20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #900 på: 08. Okt. 2006, 18:06 »
Sitat fra: "kesse"

Blææ, kjenner jeg blir kvalm av den posten her. Så mye uvitenhet, så mye fordommer så mye klare tegn til 0 utdannelse og innsikt i hvordan ting virkelig er, alt i en post.

Fortell meg hvorfor, kjære venn. Bare fordi jeg er uenig med deg, betyr ikke at jeg er dum og uvitende. Hver eneste gang jeg prøver å få frem ett poeng som gjelder utenlandsstøtte, blir jeg kalt rasist og fordomsfull. Det er jeg slett ikke. Man kan mene ting, og man kan ha sitt eget lands beste i tankene uten å være rasistisk!

Jeg er ikke fordomsfull. Greit nok, det var ikke riktig å skrive "folk som BARE dreper hverandre og gjør ugang". Det medfører ikke riktighet og skrive noe slikt, det er jeg enig i. Likevel er det harde fakta at dette skjer, og at mine skattepenger bidrar til at det skjer. Jeg vil ikke være en del av det lenger.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #901 på: 08. Okt. 2006, 18:09 »
Sitat fra: "Berntsen"

Det andre du skriver derimot, er jeg ikke i nærheten av å være enig i. Det er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det engang.

Likevel så kommenterer du det. Interessant.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #902 på: 08. Okt. 2006, 20:33 »
Din tåpelige og usaklige kommentering fortjener ikke respons, Lasse.

Sitat fra: "Lasse"
Da må dere fokusere på DETTE landet, og ikke alle andre mulige apeland som ikke klarer å etablere seg selv!!!

Dette er regelrett rasisme, og det er forkastelig. Hva er det med folk som ser ned på andre i andre land? Hvis du hadde lært å tenke Lasse, hadde du skjønt at det kanskje er en grunn til at enkelte U-land faktisk ER U-land.

80 % av grunnen er at intellektuelle og høyerestående (merk: ironi) europeiske kolonimakter koloniserte 95 % av kontinentet Afrika og ødelagte fryktelig mye, som gjorde at de etter firgjøringen måtte ta opp gigantiske lån som de fortsatt sliter med å betale tilbake. Hvorfor? Jo, på grunn av noen av våre medeuropeere.

Og forresten, Lasse, jeg blir seriøst helt kvalm når jeg leser ord som "apeland". Jeg trodde faktisk ikke at det fantes slike rasister blant NewUtd.coms brukere. Men det gjør det tydeligvis. Og du kan mene akkurat hva du vil, og dementere at det du sa var rasistisk og si at det var "en spøk", men uansett hva du måtte svare var det du skrev i sted regelrett rasisme, og hvis du ser på det som en spøk har du virkelig et alvorlig problem.

Virkelig avskyelig lesning.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #903 på: 08. Okt. 2006, 20:54 »
Fyttigrisen så lite lærere og sykepleiere tjener tross høy innsats og utdanning. Jeg tror jeg er en dyktig lærer, men tilbud fra det private næringslivet er fristende rent økonomisk. Jeg vil jo tredoble lønna! Jeg håper jeg får min lønn i himmelen. Noe må gjøres NÅ med lønna til de som gjør de viktigste jobbene i samfunnet!!!
Toon, Toon,
Black and white army

Agurksaft

• Gjest
« Svar #904 på: 08. Okt. 2006, 21:05 »
Journalisten:
Eg skriv semesteroppgåve om akkurat det temaet.

Kvifor er eit land fattigt? Kva er årsakene til fattigdom?
-Utenriksdepartemantet i Norge har blant anna nemnt desse grunnane:
-Urettferdige handelsbetingelsar for fattige land
-Stor gjeld
-Liten satsning på helse og grunnskuleutdanning, serlig med tanke på jenter\kvinner
-HIV\AIDS, malaria og tuberkolose har stor utbreiing.
-Sterk befolkningsauke grunna høge fødselsratar, dette igjen fører til stort press og råkøyr mot naturresrssane og redusert inntektsvekst
-Krig og politiske uro
-Mangel på forsvarleg resurssforvaltning ( Ikkje bærekraftig utvikling )
-Dårleg infrastruktur
-Låge prisar på jordbruksprodukt
-Lukka økonomi med liten eller ingen konkurranse
-Strenge sosiale skiller med liten moglegheit for mobilitet
- Lite kjøpekraftig middelkasse

Fleire av dei faktorane som ein ser her heng saman med kvarandre. Manglande kjøpekraft heng saman med det låge lønnsnivået i landet som igjen er eit resultat av låg produktivitet. Låg produktivitet kan skuldast mange ulilke faktorar og grunnar. Den høge befolkningsveksten påverkar og ein rekke faktorar som bidreg til å begrensa eit lands økonomi

Edit: Einig i at det er forkastlig å kalla u-land for apeland.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #905 på: 08. Okt. 2006, 21:06 »
Sitat fra: "Lasse"
Sitat fra: "Berntsen"

Det andre du skriver derimot, er jeg ikke i nærheten av å være enig i. Det er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det engang.

Likevel så kommenterer du det. Interessant.

Kommentere det ytterligere da. Herregud...

Jeg blir så KVALM av folk som stemmer Frp. Har vanskelig for å forstå at så mange i dette landet er så dumme, men det virker faktisk sånn.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #906 på: 08. Okt. 2006, 21:19 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Journalisten:
Eg skriv semesteroppgåve om akkurat det temaet.

Kvifor er eit land fattigt? Kva er årsakene til fattigdom?
-Utenriksdepartemantet i Norge har blant anna nemnt desse grunnane:
-Urettferdige handelsbetingelsar for fattige land
-Stor gjeld
-Liten satsning på helse og grunnskuleutdanning, serlig med tanke på jenter\kvinner
-HIV\AIDS, malaria og tuberkolose har stor utbreiing.
-Sterk befolkningsauke grunna høge fødselsratar, dette igjen fører til stort press og råkøyr mot naturresrssane og redusert inntektsvekst
-Krig og politiske uro
-Mangel på forsvarleg resurssforvaltning ( Ikkje bærekraftig utvikling )
-Dårleg infrastruktur
-Låge prisar på jordbruksprodukt
-Lukka økonomi med liten eller ingen konkurranse
-Strenge sosiale skiller med liten moglegheit for mobilitet
- Lite kjøpekraftig middelkasse

Fleire av dei faktorane som ein ser her heng saman med kvarandre. Manglande kjøpekraft heng saman med det låge lønnsnivået i landet som igjen er eit resultat av låg produktivitet. Låg produktivitet kan skuldast mange ulilke faktorar og grunnar. Den høge befolkningsveksten påverkar og ein rekke faktorar som bidreg til å begrensa eit lands økonomi

Nesten alt du skisserar her er resultat av dårleg økonomisk forvalting. Etter kolonitida var det ekstremt stor uro i desse landa. Dei få som sat igjen med ein del pengar etter at kolonimaktene forsvann, er òg stort sett dei som har makta i dag.

Difor er det mykje diktatur og elendig økonomi. Difor vil eg òg påstå at kolonitida (skapt av europearar) har ein stor del av skulda for at stoda er slik den er i dag i delar av Afrika. Det er ikkje noko stort stridsspørsmål blant forskarar heller.

Post scriptum: Les meir om dette her.
Tore Eikeland,

Agurksaft

• Gjest
« Svar #907 på: 08. Okt. 2006, 21:23 »
Berntsen: Det der er ikkje FRP meiningar, det er noko som er betraktleg meir til høgre.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #908 på: 08. Okt. 2006, 21:24 »
Berntsen: Det der er ikkje FRP meiningar, det er noko som er betraktleg meir til høgre.

Hvit Arisk Front er det jo noe som heter...
Tore Eikeland,

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 08. Okt. 2006, 21:38 »

Jeg vil ihvertfall tro at forfatteren av innlegget jeg siktet til stemmer/hadde stemt om han var over 18 på Frp. Eller?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #910 på: 08. Okt. 2006, 21:39 »
At noen tror dette er FRPs politikk er jo en skandale! Følger du virkelig så lite med, Berntsen?
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #911 på: 08. Okt. 2006, 21:41 »
Som vanlig vet du hva du skriver Tore. Min ros til deg var kanskje litt merkelig formulert men jeg regner med at du forstår hva jeg mener. :)

Men jeg reagerte på en ting.

Sitat
trodde faktisk ikke at det fantes slike rasister blant NewUtd.coms brukere.

Det heter jo Newutd.no. Håper du ikke oppfatter dette som uretferdig kritikk av noe slag, det er bare ren konstruktiv kritikk.

Sånn, da var vi skulls. :P

Og så må jeg spørre Lasse, er dette virkelig dine synspunkter?
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #912 på: 08. Okt. 2006, 22:09 »
Nei, jeg er ikke rasist. Jeg mente ikke noe bak det med "apeland" og de andre (dårlige) ordene jeg valgte for å beskrive disse landene. Jeg beklager selvsagt om noen føler seg støtt.

Uansett. JA jeg mener det som var selve essensen i innlegget. Poenget var ikke å sjikanere noen land, og om noen trodde det må de lese innlegget på ny. Poenget var politikken bak det hele, og det er DEN jeg er uenig i. Om jeg er rasist fordi jeger for at vi må fokusere mer på norsk fattigdom og oss her i Norge, så er jeg vel rasist. Ikke det at jeg ser hvordan det kan koples sammen med Hvit Arisk Rase eller hva disse folka heter.

Det er tydelig at mange her inne er sterkt uenig i noen av mine meninger, og det har jeg ingen problem med. Det jeg derimot har ett problem med er at endel har fullstendig mangel på respekt. Greit nok at dere er uenig, men respekter andres meninger. Da snakker jeg ikke om å respektere noen av disse utsagnene mine, for jeg skal innrømme at de var hodeløse og uakseptable. Men respkter andres meninger forde.

Oppe i all denne reageringen var det en som sa at OM jeg hadde vært over 18 så hadde jeg stemt FrP. Jeg ER over 18 og jeg stemmer FrP. Så vet du det :wink:

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #913 på: 08. Okt. 2006, 22:20 »
Personlig er jeg av den mening at man alltid skal balansere det, i fotball, i politikk i livet.. Siden folk neppe skjønner bæret så får jeg vel forklare litt mer i detalj. :)

Man skal satse på sykehus, man skal satse på egen økonomi, barnehageplasser og alt som er av dilemaer. Men man skal også ta vare på våre naboer, i tilegg til de som ikke er våre naboer, da selfølgelig bare til dem som trenger det. Som oftest U-Land. De må få vår støtte. Men, jeg er også av den formening av at man skal ta på sin egen gassmaske først og så hjelpe de andre. Alle partiene har disse prinsippene bare det at enkelte "offrer" mer for u-landene enn andre. Jeg er ingen økonom og stoler derfor på at AP gjør sin jobb uten å legge meg i hva og hvordan ressurser blir fordelt, jeg vet uansett at de er i riktige hender i et par år til. :)
iverpool FC

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #914 på: 08. Okt. 2006, 22:41 »
Sitat fra: "Mack"
At noen tror dette er FRPs politikk er jo en skandale! Følger du virkelig så lite med, Berntsen?

Eh, jeg er selvfølgelig klar over at det han sa ikke er hentet direkte fra Frp's partiprogram, jeg har vel aldri skrevet noe jeg tror kan ha blitt tolket slik? Men likevel, overraskende nok:

Sitat
Oppe i all denne reageringen var det en som sa at OM jeg hadde vært over 18 så hadde jeg stemt FrP. Jeg ER over 18 og jeg stemmer FrP. Så vet du det

Uttalelser som dette dukker opp blant Frp-politikere hele tiden, også blant de av topp-politikerne som glemmer seg eller ikke klarer å holde det inne lenger. Det var vel for eksempel en link to eller tre sider tilbake som omhandler en sånn sak tror jeg, orker ikke finne den fram nå.