20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-liverpool, noen som va der???  (Lest 12322 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Arild Skjæveland

• Gjest
Newcastle-liverpool, noen som va der???
« Svar #15 på: 22. Mars 2006, 23:30 »
Råsberg, er du cybro på VGD? For desse Monsen-ryktene du sleng ut er jo alvorlege og feilaktige.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 22. Mars 2006, 23:32 »
Det er sant som Arild sier. At man, av og til, faktisk kunne høre scouserne. Det har selvfølgelig med den elendige starten og spillets gang å gjøre. Men å påsto at de fire tusen scouserne kunne synge ut Toon Army er bullshit. Det spiller liten rolle hva scouserne sang. Mange ganger da de startet, startet Toon Army med Blaydon Races eller andre alternativer, og buldringen fra Toon Army var overveldende og helt annen enn den vi hørte fra scouserne. Men det er vel bare rett og rimelig. Selvfølgelig høres nesten 50 000 mye bedre enn 4000.

Og det å klage på St James Park er bare tullball. Når scousere blir plassert øverst i hjørnet mellom Milburn Stand og Sir John Hall Stand (Leazes Stand) må de jo regne med å klatre noen trapper. At de ikke er vant til skikkelig store stadioner er da ikke vår skyld. Og når man i tillegg på St James Park har en fantastisk arkitektur som en følge av at deler av stadion ikke kan bygges ut, er det jo flott at man allikevel har fått så mange plasser. Og det nesten helt nede i sentrum. Fantastisk prioritering som gir en fantastisk atmosfære i hele byen før og etter kamp.
Toon, Toon,
Black and white army

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #17 på: 22. Mars 2006, 23:35 »
Det var vertfall eit jævla bra liv frå oss, vil eg påstå.

Å klage på St James Park er ikkje tullball. Eg har aldri likt stadion, og det med trappetrinna var ikkje det som var hovudpoenget mitt. :-)

Fekk du med deg St. Patricks day på fredagen Mack?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 22. Mars 2006, 23:41 »
Fikk med meg St Paddys Day, ja. Og jeg er fortsatt positivt overraska over jentene som gikk så tynnkledde og det yrende livet. Det var jo kaldt, og jentene gikk nesten uten klær. Det vitner om en god festmoral.

Jeg snakka forøvrig med en del lokale på fredagen. Spurte de om de visste hvem St Patrick var, og hvorfor man feiret det. Det var det ingen som visste. De visste at det var noe irene feiret, og at de ville være med å dele denne festen med dem. De trengte med andre ord bare en liten unnskyldning for å være med.

St Patrick var for øvrig den som vi kan si innførte kristendommen i Irland. Det er han man feirer. Men det er sikkert underordnet, så lenge man kan finne en unnskyldning for å ta noen øl.

Men jeg er ikke helt sikker på at de trenger noen unnskyldning for det.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Mars 2006, 23:42 »
Jeg forstår ikke hva du klager på med St James Park. Det er da en mye finere stadion enn Anfield Road.
Toon, Toon,
Black and white army

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #20 på: 22. Mars 2006, 23:50 »
St. Patricks day er bra greier. Mykje folk, mykje store stygge Guinness-hattar og bra med liv.

Jentene i England generelt slit med å kle på seg. Ikkje at eg klagar på det. Newcastle-jenter er forresten mykje flottare å sjå på enn London-jenter.

Du var ikkje på båten vel? Om du var, sleit du og med å få støt uansett kva gjenstand du tok på? Verkeleg slitande i lengda!

Når det gjeld St. James Park så blir det då ein heilt subjektiv meining. Eg tykkjer den ser heilt mislykka ut. To jævlig svære tribunar og to såpass mykje mindre er ikkje tiltalande for min del, sjølv om eg ikkje er for desse heilt nye stadionane som er heilt beine og like heller. At den er dumt bygd mtp. sol er vel heller ikkje noko som gir pluss i boka. Angrip gjerne Anfield om du ynskjer det. Eg kan ikkje tvinge deg til å like den, og prøver ikkje heller. Sjølv tykkjer eg Anfield er veldig intim og fin.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Mars 2006, 23:59 »
Joa! Newcastlejenter kan være fine de også. Men man reiser vel ikke til England for å finne de fineste jentene i verden? Da er det billigere og bedre med en tur til det blide sørland.

Grunnen til at St James Park er bygd slik er fordi man ikke ville flytte stadion. Man trengte flere plasser, og man fikk ikke lov til å bygge ut to av tribunene. Det resulterte i at man fikk dårlig med sollys på gressmatta, men det kompenseres med enorme lamper som gir rikelig med lys til matta. Og man kan ikke klage så mye på gressmatta på St James Park. I hvert fall ikke om man kommer fra Norge. St James Park viser dermed klubbens genuine vilje til å ligge sentralt plassert i byen, til det beste for supporterne. Det er heller ikke noe mål at stadion skal være bygget helt lik på alle kanter. Derfor mener jeg at St James Park viser en flott vilje til å være til for supporterne. St James Park blir derfor i mine øyne både flott og spektakulær.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #22 på: 23. Mars 2006, 00:07 »
Stadion kan ikke bygges ut på alle sidene fordi det er mange eiendommer bak East Stand som krever sollys. Eierne hadde blitt rimelig forbannet etter den første utbyggingen. Dette fikk jeg vite på omvisninga før Arsenal-kampen.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 23. Mars 2006, 00:10 »
Skjønner ikke at det er mulig å klage på SJP. Er en flott stadion det... Kan ikke forvente allverdens til liv når man er på en kamp hvor Newcastle taper. Eller sagt på en annen måte, det er mye bedre liv de kampene Newcastle vinner...

Jeg har vært på både Newcastle-Sunderland og Liverpool-Everton og det var ganske bra liv på begge kampene :)

RÃ¥sberg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 på: 23. Mars 2006, 00:24 »
Sitat fra: "Arild Skjæveland"
Råsberg, er du cybro på VGD? For desse Monsen-ryktene du sleng ut er jo alvorlege og feilaktige.

Nei, eg er ikkje registrert på VGD. Men har lest at "cybro" ikkje liker denne karen, men kven av Newcastle-supportarar som liker Liverpool-karer?
Ikkje eg iallefall. :twisted:
** NEWCASTLE ***

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #25 på: 24. Mars 2006, 16:01 »
Med tanke på at Liverpool og Newcastle-supportarar vanlegvis ikkje har noko hatforhold ser eg ingen grunn for at ein Newcastle-supportar automatisk skal mislike ein raud. Eg har vertfall fleire svart-kvite eg gjerne høyrer synspunkta til, og det utan noko fiendskap.

RÃ¥sberg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 på: 24. Mars 2006, 16:52 »
Det er godt mogleg det er slik i vennekretsen din, men i min vennekrets er det H-A-T.

Råsberg - som gleder seg til ny tur med Fjordline snart ;)
** NEWCASTLE ***

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #27 på: 24. Mars 2006, 18:15 »
No har eg ingen Newcastle-supportarar i min venekrins, men...

Hat er eit så alt for sterkt ord. Var du han på krykker forresten?

RÃ¥sberg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 24. Mars 2006, 18:28 »
Nei det var ikkje meg. Men eg la merke til han.. Veit ikkje korleis eg skal beskrive meg...:P
** NEWCASTLE ***

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #29 på: 24. Mars 2006, 21:04 »
Kor var de før kampen? Me fekk laga ganske bra trøkk i pianobaren etterkvart faktisk...