20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 370247 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Owen..
« Svar #135 på: 22. Juni 2006, 02:23 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Men jeg visste han om til å få skader som holdt han vekke store deler av sesongen.

Dette er bare tull. Hvis det er sant, og Shepherd og Souness visste det, ville de aldri ha kjøpt ham. Det er jo logisk.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #136 på: 22. Juni 2006, 02:34 »
Jeg legger sammen to og to og får 4. Jeg mener Newcastle gjorde rett i å kjøpe Owen siden han er en klassespiller. Men det virker som om at folk er overasket over at Owen er skadet hele tiden. Jeg er overasket over at han er skadet i så lange perioder men ikke at han er skadet i lengre perioder pr sesong. Ser man hvor mye Owen har vært skadet før Newcastle karrieren startet så kan man faktsisk tenke seg frem til at han trolig også vil slite med skader i Newcastle.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #137 på: 22. Juni 2006, 02:55 »
Jeg hadde ikke som helst tru på at Owen skulle gå skadefri hele tiden, men dette er ekstremt, og jeg kan påstå at dette er typisk Newcastle. Bellamy var jo akkurat på samme måten i sin tid hos oss, og gikk aldri skadefri gjennom en hel sesong, og var også ute i måneder per sesong vanligvis, mens han var her selvfølgelig...
Det er noe med denne klubben....
Er uansett så forbanna trist for alt og alle. En av de 4 beste spissene i PL, spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #138 på: 22. Juni 2006, 12:45 »
Sitat fra: "Lasse"
At dere mener at Owen er laget er porselen er talentløst! Er dere så lojale som dette? Jeg beundrer Owen for å ha kjempet seg tilbake i form etter forrige skade. Jeg beundrer han for at han kjempet seg tilbake til VM. Og nå unner jeg han å bli frisk fort som faen. Jeg skylder ikke denne skaden på Owen i det hele tatt.

Jeg skulle likt å sett andre spillere reagere etter en slik skade. At Owen er ute i minst 5 mnd, er jo ikke hans valg! Tror dere at han sa til legen "hey, dette gjør så ufattelig vondt, kan ikke du bare si at jeg er skadet i ett halvt år?"? Tror dere det? Jeg tror ikke det. Jeg tror at Owen ønsker å være minst mulig skadet. Jeg tror han har høyere smerteterskel enn de fleste andre mennesker. Jeg tror han vil kjempe seg tilbake fra denne skaden også. Det unner jeg han.

Men, så er jo jeg relativt lojal da. *KREMT*

Kunne nesten virke som gammal røten porselen i kampen ialfall. Brekker saman etter 45 sekunder uten nokon berører han. 17M pund for ein spiller me ikkje kommer til og få bruke noke særlig. Surt. Enig at det er litt ekstremt at han sko bli skada så møkje. Men er det egentligt noken spillere som he komt til oss uten og ble skada eit halvt år ? heh. Promlemene er ialfall store no. Nå he me ingen spisser av kvalitet. Ser ut til Ameobi får flest kamper som spiss i år igjen. Og den eine potensilelle toppspissen me he fit. Luque bler vel solgt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #139 på: 22. Juni 2006, 13:11 »
Sitat fra: "Lasse"
At dere mener at Owen er laget er porselen er talentløst!

Neida, ALDRI Lojal. Begynner nesten å holde med Ruski jeg nå...
Surt for Owen, surt for Newcastle og surt for supportere. Håper han er lenge nok ute til at skaden kan stabilisere seg, og kan gi klubben masse mål og poeng. Det vi trenger er som sagt MANGE flere spillere, slik at ikke alt står å faller med enkeltpersoner i viktige posisjoner.

PS. "Morsom" heading i en annonse i et engelsk fotballblad forresten:
"Please bring him back in one piece" med bilde av M. Owen. Avsender, Northern Rock
Den gang ei. :wink:
Who else...... Alan Shearer

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Owen..
« Svar #140 på: 22. Juni 2006, 13:51 »
Unnskyld meg Dag Riise, men jeg må få det ut. For meg virker du stokk stein forbanna DUM.

Mener du helt dønn seriøst at du VISSTE at Owen kom til å være ute store deler av sesongen? Og så presterer du å si i samme innlegg at du mener det likevel var RIKTIG å hente han? Hvor dum går det an å bli, egentlig?

Du kan da ikke mene at lille deg har MER peiling på Owens tilstand og "skadepotensiale" enn Fat Fred og Mr.S? Om du har, hvorfor er ikke du da pittelitt mer oppegående? Ikke for å være frekk, men steike heller. Jeg begynner å tvile STERKT på ditt potensiale som tenker.

Og hva i alle dager mener du med at du visste at han kom til å være ute store deler av sesongen, men er meget overrasket over at han har fått så alvorlige skader (som har satt han ut store deler av sesongen)? Det er vel strengt tatt ett fett HVILKEN skade han har fått. Det er SKADEOMFANGET som er clue, ikke om det er strekk eller brudd. Så lenge de varer like lenge, så er jo det det viktigste. Eller mener du noe annet om det også?

Btw. Vennligst slutt å skriv "om dere ikke visste det, så burde dere vite blablabla". Du fremstiller deg selv som en bedreviter som tror han vet så innihelvete mye mer enn alle andre. Det gjør meg faktisk litt kvalm. Så om du hadde klart å slutte med slike spydige ting, så hadde det vært supert.

Dette innlegget ble kanskje preget av litt frustrasjon, men helsiken heller. Begynner å gå VELDIG lei enkelte medlemmer her inne på forumet, og noen ganger må dritet ut. Gi meg gult kort om dere mener det bør gjøres, men det MÅTTE ut.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #141 på: 22. Juni 2006, 14:45 »
Hehe, du bør kanskje lære deg å føre en debatt skikkelig Lasse. Du fremstår ikke som noen professor merd din måte å argumentere for. Du går ofte på angrep mot personen du diskuterer med og iblant gidder du ikke å argumentere verken for dine egne meninger eller mot andre sine.

Når det gjelder Owen så har jo han vært mye skadet hele karrieren sin og da skal det veldig mye til for at han plutselig bli helbredet i Newcastle, hvor spillere aldri blir skadet.

Men jeg trodde aldri Owen skulle være så mye skadet at han ikke ville få spille kamper.
Jeg føler Newcastle gjorde riktig i å kjøpe Owen der og da siden laget trengte en klassespiss for å holde følge med lagene fremfor seg. Jeg kunne ikke vite at han bare kunne spille 8-9 kamper i sesongen. Men jeg var sikker på at han kom til å være skadet en del. Men nå er det jo snakk om 6-12 måneder. Det hadde jeg aldri trodd kom til å skje, i hvert fall under VM.

Og helt seriøst, hadde du trodd at Owen ville gå nesten, merk nesten, en hel sesong uten skader når han hadde slitt med skader i både Real og Liverpool?

Jeg er sikker på at Souness og Fat. Fred var klar over at risikoen til skader var store men at de ikke visste at han kom til å bli skadet så mye, så lenge. På lik linje med alle andre spillere  så er det alltid en risiko for å bli skadet men med Owens historie kan man på forhånd forberede seg. Owen var vel skadet når han signerte for Newcastle også? Var han ikke? Der er jeg meget usikker.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #142 på: 22. Juni 2006, 15:10 »
Sitat fra: "Benson"
Kunne nesten virke som gammal røten porselen i kampen ialfall. Brekker saman etter 45 sekunder uten nokon berører han.

Den der synes jeg var langt i overkant.
Det hender faktisk at spillere lander for kjært etter hodedueller, eller at de løper på seg strekkskader. Og det er også fullt mulig å ødelegge kneet på den måten Owen gjorde det, ved rett og slett å "lande" for kjært etter å ha spilt en pasning.
Det er da fullt mulig å bli skadet uten at en sjel er i nærheten av deg uten at du har muskler laget av pill råttent tre.

Selvsagt forventet vi alle at Owen kom til å få noen skadeavbrekk i løpet av sesongen, men ingen hadde ventet at han skulle skade seg på den måten han gjorde, og være ute i 6-8 måneder allerede.
Og vær så snill da, folkens. Jeg liker ikke dette porselenssnakket. Michael Owen er skrudd sammen på akkurat samme måte som andre fotballspillere.
Dette var rett og slett maks uflaks, og noe som skjer en av hundre tusen ganger. I 99 av 100 tilfeller så skjer det ingen verdens ting galt i den situasjonen. Føttene samler seg som de skal og Owen fortsetter som aldri før.

Dette var den ene gangen hvor sånt ikke skjer.

Forrige skade kom etter en duell med keeper. Så vel tilsynelatende ufarlig ut, som det gjorde da Rooney fikk omtrent samme skade.
Du må ikke bli taklet av Stoltidis fra Olympiakos for at bein skal knekke og knær ødelegges.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #143 på: 22. Juni 2006, 21:21 »
Hehe, du bør kanskje lære deg å føre en debatt skikkelig Lasse. Du fremstår ikke som noen professor merd din måte å argumentere for. Du går ofte på angrep mot personen du diskuterer med og iblant gidder du ikke å argumentere verken for dine egne meninger eller mot andre sine.

Ja det var rette ræven som feis! Skal ikke si noe om dine supernormale evner til å debattere, for de mener du vel taler for seg selv!

Men jeg trodde aldri Owen skulle være så mye skadet at han ikke ville få spille kamper.
Jeg føler Newcastle gjorde riktig i å kjøpe Owen der og da siden laget trengte en klassespiss for å holde følge med lagene fremfor seg. Jeg kunne ikke vite at han bare kunne spille 8-9 kamper i sesongen. Men jeg var sikker på at han kom til å være skadet en del. Men nå er det jo snakk om 6-12 måneder. Det hadde jeg aldri trodd kom til å skje, i hvert fall under VM.

Og helt seriøst, hadde du trodd at Owen ville gå nesten, merk nesten, en hel sesong uten skader når han hadde slitt med skader i både Real og Liverpool?

Jeg er sikker på at Souness og Fat. Fred var klar over at risikoen til skader var store men at de ikke visste at han kom til å bli skadet så mye, så lenge. På lik linje med alle andre spillere  så er det alltid en risiko for å bli skadet men med Owens historie kan man på forhånd forberede seg. Owen var vel skadet når han signerte for Newcastle også? Var han ikke? Der er jeg meget usikker.

Du sa jo isted at du visste at han ville bli så mye skadet som han har vært. Du skrev jo det, og påstod at alle burde vite det!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Owen..
« Svar #144 på: 22. Juni 2006, 21:30 »
Så er det jo ingen nyhet at Freddy Shepherd ikke klarer å sette ting helt i perspektiv. Han er litt korttenkt, med andre ord.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #145 på: 22. Juni 2006, 21:58 »
Det var vel ingen her som seriøst forventet at Owen skulle spille alle 38 kampene i Premier League? Selv hadde jeg sagt meg fornøyd med ca 25. Ja, de skadene han har fått er ekstreme og uflaks. De to siste skadene er ikke skader han har slitt med tidligere, men som sagt ren uflaks. Men det er slett ikke umulig at den skaden han fikk nå er et resultat av at han har vært skadet så lenge og ikke har fått trent skikkelig...

Det var jo selvsagt i utganspunktet et veldig bra kjøp, så får tiden vise om det er det eller ikke... Om Shepard og Roeder får inn 2 spisser nå i sommer trenger ikke dette bli så ravgale...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #146 på: 22. Juni 2006, 22:04 »
Sitat
Ja det var rette ræven som feis! Skal ikke si noe om dine supernormale evner til å debattere, for de mener du vel taler for seg selv!

Er saklig ihvertfall. Her gir du meg et nytt eksempel på usakligheter.

Men tilbake til saken. Alle burde vite at Owen kom til å slite med skader. Det sa jeg. Regnet med at han kom til å være vekke i ca 3 måneder. Ikke 6-12.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #147 på: 23. Juni 2006, 13:57 »
Sitat

Er saklig ihvertfall. Her gir du meg et nytt eksempel på usakligheter.

Dette er jo saklig i og med at vi faktisk diskuterte at du mener du er så innmari god å diskutere og debattere. Dermed var det jeg saklig med tanke på min mening.

Og min mening om deg blir stadig mer begrunnet og styrket. Men nok om det. Fortsett å diskuter Owen du, siden du er så saklig og ufattelig flink til det!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #148 på: 23. Juni 2006, 14:56 »
Tror ikke du forsto poenget mitt. Jeg syntes du ofte slenger dritt i stedet for å debattere.

Eksempel når du i en diskusjon om Brann sa noe lignende dette: "det blir jo så dumt at jeg ikke gidder å svare". Hvorfor er det så dumt? Der har du poenget mitt.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #149 på: 23. Juni 2006, 15:33 »
Fordi det du sa i den diskusjonen var rett og slett latterlig. Og derfor ville jeg informere deg om at jeg ikke gadd å svare på det, og jeg begrunnet det også. Det var for dumt. Det var en diskusjon hvor du gang etter gang gjentok deg selv, på tross av at det du sa var ukorrekt. Enkelt og greit.

Men jeg har ikke noe behov overhodet for å diskutere med deg, for det blir som å diskutere med en flue. Jeg hører at den summer, men skjønner faen ikke hva den mener. Derfor avsluttes denne diskusjonen mellom meg og deg her og nå, sånn at ikke hele forumet blir forråttnet av oss to. Over og ut-