20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369120 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1635 på: 30. Aug. 2008, 14:33 »
Det som er mer nedverdigende er jo å gi han såpass enormt lønnskutt i tillegg.
Når lønnskuttet blir så drastisk, så er man nødt til å begrense kontraktslengden til bare ett år. Hvis ikke er det fullstendig kul umulig for en spiller av Owens kaliber å signere det. Sånn som jeg ser det. Du tilbyr ikke mindre lønn over flere år.
Da sier det seg selv at spilleren ikke signerer. Tilbyr du mindre lønn over ett eller to år, så er sjansen litt større, hvis du i det minste pøser på med bonuser og klausuler. Vil nesten ikke overraske meg om det dukker opp en ny "get out clause" i kontrakten, dersom Owen signerer. Selv om jeg ikke tror vi garanterer ham e-cupplass.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1636 på: 30. Aug. 2008, 14:37 »
Men er Owen så lojal og elsker nufc og alt det der som dåkk har snakka om kontinuerlig  i 3 år nå, så signerer han vel uansett ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1637 på: 30. Aug. 2008, 14:38 »
Nå er kontraktsforhandlingene med Owen lagt på is til overgangsvinduet stenger på Mandag. Så får man se hva som skjer da, blir vi ikke enige med Owen før Januar tror jeg dessverre vi mister vår beste spiller. Da har Ashley virkelig et problem overfor fansen. FÅr bare håpe ikke Spurs eller Manu kommer med et bud nå før Mandag.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1638 på: 30. Aug. 2008, 14:39 »
Da sliter vi ja. Da blir jeg emo og får stygge tanker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1639 på: 30. Aug. 2008, 16:54 »
Owen er viktig og jeg håper han kommer til enighet med klubben. Men Owen er ikke så viktig at jeg vil gamble med klubbens økonomi for å beholde han.
Enten så signerer Owen på Newcastles premisser eller så forvinner han. Owen burde etter mitt syn se at han faktisk ikke er i posisjon til å kreve svimlende summer i lønn, han har vært og er dyr i drift, og han er og har vært skadeplaga i sin tid i klubben. Med andre ord syns jeg Owen skylder Newcastle og gi noe tilbake før han kan forvente å få en like god kontrakt som han har vært på til nå.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1640 på: 30. Aug. 2008, 17:03 »
Jeg mener av prinsipp at det er lite respektfullt å tilby en arbeidstaker mindre lønn en man allerede innehar, det gjelder like mye i Owens tilfelle.

Jeg synes han bør få samme grunnlønn som før, evt oppjustere diverse bonuser(for å få han mer på gli) og gi han et tilbud om forlengelse på to eller tre år.

Owen er viktig, vår viktigste spiller sammen med Shay Given, men ingen går utenpå klubben og forsvinner Owen så er det ingen vits å grave seg ned for det heller.

Det KK sa på pressekonferansen i går synes jeg vi skal legge lite vekt på, han fikk spm om alle spillere hadde en pris, og om det var noen spillere som var helt uerstattelige. Og da kan jo ikke KK svare, jo Owen og Shay(som et eks.) de kan vi IKKE klare oss uten. Det blir for dumt ikke sant!? Så selvfølgelig dro han opp den gode gamle klisjen om at ingen spillere er uerstattelige! Og da fikk selvsagt jornalistene blod på tann, og i tillegg ble Owens navn nevnt, og da har de førstesidene!!! Ikke sant? Jeg sier bare "relax, don't worry!"
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1641 på: 30. Aug. 2008, 17:12 »
Lønn etter prestasjon har du hørt om det kø ? er kje frekkt og fp tilbudt mindre lønn om du ikkje har levert det du er betalt for..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1642 på: 30. Aug. 2008, 17:25 »
Har det gitt ;)

Men se for deg selv da, du jobber i en bedrift som går utmerket økonomisk og hvor penger ikke er noe problem. Du har jobbet der i 3 år, men vært sykemeldt halvparten av tiden, du er tilbake på jobb og har gjort en utmerket jobb de siste 10mnd. Plutselig en dag får du slengt i trynet en melding om at sjefen din vil ha deg ned på lønn. Hvordan tror du at du hadde følt deg da? Mindre verdsatt ikke sant!

Se for deg denne situasjonen, uavhengig av lønnsnivå. Jeg vet at disse spillerene tjener formuer, og sikkert ikke vil merke det så veldig om de går litt ned. Men det er noe med tillitt å gjøre også!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1643 på: 30. Aug. 2008, 17:34 »
kø1: Det er en helt kurant situasjon du beskriver, og om utfallet blir lønnskutt, så er jo det greit nok.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1644 på: 31. Aug. 2008, 00:16 »
Det er veldig lett å se det på den måten.
Og man kan ikke sånn helt plutselig begynne med prestasjonsbasert lønn til én spiller. Dessuten er det ingen fotballspillere som vil gå med på prestasjonsbasert lønn. Det du kan gjøre er å gå ned på grunnlønn, og tilby mer prestasjonsbaserte bonusavtaler. Noe jeg forestiller meg at Ashley ønsker å gjøre.

Det gjør jeg regning med at selv om grunnlønnen til Owen går ned, så vil nok bonusene bli større, slik at totalpakken vil være på et veldig rimelig nivå for en spiller av Owens kaliber.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1645 på: 31. Aug. 2008, 05:20 »
Owen er så fantastisk viktig for oss, at det går ikke an å få poengtert det nok. Hadde det ikke vært for at vi hadde PLs dårligste spiss på bana i dag, hadde sjansen vært stor for at MO ihvertfall hadde scoret et mål i dag. JERLIG type.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1646 på: 31. Aug. 2008, 13:17 »
SSN nå: Owen tilbudt 3-års kontrakt verdt £120,000 i uka!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1647 på: 31. Aug. 2008, 13:21 »
120  :o

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1648 på: 31. Aug. 2008, 13:23 »
Sign or die, möthêrfückêr!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.