20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Burde vi kjøpe fra Chelsea?  (Lest 8239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Burde vi kjøpe fra Chelsea?
« på: 07. Mai 2005, 12:52 »
Skrevet av Magnar, 7 Mai 05

Graeme Souness har sagt at han vil kjøpe rutinerte spillere fra Premier League. La oss ta en titt på hvilke spillere våre motstandere kan tilby, hvem som kan være tilgjengelige og hvem som kan tenke seg en overgang til oss. Chelsea er nå det klart beste laget i Premier League. De betaler store lønninger, og vi bør kanskje sope opp noe skrap derfra.

Spørsmålet er om vi bør hente spillere fra Chelsea, og dermed bli laget som soper opp ?søpla? til de rike? Vi har i realiteten ingen sjanse på å ta opp kampen mot Chelsea - hvem har vel det? Kanskje vi bør utnytte deres rikdom til vår fordel?

For hver toppspiller Chelsea kjøper, vil en annen toppspiller få det vanskeligere med å spille seg inn på førstelaget. Og med en så stor og god stall vil selv de mest profesjonelle spillerne bli utålmodige når de kamp etter kamp sitter på tribunen eller benken og tvinner tomler. Selv om de er garantert å vinne noe vil fotballspillere først og fremst spille fotball.

Allerede har to spillere, Mateja Kezman og William Gallas, sagt at de ikke er helt fornøyde med tingenes tilstand i det siste. Dette setter så klart deres framtid i klubben i stor fare. Kezman er ikke sikret noen plass på laget, og Gallas er ikke fornøyd med å spille venstreback.

I forsvaret har Chelsea også Robert Huth. En spiller som Graeme Souness flere ganger har vist sin interesse for. Senest i januar gjorde Souness noen forespørsler på tyskeren. Og Huth er en spiller etter skottens hjerte, stor og sterk og med en god kampånd. Huth har vært i samtaler med Bayern München, men de brøt sammen. Og selv om Mourinho påstår at tyskeren er i hans framtidsplaner kan det være vanskelig å forestille seg at Huth blir på Stamford Bridge når Chelsea allerede har John Terry, Ricardo Carvalho og William Gallas allerede. Chelsea skal også være linket med Alessandro Nesta og Rio Ferdinand, og flere andre av samme type.

En annen spiller kunne vært Wayne Bridge som vi ble linket med da han fortsatt var i Southampton. Chelsea er linket med Ashley Cole og Kaladze, og det kan derfor være vanskelig for Bridge å få spilletid. Bridge har spilt mange kamp som venstreving (når Duff har vært skadet), og det er mange Chelsea-fans som mener at han kanskje forsvinner fra Stamford Bridge i sommer. Bridge kan også være interessert i en overgang. Han trenger spilletid før fotball-VM i Tyskland i 2006.

Vi kan finne en midtbanespiller i Scott Parker. En god allround-midtbanespiller som kanskje kan minne om Robert Lee. Vi kan kanskje forvente oss en stor konkurranse om Parkers underskrift fra Everton, Villa, Tottenham, Charlton og Liverpool hvis Steven Gerrard forsvinner i sommer.

Angrepet er det Mourinho trolig vil satse hardt på å forsterke i sommer. De spillerne som allerede har fått lite spilletid vil derfor få enda mindre spilletid. En spiller vi da kanskje skulle forsøke å hente kunne vært Mateja Kezman. Jeg vet at mange newcastlefans ville vært interessert i å hente Kezman, men undertegnede er ikke så imponert. En spiss som ikke scorer mål for Chelsea vil kanskje ikke score for oss heller? Han kan ihvertfall ikke skylde på at spillerne rundt han er dårlige. Og vi trenger spisser som vi kan stole på at scorer mål og leverer varene fra første stund.

Eidur Gudjohnson er en spiss som har imponert i Chelsea. Også han kan bli tvunget ut av klubben hvis de forsterker angrepet. Gudjohnson har spilt godt for Chelsea, og hvem vet hvor lenge han vil vente på en sjanse på å få spille. Han ville uten tvil vært en viktig forsterkning for et lag som trenger en kreativ kraft i angrepet. Men hvis han forlater Chelsea, vil det kanskje være andre store klubber som er interessert.

Hva mener du?
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 07. Mai 2005, 16:00 »
Sitat fra: "Christian"
Eg føler ikkje at me blir ein "bossplass" til Chelsea viss me hentar dei nevnte spelar, eg vil heller berre kalla oss kloke.

Bare for å forklare...boss er søppel noen steder på Vestlandet. (Mange her som ikke forstår det, vet du.)
Toon, Toon,
Black and white army

Noreng

• Gjest
« Svar #2 på: 07. Mai 2005, 17:17 »
selvsagt, Kezern  er ikke søppel, han er en av de beste spissene i verden!!!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Mai 2005, 17:49 »
Noreng, slik jeg forstår deg påstår du at Kezman er en av de beste spissene i Verden. Hvorfor det?
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Mai 2005, 18:01 »
Kezman scora mål i bøtter og spann for PSV, det er greit, men å påstå han er blandt de beste i verden er å ta litt hardt i. Var han det ville han gjort det bedre i Chelski åsså. Men at han er en god spiller er det ingen tvil om, og jeg tror han ville gjort det bra i Newcastle.

Bjørn - ingen storscorer
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Mai 2005, 18:08 »
Det er ingen som må misforstå meg. Jeg mener også at Kezman er god nok for Newcastle. Han er riktignok ikke god nok for Chelsea, men han er god nok for Newcastle. Men det er et stort tankekors det at han ikke scorer mål for Chelsea. Han kan jo ikke skylde på at medspillerne hans er for dårlig.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Mai 2005, 22:01 »
Kezman har som regel startet fra benken, noe som er verdt å ta med seg når man skal måle antall scoringer per kamp.

3 mål på 25 kamper er langtfra imponerende, men kun 6 av disse er fra start. Et lite regnestykke viser at det går 245 spillte minutter mellom hver gang Kezman setter ballen i mål. Er det godt nok?

Medspillerene han har i Chelsea er fantastiske og burde sørge for mange sjanser, og i CL har han ingen scoringer i følge statistikken jeg bruker som kilde her.

På den annen side scoret han bortimot 1 mål i snitt per kamp for PSV.

Kezman har ikke imponert meg de gangene jeg har sett han i aksjon, men statistikken fra PSV og det at han nok sikkert blir et passe billig alternativ gjør at jeg stiller meg i tvil. Å få til en låneavtale med opsjon på kjøp hadde kanskje vært det smarteste dersom man skal hente Kezman.

Parker og Huth hadde jeg tatt i mot med glede. Unge og sikkert relativt billige. Bridge er heller ikke noe dårlig alternativ, men hvem skal da være cover i Chelsea dersom A. Cole kommer?Gallas har jo uttrykkt sin misnøye med å spille venstreback. Gallas kan jo kanskje være et alternativ som stopper for NUFC?

Gudjohnson: En klassespiss. Håper Chelsea er dumme nok til å selge han. Langt bedre enn Didier "Overrated" Drogba og en solid forsterkning dersom han skulle ankomme Newcastle.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Mai 2005, 22:13 »
Sånne svar liker jeg, Rolfern. Dessuten er jeg enig i mye av det du sier. Det skal også legges til at det ene målet i PL som Kezman scora var mot NUFC, og det var en straffe som han såvidt klarte å putte.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. Mai 2005, 23:49 »
Men det er faktisk ikke så lett for spillere som nettopp har kommet til landet og er usikre på seg selv og spille bra, når de kommer inn fra benken hver kamp de spiller. Kezman kunne godt blitt god i Chelsea og i PL men akkurat nå er han og kommer til å bli for dårlig for Chelsea.

Hadde han kommet til oss, hadde det vært et stort kupp og jeg tror han kunne slått igjennom.Da skulle han ha innstilt seg på:" Her skal jeg faen ma bli fast."

Boss vet jeg hva er for jeg har slektninger på Vestlandet. :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #9 på: 08. Mai 2005, 16:36 »
Veldig dyktig og interessant artikkel Magnar. Så klart burde vi kjøpe fra Chelsea! Det er noe jeg hele tiden har vært for. Spørsmålet er hvor mange penger vi må punge ut med. Men vi er jo ingen fattigklubb heller :roll: Kanskje vi skulle skrape sammen noe "skrot" fra den mektige London-klubben?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08. Mai 2005, 17:41 »
Hadde vi fått Gallas og Kezman hadde vi fått 2 meget gode spillere.. Disse er vel neppe noen "boss spillere".

Dette er spillere som fremdeles er sultne og har mye og gi på fotballbanen.
Butt derimot er en typisk boss spiller.. Har vunnet alt og inngikk ikke i Ferguson sine planer..

Å kjøpe fra Chelsea er ikke dumt!!!!

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Mai 2005, 23:08 »
Sitat fra: "Rolfern"
Gudjohnson: En klassespiss. Håper Chelsea er dumme nok til å selge han. Langt bedre enn Didier "Overrated" Drogba og en solid forsterkning dersom han skulle ankomme Newcastle.

Synes Drogba har vært en av de største skuffelsene i PL denne sesongen. Husker den fantastiske sesongen han hadde i Marseille forrige sesong. Jeg blir ikke overrasket om han slår ordentlig til neste sesong. Det samme gjelder Kezman. Begge er spisser som ikke har fått det helt til, men har et enormt potensiale. Kunne vi fått Kezman til en lav pris, kunne det godt hende han fant tilbake til de gode taktene fra PSV. I øyeblikket spiller Kezman elendig. Men tror det fort kunne løsnet. Vi ser jo hvordan det har gått med for eksempel Forlan etter overgangen til Villareal. En av toppscorerne i den spanske ligaen. En spiller man visste hadde et stort potensiale.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Mai 2005, 23:22 »
Kezman scorte sykt mye mål i Nederland.. Men se på Nevland da??
Hadde vi ikke visst kem Nevland var og Newcastle var linka med han hadde vi nok blitt imponert over "spissen på på det lille laget Groningen" som har scora (13mål på 15kamper??)

Noen som ser poenget?? Nevland floppet i PL og Kezman har heller ikke imponert..

Men uansett har Nederlandsk Eredivisie fostret mange klassespisser: Romario,Ronaldo,Van Nistelrooy,Van Basten etc.

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Mai 2005, 23:31 »
Tror uansett at Kezman har et enormt potensiale. Det Kezman gjorde i Nederland var bare sinnsykt. Mourinho var klar over det store potensialet hans, og tok sjansen. Men i Chelsea har man ikke råd til å vente. Jeg tror at Kezman fort med noen scoringer og litt mer selvtilitt kan bli en av de mest målfarlige spissene i PL. Nevland er nok bare et blaff.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 13. Mai 2005, 11:16 »
Hehe, morsomt å høre sammenligninger mellom Kezman og Nevland...  :lol:

Men over til saken, jeg mener vi burde handle fra Chelsea. Hvor andre steder kan vi få spillere som; Bridge, Gallas, Cudicini (Hvis Given forlater oss), Scott Parker, Forssell, Geremi, Kezman, Huth og for ikke å nevne Gudjohnsen.

Dette er alle spillere som ville styrket stallen var betraktelig, og flere av de er bare på tribunen og stallfyll for Chelski. Jeg sier bare løp og kjøp! Kunne spesiellt tenkt meg Bridge, Huth og Gudjohnsen.... :D