20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 69919 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #135 på: 15. Feb. 2006, 22:00 »
Tydelig at du er fra Osterøyne :P

Men back to topic.

Den sentrale midtbanen til Brann vil nok ( i de fleste kamper) bestå av Andresen og Miller. Nei, du har kanskje riktig i det du sier om at de ikke er Tippeligaens mest dynamiske sentralmidtbane. Til gjengjeld har vi to kjappe, friske ungdommer på vingene som kan løpe fra seg til det ikke er mer gress igjen på Stadion. De er de som skal løpe, sentral midtbanen skal bare fordele baller og jobbe standhaftig.

Du klager på Oppdal. Hva faen? Du som er bergenser og sannsynligvis har fulgt med på Brann opp igjennom årene bør jo vite hva som bor i han. Han har ikke styrken til å redde ett mesterskap for Brann? Han var blandt de 3 desidert beste spillerne til Brann i hele fjor. Om ikke den beste. For han skal bare "redde" mesterskapet. Resten av laget skal kjempe "for" det. Noe de helt klart er kababel til å gjøre. Det finnes det ikke en tvil om i mitt sinn.

Du sier også at Monsemann burde vært vekke om vi skal ha gull. Hvorfor det? Hva er det han gjør feil da? Han har bla. tatt oss til topps i cupen, hvor vi grisebanka sosser fra Oslo-vest så mye at vi bergensere rett og slett fikk vondt i lykken vår, fordi det var så bra! Når han klarer noe slikt, er det da klin umulig å se at han kanskje faktisk er god nok til å ta laget til topps i serien? Eller ville det rett og slett bli for dumt å anta noe sånt?

Hva har vi bevist de siste årene? I fjor avgjorde skader serien for oss. Sier ikke at det ikke kan skje kommende sesong, noe som i så fall ville blitt veldig trist. Men at noe sånt kan skje to sesonger på rad, ville jo vært hårreisende.

Om det ikke skjer, så vil jeg (helt forbanna dønn seriøst!) si at vi er blandt de heteste utfordrerende til gullet i år. I hvertfall medaljer. Alle dere som tør å påstå noe annet, klarer ikke holde deres misunnelse for bergensere ute av saken, eller så har dere rett og slett ikke nok vitenskap om hva dette Brann-laget kan gjøre.

For de kan gjøre en del. Og dette tror jeg de kan gjøre med den stallen de har i dag. Og jeg tror de kan klare det med Mons som trener. No question about it.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #136 på: 15. Feb. 2006, 22:25 »
Ok, litt overdrevet å klage på Opdal, men det jeg mente var att han ikke ver/er den store klassekeeperen, men ja han var en av TL`s beste keepere så jeg får vel heller innrøme en feil på det punktet  :oops:.

Uansett, det er en grunn til att Bergenserene synger "ja visst faen gjør vi det som i 1963". Hallo? 1963....  Att Brann har ambisjoner omå vere ett topplag skal jeg absolutt ikke utelukke Brann. Seriemesterskap? Nei.
Dere husker vel X-Files: "Dere tror det ikke før dere ser det,". Kunne vel ikke passet bedre inn enn nå. Dersuten så kan du ta Vålerenga som ett eksempel, med en gang en spiller blir skaddet, setter de bare innpå en ny uten att du merker forskjell. Miller eller Andresen, dersom de blir skadet hvem kommer da inn?? Helge Haugen??

De har vel foreløbig ikke hentet inn noen nye selv om det er ute etter nye spillere til en vær tid. Tror de virkelig tapte på skaden til Cipot, hadde troen på mannen. Selfølgelig kan de styrke stallen så de ikke lenger er så svake angående skader, men før det skjer så er jeg pessimist. Bergensere er ofte opptimister, men jeg er jo ikke fullblodsbergenser som du sikkert har funnet ut, og er dermed mer pessimist.

Ps: i tillfelle du tolket feil det med att jeg ikke er fullblods bergenser mente jeg ikke att jeg ikke bryr meg om brann (gikk på 7 hjemekamper i fjor).

Ingen ting ville gledet meg mer enn liga gull i bergen, men jeg har ikke tro på det, jeg har hatt troen på det altfor lenge nå, og har bestemt meg for å vente til dagen det faktiske skjer, dersom det blir i min levetid.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #137 på: 15. Feb. 2006, 22:48 »
Jeg vet at du er Brann-supporter. Man kan være ihugga Brann-supporter selv om man kritiserer laget og man kan være ekte Brann-supporter selv om man ikke tror på gull. Jeg respekterer deg selvsagt, selv om jeg er vanvittig uenig med deg!

Stemmer det, Brann har ikke hatt gullet i sine hender siden 1963. Men man kan jo selvsagt ikke se på statistikker når det gjelder en sånn sak! Når brann vant cupen i '72, var det 47 år siden sist de hadde gjort det. Vinner brann serien i år, er det 43 år siden sist. Det går ikke an å tenke slik.

De har hentet inn nye spillere jo, Arnaud Monkam og Janez Zavrl. Sistnevnte er slovakisk landslagspillere, og Monkam er en kommende som spiller på U21 på Kamerun.

Jeg kan være enig i at de kanskje skulle hentet inn en sentral midtbanespiller til, men Soma kan spille sentralt på midten, noe Zavrl også kan selv om de begge to liker seg best som stoppere.

Og jeg regner deg som bergenser hvis du er fra Osterøy, er jo bare en halvtime utenfor vel? Du er vel en skikkelig stril=p
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #138 på: 16. Feb. 2006, 14:24 »
Poenget mitt med omtrent alt jeg sier er att det ALLTID dukker opp noe som ødeleger for Brann. Trennere som ikke får det helt til, eller som er varierende fra sesong til sesong, spillere som underpresterer, beste spillerene blir selgt.

Det siste punktet er naturligvis ikke noe vi kan forhindre. grunnet Brann ofte er en mellomstasjon før videre spill i europa.

Skader er også ett stort problem på stadion, og det jeg prøver å komme frem til er att Brann gull er veldig lite sansynlig.

Men jeg skal ikke legge skjul på att jeg virkelig ønsker å ta feil.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #139 på: 16. Feb. 2006, 14:25 »
Ca 35 minutter fra mitt hus til sentrum tar det ja :P.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #140 på: 16. Feb. 2006, 15:26 »
Det er jo derfor jeg har så stor tro på Brann nå! Skikkelig tro, mener jeg. Som aldri før!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde det foran fjoråret også, og satt veldig skuffet tilbake. Men da ødela skader og diverse alt for oss. Jeg nekter plent og tro at noe slikt vil skje med oss to sesonger på rad!

Derfor tror jeg på gull i år, for Brann har alt som skal til! De sliter bare vanvittig med uflaks, noe som de andre klubbene i Norge ikke sliter så mye med.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #141 på: 16. Feb. 2006, 15:41 »
Hehe, joda det skal mye til for att noe sånt skjer 2 år på rad, men det har jo skjedd meget ofte for Brann sin del, selv om Rosenborg sin overlegenhet kan vere hovedforklaringen til det. Noe som ikke lenger er tilfelle.
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #142 på: 16. Feb. 2006, 16:16 »
Det er rart det der. Når vi kommer utpå høsten har det ofte vært slik at Rosenborg er det eneste laget som ikke sliter med skader og karantene. Brann hadde vunnet serien mange år på rad om de hadde vært like heldige.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Brann
« Svar #143 på: 24. Feb. 2006, 21:01 »
Sitat fra: "plebbster"
Det er rart det der. Når vi kommer utpå høsten har det ofte vært slik at Rosenborg er det eneste laget som ikke sliter med skader og karantene. Brann hadde vunnet serien mange år på rad om de hadde vært like heldige.

Tviler. Desverre så er skader litt av kvardagen i fotball. Hadde Brann hatt Større og bedre stall kunne dei ha ta/tatt seriegull. Men med spelarar som Sigurdson, Valde og Knutsen er det berre å drømme om seriegull.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #144 på: 24. Feb. 2006, 21:09 »
Har personlig sansen for Sigurdson og mener han er en meget god back.

Men att Rosenborg ikke sliter med skader på høsten tror jeg ikke kommer av att de ikke har skader, men att de har så mangen gode spillere på benken att du rett og slett ikke merker det.
iverpool FC

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Brann
« Svar #145 på: 24. Feb. 2006, 21:19 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Har personlig sansen for Sigurdson og mener han er en meget god back.

Vel i hans forsvar så er han veldig rask og arbeidsvillig. Han har klart endel gode ferdigheter. Desverre blir dei kraftig redusert av hans dårlege pasningspill og konsentrasjonen hans. Fyren er jo rett og slett meget stressa! Minner meg om han ekornet(?) i filmen Istid.
for a logical solution!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #146 på: 24. Feb. 2006, 21:24 »
Ja, han var sånn i starten. Men jeg syntes att han kom seg meget godt mot slutten og du må ikke glemme att folk må få tid til å tilpasse seg TL også.

Elsker spillere som blør for klubbene sine, og der har du jo Sigurdson. Heller han enn Guntveit, selv om jeg kanskje snakker litt med hjertet nå, siden Sigurdson var en spiller jeg "forelsket" meg i under kamper hvor jeg var på stadion.
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #147 på: 24. Feb. 2006, 23:12 »
Sitat fra: "Hans Emil"
. Men med spelarar som Sigurdson, Valde og Knutsen er det berre å drømme om seriegull.

Du har ikke sett en eneste Brann-kamp på flere år, antar jeg. For det første heter spillerne Walde og Knudsen. For det andre har ikke disse spillerne spilt for Brann i år. Walde har vært leid ut og Knudsen er tredje, ja om ikke fjerdevalget for oss på midtbanen. Følg litt med, så kan du også være med på å kritisere Brann-laget.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #148 på: 24. Feb. 2006, 23:16 »
Merker meg att Knudsen får spille i treningskampene og Moen eller Huseklepp av og til blir hendvist til benken. Også Knudsen på back ett par kamper, men han starter nesten alltid. Lover ikke bra.
iverpool FC

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Brann
« Svar #149 på: 24. Feb. 2006, 23:50 »
Brann har ein meget god første 11er , men dei har ikkje god nok benk.

Og eg lure litt på om tapet av Scharner blir stort..
for a logical solution!