordlie når de gjør en dårlig pasning. ullevåll here we come!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #389 på: 20. Juli 2006, 22:45 »
Vet ikke hva jeg tror, må først se hvordan Bjørneby takler de første kampene før jeg kan begynne å tro noe som helst. Ny manager, nye muligheter. Pr. nu ligger Start ann til nedrykk og jeg håper det ikke endrer seg. Enkelte lag ønsker jeg langt bort fra tippeligaen og Start er ett av dem.
iverpool FC