20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210121 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #345 på: 05. April 2006, 19:40 »
Ja, vi er nok ganske enige her.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #346 på: 06. April 2006, 02:31 »
Dag og Åsmund! Dere ilegger først FRP motiver de ikke har, for deretter å mene at FRP har disse forslagene for å være onde. FRP har noen mangler innenfor utdanningspolitikken. Men det har da vitterlig alle de andre partiene også.

AP har jo vist i en årrekke at de absolutt ikke mestrer skolepolitiske spørsmål. AP vil senke alle krav slik at flere og flere går lengre på skole. Grunnen til dette er å oppnå en slags sosial utjamning. De har en merkelig teori. Siden alle som kommer inn på ulike studier ikke mestrer dette, skal vi senke kravene for å komme inn på disse studiene. På den måten kan flere komme inn på dette studiet. Kvaliteten på skolen vil bli ødelagt.
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #347 på: 06. April 2006, 09:20 »
Det viktigste er ikke å ha det beste snittet på skolene men det at alle har muligheten til å skaffe seg en utdanning. At du ikke kan se det er jo bare trist.

Sitat
Dag og Åsmund! Dere ilegger først FRP motiver de ikke har, for deretter å mene at FRP har disse forslagene for å være onde.

Jeg sa bare at det var idiotisk av FRP å ikke sjekke ut hva de funksjonshemede ønsket. Hva som var best for dem osv..
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 06. April 2006, 15:38 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Det viktigste er ikke å ha det beste snittet på skolene men det at alle har muligheten til å skaffe seg en utdanning. At du ikke kan se det er jo bare trist.

Jeg er faktisk av den oppfatning av at karakterer og snitt ikke har en dritt å si om hvor dyktig man er i arbeidslivet. Men det er idiotisk å ha arbeidstakere som ikke kan det de skal jobbe med. La meg ta et eksempel. Det er en fordel med lærere som kan enkel substraksjon med tall opp til 100. Det er meningsløst å bruke tid i lærerutdanningen på dette da alle skal kunne det fra før. HVORFOR I ALL VERDEN sitter man da på lærerskolen og lærer dette? Jo, fordi man har tatt inn mennesker på lærerutdanningen som ikke kan det. Betyr det da at disse ikke har evner eller egenskaper til å bli dyktige lærere? Nei, det mener jeg ikke. Men om de vil bli lærere får de jaggu se til å lære seg elementær barneskolekunnskap før de begynner på lærerskolen. Jeg vil altså ikke ta fra dem muligheten til å studere til å bli lærere, men jeg mener de får lære det de skal på rett sted. Stryker de i matematikk på videregående, skal de IKKE inn på lærerutdanningen før de har tatt opp dette faget.

Det må altså bli vanskeligere å komme inn på høyere utdanning. Men man nekter jo ingen å komme inn av den grunn. Man må bare sørge for å lære ting på rett sted. Alle så på meg som en slappfisk og useriøs student da jeg gikk lærerskolen. Det var fordi jeg skulket massevis av forelesninger og ikke fulgte med. Hva var grunnen til det? JEG KUNNE DET FRA FØR. Jeg har nemlig gått på barneskolen og ungdomsskolen. Der lærte jeg dette. Og hvorfor fikk den useriøse studenten A på eksamen i matematikk? Han hadde jo ikke åpnet pensumboka. Lærerstudentene må lære matematisk didaktikk. Men det er det ikke tid til. Man må jo få på plass elementær matematikk først.

Man retter altså ikke på en dritt ved å slippe enda flere inn på høyskolene. Det må stilles høyere krav.

Sitat fra: "Dag Riise"
Jeg sa bare at det var idiotisk av FRP å ikke sjekke ut hva de funksjonshemede ønsket. Hva som var best for dem osv..

Det er ulik grad av funksjonshemninger, fysiske og psykiske. Ulike fagpersoner har også ulik oppfatning. Det gjelder i veldig mange politiske spørsmål. Det er derfor meningen at de politiske partiene skal finne løsninger de mener er riktige, og argumentere for disse. Så skal resten av befolkningen stemme på det partiet som de har mest til felles med.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #349 på: 06. April 2006, 17:05 »
Når Hagen mer eller mindre sier rett ut at Partiet hans ikke prioriterer studentene forholder jeg meg til det! Og det er tåpelig!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #350 på: 07. April 2006, 00:03 »
Eg stemmer på partiet høgre.
Eg kunne nok fort ha funne på å stemt SP , men det er meg riv ruskande i mot å stemme på parti som samarbeidar med det venstreeksreme SV.
Det skulde ha vore eit 3 regjeringsalternativ med høgre og SP, måtte desse partia vekse seg store og feite :)
Eg trur at mykje av grunnen til at FRP veks seg feite er at SV veks seg feite.
På same måte som det finst mange folk i dette landet som skyr FRP som pesten finst det og mange folk som skyr SV som pesten.
Difor stemmer desse på det partiet som er lengst unna "pestepartiet" i deiras auge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 07. April 2006, 13:34 »
Jeg rister bare på hodet hver eneste gang jeg møter mennesker som sier de stemmer Høyre eller FRP. Jeg kan ikke noe for det, det handler bare om hvor fullstendig uvitende og godtroende enkelte mennesker kan være.
Jeg tviler på at alle som stemmer FRP og Høyre har en ideologisk tilhørighet til partiet. Det gjelder bare et fåtall. De stemmer kun på partiene fordi de har latt seg lure av noe forbanna pisspreik, som jeg virkelig hadde håpet at oppegående mennesker gjennomskuet. Men norske ungdommer er tydeligvis ikke spesielt oppegående.

Carl I. Hagen sier ting rett ut. At alt han sier er sprøyt og ikke realistisk gjennomførbart hvis han skulle komme i posisjon, er det ingen som ser. Han sier ting rett ut, derfor fikk FRP mange stemmer.
Jeg føler meg ganske trygg på at FRPs popularitet på sikt vil dale når Siv Jensen har blitt skikkelig varm i trøya, og Carl Ivar er glemt. Siv Jensen er ikke i nærheten av å ha Hagens politiske klokskap, men vil i starten flyte godt på Hagens ettermæle.

Høyre er et tulleparti, som utelukkende vil ha mer penger i egne hender, og som vi ha minst mulig industri og jordbruk i Norge. Arbeidere er noen forbanna idioter som bare syter og vil frata de rike pengene deres. Slike må vi jo for alt i verden unngå.

SV og FRP er begge partier som er klarere i sine uttalelser enn Høyre og Arbeiderpartiet, som begge er styringsdyktige partier, som bare gjør det de må for å prøve å styre landet best mulig. SV eller FRP alene i regjering ville aldri gått bra. SV vil sikkert klare seg bra i denne regjeringen, når de bare får vent seg til det faktum at de er i posisjon, ikke opposisjon, men noe styringsdyktig parti vil de aldri bli. SV og FRP er typiske protestpartier som kaprer velgere som ikke føler noen ideologisk tilknytning til et parti.
SV og FRP har ingen ideologi. De er tuftet på det beste fra de andre partiene, pakket inn i en langt mer konkret og spiselig form.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Agurksaft

• Gjest
« Svar #352 på: 07. April 2006, 14:47 »
Det er stor forskjell på høgre og FRP meinar då eg.
Meget stor forskjell.
Med høgre som sjefar i dette landet hadde landet vore mykje likt som det er i dag, berra litt ansleis.
Hadde derimot SV eller FRP vore sjefar hadde mykje vore ansleis.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #353 på: 07. April 2006, 16:24 »
Sitat fra: "Agurksaft"

Med høgre som sjefar i dette landet hadde landet vore mykje likt som det er i dag, berra litt ansleis.

:lol:  :lol:  :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 07. April 2006, 22:40 »
Sitat fra: "Lasse"
Sitat fra: "Agurksaft"

:lol:  :lol:  :lol:

Akkurat hva var så morosamt med akkurat det utsagnet?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #355 på: 07. April 2006, 22:41 »
Høyre og Ap i tospann hadde vært tingen!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 07. April 2006, 22:43 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Høyre og Ap i tospann hadde vært tingen!

Jeg har faktisk tenkt akkurat samme tanken.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 07. April 2006, 23:02 »
Det er skremmende å lese hva du skriver, Joakim. At du faktisk tror og mener det du skriver gjør det enda verre.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #358 på: 08. April 2006, 09:59 »
FRP stiger opp til 36,9% på meningsmålingene :D

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article606566.ece

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 08. April 2006, 20:22 »
Det er jo helt fantastisk! Og nå har Anders Anundsen, utdanningspolitisk talsmann, fortalt hvor feil Dagsavisen tok i sin artikkel om FRPs tanker om funksjonshemmede i skolen. Han forklarer det hele som en total skivebom fra Dagsavisens side.

FRP vil ikke kaste ut funksjonshemmede fra skolen. De vil la foreldrene få valget om vanlig skole eller spesialtilpassede skoler for sine funksjonshemmede barn. Dette er i tråd med FRPs tanker om individuell og tilrettelagte undervisning for alle elever. Det er altså ikke snakk om å flytte elever fra en skole til en annen, men gi de et tilbud. Og de har jo krav på tilrettelagte tilbud.

Grunnen til at FRP ønsker dette er AT DE HAR HØRT HVA DE FUNKSJONSHEMMEDE ØNSKER!!!

FRP satt faktisk av 50 millioner i sitt alternative statsbusjett til akkurat dette.

Folk begynner å forstå at all drittslengingen om FRP er ubegrunnet og falsk. Derfor ser vi at FRP nå har en oppslutning Jagland drømte om en gang.... :lol:
Toon, Toon,
Black and white army