20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209971 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #915 på: 08. Okt. 2006, 22:44 »
Rasisme og homohets er jo gjengangere blant FRP-medlemmer...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #916 på: 08. Okt. 2006, 22:56 »
Sitat fra: "Berntsen"
Sitat fra: "Mack"
At noen tror dette er FRPs politikk er jo en skandale! Følger du virkelig så lite med, Berntsen?

Eh, jeg er selvfølgelig klar over at det han sa ikke er hentet direkte fra Frp's partiprogram, jeg har vel aldri skrevet noe jeg tror kan ha blitt tolket slik? Men likevel, overraskende nok:

Sitat
Oppe i all denne reageringen var det en som sa at OM jeg hadde vært over 18 så hadde jeg stemt FrP. Jeg ER over 18 og jeg stemmer FrP. Så vet du det

Uttalelser som dette dukker opp blant Frp-politikere hele tiden, også blant de av topp-politikerne som glemmer seg eller ikke klarer å holde det inne lenger. Det var vel for eksempel en link to eller tre sider tilbake som omhandler en sånn sak tror jeg, orker ikke finne den fram nå.

Så du mener han dusten fra Hedmark? Bla tilbake og les noen innlegg der du. Så ser du kanskje at FRP er det eneste partiet som har tatt avstand fra hans uttalelser. (Og jeg mener fortsatt ikke at andre partier skal trenge å ta avstand fra det).

Slike ting kommer aldri fra FRPs toppolitikere. Nå må dere kutte ut å stemple FRP for ting FRP ikke står for.

Om dere vil diskutere politikk får dere diskutere POLITIKK, og så kan dere kutte ut synsinger som er helt gale.
Toon, Toon,
Black and white army

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #917 på: 08. Okt. 2006, 23:19 »
Sitat
Så du mener han dusten fra Hedmark? Bla tilbake og les noen innlegg der du. Så ser du kanskje at FRP er det eneste partiet som har tatt avstand fra hans uttalelser. (Og jeg mener fortsatt ikke at andre partier skal trenge å ta avstand fra det).

Og at Frp er det eneste partiet som har tatt avstand fra saken er det dummeste argumentet jeg har hørt. Om Steffen Iversen knekker benet til en motspiller med vilje, er det kalrt han og RBK går ut og beklager og tar avstand fra det, det er de jo helt nødt til, men hvorfor i all verden skulle for eksempel Lyn gjøre det!? Nei, hadde alle Norges partier gått rundt og "tatt avstand" hver gang en Frp-politiker sa noe dumt hadde det ikke vært plass til noe annet i mediene.

Og når man diskuterer politikk må det da være lov å dra inn Frp-politikere og -velgeres uttalelser?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #918 på: 08. Okt. 2006, 23:37 »

Sitat
Oppe i all denne reageringen var det en som sa at OM jeg hadde vært over 18 så hadde jeg stemt FrP. Jeg ER over 18 og jeg stemmer FrP. Så vet du det

Uttalelser som dette dukker opp blant Frp-politikere hele tiden, også blant de av topp-politikerne som glemmer seg eller ikke klarer å holde det inne lenger. Det var vel for eksempel en link to eller tre sider tilbake som omhandler en sånn sak tror jeg, orker ikke finne den fram nå.

Hva i all verden var iveien med det jeg skrev der da? Det var en som lurte på noe, og jeg svarte?!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #919 på: 08. Okt. 2006, 23:49 »
Sitat fra: "Lasse"
Hva i all verden var iveien med det jeg skrev der da? Det var en som lurte på noe, og jeg svarte?!

Hva er du snakker om egentlig? Siteringen av deg var bare for å linke opp meninger med politisk tilhørighet, kun for å svare Mack. Var forsovet ikke noe galt i det du skrev akkurat der, så slapp av.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #920 på: 09. Okt. 2006, 11:29 »
Sitat

Og at Frp er det eneste partiet som har tatt avstand fra saken er det dummeste argumentet jeg har hørt. Om Steffen Iversen knekker benet til en motspiller med vilje, er det kalrt han og RBK går ut og beklager og tar avstand fra det, det er de jo helt nødt til, men hvorfor i all verden skulle for eksempel Lyn gjøre det!? Nei, hadde alle Norges partier gått rundt og "tatt avstand" hver gang en Frp-politiker sa noe dumt hadde det ikke vært plass til noe annet i mediene.

Og når man diskuterer politikk må det da være lov å dra inn Frp-politikere og -velgeres uttalelser?

Du må lese bedre. Jeg mener IKKE at andre partier skal ta avstand fra det han dusten fra Hedmark sa. Poenget er at FRP tar avstand fra det, og at det ikke er FRPs politikk. Og det igjen gjør ditt tidligere utsagn veldig galt. Du kan ikke ilegge FRP meninger de ikke har. Da vil debatten stort sett dreie seg om å rette opp feil. Det er lite konstruktivt.

Du må gjerne legge fram enkeltmenneskers syn på en del politiske spørsmål. Men du skal ikke fremlegge det som om det er FRPs politikk. For det er det jo ikke. Jeg diskuterer gjerne FRPs politikk med deg. Men da får vi nesten holde oss til det. Det toppolitikerne sier representerer partiet, men ikke det en hvilken som helst sympatisør sier. Da blir diskusjonen ført på feil premisser.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #921 på: 09. Okt. 2006, 16:47 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Rasisme og homohets er jo gjengangere blant FRP-medlemmer...

Jeg deler faktisk din oppfatning der. Men ikke fordi Fremskrittspartiet fører den politikktypen. Heller fordi noen misforstår FRP totalt.

Håper at det er en minoritet.

Rasisme er det verste jeg vet, og homohets kan nesten kalles rasisme.

Selv vet jeg at det er stor forskjell mellom en vanlig muslim, og en ekstremist. Og det er de fleste muslimer enige med meg i. Og homser er vanlige mennesker de også, bare at de er født annerledes. Forstår ikke at folk er så imot homser, de har vel ikke gjort noen noe galt?

FRP står for mange gode ting, men dessverre er det noen som er nødt til å misforstå deres politikk helt, og de menneskene kunne jeg ønske aldri hadde blandet seg oppi FRP. De ødelegger jo helt.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #922 på: 09. Okt. 2006, 17:42 »
Vel, homser som går i rosa, trange klær og oppfører seg svært homofilt er rett og slett ekkelt og usmaklig.
Provoserande spør du meg.
Dei må ikkje gå rundt slik, det er berre for å provosera, det er noko tull med å skal lage rebell mot samfunnet på same måtar som gothar og andre som har havna utanfor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #923 på: 09. Okt. 2006, 17:49 »
Provoserer meg ikke i det hele tatt! Ikke mer enn campingturister i rosa grilldresser eller trønderrockere med ølvom! Eller diverse black-metalband.
Folk må da pokker meg få lov å gå slik de ønsker. Hadde vært noe annet dersom de blotta seg eller noe lignende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 09. Okt. 2006, 17:50 »
Helt enig. Folk må være så mye homo de bare klarer for min del, så lenge de ikke skal broadcaste det for hele verden med å oppføre seg som damer. Og selvsagt, så lenge de ligger unna min assetut.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 09. Okt. 2006, 17:53 »
Sitat fra: "Lasse"
Helt enig. Folk må være så mye homo de bare klarer for min del, så lenge de ikke skal broadcaste det for hele verden med å oppføre seg som damer. Og selvsagt, så lenge de ligger unna min assetut.

Er jo mange som er jævla feminine. Skal de nektes det? Det er jo en frarøvelse av friheten deres?
Skal ikke jeg få kunne høre på den musikken jeg vil eller gå kledd som jeg vil?
Det sier seg selv at det er fullstendig urimelig.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #926 på: 09. Okt. 2006, 17:57 »
Eg er ikkje diktator, så det er lov.
Men eg seier i likheit med svært mange bestemødre her til lands, det er provoserande. Usmaklig.
Men det er no min meining.

Edit: Og først å fremst unødvendigt, for det er som om at dei ynskjer å oppnå ein slags reaksjon med det.
No snakkar eg ikkje om å skeie litt ut i kles, hårs og gåmåten, men mykje-- dykk skjønnar kva eg meinar.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #927 på: 09. Okt. 2006, 18:04 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Er jo mange som er jævla feminine. Skal de nektes det? Det er jo en frarøvelse av friheten deres?
Skal ikke jeg få kunne høre på den musikken jeg vil eller gå kledd som jeg vil?
Det sier seg selv at det er fullstendig urimelig.

Det er greit å være feminin. Men jeg syntes ikke det er greit når noen som var normale før plutselig har blitt homo. Eller, det er greit at de har blitt homo, det er ingen problem. Problemet (mitt) oppstår når de begynner å gå med skamtrange bukser og begynner å oppføre seg verre enn kvinnfolk. Når de skal vise til hele verden hvor fantastisk homofile de er, og gjør alt de kan for at folk skal legge merke til det. DET liker jeg ikke.

Hvordan du går på håret og hvilken musikk du hører på bryr meg midt bak. Hvor du stikker tissen din interesserer meg heller ikke. At folk snakker og er åpen om at de er homo er bare bra, for all del. Men jeg mener det finnes grenser, og noen trer langt over den grensen. Mener jeg!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #928 på: 09. Okt. 2006, 18:07 »
http://www.ba.no/nyheter/article2339471.ece

Ikke slutt å diskuter dette med homser og sånn, men bare les dette. Dette provoserer meg sykt. Dette er omvendt rasisme, og "problemet" med integrering  skylder de på oss ungdommer. fordi vi i Norge liker å drikke litt innimellom. Veldig provoserende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #929 på: 09. Okt. 2006, 18:07 »
Jeg forstår at mange oppfatter homofili som "ekkelt". Men det er synd at noen mener det er "forkastelig" at "slike folk" får leve "fritt" i vårt samfunn, og at slike går forbi oss på gata. Selv om enkelte høvler over folk av samme kjønn, går rundt i rosa tettsittende klær og opptrer svært feminint, så er de da mennesker som alle oss andre, og bør da ha samme rettigheter som alle oss andre.

For meg er de like "gale" som enkelte andre "ekstremgrupper". Vi har jo for eksempel UFFA-gjengen her i Trondheim, som fremstår litt "annerledes" i forhold til folk flest. De kler seg ikke helt som alle andre, og de opptrer gjerne litt annerledes enn oss andre. Men det betyr ikke at de er mindre verdt enn folk flest.

Vi har jo også den gjengen som holdt til i Christiania i København. De var jo ikke helt gode de heller. Men like fullt mennesker.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon