20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 370321 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #120 på: 21. Juni 2006, 18:27 »
Sitat fra: "Joakim"
La oss nå ikke ta sorgene på forskudd.
La oss se hva vi klarer å få til i sommer først.
La oss deretter se hvordan Roeder planlegger å gjøre tapet av Owen minst mulig.

Når Owen er tilbake bryr jeg meg ikke for mye om, for mye kan skje i løpet av de månedene han garantert er ute. Vi vet vi må ha inn erstattere. Og det kommer til å skje. Men la nå Roeder og Shepherd få den tiden de trenger, og gjøre den jobben de må gjøre, før vi trekker slutninger om hvordan sesongen ender.

Jeg er enig i at vi, hvis skademarerittet fortsetter ut i evigheten, at vi ikke får noe igjen for pengene vi betaler Owen. Men det er da for faen ikke Owens feil at han har pådratt seg nok en langtidsskade, kort tid etter at han ble frisk fra sin forrige. Og uten at han har spilt mer enn bare noen minutter for Newcastle i mellomtiden. Vi kan ikke skylde på Owen for at han pådro seg denne skaden. Dette kalles maksimal uflaks, og vi kan ikke begynne å tenke på hva som hadde skjedd hvis Owen hadde hatt denne mye omtalte klausulen og blitt Liverpool-spiller før sesongen startet.
Alle vet hva Owen bidrar med når han er fit. Og den skaden han pådro seg nyttårsaften var minst like mye uflaks som denne. Du kan ikke gardere deg mot slike ting. Uhell skjer, og i Newcastles tilfelle får det ALLTID store konsekvenser!

Om Van Nistelrooy hadde vært Newcastlespiller, så kunne vi vært sikker på at også han hadde pådratt seg en alvorlig skade, ved et reint uhell. Som ved at han lander for kjært, eller får en knalltøff hamstring som følge av et løp etter en ball, på samme måte som Kollers skade. Hadde Koller vært Newcastlespiller, kunne vi alle vært 100% sikre på at den skaden han pådro seg ville vært langt mer alvorlig enn den var i dette tilfellet.
Vi er en klubb fyllt med skadeforbannelser. Og det har ingen verdens ting med spilleren å gjøre.
Luque hadde jo knapt vært skadet før han kom til Newcastle. Spilte én kamp og var ute i flere måneder. Sånn er det i denne klubben.
Det har vært sånn lenge, og det vil dessverre fortsette å være sånn en stund til, er jeg stygt redd.

Enig med Joakim at vi ikke skal avskrive Newcastle neste sessong bare pga den nye skaden til Owen. Mye kan fortsatt skje i sommer, og vi skal jo huske at Roeder tok så godt som ALLE poengene sine uten Owen på laget i vår.

Disse hvis han og han hadde vert Newcastle spiller eller spilt hvor som helst er det bare tull å ta stilling til. Det er i mine øyne bortkastet.

Om Luques situasjon: var ikke han nettop friskmeldt fra en skade da han skrev under for Newcastle? I såfall skjønner jeg at det sammen med overgangen fra Primera til PL kan bli brutal nok til at Luque fikk en ny stygg skade. Men også en annen sak som er poengløs å diskutere. Det som er langt viktigere nå som Owen på ny er langtidsskadet, er at vi klarer å beholde Luque få ham til å blomstre neste sessong.

Jeg har allerede uttrykt min sympati for Owen her, men det har ingen verdnes ting med hvem sin skyld det er at Owen på nytt er skadet. PONEGLØST! Han er skadet, det er fakta, alikevel koster han klubben vår en formue. På toppen av dette sliter vi allerede med underskudd. Da er sånne skadefugler som Dyer og Owen det siste vi trenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #121 på: 21. Juni 2006, 18:38 »
Selvsagt hjelper det ikke klubben noe økonomisk at Dyer og Owen er skadet, men vi må likevel ikke snakke om hvisomatsåfremtifall at de ikke hadde vært våre spillere. Tenk på det sportslige tapet vi hadde lidd om de to ikke hadde vært i klubben.

Og når jeg snakker om at hvis den og den hadde spilt for Newcastle så hadde skadene blitt så og så mye mer alvorlige, så var det for å illustrere at det ikke er spillerne selv som er problemet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #122 på: 21. Juni 2006, 18:57 »
Sitat fra: "Joakim"
Du synes altså ikke synd på en spiller som nettopp var tilbake fra en langvarig skade, og som nok en gang er ute i fem-seks måneder?
Det er altså klubben som får din sympati.
Er det noe Newcastle United har lang erfaring med, så er det skader.
Vi har hatt Alan Shearer i laget i ti år. Og vi har hatt ti år med stadige skadeavbrekk, innimellom alle målene.
Er det noen som ikke burde trenge vår medfølelse, så er det klubben.

Ikke så veldig nei. Synes mest synd på klubben og fansen. Skuffelsen skinner nok litt igjennom her  :(

Laget foran enkeltspillere!
Who else...... Alan Shearer

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #123 på: 21. Juni 2006, 19:04 »
Fint med litt forskjellige meninger her.

Jeg ønsker at Newc. skal komme seg på topp fire plassering, og i og med at Klubben er skadeforfulgt, OG i en økonomisk sump (?) (Jævelig dyrt å ha spillere på lønningslisten som ikke bidrar til poeng. Er dette noe av det værste som kunne ha skjedd KLUBBEN. Jeg kunne godt ha tenkt meg en litt mindre porselenspiller enn Owen :wink:

Vi må nok bare se på at Fjottenham og Blackburnt kommer til å regjere foran newc i neste sesong, noe de ikke normalt skulle ha gjort!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #124 på: 21. Juni 2006, 19:12 »
vent med all den sytinga til etter overgangs markedet er stengt.
selvfølgelig er det trist og meste sin beste spiller med skade, men han er ikke uerstattelig, han spilte jo ikke når vi klatret opp til 7 plass!

håper bare vi får en skikkelig stjerne på topp nå og ikke noe panikk løsning!
lt;3 Newcastle <3

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #125 på: 21. Juni 2006, 19:45 »
Som jeg skrev igår kan Owen være ute et helt år. Noe lege Marsh bekrefter i dag. Gazza har hatt samme skade og var ute i hele 16 måneder. For de som husker Wimbledon spissen Andreas Lund så måtte han legge opp etter at han røk korsbåndet i samme kne hele 3 ganger.

Owen, 26, has had problems with his hamstrings since 1999 when he missed three months of the season, but he damaged his knee in the first minute of England's clash with Sweden.

His anterior cruciate - cross-shaped ligaments within the knee-joint - will require surgery and the most popular method is using the hamstring to help repair the knee.

"They have had artificial ligaments but using a bit of your hamstring is the most popular method," said Amanda Marsh, clinical lead physiotherapist at Guy's and St Thomas'.

"They take a bit of tendon and, using key-hole surgery, thread it through and screw it. That is the most popular but the other option is using the patella tendon just below the knee cap."

Marsh believes recovery can take between four and 12 months, although former England international Paul Gascoigne was out for 16 months when he damaged his knee during the 1991 FA Cup final.

"There are a lot of variables when estimating recovery time," added Marsh.

"Four months would be a minimum and six months would be a great result for a return to elite level sport."

Marsh described the psychological impact of the injury as "massive", adding: "One criteria of people returning is having confidence in the knee, especially as a footballer asking 'will it go again'.

"He will have to have 90% strength in it and have confidence before returning."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #126 på: 21. Juni 2006, 20:42 »
Sitat fra: "Doffi"
vent med all den sytinga til etter overgangs markedet er stengt.
selvfølgelig er det trist og meste sin beste spiller med skade, men han er ikke uerstattelig, han spilte jo ikke når vi klatret opp til 7 plass!

håper bare vi får en skikkelig stjerne på topp nå og ikke noe panikk løsning!

Sytinga slutter med en gang når noen gode spillere kommer på topp :lol:

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #127 på: 21. Juni 2006, 21:41 »
Newcastle vil få erstatning fra fotballforbundet så lenge Owen er skadet... Det skal vel i allefall dekke lønna hans. Veldig synd at han er skadet selvsagt, og typisk er det også...

Newcastle MÅ kjøpe to nye spisser nå, og jeg vil si at sjansen for at en virkelig stjernespiss blir kjøpt er større nå som Owen har blitt skadet...

Og nei, det er ikke Owen sin skyld at han er skadet, men hva skal vi med en spiss som kun spiller 10 kamper i sesongen???

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #128 på: 21. Juni 2006, 22:28 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Newcastle vil få erstatning fra fotballforbundet så lenge Owen er skadet... Det skal vel i allefall dekke lønna hans. Veldig synd at han er skadet selvsagt, og typisk er det også...

Newcastle MÅ kjøpe to nye spisser nå, og jeg vil si at sjansen for at en virkelig stjernespiss blir kjøpt er større nå som Owen har blitt skadet...

Og nei, det er ikke Owen sin skyld at han er skadet, men hva skal vi med en spiss som kun spiller 10 kamper i sesongen???

Dessverre vil det bare dekke deler av lønna. Shepherd sier at det er altfor lite etter hans smak. Sikkert ikke mer en halvparten.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #129 på: 22. Juni 2006, 00:30 »
En ting jeg ikke skjønner er at folk virker overasket over skadene til Owen.
Når man kjøper en spiller som har slitt med skader i 4-5 år på rad til en klubb som ser ut til å ha en forbannelse over seg når det gjelder skader kan man nesten ikke alene skylde på uhell. At han er ute i 5-12 måneder kan være uhell men alle vet at dersom han ikke hadde fått korsbåndskaden ville en lyskestrekk eller noe lignende ødelagt deler av sesongen hans uansett. Man bør regne med at Owen er ute minst 3 måneder pr sesong. Og gjerne flere. For man vet han alltid blir skadet.
iverpool FC

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Owen..
« Svar #130 på: 22. Juni 2006, 00:38 »
yep. Owen vil nok slite med skader resten av karriera. Dritkjipt men sant.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Owen..
« Svar #131 på: 22. Juni 2006, 01:08 »
At dere mener at Owen er laget er porselen er talentløst! Er dere så lojale som dette? Jeg beundrer Owen for å ha kjempet seg tilbake i form etter forrige skade. Jeg beundrer han for at han kjempet seg tilbake til VM. Og nå unner jeg han å bli frisk fort som faen. Jeg skylder ikke denne skaden på Owen i det hele tatt.

Jeg skulle likt å sett andre spillere reagere etter en slik skade. At Owen er ute i minst 5 mnd, er jo ikke hans valg! Tror dere at han sa til legen "hey, dette gjør så ufattelig vondt, kan ikke du bare si at jeg er skadet i ett halvt år?"? Tror dere det? Jeg tror ikke det. Jeg tror at Owen ønsker å være minst mulig skadet. Jeg tror han har høyere smerteterskel enn de fleste andre mennesker. Jeg tror han vil kjempe seg tilbake fra denne skaden også. Det unner jeg han.

Men, så er jo jeg relativt lojal da. *KREMT*
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #132 på: 22. Juni 2006, 01:21 »
Det er neppe Owen sin feil at han blir skadet. Men alle visste at han kom til å bli skadet i en lang periode. Både fær og etter dere kjøpte han.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Owen..
« Svar #133 på: 22. Juni 2006, 01:26 »
Hvordan visste alle at han kom til å bli skadet? Tror du virkelig at Newcastle hadde kjøpt han om de visste hvor mye skadet han har vært hittil?

Og hvordan i alle dager kan "alle" (du påstår jo at alle visste det) kunne forutse at han ville få ett brudd i foten? Og hvordan i helsiken kan "alle" vite at Owen kom til å trakke forkjært i en VM-kamp leeenge etter Newcastle kjøpte han?

Om du påstår du visste dette, kan du være så vennlig å si meg hvem som vinner VM? Hvem vinner Tippeligaen i år? Hvordan vil Newcaslte gjøre det neste år? Hva er neste Lotto-rekke? Blir folka i LOST funnet? Og hvordan ender dette med global oppvarming opp?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen..
« Svar #134 på: 22. Juni 2006, 01:34 »
Brann vinner tippeligaen. Resten holder jeg hemelig.

Owen har alltid vært plaget av skadet både før og etter han signerte for Newcastle. Tror du at en spiller som sliter med skader ikke vil slite med skader også i Newcastle som kanskje er Englands mest skadeutsatte klubb?

Om ikke alle visste det burde alle vite at han ville slite med skader i Newcastle. Som i Real og som i Liverpool.

Han har også vært maksimalt uheldig og fått skader som er mye verre enn det jeg trodde han kom til å få. Jeg trodde han kom til å slite store deler av sesongen med skader, jeg fikk rett. Men jeg trodde aldri at han skulle få denne typen skader. Men jeg visste han om til å få skader som holdt han vekke store deler av sesongen.
iverpool FC