20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369099 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1155 på: 24. Mars 2008, 01:31 »
King Kev snakker om Owen, og at han ønsker at klubben setter seg ned å diskuterer kontrakt med han NÅ, samt svært interessante tanker rundt Owens nye tilbaketrukne rolle:

“I’ve already started to say to the club that we should be talking to Michael now; not next week, not next month, but now,” Keegan said after Saturday’s 2-0 victory over Fulham, his first since replacing Sam Allardyce, in which Owen scored. The 28-year-old has mustered four goals in his past seven games for Newcastle, emerging as an increasingly influential figure.

“Whatever finances are here, I don’t think we could go out and get a player that’s any better than Owen,” Keegan said. “That’s the reason I think we should keep him and, as long as he doesn’t get injured again, Newcastle fans will see a player who’ll grow into one of the greats here.

“I don’t see why we should be looking all over the world for foreign players and trying to teach them how to play in the Premier League when we’ve got one who knows his way around and whose goalscoring record is tremendous. So I’ll do everything I can to keep him, but at the end of the day, it’ll be Michael’s decision.

“The time to talk with him is now and that’s what I’ll be urging the chairman [Chris Mort] and Lee Charnley [the football secretary] to do. There hasn’t been a reaction yet because I only mentioned it last week, but I could see this coming. Michael’s not going to stop scoring goals, he’s not going to stop catching the eye and he is going to be wanted by other clubs.”

Sven-Göran Eriksson, the Manchester City manager, is a long-time admirer of Owen, who has scored 13 league goals in 30 starts for Newcastle. “Michael is vitally important to the club at the moment and, hopefully, for the future, too,” Keegan said. “He’s a great player. He has been both a general and a soldier for us since I’ve been here and you’re seeing him now absolutely at his peak after his injury. He contributes both on and off the field. In a quiet, reserved way, he’s a major influence around the club.”

Om Owens nye rolle:
“We’ve played him there because he’s the one player at the club who we know can keep the ball, see a pass and know when to release the ball,” Keegan said. “He might get more chances coming from there. He’s enjoying the role. With the players we’ve got at the moment, it’s the best role for the club and I don’t see any reason to change too much when something’s working.

“In training, he naturally comes deep and we kept seeing it and thought, ‘Wow, this guy can link us up all day long’. I said to him after the Birmingham game, ‘You can play until you’re 36 or 37, if you want, as a midfield player’. Just give him the ball because he’s not going to give it away. Those players are priceless. I can find plenty who can give the ball away.”

Gode nyheter! :D
Kilde er forresten The Times!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gaggyjeja

• Flaskebærer
  • *
  • http://www.fotballensverden.blogspot.com/
    • Vis profil
    • fotballblogg side!
« Svar #1156 på: 24. Mars 2008, 03:32 »
Ja, Owen er en god bidragsyter for Newcastle akkurrat nå, men vi trenger et helt lag som stabler seg sammen og kjemper om poeng som det skulle være snakk om liv å død. VI MÅ ha en stabil defensiv rekke, og spissene våres MÅ begynne å score mål. Er svært gledelig at Viduka åpnet scoringskontoen, og at Owen markerer seg igjen på scoringslista.
Er ufatterlig viktig at spillere presterer hver match stabilt. Tror vi skal klare oss i PL denne sesongen. Jeg mener, alvorlig talt se hvor mange gode spillere vi har i troppen vår da og sammenlign med de Champions lag, til å med de beste har såvidt spillere som er av våres rang. Er jo nærmest katastrofe hvis vi ryker ned, ikke bare for laget og fansen men rent finansielt sett også. Se hvor inni helvete langt nede Leeds er, kan jo fort ende opp med å måtte selge våres mest profilerte spillere for en liten penge bare for å opprettholde ballanse i regneskapet...men skal en del til før det skjer tho...kan ikke ANTA det verste:D men uansett,laget skal klare å nå de 40 poengene som Keegan er ute etter for å overleve.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 24. Mars 2008, 15:47 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 24. Mars 2008, 22:18 »
Hmmm. Interessant å høre om Owen som midtbanespiller. Men som Keegan sier, han mister aldri ballen. Han er veldig fotballklok, og har de senere årene gått mye dypere, uten at laget som helhet har tapt noe på det. Det er bare han som har fått litt færre målsjanser ut av det. Men med Viduka og Martins på banen, så trenger ikke det ha så mye å si. Får han sjansen vil han uansett score mål. Det er en egenskap han aldri glemmer.

Skulle gitt mye for å kunne sett kampene mot Brums og Fulham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #1159 på: 25. Mars 2008, 22:58 »
Litt skeptisk til Owen som offensiv midtbanespiller. Han har en veldig smart fotballhjerne og er trygg med ballen i beina, men samtidig er han ingen Riquelme-playmaker med enorm teknikk og fantastiske pasninger. Owens styrke er at han er født målgjører. Han er på rett sted til rett tid. I tillegg er han en god avslutter (selv om han har brent en del i det siste), men han er ikke den som scorer med velplasserte susere fra 20 ++ meter.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 25. Mars 2008, 23:09 »
Når du leser det King Kev skriver, tolker jeg det dithen at han ser på dette som en slags nåværende løsning, ikke noe permanent. Han sier jo at det ikke er bedre spillere i laget per nå til denne oppgaven, så da syns han det er mer enn bra nok at Owen tar denne. Jeg tror at en playmaker som faktisk kan spille fotballkamper vil være en prioritet for King Kev i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 26. Mars 2008, 15:25 »
Litt skeptisk til Owen som offensiv midtbanespiller. Han har en veldig smart fotballhjerne og er trygg med ballen i beina, men samtidig er han ingen Riquelme-playmaker med enorm teknikk og fantastiske pasninger. Owens styrke er at han er født målgjører. Han er på rett sted til rett tid. I tillegg er han en god avslutter (selv om han har brent en del i det siste), men han er ikke den som scorer med velplasserte susere fra 20 ++ meter.
Det spørs vel litt hvordan man legger opp rollen hans da. Kan ikke forestille meg at det er meningen at Owen skal fungere som noen Maradona, Riquelme eller Beardsley. Han har ikke ferdighetene til det. Men hvis det er meningen at han skal fungere som en tredje spiss, men ligge litt dypere i utgangspunktet (som jeg forstår rollen), så kan det jo være brilliant. I hvert fall om vi skal basere oss på kampene mot Brums og Fulham.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 26. Mars 2008, 15:33 »
Ja, men mot sterkere lag vil en slik formasjon antakeligvis bli alt for offensiv, og per i dag ville vi nok slitt ganske så hardt for å ikke bli most bakover.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1163 på: 26. Mars 2008, 18:11 »
ja Jokke du har riktig oppfatning av rollen, i allefall ut fra det jeg kunne se mot Fulham. Han var faktisk BAKERSTE mann i et øyeblikk i førteomg hvor Fulham nesten var på vei inn i kampen. Han hentet ballen for å forsøke å få litt fart på ballen i lengderetning. før han jaget på selv fremover i angrepet.

Inntil formasjonen sitter bedre er jeg enig Kristoffer, men når den sitter som støpt ser jeg ingen grunn til å ikke spille slik mot hvem som helst. Vi vant frem på 90-tallet med angrepsfotball. Tror vi kan gjøre det igjen. Barton, Butt og Geremi skal være gode nok til å balansere laget på midten.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 26. Mars 2008, 18:52 »
Barton, Butt å Geremi skal være gode nok?
Ja, kansje, men det er de absolutt ikke. Ikke i nærheten engang. Det trengs forsterkninger der. Barton kan beholdes der, men fjern de 2 andre. Men alt avhenger jo om vi skal spille sånn neste år..

Owen i den rollen han spilte mot Fulham, ja den passet han.. Jeg så det samme som deg Ulf, at han var bakerste mann ved noen anledninger.. Jeg synes han jobber mye mere for laget å i den possisjonen, å det er noe som vil heve oss. Alle må jobbe sammen.
Gleder meg til å se om han vil ha denne possisjonen til neste år, eller om han blir dyrket som spiss..
Men jeg er glad Owen spiller i en rolle som passer han, å at han overbeviser meg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1165 på: 26. Mars 2008, 19:20 »
I tillegg styrker dette hans status som kaptein. Han gjør det man først og fremst venter av en kaptein. Går foran med god innstilling. Nok en pluss i margen.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 27. Mars 2008, 09:51 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 27. Mars 2008, 19:06 »
King Kev har jo evig rett. Michael Owen får aldri fred, uansett om han presterer aldri så bra.
Fire mål på de siste syv kampene er jeg ganske fornøyd med. Men det er visst ikke alle som er det. Hadde han scoret 17, så ville han sikkert fått kritikk for å score for mye.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 27. Mars 2008, 19:12 »
Jeg bare digger hele Michael Owen jeg. Hele karrieren sin har han besvart kritikere ved å score mål. Bra mann er han også!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 27. Mars 2008, 19:15 »
Jeg har aldri møtt Michael, så jeg vet ikke om han er en bra mann, men han virker sånn. En stille, tilbaketrukket familiemann, som ikke har behovet for å lage overskrifter for The Sun.  Og det liker jeg.
Han besvarer sine kritikere ved å score mål, men kritikerne bare fortsetter. Det er sterkt av Owen at han ikke begynner å krangle og gå i ordkrig.