20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #495 på: 05. Mai 2006, 18:02 »
Leste dette på en blogg i dagbladet:

"Dere blir lurt!
Skrevet av: Conquistador , 05.05.2006 kl. 13:28
Hele "krigen" mellom Vesten og Islam er en godt planlagt plan om å kaste verden ut i kaos.

Frimurerne fikk Hitler til makta for å f.eks få etablert jødestaten Israel nettopp for å ha et påskudd for å starte "krigen mellom øst og vest" 60 år senere.
Det som skjer i Iran nå har vært lagt opp til lenge bak vår rygg!

Høres dette helt vilt ut?
Denne "skjulte agendaen" var på ustilling en liten stund på The Royal British Museum på 60 tallet (den er skrevet i 1877 av frimureren Albert Pike og handler om hvordan ta makten over en 150 års periode ved å starte 3 verdenskriger) men ble raskt fjernet."

Hva tror dere? Jeg har hørt rykten om at dette er "the secret" også, som vi hadde en tråd om på forumet. The Secret skal visstnok ha kommet ut på dvd :? Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Vanlige mennesker blir jo spart for masser av ting, og vi vet egentlig særdeles lite av ting som foregår rundt oss. Men dette tar kaka, og jeg vet ikke om jeg gidder å tro på noe sånt noe.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #496 på: 05. Mai 2006, 18:08 »
Er vel bare nok en vanlig konspirasjonsteori...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #497 på: 05. Mai 2006, 21:20 »
Jeg synes det er litt spennende med disse konspirasjonsteoriene. Selv om jeg ikke tror på dem akkurat.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 05. Mai 2006, 22:45 »
Albert Pike må ha hatt iq på 850 om han skulle ha tenkt ut noe slikt. Hvordan kunne en person i 1877 forutsi ting som vil skje omtrent 140 år senere? En slik "plan" er umulig å gjennomføre.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #499 på: 05. Mai 2006, 23:11 »
Det er mangen ting som teoretisk er umulig men som for det om ikke er umulig.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 05. Mai 2006, 23:23 »
Ingen frimurer fra 1870-tallet kunne ha kommet opp med en så genial og utspekulert plan. Grunnen til at alt er slik som det er, er på grunn av tilfeldigheter. Det er ikke som å rasere dominobrikker. Verden er ikke forutsigbar.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 05. Mai 2006, 23:42 »
Som sagt så tror jeg ikke på det men synes det er spennende lesing.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #502 på: 08. Mai 2006, 22:37 »
Klippet fra http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1304976.ece
"Foruten Assad, som rømte fra tiltale etter to gruppevoldtekter, skal 49-åringen ifølge politiet også ha hatt kontakt med en mann dømt for voldtekt i Kristiansand. I fjor ble overgriperen som voldtok en jente under 16 år dømt til tre år og ni måneders fengsel, men møtte aldri til soning."

Møtte ikke til soning?!?

Holder man ikke farlige overgripere innestengt fra dommen blir opplest og vedtatt da? Her kommer bomben : Nei, man gjør ikke det. I all ventetiden som oppstår, går de i all hovedsak helt fri - kun i påvente av saksbehandling. For vanekriminelle er dette en drøm.

Her kommer hendelsesforløpet:

Overgrep
Går fri
Mistenkt og avhørt
Går fri
Rettsak
Går fri
Dommen opplest og vedtatt
Går fri
Innkalt til soning
Stikker av

Hvorfor godtar vi at kriminelle blir behandlet så lett? Er det bare jeg som reagerer?
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #503 på: 09. Mai 2006, 11:19 »
Nei, visst faen ikke! Helt latterlig at kriminelle, og særdeles farlige sådanne, får gå fri. Samfunnet skal være trygt for oss alle, og det er det jo i all hovedsak ikke når voldtektsforbrytere og andre grove kriminelle går fri, selv etter å ha blitt dømt.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #504 på: 09. Mai 2006, 18:36 »
Etter du er mistenkt og avhørt, skal politiet ha gode vitner/beviser/motiver for å fortsatt holde deg innesperret. Men det er klart at varetektsfengsling ofte må tas i bruk. Når dommen er opplest og vedtatt og anking ikke er tilfelle vil det vel i de alle fleste tilfeller bli innbrakt tiltalte til soning så fort som overhodet mulig.

Men jeg er enig i at det burde vært høyere straffer for grove forbrytelser enn det er i dag. Det er helt sant. At en drapsmann eller gjentakende voldtektsforbryter går fri etter 1/20 del av dommen på grunn av "god oppførsel" mener jeg er helt bak mål.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 09. Mai 2006, 20:08 »
Her har vi noe jeg brenner skikkelig for. Norge burde bli mye, mye tøffere i kriminalpolitikken. Her til lands fører man en kriminalpolitikk som er så grådig snillistisk at det nærmest ikke går an. Det triste faktum er at lovbryterne er sjokkerende glupe, og har derfor ingen problem med å finne svake ledd i systemet.

Ting her til lands tar altfor lang tid, både innenfor helsevesen og rettsystemet. Tenker nok at internasjonale forbrytere bruker Norge som en slags "base", men nok om det.

Vi har altfor lave straffer her til lands. Maks 21 år? Hva er det for noe sprøyt! Vi burde innføre livstid i fengsel, og er det ikke plass i fengslene, så lag nye! Farlige folk må ikke kunne ferdes fritt i samfunnet imens de venter på dom. Få dem varetektsfengslet!

Det norske rettsystemet er nokså godtroende også. Man trenger jo bare å si at man hørte stemmer, eller kan man begynne å leke mongolid, og i stedet få et kort opphold på psykriatisk avdeling. Det er skammelig! I kriminalpolitikken kan man overhodet ikke kjøre pinglepolitikk!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #506 på: 09. Mai 2006, 21:20 »
Det som jeg anser som det verste, er politianmeldelser. Når noen blir anmeldt, så får man brev i posten, og at saken taes opp til etterforskning og blabla... Masse sprøyt som er skrevet slik Ibsen og Skram skrev i sine glansdager. Uforståelig. Anyways, så går innholdet på at saken skal etterforskes, og at politiet kommer tilbake når det dukker opp noe nytt i saken. Plutselig en dag ligger ett nytt brev i posten: saken er henlagt.

Grunn? Manglende bevismateriale. Det er standarsvar, selv om 10 vitner har sett og utpekt en mann/kvinne gjøre en ugjerning. Likevel går saken hen og blir glemt.

Hvilke signaler sender politiet/rettsvesenet ut til befolkningen da? De fleste oppfatter jo dette som om at det ikke er noe problem å gjøre en ulovlighet. Man blir kanskje anmeldt, men det skjer jo ytterst sjeldent noe videre. Dette er noe jeg mener bør gjøres noe med.

Selvsagt må andre ting forandres også. Vi må bli strengere på stortsett alt. Vi må ha bedre plass i fengsler. Det nytter ikke at folk kan bli voldtatt midt inne i ett politihus!!! Hvor er logikken i dette? Greit nok at de er kriminelle, men de fortjener ikke å få en god halvmeter plassert imellom skinkene. Ingen fortjener noe slikt.

Straffene må gjøres strengere. Straffene må skjerpes. Det blir jo helt feil at en som har voldtatt ett lite barn skal få mildere straff enn en som gjør noe langt "bedre" om jeg får formulere meg slik. 21 år bør forhøyes til 50 år/livstid. Om det bør bli dødsstraff forblir en annen diskusjon.

Alt i alt er det en ting jeg mener er viktigere. Kriminaliteten må forebygges. Noen må gå inn helt fra barndommen og prøve i aller beste grad å påvirke den kommende generasjon. Man kan luke vekk kjeltringer til man stuper, men de tar ikke slutt. For at det skal skje, må de "berges" som unge barn. Havner man først på skråplanet, er det som regel ikke lett å komme seg derifra!

Noen synspunkt på dette?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #507 på: 10. Mai 2006, 14:47 »
Jeg hater egentlig politikk...Men kanskje FRP
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #508 på: 10. Mai 2006, 15:14 »
Da er du en typisk frp velger! Ikke vondt ment. Det er nokså typisk, spesielt siden frp er flinke til å lokke til seg velgere med sine goder.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #509 på: 10. Mai 2006, 15:57 »
LASSE: De fem første avsnittene dine er jeg ikke så altfor enig i alt. Bortsett fra at jeg mener at en god del forbrytelser i Norge burde straffes hardere, og i noen tilfeller med forvaring.

Det sjette avsnittet derimot er jeg helt enig med deg i, i hvert fall på den måten jeg tolker det. Forebygging er utrolig viktig. Politiet må være synlige i ungdomsmiljøer og jobbe hardt for at antall ungdomsforbrytere går ned. For det er lett for at ungdomsforbryterne holder frem med kriminalitet, også i det voksne liv. Dødsstraff har jeg forresten liten tro på.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!