20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lør 25.02 H Newcastle-Everton  (Lest 29871 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Lør 25.02 H Newcastle-Everton
« Svar #105 på: 26. Feb. 2006, 16:44 »
Ja, jeg må si jeg syns forsvaret gjorde en god jobb i går, i forhold til hva de har prestert tidligere. Det virker som hele forsvaret er i en oppadstigende kurve. Svært gledelig. Det virket som om det var bra samspill i forsvaret og greie forbindelser mellom forsvarsleddet og midtbaneleddet. Er det forresten noen som vet når Stephen Carr kommer tilbake? Blir vanskelig for Roeder å løse forsvarskabalen når han har alle skadefrie. Carr, Ramage, Taylor, Bramble, Boumsong, Babayaro, Moore, Elliott... Ikke noe lett valg, akkurat...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 26. Feb. 2006, 17:35 »
Godt å høre at noen er enige. Da er jeg ikke helt på viddene iallfall, og om jeg er det så er jeg iallfall ikke alene... ;)
Uansett, skal ikke skryte på meg noen klisterhjerne her akkurat men mener å huske fra de gode gamle dagene at Elliott egentlig er venstreback. En annen sak er hva han faktisk egner seg best til. Jeg har ikke sett alle Newcastles kamper i år, eller alle Elliott har spilt, men av det jeg har sett leverte han års beste igår. Kanskje han egner seg bedre som stopper? Jeg holder iallfall fortsatt på at han klarte seg bra igår.

Sitat fra: "journalisten"
Ja, jeg må si jeg syns forsvaret gjorde en god jobb i går, i forhold til hva de har prestert tidligere. Det virker som hele forsvaret er i en oppadstigende kurve. Svært gledelig. Det virket som om det var bra samspill i forsvaret og greie forbindelser mellom forsvarsleddet og midtbaneleddet. Er det forresten noen som vet når Stephen Carr kommer tilbake? Blir vanskelig for Roeder å løse forsvarskabalen når han har alle skadefrie. Carr, Ramage, Taylor, Bramble, Boumsong, Babayaro, Moore, Elliott... Ikke noe lett valg, akkurat...

Men ikke noe stort problem heller, snarere et luksus problem ;)
Pr idag så har jeg ikke sett nok av Moore til å vurdere ham, men i stående stund ville nok jeg valgt: Carr-Boumsong-Taylor\Ramage (veldig usikker her)-Babayaro. Nå er jeg også spent på hvordan det slår ut for Ramage som stopper at han har spilt så mye back. Det er jo to ganske ulike roller, og ikke nødvendigvis lett å kombinere. Men en "forsvars-potet" som det har vert snakket om tidligere her inne er alltid godt å ha.
Det som blir utfordringen, når alle forsvarerne våre er spilledyktge, hvis det noen gang skjer, er å få alle til å føle seg rettferdig behandlet ut ifra egne prestasjoner og kvalifikasjoner. Det innebærer kanskje at vi ikke kan utforme en fast bakre 4-er, men ha flere muligheter eller "line-up'er" uten at det går utover kvaliteten på forsvaret vårt. Klarer vi nettop det, betyr det også at vi står bedre rustet på tross av skader.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #107 på: 26. Feb. 2006, 18:27 »
Når det gjelder Carr skal han snart være tilbake. Når det gjelder skader er dette en bra side å ha blant sine favoritter:
http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 26. Feb. 2006, 18:30 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Når det gjelder Carr skal han snart være tilbake. Når det gjelder skader er dette en bra side å ha blant sine favoritter:
http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

Takker, ser ut som en nyttig side, den blir lagt til i mine bokmerker (IKKE favouritter siden jeg ikke bruker IE)  :wink:

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 26. Feb. 2006, 20:40 »
Noen så vet noen om hvorfor Luque ikke var med i troppen?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #110 på: 27. Feb. 2006, 15:49 »
Steik kor eg hater Tim Cahill. Største idioten i premier league. Blir vel til at Babayaro får ein ny karantene. :evil:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #111 på: 27. Feb. 2006, 20:29 »
Sitat fra: "Kalifen"
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg er en ganske klønete type når man kommer til dataer, så jeg er neimen ikke sikker.
Jeg kan hjelpe deg med problemet ditt.... Hvilket internett har du?

Explorer.

plebbster

• Gjest
« Svar #112 på: 27. Feb. 2006, 23:18 »
Sitat fra: "Kalifen"
Jeg er en ganske klønete type når man kommer til dataer, så jeg er neimen ikke sikker.
Jeg kan hjelpe deg med problemet ditt.... Hvilket internett har du?

Explorer.

Det har vel strengt tatt ingenting med saken å gjøre. Tror han mente hvilken internettleverandør du har.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 28. Feb. 2006, 11:50 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Steik kor eg hater Tim Cahill. Største idioten i premier league. Blir vel til at Babayaro får ein ny karantene. :evil:

Hva gikk jeg glipp av, og når (i kampen) hendte dette (hva det nå enn er)?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #114 på: 28. Feb. 2006, 12:04 »
Har nettopp lastet ned highlights fra Toongoals. Bowyer hadde mange muligheter og var veldig involvert i det offensive i denne kampen. En spiller som ikke bør under vurderes. Satser på han er på vei tilbake til kvalitetene han viste i Leeds.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 28. Feb. 2006, 12:11 »
Har nettopp lastet ned highlights fra Toongoals. Bowyer hadde mange muligheter og var veldig involvert i det offensive i denne kampen. En spiller som ikke bør under vurderes. Satser på han er på vei tilbake til kvalitetene han viste i Leeds.

Bowyer har vært heftig diskutert på en eller annen tråd i Generelt forumet. Jeg er av de som mener han er en viktig spiller å ha i stallen og at han utfyller en viktig rolle selv om han ikke er inkludert i start 11'ern når vi har tilnærmet skadefritt lag.
På en annen side var det, særlig rundt juletider, mye snakk om at Lee ønsket seg hjem til London og familien sin. Jeg syns vi skal gjøre mest mulig for å beholde ham. Men vil han ikke være her tviler jeg sterkt på at han klarer å motivere seg for å yte 110% og da er begge parter best tjent med å avslutte samarbeidet. Men som sagt: IKKE før vi har gjort alt i vår makt for å få ham til å ville være her!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #116 på: 28. Feb. 2006, 12:26 »
Ja sant det, men dette hadde med denne kampen å gjøre 8)  8) . Syns Bowyer gjorde en enorm bra kamp og var giftig fremover. Det er vel ingen hemmelighet at Bowyer ikke fikk det så bra til med Souness!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 28. Feb. 2006, 12:31 »
Ja sant det, men dette hadde med denne kampen å gjøre 8)  8) . Syns Bowyer gjorde en enorm bra kamp og var giftig fremover. Det er vel ingen hemmelighet at Bowyer ikke fikk det så bra til med Souness!

Helt riktig. Bowyer gjorde det som kjennetegner ham, står på som en hest! Bidrar både offensivt og deffensivt, et skikkelig arbeidshjern, og de typene er i mine øyne gull verdt. Det skal riktignok legges til at du trenger en sleip tekniker ved siden av ham som kan ta seg av findetlajene og "nøyaktighetsarbeidet". men har du bare det stopper det fort opp, se Real Madrid etter at de solgte Makalele.
Men som du presiserer, Bowyer forsvarte en plass på laget med glans i denne kampen, vil faktisk si at han sammen med Robbie Elliott kanskje var de to største positive overraskelsene i denne kampen!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #118 på: 28. Feb. 2006, 12:36 »
Ja kanskje det. Men syns Alan Oliver bommer litt med sine kampvurderinger. Han legger listen veldig lavt. Ameobi får 7 og Elliot får 9. Hva er det for noe? Litt medtatt av seiren kanskje.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 28. Feb. 2006, 12:42 »
Ja kanskje det. Men syns Alan Oliver bommer litt med sine kampvurderinger. Han legger listen veldig lavt. Ameobi får 7 og Elliot får 9. Hva er det for noe? Litt medtatt av seiren kanskje.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/

Ja, mulig han legger lista litt lavt, men igjen: kanskje ikke? Selv om kampen bølget mye frem og tilbake, hvilket ikke var overraskende mellom disse to lagene, syns jeg faktisk samtlige Newcastle spillere med untak av Ameobi leverte en bra kamp. Og sammen utgjorde de kollektivet og et slagkraftig lag. Summen av dette var nok til å sende Everton hjem med 0-2 og 0 poeng. Og Everton har faktisk vært et av formlagene i 2006. Alle leverte, fordi de ikke gjorde noen voldsomme tabber, med unntak av Ameobi, som skulle hatt et lavere terningkast. At Elliott får 9 tror jeg ikke er så galt. Det er fordi jeg tror han spilte veldig tett opp imot sitt beste i denne kampen. Hvor mye det er å skrive hjem om er en annen diskusjon, men han klarte seg iallfall meget bra i denne kampen og leverte varene. Da kan vi vel strengt tatt ikke klage?