20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Din begravelse  (Lest 9651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Din begravelse
« Svar #30 på: 04. April 2006, 17:17 »
Vet ikke hvem du snakker om, desverre. Er dette ett program eller?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #31 på: 04. April 2006, 19:34 »
Sitat fra: "Lasse"
Vet ikke hvem du snakker om, desverre. Er dette ett program eller?

NRK har de siste ukene sendt en dokumentarserie kalt "UT", som handler om norsk ungdom. En av de personene NRKs kamerateam fulgte var en ung trøndersk bokseentusiast, ved navn Dennis, som ble drept i en bilulykke, såvidt meg bekjent, kort tid etter at opptakene var ferdig. Mr. Lerback her, sier at han var i Dennis' begravelse, dersom ingen har skjønt det.

Se dagens episode i NRK Nett-TV. De siste 10 minuttene handler om Dennis.

Forøvrig legger jeg merke til at begravelsen ble holdt i Kolstad Kirke. Det burde jeg visst. Det er da for søren den kirken jeg sokner til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #32 på: 04. April 2006, 21:33 »
Og der er du ofte Joakim? Hehe :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #33 på: 05. April 2006, 21:20 »
Sitat fra: "Mr. Lerback"
Og der er du ofte Joakim? Hehe :P

Jeg har svært dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært der på evigheter.
Jeg har et meget godt forhold til kirken, men denne familien har aldri vært noen typiske kirkegjengere, selv om på ingen måte har noe imot kirken eller presten som forrettet i Dennis' begravelse. En sosial og hyggelig fyr, som ikke skal beskyldes for å leve i sølibat :P

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #34 på: 06. April 2006, 09:29 »
Så det programmet i sted... Temmelig tragisk ja...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #35 på: 06. April 2006, 16:06 »
Enda mer tragisk synes jeg derimot det er at den nå 20 år gamle motorsyklisten som kjørte på ham kan bli nødt til å betale 100 000 til hver av foreldrene i erstatning. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ødelegge livet til en 20 år gammel gutt som neppe hadde til hensikt å ta livet av Dennis. Er det ingen som tror at denne 20-åringen lider like mye som Dennis' venner og foreldre for at han faktisk ufrivillig har tatt livet av et menneske. Jeg tviler på at det var intensjonen med kjøreturen den kvelden.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #36 på: 06. April 2006, 16:13 »
Tviler også på at disse pengene "løser" problemet til foreldrene.
iverpool FC

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #37 på: 06. April 2006, 17:03 »
Sant nok. En tidligere klassekamerat av meg kjørte i hjel en 16 år gammel gutt jula 04. Han skal nå inn til soning + at han mistet lappen på livstid.

Det er selvsagt aldri meningen til de som kjører i hjel folk å gjøre det. Alikevel er de skyld i en annens død. Det kan selvsagt være tilfeller hvor man ikke hadde mulighet til å unngå kollisjonen, men får man en dom er det fordi påtalemyndighetene mener du er skyld i kollisjonen. Så jeg mener at man må straffes selv om det var et uhell, så lenge det var klart og tydelig sjåføren sin feil, og at det var uforsvarlig kjøring...

Det er jo akkurat det samme med drap. Det har ofte skjedd at en person har slått eller skubbet en annen person som har falt og slått hode i en murkant og dødd. Det har selvsagt aldri vært denne personens mening og drepe den andre, men det skjedde alikevel. Og de får mye strengere straff enn de som kjører i hjel folk.

Fartsgrensene er til for og holdes og bryter du de, så begår du en straffbar handling og må ta ansvar for de handlingene du tar...

Agurksaft

• Gjest
Din begravelse
« Svar #38 på: 07. April 2006, 00:07 »
Eg skal bli huska for eit glimrande sitat som eg ennå ikkje har komme opp med, og eg skal bli huska som tidenes beste hattrickar ( www.hattrick.org )
Også skal eg bli begravd mellom Dee Snider og Alan Shearer.
Det hadde og vore artigt å bli huska som mannen som avskaffa bokmål, men no byrjar det å ta litt av her så eg for klare meg med dei 3 øverste linjene er eg redd ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Din begravelse
« Svar #39 på: 07. April 2006, 13:37 »
Du skal bli begravd mellom Dee Snider og Alan Shearer. Hmm.
Mellom de to kan jo bli så mangt. Jeg tviler på at de to blir begravd like ved siden av hverandre, så det betyr at du kan bli begravd nesten hvor som helst mellom himmel og jord.

Agurksaft

• Gjest
Din begravelse
« Svar #40 på: 07. April 2006, 14:45 »
Heheh , om eg byttar ut Snider med Alan Jackson så trur eg at eg ligg fint.

plebbster

• Gjest
Din begravelse
« Svar #41 på: 20. April 2006, 08:54 »
Har dere noen gang tenkt på hva deres siste måltid vil være?

Selv ønsker jeg kanskje en saftig biff med tilbehør. Og en Catch eukalyptus da, seff! :wink:

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
Din begravelse
« Svar #42 på: 20. April 2006, 11:15 »
på min gravstøtte skal det stå....

er ligger....  bla bla bla...

Han var nesten 2 meter høy og under halvparten så bred. siden du først er her kan du jo pule'n i fua. Når alt går til hellvete er det like greit å ikke la ting gå uprøvd..

God jul!
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!