20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369100 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1320 på: 13. Mai 2008, 18:23 »
AMEN!!! For eit knallbra innlegg Joakim.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 13. Mai 2008, 18:26 »
Du har rett i en god del der Joakim, men jeg må få rette litt på fakta.....Jeg har også brukt nufc.com, men du må ha lest litt feil :P

I år:

29 ligakamper(24 fra start) 11 mål(to på straffe)
33 kamper(28 fra start) 13 mål(to på straffe)

Totalt:

47 kamper(41 fra start) 20 mål

43 av kampene er ligakamper og 18 av målene er ligamål

Martins har til sammenligning totalt 79 kamper og 27 mål for Newcastle. Noe som også er bra!

Dette er veldig gode tall, problemet er bare at Owen nå skulle hatt 130 kamper og scoret godt over 50 mål for Newcastle....Med andre ord er det viktig at vi får Owen på kontrakt, nå som han endelig synes å ha blitt kvitt skadene..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 13. Mai 2008, 18:35 »
Jeg mente forøvrig å si at jeg hadde brukt statistikk fra nufc.co.uk, og der sto ikke cup/e-cup-kamper de to foregående sesongene oppført. Uansett, statistikken er ikke mye dårligere, når du har fått den korrekt.

Selvfølgelig skulle han ha hatt 130 kamper og 60 mål, men det har dessverre ikke skjedd, grunnet blant annet to alvorlige skader. Men sånt skjer med alle. Shearer skulle hatt mer enn "bare" 206 mål på 404 kamper han også.
Men for all del, det er viktig å signere ny kontrakt med Owen, og jeg har fortsatt stor tro på at så vil skje.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 13. Mai 2008, 18:49 »
Herre fred. Trodde virkelig vi var ferdig med dette nå, men straks det begynner å komme transferrykter rundt Owen, så går forumet bananas, og skjeller ut mannen etter alle kunstens regler. Plutselig er han tidenes mest overvurderte idiot, plutselig tror vi på ALT av London-pressens rykter om Owen, plutselig er han konstant skadet. Han scorer ikke lenger mål, og er bare en stor idiot, som vi mer enn gjerne ønsker å hate, bare han kommer seg til helvete bort fra klubben vår.

At en lynhurtig, teknisk goalgetter som Michael Owen var i sin ungdom er hatt mange slitasjeskader, er ingen stor overraskelse. Alle de beste spissene i verden har hatt sine skadeproblemer. Marco van Basten måtte legge opp i en alder av 30 år, på grunn av stor slitasje på anklene over lang, lang tid.
Ronaldo har hatt sine skader han også. Brakk beinet i Inter, men kom seg tilbake og fortsatte å score mål. Minst like hyppig som før. Alan Shearer hadde store skadeproblemer over mange år. Også i Blackburn slet han tidvis med skader, og da han kom "hjem" i 1996 var han en 25 år gammel skadeplaget scoringsmaskin. Shearer spilte godt over 20 kamper enkelte sesonger, men scoret bare en håndfull ligamål.

Michael Owen scoret ikke så veldig mange mål på høsten, men han slet med en del småskader. Men utover vinteren ble han stadig bedre, og når Keegan fikk skikk på laget, rant målene inn. På 16 kamper etter Keegans ankomst, har Owen scoret 9 mål. Hvis ikke DET er en goalgetter av høy, høy klasse, så vet ikke jeg.

Se på hvordan Owens mål har kommet denne sesongen. Han tjuvstarter, plasserer seg FORAN midstopperen, og styrer ballen inn, enten det er med bein eller hode, UTEN at han er i offside. Ja, han blir nok avblåst for en del offsider i løpet av en sesong. Men det SKAL han gjøre! Hvis ikke har han ikke gjort en god jobb. 11 ligamål på 24 kamper i en trøblete og veldig ustabil Newcastle-sesong synes jeg er meget bra. Shearer har hatt dårligere statistikk i bedre sesonger enn dette. Owen har kanskje mistet en del av den ekstreme hurtigheten som kjennetegnet ham som 18-åring i 1998. Men han har blitt veldig fotballklok, og har overhodet ikke mistet målteften. Ifølge statistikken på nufc.com greier jeg å telle 34 kamper og 20 mål for Owen i Newcastle.

Fy faen, for en håpløs spiller. Han kan vi lett erstatte.

Si meg, når ble Eidur Gudjohnsen en goalgetter av samme kaliber som Owen?

Si meg en ting.
Hvorfor i helvette, skal vi gidde og samle på en spiller som er skadet 3/4 av tiden han er i Newcastle?
Hvorfor skal Ashley gidde og betale 120 000£ i uka for Owen?
Hvorfor er han så hellig for enkelte her inne?
Og da dyer var skada, hvor var forsvarerne da.
For meg virker det som, når det gjelder Owen er alt helt greit.
Når han ikke vil ta til takke med 80 000£ i uka, ja da er han faen meg dummere enn jeg trodde. En hvilken som helst spiller ville takka ja til det med en eneste gang.
Det viser bare at han ikke har noen som helst lojalitet til Laget.

Hvis han ikke signer ny kontrakt, kan jeg gjerne dra over og hjelpe han og pakke.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 13. Mai 2008, 18:57 »
Hvorfor skal vi tro på at Owen har fått tilbud om £80.000 i uka? Ingen som vet det helt sikkert..

Dessuten er det respektløst i mine øyne å tilby arbeidstakere mindre lønn enn man har! Uansett yrke, status, lønn...samma faen, det er respektløst!! Ikke bare det, hvis Ashley og Mort har tilbydd Owen £80.000 i uka, så begynner jeg å lure på hvor gode de egentlig er til å drive business!

Owen har vært såpass god og viktig for oss at vi bør strekke oss så langt vi makter etter å binde han opp noen år til.....som jeg har nevnt før, at skal vi få toppspillere eller holde på dem vi har, så er vi nødt til å åpne lommeboka litt ekstra fordi vi ikke kan friste med europacupspill eller tittelmuligheter.

Og de fleste som har lest mine innlegg her denne sesongen kan skrive under på at jeg langt ifra har et hellig forhold til Owen, jeg kritiserer han gjerne hvis han gjør seg fortjent noe han også gjorde etter en mildt sagt rævva høstsesong. Men jeg vil gjerne ha Owen videre fordi han har bevist i vårsesongen at han er en veldig god spiller!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 13. Mai 2008, 18:59 »
La oss holde oss til fakta først nå, ikke hva Daily Mail nødvendigvis proklamerer til oss.
1. King Kev har sagt han vil fornye med Owen.
2. Mort har sagt han vil fornye med Owen.
3. Owen har både gjennom fornyet selvtillit på banen og i media gitt uttrykk for at han er svært fornøyd med det Keegan har gjort som manager sålangt.
4. Owens agenter har enda ikke blitt kontaktet av noen fra Newcastle United.
5. Ergo, det at han har avslått et kontraktstilbud, at han ønsker seg vekk, at han nekter å skrive under av diverse årsaker er ENDA bare spekulasjoner.
6. Skadehistorikken er vel uansett historie per nå. I 2008 og under det nye skadeforebyggende arbeidet har han enda ikke vært skada. Er selvfølgelig ingen automatikk i at Owen MÅ bli skada over halve sesongen nå fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 13. Mai 2008, 19:17 »
At Owen kanskje vil plukke opp en lei hamstring, eller får et spark på ankelen, som gjør at han må holde seg på sidelinja et par/tre uker, kan fort hende. Men det betyr ikke at Owen da vil trenge et halvår på å bli matchfit igjen, og han kan selv med et par sånne skader score 20 mål ligamål, hvis laget gjør det bra.

Ifølge Radar har Owen fått tilbud om £120 000 i uka.
Hvor han har den informasjonen fra, aner jeg ikke. Men jeg stoler mer på Radar enn på Daily Mail.

Bare for å ha mitt på det tørre, jeg kan ALDRI huske å ha anklaget Kieron Dyer for å være illojal, udugelig og oppskrytt all den tid han gikk skadet.
Jeg kan aldri huske å ha gitt Dyer noe annet enn min fulle støtte gjennom samtlige av hans 9 år i Newcastle. Jeg har alltid vært en stor tilhenger av Kieron Dyer, og synes det er beklagelig at han ikke lenger er i Newcastle. Og jeg synes det er minst like beklagelig at jeg ikke kan huske å ha sett han spille en eneste kamp for West Ham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 13. Mai 2008, 19:27 »
I en liten bisetning, jeg savner Kieron Dyer. Han hadde vært gull verdt for oss sesongen som var.
Det er forsåvidt ganske uvanlig, som kø1 sier, at en arbeidstaker skal måtte gå ned i lønn, og spesielt når det som spekulert skal stå på såpass mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 13. Mai 2008, 19:51 »
Jeg tviler på at de har gitt ham et kontraktforslag som innebærer at han må gå ned i lønn. Han er diskutabelt den beste spilleren i klubben.  At vi bør få ned lønningene kan godt hende, men da burde de begynne med normale lønninger til de spillerne vi signerer fremover, og ikke dem som allerede er i klubben. Det vil jo skape enorm misnøye.

jeg tar de fleste ryktene rundt owen med en klype salt, både de gode og dårlige.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 13. Mai 2008, 20:24 »
Ifølge Radar har Owen fått tilbud om £120 000 i uka.
Hvor han har den informasjonen fra, aner jeg ikke. Men jeg stoler mer på Radar enn på Daily Mail.

Snakket med to karer fra lønnsstaben på SJP for noen uker siden. Begynner faktisk å nærme seg en måned siden nå. Tiden flyr litt vel fort..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 13. Mai 2008, 20:25 »
Men hva skjer da? Har Owen avslått budet, eller tenker han fortsatt?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 13. Mai 2008, 20:55 »
I en liten bisetning, jeg savner Kieron Dyer. Han hadde vært gull verdt for oss sesongen som var.
Det er forsåvidt ganske uvanlig, som kø1 sier, at en arbeidstaker skal måtte gå ned i lønn, og spesielt når det som spekulert skal stå på såpass mye.

Haha, hæ? Vi fikk 6 mill for han, og fyren har vel ikke spilt mer enn en håndfull kamper for The Hammers enda..Folk snakker om at Owen er skadeutsatt, hva med Dyer da? Også en spiller som hadde skyhøy lønn her, samt at han hadde problemer med purken og hva det ikke var
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 13. Mai 2008, 21:02 »
Fikk vi ikke mer? Mener vi fikk £8mill...

Dyer var en fantastisk spiller i Newcastle! Selvsagt skadeplaget, men lagets beste når han var i form..

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1333 på: 13. Mai 2008, 21:20 »
Ja uten tvil..Dyer var en av mine favoritt spillere i Newcastle!.Savner han hos oss også egentlig ::).Men hva skjer rundt Owen? Mye rykter som svirrer nå..Silly sesson have started!!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 13. Mai 2008, 22:10 »
Hvor mange negative presseoppslag om Owen har hatt rot i virkeligheten i de årene han har vært her? Nettopp..dette er bare humbug fra ende til annen, og det er skremmende å se hvor mange unger som tar alt som kommer fra London-pressen og sluker det rått
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."